چند حقیقت دوستی که هر دختر نوجوانی باید بداند

دوستی چه در پسران و چه در دختران نیازمند رعایت نکات مختلفی است. گاهی اوقات ما در زندگی خودمان دچار ارتباطاتی بد یا خوب می شویم. ازان جایی که همه انسان ها حق اشتباه دارند پس طبیعتاً ممکن است در انتخاب دوست یا حتی موارد دیگر در زندگی اشتباه کنند. هیچ کس را نمی توانید پیدا کنید که تمام مسیر زن کی خودش را درست طی کرده باشد. اما نکته مهم این جا است که آیا پس از سلب اعتماد از شخص مورد نظر می توانند. گذشته خود را فراموش کنند. ارتباطات در دنیایی که زندگی می کنیم بسیار مهم هستند. شما برای این که به موفقیت برسد باید بتواند برقراری ارتباط موثر را داشته باشید. حتی بزرگ ترین تجار دنیا نیز ارتباطات قوی را ایجاد می کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند حقیقت دوستی که هر دختر نوجوانی باید بداند چگونه است؟

حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکمل باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند حقیقت دوستی که هر دختر نوجوانی باید بداند صحبت کنیم.

ایده BFF یا بهترین دوست در دختران

چند حقیقت دوستی که هر دختر نوجوانی باید بداند

اکثر جوانان، به خصوص دختران، ایده BFF یا بهترین دوست را برای همیشه قبول کرده اند. اما این ایده برای یافتن بهترین دوست و نگه داشتن او برای همیشه سخت است. ممکن است برای بیشتر دختران بیشتر یک افسانه باشد تا واقعیت. علاوه بر این، ایده BFF به یک فانتزی تبدیل شده است. جایی که آن ها هرگز دعوا نمی کنند، بسیار با هم نزدیک هستند و همیشه خوشحال هستند. هر چه تعداد BFF ها بیشتر باشد، روابط و حقیقت دوستی بهتر است.

در نتیجه، بسیاری از دختران برای یافتن یک BFF تسلیم فشار می شوند. در دام تلاش برای دوست داشتن همه و جلب رضایت دیگران می افتند. این روند ناسالم است. درهای روابط را به روی هم بسته فشار همسالان باز می کند.

تحقیقات درباره این زمینه

تحقیقات روشنگرانه ای که در سال 2010 منتشر شد نشان می دهد که دخترانی که با دوستان خود اصالت بیشتری دارند. از جمله این که در مورد احساسات واقعی خود باز و صادق باشند، ارتباط نزدیک تری با دوستان خود دارند. با این حال، برای بسیاری از دختران، حقیقت دوستی زمانی که زندگی اجتماعی آن ها به هم می‌ریزد، آن را به‌عنوان یک فاجعه تعبیر می کند. آن ها خود را سرزنش می کنند و اغلب در سکوت رنج می برند.

به همین دلیل، مهم است که با دخترتان در مورد حقیقت دوستی صحبت کنید. پس به او بیاموزید که مسائل دوستی یک واقعیت زندگی است. به او بگویید که این طبیعی است که یک دوست گه‌گاه بدخلقی داشته باشد. دختران گاهی اوقات از همان پسر بیشتر خوششان می آید و لازم نیست دوستان در مورد همه چیز به توافق برسند. مطمئن شوید که او همچنین می تواند دختران با رفتار بد و دوستان سمی را تشخیص دهد. حتی ویژگی های یک دوستی سالم را می داند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما مهمتر از همه، حقایق سرد و سخت در مورد حقیقت دوستی را به اشتراک بگذارید. وقتی این کار را انجام می دهید، پس از آن دخترتان کمتر احتمال دارد که در هنگام بروز درگیری، خودخوری داشته باشد. او مایل تر خواهد بود که به دنبال حمایت برود. رابطه هایش را ادامه دهد. به جای این که همیشه انتظار دوستی کامل را داشته باشد، او یاد می‌گیرد که وقتی دوستی‌هایش در به هم می‌خورد خود را با شرایط وفق دهد.

در این جا چند حقیقت سخت، اما مهم در مورد دوستی ها وجود دارد که هر والدینی باید به دختران خود بگوید. با انجام این کار، شاید بتوانید از درد دل بیش از حد او در جاده خلاص شوید.

دوستی های کامل یک افسانه است

چند حقیقت دوستی که هر دختر نوجوانی باید بداند

هیچ دوستی کامل نیست. لحظاتی در دوستی هر دختری وجود خواهد داشت که از چیزی که دوستش می گوید یا انجام می دهد عصبانی می شود. یک دوستی سالم و حقیقت دوستی متفاوت است. او می تواند احساسات واقعی خود را بدون ترس از پایان یافتن رابطه به اشتراک بگذارد.

در واقع، این درگیری ها گاهی باعث می شود که یک دوستی قوی تر و نزدیک تر شود. علاوه بر این، مواقعی پیش می‌آید که دختر شما نیاز دارد تا چیزهای عجیب و غریبی را در مورد دوستانش بپذیرد. این ممکن است او را آزار دهد. حتی اجازه می دهند که آن ها سرگردان شوند. او نباید سعی کند دوستانش را  تغییر دهد. وقتی او دوستانش را همان طور که هستند بپذیرد، در نهایت دوستی قوی تر می شود.

دوستی های سریع ناسالم هستند

این دوستان کسانی هستند که برای چند ماه با دختر شما بسیار خوب هستند و ناگهان او را مانند یک دشمن شما را به زمین می اندازند. این دو دختر دیگر با هم دوست نیستند. در واقع حقیقت دوستی همین است.  اما واقعا هیچ توضیحی برای این تغییر وجود ندارد. دختر دیگر به نظر می رسد که به زندگی خود ادامه داده است. تا این که ناگهان دوباره به زندگی دختر شما برمی گردد. این نوع رفتار جایی است که اصطلاح دوستی سریع از آن سرچشمه می گیرد.

این دوستان فقط زمانی با هم ارتباط دارند که برایشان راحت باشد و روابط با آن ها به ندرت از یک دوستی سطحی فراتر می رود. از آن جایی که این نوع دوستی ناعادلانه است و می تواند خسته کننده باشد، از قبل به دختر خود هشدار دهید که مراقب این نوع دوستان باشد.

گاهی اوقات شما کنار گذاشته می شوید

گاهی اوقات دختر شما به دلیل این که کسی او را آزار می دهد کنار گذاشته می شود. یا فرد تلاش می‌کند او را طرد کند. اما در مواقع دیگر، این یک اشتباه ساده است و دختر شما فراموش کرده است که ای جزئی از حقیقت دوستی است.

به دخترتان یادآوری کنید که کنار گذاشته شدن اتفاق خواهد افتاد. طبیعی است که از این موضوع ناراحت شوید.

اما به این معنا نیست که زندگی به پایان رسیده است. به دخترتان کمک کنید تا بفهمد که برای انجام یک کار سرگرم کننده مجبور نیست منتظر دوس خود بماند. در عوض، او را تشویق کنید که دفعه بعد تنهایی کارهایش را انجام دهد.

دوستی ها از هم می پاشند

چند حقیقت دوستی که هر دختر نوجوانی باید بداند

به دخترتان یادآوری کنید که موضوع بهترین دوست به ندرت اتفاق می افتد. درست مثل قرار ملاقات است. گاهی اوقات دوستان هم از هم جدا می شوند. یک دوستی به پایان می رسد. این معمولاً نشانه ای از شکسته شدن چیزی است.

دخترتان را تشویق کنید تا روی آن چه که از بین رفته نکند. بلکه به آن به عنوان فرصتی برای اجازه دادن به دوست خوب بعدی نگاه کند. بدانید که دخترتان ممکن است غمگین باشد، اما به او یادآوری کنید که قلبش مقاوم است. او به زودی دوباره یک دوست صمیمی جدید پیدا خواهد کرد.

انحصارطلبی ناسالم است

این طبیعی است که دوستی ها فروکش کند. به دخترتان یادآوری کنید که مواقعی پیش می‌آید که دوستش بیش از حد مشغول فعالیت‌ها و تعهداتی است که نمی‌ تواند با هم وقت بگذراند. یا ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که او خیلی شلوغ باشد.

در هر صورت، وقت نداشتن با هم ممکن است برایتان دردناک باشد، اما به ندرت با درک حقیقت دوستی مشک ساز است. شخصی کردن آن معمولاً اوضاع را بدتر می کند. مطمئن باشید که دخترتان می‌ داند که سخت‌گیر بودن می‌تواند روابط را از بین ببرد.

به همین ترتیب، او نباید به دوستش اجازه دهد که او را تحت فشار بگذارد تا ” در رابطه‌ای انحصاری” باشد. به او کمک کنید تا بفهمد که فاصله گرفتن از یک دوست چیز بدی نیست. در عوض، به او این امکان را می دهد که بتواند دوستان دیگری را که می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند، پیدا کند.

داشتن دوست پسر می تواند برای هر دختری اتفاق بیفتد

A few friendship facts that every teenage girl should know

بسیاری از دختران اشتباه خاصی را مرتکب می شوند. با وجود پسری، دوستان خود را رها می کنند. اما حقیقت دوستی مانند رابطه او زمانی سالم تر است که تمام وقت خود را با آن یک نفر سپری نکند. به خصوص اگر دوست پسرش تمام وقت او را بخواهد. انحصار و کنترل برنامه دخترتان یک علامت هشدار دهنده در مورد سوء استفاده است. مطمئن شوید که دخترتان می‌داند که سالم‌ ترین روابط به گونه ای متعادل هستند. زمانی که او مدتی را با دوستان و زمانی را با دوست پسرش می‌گذراند این تعداد وجود دارد. همچنین، مطمئن شوید که او می داند چگونه یک دوست پسر را قبل از هر چیز شناسایی کند.

دختران اغلب دوستی های خود را با آنچه در کتاب ها می خوانند، در فیلم ها می بینند یا در تلویزیون تماشا می کنند مقایسه می کنند.

 

 

منابع
وب سایت verywell family

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا