چند راه برای برقراری ارتباط متفاوت که زندگی شما را تغییر می دهد

برقراری ارتباط متفاوت در زمینه های ازدواج یا صحبت با اعضای خانواده می تواند کمک کننده باشد. همانطور که می دانید علم روانشناسی روابط را برای ایجاد موفقیت و آرامش مهم می داند. ارتباط با همسرتان می تواند باعث حس علاقه بیشتر در زندگی شود. یک سری عبارت اما توسط روان شناسی مورد بررسی قرار گرفته است که می تواند به ارتباطات شما با همسرتان کمک کند. ازدواج در افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارد. در دنیایی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند.

در واقع ارتباطات باعث پیشرفت انسان ها می شوند. ما در مقاله های قبل در ارتباط با ارتباطات و مزایای آن صحبت کردیم. حال نوع ارتباط در زندگی و مسئله ازدواج کنی متفاوت است. نیاز های که دو زوج به همدیگر دارند با نیازی که یک شرکت به کارکنانش دارد فرق می کند. نکته ای که باید بدانید این است که ایجاد یک ازدواج خوب چگونه به وجود می آید. آیا راهی برای ایجاد یک ازدواج خوب با همسرتان وجود دارد یا خیر؟ ازدواج مسئله آسانی نیست. بنابراین باید با نگاه خاصی به این موضوع نگاه کرد. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه برای برقراری ارتباط متفاوت که زندگی شما را تغییر می دهد چگونه است.

استرس در زوجین و برقراری ارتباط متفاوت در افراد

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای برقراری ارتباط متفاوت که زندگی شما را تغییر می دهد، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با برقراری ارتباط متفاوت

اگر این شخص را پیدا کردید، مطمئن شوید که به او بگویید که قدردان احترام و آگاهی او هستید. آن‌ ها با دانستن اینکه شما تلاش آن‌ها را تشخیص می دهید احساس خوبی خواهند داشت و این باعث می شود که آن ها بخواهند به انجام آن ادامه دهند.

من دوست دارم که اهداف ما با یکدیگر هماهنگ باشند.

اشاره به این که اهداف شما با یکدیگر همسو هستند به همنوع شما کمک می کند تا برقراری ارتباط در افراد را نیز ببیند.

دانشمندان چگونگی برقراری ارتباط متفاوت در افراد را توضیح می دهند

ما در حالتی از دوگانگی و نسبیت دائمی زندگی می کنیم. به نظر می رسد همیشه چیزهای جداگانه در حال رخ دادگی هستند.

دوگانگی چیست؟

به عبارت ساده، دوگانگی به معنای باور ذاتی و به ظاهر غیرقابل انکار است که ما از یکدیگر جدا هستیم. در این میان، «همه چیز نسبی است» این تصور فردگرایانه است که ادراک واقعیت است. بسیاری از ما بی چون و چرا این دیدگاه را می پذیریم که حضور یا تجارب سایر انسان ها، حیوانات یا موجودات زنده دیگر بر ما تأثیر نمی گذارد. به عبارت دیگر هم “خارج از دید، و هم خارج از ذهن”. دوگانگی نیز جایی است که علم ساکن است.

دیدگاه مادی به دنیا و برقراری ارتباط متفاوت در افراد

حال، داشتن دیدگاه مادی نسبت به هستی، ذاتاً اشکالی ندارد. داشتن این دیدگاه که ما این‌جا هستیم به دلیل مجموعه‌ای تصادفی از رویدادهای غیرمحتمل فزاینده، خوب است. حتی اگر (به عقیده و تجربه فروتنانه این نویسنده) نادرست باشد. این نادیده گیری آشکار تجربه ذهنی و اغلب قابل تأیید است.

نکته

مواقعی وجود دارد که هر چه بیشتر چیزهایی را تجربه می کنیم که با تفکر عقلانی مخالفت می کنند و علم سعی می کند آن‌ها را توضیح دهد. این اتفاقات نادر آنقدر توجه را به خود جلب می کند که علم به بررسی آن دستور می دهد. برخی از این چیزها در نهایت توسط علم توضیح داده می شود.

جای تعجب نیست که بسیاری از موضوعات مورد مطالعه علم در مورد پدیده های خارق العاده حول برقراری ارتباط متفاوت در افراد می چرخد. در اینجا چند نمونه از برخی از آن موضوعات بیان خواهد شد:

  • مادران که به نوعی می توانند کودک خود را در موقع خطر نجات دهند
  • والدینی که به نحوی می توانند بفهمند که فرزندشان چه زمانی در خطر است
  • ذهنی خارق‌العاده که می‌تواند سرنخ گمشده‌ای را در اختیار مجریان قانون قرار دهد که یک قاتل را پشت میله‌های زندان قرار می‌دهد.
  •  تمامی این موارد یک گونه ای از برقراری ارتباط در افراد است. اما همه این موارد توسط دانشمندان گزارش، تأیید و متعاقباً رد شدند. یعنی اتفاقی غیرمرتبط و غیر منطقی هستند.

علم با دلیل و منطق درست صحبت می کند تا دلایل عرفانی

بنابراین، به ندرت پیش می‌آید که علم در پس پدیده‌هایی قرار گیرد که از آن‌ها به صورت عرفانی تعبیر شود. حتی اگر آن‌ها هرگز چنین کلماتی را به زبان نیاورند، این قضیه صادق است. حقیقتی که برای ماها قابل باور نیست این است که برقراری ارتباط متفاوت در افراد توسط علم قابل توضیح نیست.

در این حالت است که ما یکی از جدیدترین پدیده هایی را که دانشمندان در مورد ارتباط انسانی مطالعه می کنند، مورد بحث قرار می دهیم.

نظارت مشترک

“یک اثر مسری آشکار در تجربیات عاطفی و شناختی ما وجود دارد. ما دائماً تحت تأثیر دیگران و حالات عاطفی آن‌ها هستیم.»

روانشناسی مدرن برقراری ارتباط متفاوت در افراد

تعریف روانشناسی مدرن از برقراری ارتباط در افراد این است:

“بازگشایی مداوم کنش فردی که مستعد تغییر مداوم توسط اعمال در حال تغییر شخص مقابل است.” اساساً، دو نفر می‌توانند احساسات، افکار، فعل و انفعالات فیزیکی و «انرژی» ناخودآگاه یکدیگر را با دقت شگفت‌آوری درک کنند و به آن‌ها پاسخ دهند. در برخی موارد، رفتارهای یک فرد با ویژگی های منطقی مخالفت می کند.

نکته

به عنوان مثال، مادری را در نظر بگیرید که نزدیک کودک شش ماهه خود است. یک دقیقه مادر در اطراف فرزندش بازیگوشی و شادی می کند. او با کودک در مرحله «برقراری ارتباط در افراد» است و عشق و محبت واقعی را نشان می دهد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

آن مادری را در نظر بگیرید که محبت را کنار می‌گذارد و بدون بیان احساسات به فرزندش نگاه می‌کند. آن کودک رفتارهایی را نشان می‌دهد که فراتر از توانایی‌های عادی افراد در محدوده سنی اوست. و همه این‌ها تلاشی است برای بازگرداندن فرآیند برقراری ارتباط متفاوت در افراد یا همان مادرش است.

چند راه برای برقراری ارتباط متفاوت که زندگی شما را تغییر می دهد

همه ما اهمیت مهارت های ارتباط بین فردی را می دانیم، اما آیا می دانستید که امکان برقراری ارتباط متفاوت به روش هایی وجود دارد که زندگی شما را تغییر دهد؟ ارتباط موثر در هر زمینه ای از زندگی شما مهم است – چه شخصی باشد چه کاری. برقراری ارتباط با دیگران مهارتی است که کم و بیش برای تمام زندگی شما مهار و توسعه می یابد. به همین دلیل است که همیشه خود را به عادات خوب ارتباط بین فردی آموزش می دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دریافت یک “زبان” مشترک یا مبنای ارتباط با مردم می تواند بسیار دشوار باشد. برای برخی این امر به طور طبیعی اتفاق می افتد، در حالی که برخی دیگر می توانند حتی روش های اساسی مشارکت در تعاملات را درک کنند. به همین دلیل است که همیشه باید یک قدم به عقب برگردید و به این فکر کنید که چگونه ممکن است کلمات شما بر دیگران تأثیر بگذارد. عادات خوب ارتباطی می تواند زندگی شما را تغییر دهد – بنابراین از ایجاد آن تغییر حیاتی نترسید. فقط برای شروع، به برخی از عادت های ارتباطی عالی که می توانید در زندگی روزمره خود بکار ببرید نگاهی بیندازید.

چند راه برای برقراری ارتباط متفاوت

در این‌جا چند راه برای برقراری ارتباط متفاوت وجود دارد که زندگی شما را تغییر می دهد. «کلمات به تنهایی قدرتمندترین نیروی موجود برای بشریت هستند. ما می توانیم انتخاب کنیم که از این نیرو به طور سازنده با کلمات تشویق کننده استفاده کنیم یا به طور مخرب از کلمات ناامید کننده استفاده کنیم. کلمات دارای انرژی و قدرت با توانایی کمک، درمان، ممانعت از آسیب رسانی، تحقیر و فروتنی هستند.» آماده باشید

گفتگو با افرادی که نمی‌شناسید می‌تواند کار سختی باشد – به خصوص اگر به طور طبیعی برای شما پیش نیاید. یکی از بدترین مقصران در مکالمات دشوار، صحبت های بیهوده است. زیرا نگهداری آن بسیار دشوار است و اغلب می تواند در سکوت های ناخوشایند حل شود. بسیاری از مردم روش “FORD” را انتخاب می کنند. مخفف “FORD” مخفف خانواده، شغل، تفریح، رویاها است. این روش خوبی است که هنگام جستجوی موضوعات برقراری ارتباط متفاوت دنبال کنید. هدف اصلی ایجاد یک علاقه مشترک با شخصی است که با او صحبت می کنید. هنگامی که این روش را داشته باشید، تقریباً کلید ارتباط بهتر و مؤثرتر را پیدا کردید.

مکالمات خود را ساده بیان کنید

هیچ کس از یک ارتباط با شخص پرحرف قدردانی نمی کند و حتی تعداد کمتری از مردم ترجیح می دهند که همه چیز را بدانند. حتی اگر در مورد موضوع پیچیده ای با کسی صحبت می کنید، همیشه سعی کنید آن را ساده نگه دارید. شما نمی خواهید طرف مقابل فکر کند شما یک روبات بدون احساس هستید. علاوه بر این، در هر شرایطی از زبان ساده و قابل فهم استفاده کنید. اگر تا پایان آن هیچ کس شما را نفهمد، ارتباط کاملاً بی فایده خواهد بود. بنابراین همیشه مطمئن شوید که پیام شما به زبانی قابل دسترسی است.

برای برقراری ارتباط متفاوت شنونده خوبی باشید

ارتباط همیشه یک خیابان دو طرفه است. هیچ چیز برای طرف گفتگوی شما آزاردهنده تر از این نیست که به او گوش نمی دهند. وقتی کسی چیزی به شما می گوید، خیال پردازی نکنید. روی چیزی که به شما می گویند تمرکز کنید. یک راه خوب برای درگیری با ایده ها و افکار دیگران، ایجاد سوال است. این یک تمرین خوب است که برای هر صحبتی که در مورد موضوع خاصی می شنوید، حداقل به سه سوال فکر کنید. این نشان می‌دهد که شما درگیر هستید و با دقت گوش می‌دهید.

برای برقراری ارتباط متفاوت حضور کامل داشته باشید

این نکته به خوبی با مورد آخر مطابقت دارد. در دنیای امروزی که دائماً در حال حرکت است، وقتی کسی با شما صحبت می کند، خیلی راحت حواس شما پرت می شود. یکی از بدترین کارهایی که وقتی کسی با شما صحبت می کند این است که به تلفن خود نگاه کنید. هر چیزی که به آن نگاه می کنید می تواند منتظر بماند. در غیر این صورت، شخصی که با شما صحبت می‌کند این ایده را دریافت می‌کند که اعلان‌های شما مهم‌تر از آن چیزی است که باید بگوید.

نکته

برای بیان احساسات و نگرانی های آن‌ها وقت بگذارید. سعی کنید خود را طوری آموزش دهید که ارتباط چشمی خوبی با شریک گفتگوی خود داشته باشید. یک نقطه عالی برای تمرکز روی شانه یا نوک بینی آنهاست.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا