چند راه آسان برای غلبه بر نگرانی در خانواده و افراد

غلبه بر نگرانی طبق گفته روان شناسان از طریق راه های مختلفی انجام می شود. نگرانی می تواند به علت استرس های روزمره یک خانواده هم ایجاد شود. به طور کلی بعضی از نگرانی ها مفید هستند. اما برخی از آن ها اگر ادامه پیدا کنند تبدیل به وسواس های بی مورد می شوند. همه ما احساسات مختلفی داریم. هیچ کس در این دنیا نیست که حتی یک بار احساس ناامیدی نکرده باشد. همان طور که خانواده می تواند ما را به سمت موفقیت راهنمایی کند، گاهی اوقات ممکن است باعث شکست ما شود. شکست در زندگی گاهی اوقات لازم است. اما به شرطی که افراد بتوانند بعد از به زندگی خود بازگردند.

خیلی از مردم بعد از این که شکست می خورند ناامید می شوند. در واقع این شکست پایان کار آن ها در زندگی خواهد بود. انسان باید مسئولیت پذیر باشد. حتی با وجود داشتن خانواده بد شما می توانید به موفقیت برسید. حتی بزرگ ترین افراد هم در زندگی مشکلاتی داشتند. نکته مهم این است که چگونه با داشتن نگرانی درباره خانواده ای آزار دهنده موفق شویم. شکست چه بخواهیم چه نخواهیم برایمان اتفاق می افتد. اما آیا ما می توانیم با شکست در زندگی خود کنار بیاییم؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه آسان برای غلبه بر نگرانی در خانواده و افراد، چگونه است؟

احساس شادی و غلبه بر نگرانی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. ما در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه با نگرانی در زندگی کنار بیاییم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه آسان برای غلبه بر نگرانی در خانواده و افراد، صحبت کنیم.

شکست در زندگی و عدم غلبه بر نگرانی احساس بدی دارد

شکست در زندگی احساس بدی دارد. بسیاری از مردم برای اجتناب از شکست تلاش زیادی می کنند. برای این که مجبور نباشند احساسات دردناکی را تجربه کنند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود احساس شکست کنید. برخی از عواملی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

  • احساس ناامیدی
  • اضطراب
  • افسردگی
  • احساس درماندگی
  • فقدان روابط حمایتی

اگر فکر می کنید ” شکست خورده هستید”، مهم است بدانید کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید. دانستن نحوه برخورد سالم با شکست در زندگی، بخشی از ترس را از بین می برد. و ممکن است درد را کاهش دهد تا بتوانید بهتر از قبل به عقب برگردید.

غلبه بر نگرانی خود را بپذیرید

شکست با احساسات گوناگونی همراه است. خجالت، اضطراب، عصبانیت، ناراحتی و شرم، برخی از آن ها است. این احساسات ناراحت کننده است. بسیاری از مردم برای فرار از احساس ناراحتی احساسی هرکاری می توانند انجام دهند. مطالعه ای که در سال 2017 در مجله تصمیم گیری رفتاری منتشر شد می گوید که نباید سعی کنید احساسات خود را پس از شکست کنار بگذارید.

اجازه دادن به خودتان برای غلبه بر نگرانی بد یک انگیزه مثبت است. این می تواند به شما کمک کند تا راه حل های بهتری پیدا کنید تا دفعه بعد پیشرفت کنید. بنابراین، پیش بروید و احساسات خود را بپذیرید. احساسات خود را بپذیرید و اجازه دهید کمی احساس بدی داشته باشید. به احساسات خود برچسب بزنید تا به خودتان اجازه دهید آن ها را تجربه کنید. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید، “ناامید شده ام”، یا “ناراحت هستم که نتیجه ای نداشت”.

راه هایی برای غلبه بر نگرانی

تجربه ناامیدی برای بسیاری از مردم کاملاً وحشتناک است. یک احساس غرق‌کننده، تخلیه‌کننده، محدودکننده همراه با این احساسات وجود دارد، و آن ها می‌توانند شما را سنگین کنند و احساس وحشتناکی در شما ایجاد کنند. به دلیل ناامیدی شدید، منطقی است که ممکن است از آن بترسید. اما این ترس می تواند اثر معکوس داشته باشد و خطرات ناشی از آن احساسات ناامیدکننده را بدتر کند! چگونه می توانید با آن مبارزه کنید؟ در این جا چند راه برای غلبه بر نگرانی آورده شده است.

یاد بگیرید که ریشه های ناامیدی را درک کنید

ترس از ناامیدی یک چرخه است و همه فرآیندها برای شکستن نیاز به درک دارند. بیشتر توصیه‌های کلی در مورد غلبه بر نگرانی، بینش کافی در مورد ریشه‌های ترس‌هایتان به شما نمی‌دهد، و ناامیدی می‌تواند در علت آن بسیار متفاوت باشد.

به طور کلی، ناامیدی مستلزم فقدان کلی اشتیاق، امید، تفکر مثبت یا انتظار خوش بینانه برای آینده است. این به معنای دیدن یک ایده تیره و تار از روزهای آینده است و می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب، افسردگی و استرس شود. ترس از این نوع احساسات منطقی است. اما ترس از آن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و خطر آن را افزایش دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این به این دلیل است که ترس از احساس ناامیدی به این معنی است که یا در معرض خطر چنین احساسی هستید یا قبلاً مجبور شده اید از آن احساس فرار کنید. درک علت ترس‌های خاص شما می‌تواند به شما در مدیریت مسائل – چه فعلی و چه گذشته – کمک کند که آن ها را تداوم می‌بخشد. بنابراین، ناامیدی از کجا می آید؟

چند راه آسان برای غلبه بر نگرانی در خانواده و افراد

نگرانی شما را با افکار ناراحت کننده دچار مشکلاتی می کند. این بدترین سناریو و همه چیزهای بالقوه مضری را که برای شما یا دیگران اتفاق می افتد به شما می گوید. نگرانی توانایی شما را برای لذت بردن از زندگی می دزدد. ممکن است از این که بدانید غلبه بر نگرانی چقدر آسان است شگفت زده شوید. این چند روش را که درمانگران برای غلبه بر نگرانی به شما یا هرکسی پیشنهاد می کنند، بررسی کنید.

بنابراین تفاوت بین نگرانی و اضطراب چیست؟ ترس و اضطراب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند، اما بسیار متفاوت هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نگرانی زمانی است که افکار وسواسی و تکرار شونده دارید. نگرانی فقط در ذهن شما اتفاق می افتد بدون اینکه بر بدن شما تأثیر بگذارد. با این حال، اگر مضطرب هستید، آن را در بدن و ذهن خود احساس خواهید کرد. استرس و نگرانی می تواند منجر به اضطراب شود. علائم فیزیکی اضطراب شامل موارد زیر است:

  • خستگی
  • تعریق
  • بی قراری
  • بیخوابی
  • ضربان قلب
  • حالت تهوع
  • تکانه های عصبی

چند راه برای غلبه بر نگرانی در زندگی

چگونه نگرانی را از بین می برید؟ در این‌جا چند نکته وجود دارد که درمانگران به بیمارانی که با ترس دست و پنجه نرم می کنند پیشنهاد می کنند. ببینید آیا آن‌ها به شما کمک می کنند تا از شر نگرانی خلاص شوید.

نگرانی های خود را بنویسید

نوشتن نگرانی‌هایتان راهی فیزیکی برای رهایی از نگرانی‌هایتان است. برخی از افراد پیشنهاد می کنند که نوشتن افکارتان به شما کمک می کند آرام شوید. نوشتن نگرانی های خود روی کاغذ راهی ملموس برای این است که احساس کنید آن‌ها را از خود دور می کنید. ممکن است بخواهید قسمتی از یادداشت خود را به نام «قدردانی» اضافه کنید. این قسمت از نوشتن شما برای آن است که آنچه را که برای آن سپاسگزار هستید بنویسید. به این ترتیب، می توانید به دفتر خاطرات خود نگاه کنید تا نگرانی های منفی و برکات مثبت را ببینید.

برای غلبه بر نگرانی به خود فرصت محدودی برای نگرانی بدهید

زمان مشخصی را برای نگرانی در مورد چیزی تعیین کنید. اگر شروع به نگرانی در مورد یک موضوع یا شخصی کردید، به خود بگویید: “من تا ده دقیقه آینده نگران این موضوع خواهم بود، سپس نگرانی در مورد آن تمام شده است.” وقتی زمان تمام شد، اجازه ندهید ذهنتان به این افکار برگردد. لطفاً به محدودیت زمانی خود پایبند باشید. زیرا آن را بودجه ای می بینید که باید در آن بمانید. اگر این عادت را در طول زمان انجام دهید، متوجه خواهید شد که تمام روز نگران مشکلی نیستید.

از نگرانی برای اقدام استفاده کنید

نگرانی اگر شما را وادار به حل مشکل یا اقدامی کند می تواند سازنده باشد. اگر نگران پوسته شدن رنگ خانه خود هستید، با تماس با یک نقاش برای بیرون آمدن و ارائه رنگ آمیزی خانه خود اقدام کنید. نگرانی های شما نباید شما را کنترل کند. شما باید آن را اداره کنید. بگذارید نگرانی با انجام اقدامات مثبت در خدمت شما باشد.

نگرانی خود را تغییر دهید

وقتی شروع به نگرانی کردید، وارد افکار خود شوید و آتش بس را اعلام کنید. آگاهی از افکار برای غلبه بر نگرانی می تواند به شما در مقابله با آن‌ها کمک کند. اجازه ندهید تخیل شما با ایده هایی در مورد پیامدهای بالقوه زیان آور تسخیر شود. این اتلاف وقت و ذهن شماست. نگرانی های خود را در مسیر خود متوقف کنید، افکار خود را در مورد چیزهای مثبت تر تغییر مسیر دهید.

در زمان حال زندگی کنید

جمله ای حکیمانه در کتاب های دینی بر اهمیت زندگی در زمان حال تأکید می کند. می گوید:

پس نگران فردا نباش. زیرا فردا نگران خودش خواهد بود هر روز به اندازه کافی برای خودش مشکل دارد. این جمله می گوید که امروز برای مراقبت از شما کافی است. این که به فکر فردا یا هفته بعد خودتان باشید، مفید نیست. زندگی در زمان حال به این معنی است که به جای اینکه حواس خود را پرت کنید، کاملاً درگیر روز خود هستید. برخی افراد این حالت آگاهی را ذهن آگاهی می نامند. وقتی به طور کامل وارد روز خود می شوید، نگران این نیستید که «چه اتفاقی خواهد افتاد» با خیال راحت از روز لذت خواهید برد.

در مورد نگرانی های خود صحبت کنید

مطالعات نشان می دهد که ترس ها و نگرانی ها می توانند به اضطراب آزاردهنده منجر شوند که پاسخ استرس را در بدن شما فعال می کند. این باعث می‌شود بدن شما در حالت آماده‌باش قرار بگیرد و باعث تپش قلب، سردرد یا تپش قلب شود. اگر نگران هستید، با یک دوست یا مشاور قابل اعتماد در مورد غلبه بر نگرانی خود صحبت کنید. فقط صحبت در مورد آن به شما کمک می کند تا از عدم وجود آن در زندگی خود راحت شوید. یک مشاور می‌تواند استراتژی‌هایی را برای مقابله با نگرانی‌تان به شما ارائه دهد، بسته به این که چه چیزی باعث آن می‌شود.

مثبت بودن را انتخاب کنید

مثبت اندیشی به توانایی شما برای لذت از زندگی برمی گردد. انتخاب مثبت بودن یک جایگزین سالم برای غلبه بر نگرانی است. داشتن نگرش مثبت می تواند از نظر جسمی و همچنین ذهنی به شما کمک کند. محققان دریافته‌اند افرادی که نگرش مثبت‌تری در زندگی دارند، همچنان احساسات منفی دارند. اما می‌توانند سریع‌تر از منفی‌گرایی خود رهایی یابند. این افراد انعطاف پذیرتر هستند و قادر به غلبه بر نگرانی هستند. این به این دلیل است که آن‌ها احساسات مثبت را برای مدت طولانی تری محکم نگه می دارند. همچنین شما می توانید برای حل مشکلات نگرانی خود از پزشکان کمک بگیرید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا