چند تکنیک ذهن آگاهی که اکثر مردم فراموش می کنند

تکنیک ذهن آگاهی می تواند برای کاهش استرس مهم باشد. ذهن آگاهی برای تقویت حافظه هم مفید است و امروزه روانشناسی روش های مختلفی برای تقویت این فرآیند ایجاد کرده است. برقراری ارتباط نیاز به توجه توسط هر دو طرف دارد. گاهی اوقات روابط یک طرفه می شوند و در نهایت آسیب های را می رسانند. در روان شناسی مباحث متفاوتی وجود دارد. برخی از این فرآیندهای روان شناسی را ممکن است بدانید. ذهن آگاهی اگر با روش درست و مناسب انجام می شود می تواند برای آینده شما مفید باشد.

در مقاله های قبل در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت کردیم. ذهن آگاهی می تواند موفقیت را در افراد ایجاد کند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. این تلاش و کوشش باید همراه با برنامه ریزی باید.  ما در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت های بسیاری کرده ایم و گفتیم که افراد با داشتن ذهن آگاهی چه پیشرفتی خواهند کرد. اما این بار می خواهیم چند روش برای آموزش ذهن آگاهی در کودکان را بدانیم. آیا افراد با داشتن ویژگی ذهن آگاهی مناسب می توانند ازدواج بهتری داشته باشند یا خیر. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند تکنیک ذهن آگاهی که اکثر مردم فراموش می کنند، چگونه است؟

استرس افراد – تاثیر تکنیک ذهن آگاهی

ما در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی این که رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند تکنیک ذهن آگاهی که اکثر مردم فراموش می کنند، صحبت کنیم.

تمرکز حواس و تکنیک ذهن آگاهی در کودکان

فقط در چند دهه گذشته در غرب محبوبیت پیدا کرد. اخیراً، محققان فواید آموزش ذهن آگاهی در کودکان را کشف کرده اند. ذهن آگاهی و افزایش شادی یعنی آگاهی کامل از آنچه در لحظه حال اتفاق می افتد. و در دنیای پرشتاب امروزی، به راحتی می توان آنچه را که در اطراف شما می گذرد از دست داد.

بسیاری از افراد بدون آگاهی کامل از آن چه در اطرافشان اتفاق می افتد، کارهای روزمره خود را انجام می دهند. چه آن ها حواسشان به چیزی که دیروز اتفاق افتاده پرت شده باشد، چه نگران اتفاقی باشد که ممکن است فردا اتفاق بیفتد.

ارتباطات بین تکنیک ذهن آگاهی

ذهن آگاهی، یا عمل حضور در لحظه، احتمالاً کلمه ای است که در محافل سلامتی زیاد شنیده اید. به دلیل فواید زیادی که برای سلامت جسمی و روانی دارد شناخته شده است. قابل ذکر است که ذهن آگاهی و افزایش شادی ارتباط زیادی دارد. باورش سخت است که چیزی به این سادگی برای خلق و خو و رضایت از زندگی شما خوب باشد، اما این حقیقت دارد. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که باعث افزایش شادی در لحظه می شود.

انواع تکنیک ذهن آگاهی که به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند

تا به حال احساس کردید که غرق شده اید، اما هر چیزی در اطراف شما می گذرد؟ آیا استرس زندگی روزمره بیش از آنچه که باید تأثیر می گذارد؟ آیا باعث افسردگی و اضطراب شما می شود که نمی دانید چگونه با آن کنار بیایید؟ تکنیک ذهن آگاهی ممکن است به شما در کاهش این احساسات مضر کمک کند. برای یک فرد معمولی، ایده تمرین ذهن آگاهی ممکن است قانع کننده به نظر نرسد. از این گذشته، میل به مثبت گرایی بیشتر در حل مسائل سلامت روان چگونه کمک می کند؟ آیا مشکل این نیست که مغز تمایل دارد منفی باشد؟ آیا این احساسات چیزی نیست که نمی توانید آگاهانه کنترل کنید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حقیقت، ذهن آگاهی برای چندین دهه با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. این یک روش علمی است که توسط مطالعات زیادی پشتیبانی می شود. اما هفت مورد از ساده ترین و کارآمدترین روش های تمرکز حواس چیست که به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می کند؟

ذهن آگاهی چیست؟

ذهن آگاهی نوعی مدیتیشن است که هدف آن آگاه کردن افراد از هر چیزی که در یک لحظه خاص احساس می کند است. این نیاز به یک طرز فکر مثبت و یک دیدگاه عینی دارد تا احساسات خود را تفسیر یا قضاوت نکنید. اگر به آن‌چه احساس می کنید فکر نکنید کمک کننده خواهد بود. درعوض، اگر به خودتان اجازه دهید از عهده آن برآیید، تکنیک ذهن آگاهی به شما کمک خواهد کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک فرد تمام وقت خود را صرف برنامه ریزی یا حل مسئله در یک روز معمولی می کند. حتی زمانی که آن‌ها مشغول کار یا فعالیت های دیگر نیستند، به احتمال زیاد سرشان پر از افکار تصادفی است. به دلیل دشواری زندگی، این افکار اغلب منفی هستند. برای همین دلیل است که بیشتر روزهای شما پر از استرس و منفی است. به دلیل افزایش سطح استرس، احتمال ابتلا به اضطراب و افسردگی بیشتر می شود.

چند تکنیک ذهن آگاهی که اکثر مردم فراموش می کنند

آیا می دانید استفاده از تکنیک ذهن آگاهی به چه معناست؟ این‌ها ترفندهای کوچکی هستند که به شما کمک می کنند تا احساسات خود را کنترل کنید. وقتی حواس تان باشد، در وضعیتی هستید که می دانید در اطرافتان چه می گذرد. این اصطلاحی است که اغلب در صنعت سلامت روان استفاده می شود. زیرا یک کلمه قدرتمند است که می تواند به بهبود سلامت روانی و جسمی شما کمک کند. با این حال، آیا واقعاً می‌دانید که ذهن آگاهی چیست و حتی اگر مفهوم آن را درک کنید، چگونه ذهن‌آگاه تر می‌شوید؟

درک ذهن آگاهی

وقتی حواس تان باشد، می دانید کجا هستید و چه می کنید. شما باید بیاموزید که از افکار و احساسات خود آگاه باشید بدون این که خودتان را قضاوت کنید یا انتقادی کنید. تحقیقات زیادی در مورد این موضوع انجام شده است. حتی چیزی به نام تکنیک ذهن آگاهی شما وجود دارد. اگر می دانید معنی آن چیست، چگونه می توانید از آن در زندگی خود استفاده کنید؟ شما هر روز برای رانندگی به سمت محل کار سوار ماشین خود می شوید. بدترین قسمت این رفت و آمد، ترافیک در طول مسیر است. این غیرمعمول نیست که کسی ارتباط شما را قطع کند، و شما به طور خودکار تصور می کنید که این شخص بی ادب است و برای دیگران احترام قائل نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حقیقت این است که این شخص احتمالاً یک فرد واقعاً خوب است. ممکن است آن ها نیز برای رسیدن به محل کار دیر کرده باشند، یا ممکن است یک کار مهم داشته باشند. هنگامی که شما همه چیز را مقصر می دانید، احساسات شما چیزهایی را حدس می زنند که باعث واکنش شما می شود. یک حادثه کوچک می تواند شما را در بقیه روز تحت استرس قرار دهد. چیزی که نمی بینید این است که تکنیک ذهن آگاهی خود را تغییر می دهید. آیا تا به حال با کسی که خشم زیادی دارد سوار ماشین شده اید؟

آن‌ها ممکن است سر رانندگان دیگر فریاد بزنند، حرکات نامناسبی از خود نشان دهند و حتی اگر اوضاع آنقدرها هم بد نباشد، خنده دار به نظر برسند. خشم جاده‌ای نمونه‌ای کامل از فردی است که مغز خود را مجدداً به حالت آماده‌باش درآورده است و به هر حادثه در جاده‌ها به عنوان موضوعی مشکل‌ساز نگاه می‌کند.

مقابله با نگرش های منفی و تکنیک ذهن آگاهی

برای مقابله با این نگرش منفی که ایجاد شده است، ترکیب تکنیک های تمرکز حواس می تواند کمک کند. چگونه هنگام نشستن در اتومبیل خود حواس تان جمع شود؟ خوب، ابتدا باید متوجه شوید که وقتی فرمان را لمس می کنید، دستانتان چه حسی دارند. در مرحله بعد باید دمای ماشین را احساس کنید. به صداهای بیرون و داخل خودرو توجه کنید. علاوه بر این، از صندلی ای که استفاده می کنید آگاه شوید. در حالی که این‌ها چند ایده ساده هستند، اما هدف این است که مطمئن شوید که در اطراف شما چه می گذرد.

چند تکنیک ذهن آگاهی

دفعه بعد که شخصی شما را ناراحت کرد یا تقریباً عصبانی بودید می توانید یاد بگیرید که تکانشگری خود را کنترل کنید. تکنیک های ذهن آگاهی ابزاری هستند که می توانید در هر زمان و مکان از آن‌ها استفاده کنید. در این‌جا چند نکته توصیه شده توسط روانشناس وجود دارد که به شما کمک می کند آرام و متمرکز بمانید.

مدیتیشن را یاد بگیرید

در دنیای امروز، افراد به حداکثر استرس دچار هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با استرس، مدیتیشن است. وقتی صحبت از تکنیک ذهن آگاهی می شود، مدیتیشن یکی از بهترین هاست. کل تمرین به شما کمک می‌کند تا روی آنچه در اطرافتان می‌گذرد تمرکز کنید و یاد بگیرید چیزهایی که شما را آزار می‌دهد را یکی یکی رها کنید. اگر مبتدی هستید، ممکن است بخواهید از انواع راهنمایی استفاده کنید تا به شما در ادامه مسیر کمک کند. خوشبختانه، انواع راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از تمرین مدیتیشن برای رهایی از استرس و توجه بیشتر به محیط فعلی خود استفاده کنید.

پیاده روی کنید

وقتی صحبت از فعالیت شد، چیز شگفت انگیزی در راه رفتن در بیرون و لذت بردن از زیبایی طبیعت وجود دارد. آیا تا به حال شنیده اید که کسی بگوید قصد دارد برای رهاسازی ذهن خود از مسائل مختلف قدم بزند؟ به دلیل نسیم تازه، پرتوهای گرم خورشید و بوهای اطراف شما این تکنیک ذهن آگاهی می تواند فوق العاده مفید باشد. دفعه بعد که بیرون هستید و راه می روید، باید کفش هایتان را در بیاورید. با احساس پاهای برهنه‌تان روی زمین، آرامش بیشتری بدست می آورید. وقتی در لحظه زندگی می کنید، همه چیزهایی را که شما را دور از لذت نگه می دارند رها می کنید.

نکته

طبیعت یک معلم عالی است که به شما کمک می کند تا سیستم خود را تنظیم مجدد کنید. اگر به دنبال تکنیک‌های آگاهانه‌ای هستید که لذت آنی را فراهم می‌کنند، راه رفتن با پای برهنه در مکان های مناسب بهترین روش برای شروع تکنیک ذهن آگاهی است.

همه چیز را بنویسید

روزنامه نگاری برای افرادی که عاشق نوشتن هستند خوب است. اگر دوست ندارید بنویسید، می توانید افکار خود را در بخش های از گوشی خود نت برداری کنید. ژورنال نویسی یک تکنیک تمرکز حواس است که به شما کمک می کند چیزهای سنگین یا حتی گیج کننده را در ذهن خود نگه دارید. نوشتن افکار و احساساتتان مانند داشتن یک دفتر خاطرات است. اما راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید تکنیک ذهن آگاهی خود را یادداشت کنید. شما می توانید از این روش به گونه ای استفاده کنید که انگار در حال نوشتن نامه ای برای یک دوست هستید. روش های ذهن آگاهی همچنین می تواند برای کاهش اضطراب هم مفید باشد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا