چند دلیل برای دوستی بعد از جدایی

دوستی برای ادامه زندگی مهم است. برای این که ارتباط خوبی برقرار کنید و دوستی خوبی با اطرافیان خود داشته باشید باید قوانین مختلفی را رعایت کنید. رعایت قوانین نیازمند درک کردن آن ها است. ممکن است دوستی با برخی افراد آن قدر ساده باشد که نیاز به قوانین مختلف نداشته باشد. دوستی باعث می شود شما پیشرفت داشته باشید. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی ایجاد کند. جدایی در روابط وجود دارد. شما چه بخواهید چه نخواهید جدایی را تجربه خواهید کرد. حال این جدایی می تواند موقت یا تمام وقت باشد. تمام وقت بودن مثل زمانی است که دو زوج از یکدیگر جدا می شوند. اما کوتاه مدت مانند جدایی از خانواده برای رفتن به دانشگاه است.

امروز بیشتر در ارتباط با جدایی رو زوج صحبت خواهیم کرد. دوستی بعد از جدایی مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم چند دلیل برای دوستی بعد از جدایی صحبت کنیم. دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است.

حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند دلیل برای دوستی بعد از جدایی صحبت کنیم.

چرا بعد از دوستی بعد از جدایی مهم است؟

دوستی بعد از جدایی

وقتی از شریک خود جدا می شوید، گاهی بهترین دوست خود را از دست می دهید. بسیاری از مردم معتقدند که بهتر است از این شخص جدا شویم، اما همیشه اینطور نیست. شرایطی وجود دارد که در آن شما می خواهید از رابطه خود جدا شوید، مانند سوء استفاده یا سایر اقدامات ناسالم. با این حال، اگر جدایی شما بیشتر دوستانه است و احساس می کنید به شما آسیبی نمی رساند. شما می توانید با شربک سابق خود دوست باشید.

در نهایت تصمیم با شما است. انتخاب دوستی بعد از جدایی می تواند یکی از بهترین تصمیماتی باشد که می توانید بگیرید. در این جا دلایلی وجود دارد که ممکن است پس از جدایی تصمیم به دوست ماندن بگیرید:

شما بچه دارید

وقتی بچه دار شدید و فرزند دارید، همه چیز پیچیده می شود. شما وظیفه دارید با سابق خود والدین داشته باشید. در حالی که ممکن است استدلال شود که می توانید بدون دوست بودن این کار را انجام دهید. مطمئناً این کار را آسان تر می کند.

اولین و مهمترین هدف شما باید این باشد که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید.

اولین و مهمترین هدف شما باید این باشد که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید. شما می خواهید به آن ها نشان دهید که وقتی بزرگسالان تصمیم می گیرند روابط خود را قطع کرده و با هم کار کنند. همچنان می توانند به یکدیگر احترام بگذارند. این امر به ویژه مهم است. چرا که شما از یک رابطه عاشقانه بلکه از یک رابطه والدین الگوبرداری می کنید. مثال‌ هایی که اکنون می زنید به احتمال زیاد نحوه رفتار فرزندان شما در روابط آینده را تعیین می کند. بنابراین مراقب اقدامات خود جهت دوستی بعد از جدایی باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بهترین نمونه ای که می توانید ارائه دهید این است که پس از جدایی با یکدیگر دوست باشید. بچه ها رابطه ای قوی با یکدیگر خواهند داشت و از نظر دوستانه بودن والدین احساس امنیت خواهند کرد. وقتی رابطه شما با والدین دیگر آن ها خوب باشد، بسیاری از استرس های ناشی از جدایی از فرزندان برطرف می شود. به عنوان والدین، ​​این هدف شماره یک شما است. به خاطر داشته باشید که، گاهی أوقات دوست ماندن پس از جدایی سخت می شود. اگر این کار را بکنید، بچه ها سود زیادی خواهند برد.

دوستی شما قوی تر از روابط عاشقانه شماست

دوستی بعد از جدایی

گاهی اوقات، این درست است که شما و سابق خود بهتر از دوستان هستید. شما سعی کردید بیشتر از دوستان باشید، اما نتیجه ای نداشت. این بدان معنا نیست که شما باید یک بار دیگر غریبه باشید. شما و همسر سابق خود ممکن است بخواهید دوستی را که در طول زمان آشنایی یکدیگر ایجاد کرده اید حفظ کنید. فقط به این دلیل که شما یک رابطه شکست خورده دارید به این معنا نیست که دوستی که بر اساس آن ساخته شده بود خراب شده است. در برخی موارد، دوستی بعد از جدایی حتی می تواند با صمیمیتی که در رابطه خود به اشتراک گذاشته اید تقویت شود. اگر اجازه ندهید که جدایی بر دوستی شما تأثیر بگذارد، می توانید به شیوه ای افلاطونی تر حرکت کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای تصمیم گیری در مورد این که آیا این برای شما مناسب است، به ارتباطی که احساس می کنید فکر کنید. شاید از گذراندن وقت با این شخص لذت ببرید و می توانید به او تکیه کنید. ممکن است برای صمیمی بودن با آن ها مشکل داشته باشید. اما به هیچ وجه مشکلی برای لذت بردن از حضور در کنار یکدیگر در قرارها ندارید. همه این ها نشانه این است که دوستی شما به اندازه کافی قوی است که می تواند در آزمون جدایی مقاومت کند.

شما و شریک زندگی خود هر دو در یک رابطه دوست دارید پس از جدایی دوست باشید

اگر شما و شریک زندگی خود هر دو در یک رابطه دوست دارید پس از جدایی دوست باشید، باید به دنبال آن باشید. روابطی که ما در زندگی خود داریم داستان زندگی ما را تشکیل می دهد. وقتی کسی را پیدا می کنید که باعث خوشحالی شما می شود، نباید او را کنار نگذارید. پیدا کردن دوستان خوب ممکن است سخت باشد. تصمیم با شماست که انتخاب کنید آیا می خواهید با این شخص دوست شوید یا نه.

شما با هم کار می کنید

ما آن قدر وقت خود را در محل کار خود می گذرانیم که منطقی است بسیاری از افراد قرار ملاقات با همکاران خود را انتخاب کنند. اگر چه تصور می شود تصمیم بدی است. اما همیشه ما را از انجام آن باز نمی دارد. اگر هنوز باید با هم کار کنید، می توانید دوستی بعد از جدایی داشته باشید. این معمولاً تصمیمی است که برای سهولت زندگی هر دوی شما گرفته می شود. اگر می توانید دوست باشید، دیگر نگران تعاملات ناخوشایند یا اجتناب از یکدیگر در محل کار نباشید. علاوه بر این، شغل شما ممکن است شما را ملزم کند که روی پروژه های خاصی با هم کار کنید. اگر هر دو امیدوار هستید که به موفقیت خود در کار ادامه دهید، باید رابطه ای صمیمی و دوستانه برقرار کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دوستی بعد از جدایی

ادامه دوستی فقط برای اهداف حرفه ای اشکالی ندارد. شما می توانید در حالی که شبانه روز در حال کار هستید دوست باقی بمانید. و همچنان از گذراندن وقت با هم بعد از ساعت کاری خودداری کنید. شغلی که دارید به طرق مختلف بر زندگی شما تأثیر می گذارد. وقتی شما زمان زیادی را صرف کار می کنید، هیچ دلیلی وجود ندارد که با ایجاد احساسات منفی نسبت به همسر سابق، روز خود را مختل کنید. تصمیم گیری برای دوستی بعد از جدایی، روشی عالی برای حفظ آرامش شما در حین کار است.

در بسیاری از مواقع، هیچ دلیل خاصی وجود ندارد که شما تصمیم بگیرید پس از جدایی دوست بمانید. بنابراین ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد. یا ممکن است نتوانید آن را بیشتر از آن که بخواهید دوست بمانید.

آزمون زمان و دوستی بعد از جدایی

 دوستی بعد از جدایی

رابطه عاشقانه ای که قبلاً داشتید ممکن است در آزمون زمان دوام نیاورد. اما این بدان معنا نیست که چیزهای مثبتی در مورد آن وجود نداشت. شما بخشی از زندگی خود را با هم گذرانده اید و منطقی است که نمی خواهید کسی را که برای شما اهمیت زیادی داشته است رها کنید. شاید اخلاق شما ایجاب کند که با کسی رابطه مثبت داشته باشید که بر زندگی شما تأثیر مثبت داشته باشد. شما همچنین ممکن است عاشق این شخص باشید اما نمی خواهید با او رابطه عاشقانه ادامه دهید.

وقتی می خواهید پس از جدایی دوست بمانید، نیازی به استرس برای یافتن دلیل ندارید. اگر هر دوی شما این احساس را دارید که می خواهید دوست بمانید، کافی است. جامعه به ما می گوید که دوستی بعد از جدایی ایده خوبی نیست. اما حقیقت این است که فقط شما می توانید چنین تصمیمی بگیرید. زندگی خود را با و بدون این شخص ثبت کنید. اگر در زندگی خود با آن ها شادتر یا در آرامش هستید، این کار را رها نکنید.

شما مسئول افرادی هستید که در اطراف خود نگه می دارید. آن ها بسیاری از شخصیت آن چه شما هستید را، چه بدانید و چه ندانید، تعیین می کنند. نیازی به از بین بردن یک رابطه نیست. چرا که شما نمی توانید علت عدم تمایل خود را مشخص کنید. در صورت شک، به خودتان اعتماد داشته باشید. این فرآیند تقریباً همیشه شما را در مسیر درست هدایت می کند.

https://www.regain.us/advice/friendship/six-reasons-to-stay-friends-after-breaking-up/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا