چند راهکار در سال جدید برای کاهش استرس

کاهش استرس از روش های مختلف امکان پذیر است. همه ما تا به حال استرس را تجربه کرده ایم. برخی از افراد به صورت غریزی ممکن است بتوانند استرس خود را کنار کنند. اما برخی دیگر از افراد نمی توانند کنترلی بر استرس و فشار های روانی خود داشته باشند. برخی از استرس های که ما تجربه می کنیم برای موفقیت بیشتر مفید است. این گونه استرس ها استرس مثبت هستند. در مقاله های قبل گفتیم که چه کارهایی می تواند باعث کاهش استرس شود.

استرس یک بیماری و اختلال شایع در روان شناسی است. بیشتر افراد در سرتاسر دنیا در دوران مختلف زندگی خود دچار استرس می شوند. استرس ممکن است ناشی از اتفاقات مختلف باشد. اگر استرس در دوران ابتدایی خود درمان نشود و علائم آن تشخیص داده نشود ممکن است در آینده خطرناک باشد. در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

کاهش استرس در کودکان

چند راهکار در سال جدید برای کاهش استرس

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است اما این که کدام یک برای چه شخصی به کار برده شود بستگی به مشاور و روان پزشکان دارد. برای کاهش استرس در سال جدید هم راه های مختلفی وجود دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روش های مختلف برای کاهش استرس در سال جدید صحبت کنیم.

استرس در روابط

همیشه این جمله را با خود بگویید “خدا به من آرامش دهد تا چیزهایی را که نمی توانم تغییر دهم بپذیرم. شجاعت برای تغییر چیزهایی که می توانم و دانایی برای دانستن تفاوت. ” این جمله را هر روز به عنوان یک فرد یا یک زوج در رابطه برای خود تکرار کنید.

استرس ریشه بسیاری از مسائل بهداشتی

استرس ریشه بسیاری از مسائل بهداشتی در دنیا است. بیماری های قلبی، افسردگی و فشار خون بالا تنها مواردی از بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس است. سلامت جسمی تنها مصدوم یک سبک زندگی استرس زا نیست. در ازدواج ها، استرس دلیل اصلی تنش بین فردی و روابط ناکارآمد است.

روش های مختلف کاهش استرس در ازدواج

خبرهای خوبی وجود دارد وقتی هر دو طرف از عوامل استرس زا آگاه باشند.  بسیاری از استرس ها در ازدواج قابل اجتناب است. در این جا ٢ کار برای کاهش استرس در ازدواج شما ذکر شده است

1.همسرتان را همیشه در اولویت قرار دهید.

این یک اصل عظیم و کلیدی برای کاهش استرس در رابطه است. در حالت ایده آل، زن و شوهر یکدیگر را در اولویت قرار می دهند. اما شما فقط بر رفتار خود کنترل دارید.

با هم سرگرم شوید.

فیلم، پیاده روی، پیک نیک، بازی، سفر … نه  تنها سرگرم کننده بلکه شادی را نیز به ارمغان می آورد. خندیدن با هم یک داروی عالی در رابطه است.

کاهش استرس در سال جدید

در حدود اول سال، اکثر ما شروع به معطوف کردن روش هایی می کنیم که بتوانیم زندگی خود را بهبود بخشیم. در حالی که تصمیمات اغلب بر ایجاد عادات جدیدی است که ما را به شکل فیزیکی بهتری می‌رسانند. تغذیه سالم و ورزش به طور کلی در صدر فهرست اهداف اکثر مردم برای سال جدید قرار دارد – کاهش استرس و رسیدن به شکل ذهنی و عاطفی بهتر می‌تواند پاداش‌های بزرگی را به همراه داشته باشد.

امسال، عادات جدیدی را در نظر بگیرید که باعث کاهش استرس و افزایش شادی و رضایت کلی از زندگی می شود. در این جا چند قدم مهم وجود دارد که می‌توانید برای شادتر، سالم‌تر بودن و آرامش بیشتر در سال جدید انجام دهید.

بیشتر بخوابید

کم خوابی می تواند هم علت و هم یک معلول استرس باشد. در حالی که استرس می‌تواند افراد را در شب بیدار نگه دارد، خوابیدن مداوم با ساعات کم می‌تواند خطر ابتلا به انواع مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا، دیابت و چاقی را افزایش دهد. همچنین می تواند منجر به کاهش بهره وری شما شود. امسال، می توانید با تلاش برای کیفیت بهتر و کمی خواب شبانه، مزایای قابل توجهی به دست آورید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

طبق گفته بنیاد ملی خواب، بزرگسالان سالم به حداقل ۷ ساعت خواب در شب نیاز دارند. کمتر خوابیدن با عملکرد ضعیف، افزایش خطاها و خطرات بیشتر تصادفات مرتبط است.

فعالیت های سرگرم کننده داشته باشید

در حالی که ممکن است به عنوان یک کودک یا بزرگسال در ورزش و سایر فعالیت های سرگرم کننده شرکت داشته باشید. مهم است که به یادگیری، رشد و انجام کارهایی که در طول زندگی بزرگسالی خود از آن لذت می برید، ادامه دهید. داشتن یک سرگرمی منظم می تواند خروجی لازم برای تحریک ذهنی و کاهش استرس را فراهم کند و به شما کمک کند سبک زندگی متعادلی داشته باشید. سرگرمی مناسب همچنین می‌تواند استرس مثبت را برای شما فراهم کند، که به شما احساس خوب و سرزندگی می‌دهد.

در زندگی اجتماعی خود سرمایه گذاری کنید

کاری که انجام می دهید می تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما داشته باشد. دوستان خوب و خانواده صمیمی می توانند در بهترین لحظات با شما جشن بگیرند و در بدترین دوران از شما حمایت کنند. یک شبکه اجتماعی از روابط سالم می تواند حائلی در برابر استرس باشد و مزایای بسیار دیگری را ارائه دهد. امسال روی تقویت روابط خود تمرکز کنید. و از رها کردن روابطی که شما را خسته می کند نترسید. جدا کردن خود از درام و استرس این روابط شما را به روی افراد جدید و تجربیات جدید باز می کند. همه روابط از ابتدا به صورت برابر ایجاد نمی شوند. روابط متضاد می تواند باعث استرس و ناامیدی اضافی شود و حتی بر سلامت شما تأثیر بگذارد.

موسیقی بیشتری در زندگی خود دریافت کنید

گوش دادن به موسیقی راهی آسان برای بالا بردن روحیه و تغییر انرژی شماست. موسیقی با سرعت آهسته – به خصوص موسیقی کلاسیک آرام – به خاطر جلوه های آرامش بخش خود شناخته شده است. موسیقی نه تنها می تواند ذهن شما را آرام کند و ماهیچه های شما را آرام کند، بلکه می تواند سطح هورمون استرس کورتیزول را نیز در بدن کاهش دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

می‌توانید هنگام صبح که لباس می‌پوشید، چند آهنگ کلاسیک بنوازید. در حین رفت‌وآمد صبحگاهی به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش دهید، یا در پایان یک روز طولانی به یک تصنیف پر از روح استراحت کنید. صرف نظر از این که چه چیزی را انتخاب می کنید، موسیقی می تواند شما را حتی در مواقع استرس زا آرام کند.

به هم ریختگی خود را از بین ببرید

بدون تمیز کاری منظم، وسایل شما می توانند چنان پر از بی نظمی شوند که یافتن وسایلی که واقعاً می خواهید و نیاز دارید تقریباً غیرممکن می شود. زندگی در یک فضای به هم ریخته ممکن است بیش از آنچه تصور می کنید باعث استرس شما شود. نه تنها بهره وری را کاهش می دهد، بلکه کیف پول شما را نیز خالی می کند و زمان را از شما می گیرد. امسال، کمی به نظم خود دقت بیشتری داشته باشید.  چه قرار دادن چیزها در فضای ذخیره سازی، سازماندهی مجدد یا اهدای چیزهایی که دیگر به آن نیاز ندارید.

چند استراتژی سریع کاهش استرس را بیاموزید

موقعیت های استرس زا می تواند به سرعت به اوج خود برسد. شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی از احساس خوب به سرخوردگی تبدیل شوید. وقتی این اتفاق می‌افتد، همیشه نمی‌توانید به سادگی کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید و  سریعا ترفند ها ضد استرس را انجام دهید یا فعالیت‌های زمان‌بر و استرس‌زا دیگری انجام دهید. همیشه مهم است که چند استراتژی کاهش استرس سریع داشته باشید که می تواند پاسخ مبارزه یا فرار شما را خاموش کند و پاسخ آرامش شما را تحریک کند.

یک تمرین طولانی مدت برای کاهش استرس انتخاب کنید

در حالی که تسکین دهنده سریع استرس مهم است که در دست داشته باشید. همچنین ضروری است که حداقل یک تمرین منظم کاهش استرس در زندگی خود داشته باشید. چنین تمرینی می تواند به شما کمک کند تا با کاهش واکنش فیزیکی یا احساسی خود نسبت به عوامل استرس زا، نسبت به عوامل استرس زا که در زندگی با آن مواجه هستید کمتر واکنش نشان دهید.

خوش بینی را پرورش دهید

نحوه نگرش شما به جهان (یا یک موقعیت خاص) می تواند تأثیر زیادی بر سطح استرس شما داشته باشد. خودگویی منفی و داشتن دیدگاه منفی می تواند باعث استرس زیادی شود. خوشبختانه با تمرین می توان دیدگاه شما را تغییر داد. اگر برخی از الگوهای فکری خودباخته را حذف کنید و آن ها را با صحبت های مثبت با خود جایگزین کنید تا ببینید چقدر شادتر، سازنده تر هستید. کاهش استرس نیز در این صورت انجام می گیرد.

استرس شغلی را کاهش دهید

طبق گفته تیمی از محققان دانشگاه هاروارد و استنفورد، مشاغل پر استرس حتی ممکن است امید به زندگی شما را کاهش دهند.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا