چند تأییدیه که به شما یک سیستم اعتقاد مثبت می دهد

اعتقاد مثبت با تفکر مثبت می تواند بسیار در زندگی مفید باشد. گاهی اوقات خانواده ها فکر می کنند اگر توجه بیشتری به فرزندان خود داشته باشند، خوب است. از آن سمت هم برخی از افراد فکر می کنند که توجه کمتر می تواند کاری کند فرزندان روی پای خود بایستند. در روان شناسی اما موضوع توجه مثبت مشروط یک موضوع با اهمیت است. این فرآیند باعث پیشرفت تربیتی در فرزندان خواهد شد. تاثیرات توجه مثبت مشروط برای والدین نیز مفید است. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی ایجاد کند. جدایی در روابط وجود دارد. شما چه بخواهید چه نخواهید جدایی را تجربه خواهید کرد. حال این جدایی می تواند موقت یا تمام وقت باشد.

تمام وقت بودن مثل زمانی است که دو زوج از یکدیگر جدا می شوند. اما کوتاه مدت مانند جدایی از خانواده برای رفتن به دانشگاه است. امروز بیشتر در ارتباط با جدایی رو زوج صحبت خواهیم کرد. دوستی بعد از جدایی مهم است. در ادامه می خواهیم توجه مثبت مشروط چگونه بر والدین تأثیر می گذارد؟ دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است.

پیشرفت در زندگی با اعتقاد مثبت

حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند تأییدیه که به شما یک سیستم اعتقاد مثبت می دهد صحبت کنیم.

کمک به فردی با انگیزه ضعیف و عزت نفس پایین و توجه مثبت مشروط

آیا تا به حال سعی کرده اید به کسی که از انگیزه ضعیف و عزت نفس پایین رنج می برد کمک کنید؟ تمایل طبیعی شما ممکن است این بوده باشد که به آن ها نسخه ای از یک سخنرانی محبت آمیز ارائه دهید. این کار باعث می شود تا روحیه آن ها را بهتر کنید. ممکن است قبل از این که در مورد این رفتار پرس و جو کنید، فکرهایی کرده باشید. اگر دوست شما به طور معمول سالم و خوشحال است، پاسخ شما احتمالاً از این نگرانی ناشی شده است که چیزی اشتباه است. از دیدگاه روانشناختی، پاسخ شما با توجه مثبت بدون قید و شرط در نظر گرفته می شود.

اساساً، این بدان معنی است که شما تمایل داشتید با همدلی پاسخ دهید. صرف نظر از این که دلیل آن ها برای احساس ناراحتی در آن روز چه بوده است. این یک عمل عشق بی قید و شرط در نظر گرفته می شود.

اعتقاد مثبت مشروط  و کمبود اعتماد به نفس

بیایید کمی اوضاع را تغییر دهیم. بیایید بگوییم که دوست شما بیشتر اوقات از انگیزه ضعیف و اعتماد به نفس پایین رنج می برد. دوست شما اغلب این گونه عمل می کند و مهم نیست که چقدر سعی کرده اید خلق و خوی دوست خود را بهبود ببخشید، آن ها مقاومت می کنند. به نظر می رسد آن ها همیشه دلیلی دارند که چرا خلق و خوی خود را نابود کرده اند و همچنین شما را درگیر کرده اند. در این روز خاص، شما تصمیم می گیرید که توجه مثبت مشروط را یک بار امتحان کنید. اگر دوست شما دلیل موجهی برای سرگردانی در زندگی  ارائه دهد، تا جایی که می توانید دلسوز او خواهید بود.

درک اعتقاد مثبت مشروط

روانشناس کارل راجرز (1902-1987) برخی از تحقیقات خود را بر اساس فرضیات اصلی آبراهام مزلو استوار کرد. راجرز به‌جای تمرکز بر رفع مشکلاتی که برای مردم پیش می‌آید، مانند بسیاری از روان‌شناسان دیگر، درباره چیزهایی که برای افراد مناسب است تحقیق کرد. راجرز معتقد بود که افراد برای تبدیل شدن به بزرگسالان بالغ و سالم به محیطی از صمیمیت، همدلی و پذیرش بی قید و شرط نیاز دارند. او مفهوم عشق و پذیرش بی قید و شرط را با درختی مقایسه کرد که بدون اجزای ضروری نور خورشید و آب نمی تواند رشد کند.

خودشکوفایی و توسعه آن توسط راجرز

راجرز همچنین مفهوم خودشکوفایی را توسعه داد، به این معنی که افراد یک انگیزه اساسی دارند و آن تمایل به دستیابی به دیدگاه خود از اهداف، آرزوها و خواسته هایشان است. توجه مثبت مشروط اساساً مخالف توجه بدون قید و شرط است. محققانی که موضع راجرز را در مورد توجه مثبت بدون قید و شرط رد می کنند، به طور پیش فرض تمایل به اعتقاد مثبت مشروط دارند.

نمونه دیگری از توجه مثبت مشروط، والدینی است که برای فرزندشان ارزش بیشتری قائل هستند. اگر بخواهند به همان حرفه ای وارد شوند که والدینش می خواهند وارد این حرفه شوند. والدینی که همان انتظاراتی را از فرزندان خود دارند که از خود داشتند. زمانی که کودک استانداردها، شرایط یا انتظارات آن ها را برآورده می کند، تمایل دارند محبت و پذیرش را ارائه دهند.

تحقیقات راجرز در مورد اعتقاد مثبت مشروط

تحقیقات راجرز در مورد توجه مثبت مشروط مهم است. زیرا به درمانگران کمک کرده است تا درک بهتری داشته باشند.

چند تأییدیه که به شما یک سیستم اعتقاد مثبت می دهد

تاکیدات روزانه می تواند به شما کمک کند تا در هر روز از زندگی خود احساس خوش بینی و شادی داشته باشید. چیزهایی که در مورد آن‌ها فکر می کنید و به خود می گویید از جهات مختلفی بر زندگی شما تأثیر می گذارد. اگر بتوانید روی اعتقاد مثبت تمرکز کنید، به شما کمک می کند تا یک سیستم باور مثبت داشته باشید. سیستم اعتقادی شما شامل اصول، ارزش ها و قوانین اخلاقی شماست. اگر سیستم شما مثبت نباشد، افکار منفی را تجربه خواهید کرد و ممکن است مستعد رفتار بد باشید. با این حال، با یک ایدئولوژی مثبت، مطمئناً زندگی شاد و معناداری خواهید داشت.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

استفاده از جملات تاکیدی برای یک اعتقاد مثبت می تواند زندگی شما را به سمت رشد بهتر تغییر دهد. هر روز یک فرصت جدید است و خود گفتاری مثبت می تواند عشق و اعتماد به خود را جرقه بزند. حتی صریح ترین جملات تاکیدی نیز می تواند هر روز در طرز فکر و رفتار شما تفاوت ایجاد کند. همانطور که روی تاکیدات یک ایدئولوژی مثبت تمرکز می کنید، روحیه و اعتماد به نفس شما را نیز بهبود می بخشد. وقتی نسبت به خود مطمئن و مطمئن هستید، از پایبندی به قوانین اخلاقی خود ترسی نخواهید داشت. از این کلمات مثبت برای تغییر طرز فکر و ایجاد یک ایدئولوژی مثبت استفاده کنید.

چند جمله تاکیدی که به شما یک سیستم اعتقاد مثبت می دهد

من همه چیز را برای تبدیل به آن چیزی که می خواهم باشم، دارم.

شما به هیچ چیز دیگری نیاز ندارید زیرا آن‌چه را که لازم است از قبل دارید. حتی اگر دیگران به شما می گویند که هرگز تغییر نخواهید کرد، اعتماد داشته باشید که آن‌چه لازم است را دارید. اگر انسان خوبی باشید، به همه چیزهای خوبی که در زندگی به دنبال آن هستید دست خواهید یافت. این تاکید را به جای یادآوری اشتباهاتی که مرتکب شدید تکرار کنید و اجازه ندهید افکار دیگران به ذهنیت شما آسیب برساند. شما همه چیزهایی را که برای تبدیل شدن به فردی که آرزو دارید تبدیل شوید، نیاز دارید. شما به اندازه کافی دارای اعتقاد مثبت و کاملاً توانا هستید، بنابراین تا زمانی که آن را احساس کنید این جمله را تکرار کنید.

من به خودم و شخصی که تبدیل می شوم افتخار می کنم.

اینکه به خودتان بگویید به کسی که هستید افتخار می کنید می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. زمانی که شخص دیگری آن را به شما می گوید همیشه خوب است. علاوه بر این، با گفتن اینکه به کسی که تبدیل می‌شوید افتخار می‌کنید، به شما کمک می‌کند در مورد آینده نیز هیجان‌زده شوید. نه تنها در حال حاضر از خودتان راضی هستید، بلکه از آنچه در آینده برایتان می آید هیجان زده خواهید بود. وقتی بتوانید این گونه فکر کنید، بر ایدئولوژی مثبت تأثیر می گذارد.

من قدرتمند و توانا هستم

اگر زمانی دچار کمبود اعتماد به نفس و اعتقاد مثبت شدید، این تأیید می تواند به شما کمک کند بر این احساس غلبه کنید. وقتی به خود می گویید که قدرتمند هستید و قادر به انجام هر کاری هستید، شروع به چنین احساسی خواهید کرد. عدم اعتماد به نفس باعث می شود که تصمیم نگیرید، به این معنی که تصمیم گیری سخت است. اگر بتوانید طرز فکر خود را تغییر دهید، به توانایی خود در انتخاب انتخاب های خوب برای زندگی خود اطمینان خواهید داشت. هنگامی که در تصمیمات خود اطمینان پیدا کردید، سیستم اعتقادی شما را بهبود می بخشد.

 من در هر کاری موفق هستم

این تأیید به شما کمک می کند تا یک ایدئولوژی مثبت ایجاد کنید زیرا خود را فردی موفق می بینید. ممکن است اولین بار که تلاش می کنید به همه چیز نرسید. اما اگر تسلیم نشوید به احتمال زیاد موفق خواهید شد. با استفاده از این عبارت مثبت به یاد خواهید آورد که موفقیت همیشه ممکن است. اگر بتوانید این را به خاطر بسپارید، به شما کمک می کند تا در هر قدمی که به سمت اهداف خود برمی دارید، روی ارزش های خود تمرکز کنید.

برای ایجاد اعتقاد مثبت بی قید و شرط خودم را دوست دارم و به خودم احترام می گذارم.

با عشق به خود و احترام به خود، به راحتی می توانید ایدئولوژی مثبت را حفظ کنید. حتی وقتی کاری را که انجام دادید یا گفتید دوست ندارید، باز هم می توانید خودتان را دوست داشته باشید. مهم نیست که در زندگی شما چه اتفاقی می افتد، احترام به خود را تمرین کنید و به خودتان لطف کنید.

من به خودم و رویاهایم ایمان دارم

اگر به خود و رویاهایتان ایمان دارید، مطمئناً اعتقاد مثبت خواهید داشت. وقتی به آن‌ها ایمان داشته باشید، رویاها و ارزش های شما معنای بیشتری خواهند داشت. هر زمان که به خود شک کردید، به این تأیید مثبت برگردید و آن را تکرار کنید تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید. با باور به خود، اطمینان خواهید داشت که می توانید از هر مانعی در مسیر عبور کنید.

من چیزهایی را در آغوش می کشم که من را منحصر به فرد می کنند.

وقتی بتوانید چیزهایی را که شما را متمایز می کند بپذیرید، به سرعت به سیستم اعتقاد مثبت خود اعتماد خواهید کرد. با قدردانی از ویژگی های منحصر به فرد خود، به آن‌چه هستید وفادار می مانید. اجازه دهید تفاوت‌هایتان شما را هیجان انگیز کند. زیرا یاد می‌گیرید با آن‌چه دارید کار کنید. ویژگی‌های شما ویژگی‌هایی است که دیگران دوست دارند داشته باشند، و همین‌ها هستند که شما را به عضوی ارزشمند از جامعه تبدیل می‌کنند.

اشتباهاتم را می پذیرم، خودم را می بخشم و به یادگیری ادامه می دهم.

همه مرتکب اشتباه می شوند، اما بخشش خود و پیشروی می تواند تفاوت را ایجاد کند. اگر از اشتباهات خود درس بگیرید، یک فرآیند اعتقاد مثبت ایجاد خواهید کرد که احساس خودسوزی شما را افزایش می دهد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا