نکاتی برای غلبه بر دیدگاه رضایت مردم

بسیاری از افراد در دنیا به علت های مختلف همیشه خواستار این بودند که مردم از آن ها راضی باشند. این افراد همیشه به گونه ای رفتار کردند و به گونه ای برای دیگران کارهای مختلفی انجام داده اند تا همیشه از آن ها کسب رضایت دریافت کنند. مهم ترین نکته در این باره این است که شما بتوانید بر این کار یعنی ایجاد رضایت از طرف همه مردم و دیدگاه های خوشایند مردم غلبه کنید. امروز ما قصد داریم نکاتی برای غلبه بر دیدگاه رضایت مردم را برای شما بگوییم.  

اهمیت به افراد

ما موظف هستیم افرادی را که به ما آسیب می رسانند ملاقات کنیم. در طول زندگی خود، ما با انواع مختلفی از مردم ملاقات می کنیم. اما در نهایت همه آن ها دوست ما نیستند. همه ما ارزش ها و اصول متفاوتی داریم ، بنابراین وقتی با کسی روبرو می شویم که از نظر مشاهده زندگی متفاوت است، تضادی وجود خواهد داشت.  برخی از آن ها برای ابراز مخالفت بیش از حد آماده هستند، هرچند که بخواهند در این امر ناخوشایند باشد. شما ممکن است بیش از حد به فکر دیگران اهمیت دهید. این مسئله اساسی است که بسیاری از ما از آن رنج می بریم. ما دائماً به آنچه دیگران فکر می کنند و اینکه چگونه ما را می بینند اهمیت می دهیم.

بسیاری از ما دوست نداریم مورد قضاوت قرار بگیریم و نگران تصویری هستیم که برای دیگران ترسیم می کنیم. ممکن است انجام چنین کاری قانونی به نظر برسد، زیرا ما در جامعه ای زندگی می کنیم که باید طبق قوانین بازی کنیم، در غیر این صورت ممکن است از ما اجتناب شود. نکاتی برای غلبه بر دیدگاه رضایت مردم به ما کمک می کند.

چگونه اجازه ندهید سخنان دیگران به شما آسیب برساند؟

آن را با یک فکر مثبت جایگزین کنید.

 وقتی کسی به شما توهین می کند یا چیزی را می گوید که کاملاً با آن مخالفید ، مرتباً در سر تان تکرار می شود. دلیلی که مدام در ذهن ما می گذرد این است که ، بیشتر از این، به ما یاد داده شده است که سر و ته با آن حرف ها کنار بیاییم. به ما گفته می شود که آن حرف ها را منطقی ببینید، با آن ها استدلال کنید و حتی آن را تجزیه و تحلیل کنید. در پایان شما با یک فکر منفعلانه برخورد می کنید، که در درجه اول به شما آسیب می زند و یک چرخه کنایه آمیز است. به سادگی دریابید که اینها فقط فکر هایی هستند که از ذهن شما عبور می کنند.

فکر های منفی را با یک فکر مثبت جایگزین کنید. افکار مثبت می توانند یک خاطره خوب، یک نگاه خوش بینانه به آینده یا یک سناریوی جالب باشد که شما واقعاً دوست دارید زندگی کنید.

به راحتی از افرادی که برای صدمه زدن به شما آماده هستند خودداری کنید.

مسئله در اینجا این است که مردم همیشه بهانه می گیرند که چرا با افرادی که دوست ندارند معاشرت می کنند. برخی از افراد حتی با کسانی که از رابطه شغلی یا دوستی با آن ها راضی نیستند هم رفت و آمد می کنند. اما نکته مهم این است که شما باید مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید. شما ممکن است تعهدات خود را داشته باشید، اما این بدان معنی نیست که نمی توانید تلاش کنید تا خود را با افراد مثبت محاصره کنید. چیزی که مردم فراموش می کنند را کنار بگذارید.

بنابراین تعهدات یا تحقق انتظارات را برای یک ثانیه فراموش کنید. در عوض محیط پیرامون خود را تغییر دهید و افراد مثبت را همراهی کنید این امر یک تغییر ایجاد خواهد کرد و مردم قرار نیست تمامی تفکرات منفی خود را به شما القا کنند.

نکاتی برای غلبه بر دیدگاه رضایت مردم

در نظر گرفتن احساسات دیگران و برخورد مهربانانه با آن ها کاری است که همه ما باید در انجام آن تلاش کنیم. اما فدا کردن سلامتی ما برای خوشبخت کردن دیگران کار درستی نیست. هنگامی که شما برای این که چه کسی هستید و چه چیزهایی را نیاز دارید سازش می کنید، خوشایند مردم از مهربان بودن و سخاوتمندانه بودن خود را برای دیگران ارائه می کنید. زیرا می ترسید دیگران شما را تأیید نکنند، انتقاد کنند یا رد کنند.

مراقبت از خود به معنای خودخواهی نیست.

نکاتی برای غلبه بر دیدگاه رضایت مردم

مراقبت از خود یک ضرورت است، نه یک اتفاق برای خودپسندی . این کاری نیست که اگر وقت داشته باشید یا لیاقت آن را داشته باشید انجام دهید. مراقبت از نیاز های عاطفی،  ذهنی، روحی و جسمی شما را سالم نگه می دارد. بدون آن بیمار می شوید، خسته می شوید، استرس دارید و تحریک پذیر می شوید. فعالیت های مراقبت از خود (ورزش ، معاشرت ، سرگرمی ، استراحت و …) را در تقویم خود قرار دهید تا از اولویت مراقبت از خود اطمینان حاصل کنید.

نکاتی برای غلبه بر دیدگاه رضایت مردم – نظر همه مهم نیست.

 یکی از اشتباهات بزرگی که مردم اغلب از آن لذت می برند این است که گویی نظر همه به یک اندازه مهم است. ما سعی می کنیم همه افراد را همیشه شاد کنیم بدون اینکه تفکیک کنیم که چه کسی بیشترین اهمیت را دارد و چه کسی می تواند نظر ما را رد کند. به طور کلی، هرچه رابطه شما با شخصی نزدیک تر باشد، برای نظر وی ارزش بیشتری قائل خواهید شد و می خواهید او را راضی کنید. همه روابط سالم شامل سازش است و طبیعی است که بخواهید برای خوشحال کردن عزیزانتان کارهایی انجام دهید.

نکاتی برای غلبه بر دیدگاه رضایت مردم – درگیری های سالم رابطه را بهتر می کند.

بسیاری از ما درگیری های دردناک و خارج از کنترل با عزیزان را تجربه کرده ایم. ما نگران این هستیم که اختلاف نظر یا مشاجره روابط ما را از بین ببرد، دیگران چنان از ما عصبانی شوند که ما را ترک کنند. قابل درک و معمول است که بخواهید از درگیری جلوگیری کنید. اما مفید یا ممکن نیست. وقتی از درگیری اجتناب می کنیم، احساسات، خواسته ها و نیاز های خود را سرکوب می کنیم و این باعث می شود که از خود و دیگران جدا شویم (وقتی احساسات خود را ابراز نمی کنیم که از نظر احساسی صمیمی نباشیم). بنابراین، هرچه بیشتر سعی کنیم از درگیری جلوگیری کنیم، ارتباط خود با خود را از دست می دهیم.

 به همین دلیل است که افرادی با شرایط روحی وابسته و کسانی که احساسات خود را سرکوب می کنند با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. وقتی ما احساسات خود را سرکوب می کنیم، غالباً کینه توز می شویم، در خود غرق می شویم و بدن علائم جسمی استرس (درد و مشکلات عضلانی، بی خوابی و غیره) را نشان می دهد.

درگیری سالم، درگیری که هر دو طرف بتوانند با احترام افکار و احساسات خود را ابراز کنند، می تواند منجر به درک بیشتر و حل اختلافات شود که در نهایت باعث تحکیم روابط می شود. این کاملا متفاوت از درگیری های ناسالم است که بسیاری از ما تجربه کرده ایم. درگیری نیازی به صدا زدن، داد زدن یا تهدید ندارد. هدف ما این است که با احترام خود را ابراز کرده و نسبت به صحبت های دیگران گشوده رو باشیم.

احساسات ، نظرات و ایده های شما مهم است.

وقتی احساس شدیدی در مورد اینکه که هستید و آنچه برای شما مهم است، ندارید ، آسان است که احساسات، عقاید و ایده های خود را کاهش دهید و دیگران را در اولویت خود قرار دهید. وقتی این کار را می کنید، اساساً می گویید ، “افراد دیگر از من مهم ترند.” این باور غالباً مبتنی بر پیام های منفی و نادرستی است که از کودکی دریافت می کردیم و سپس بار  ها و بارها برای خود درونی مان تکرار می کردیم. از آنجا که این باور ها قوی هستند، جایگزینی آن ها با باور های دقیق تر در مورد خودمان، کار مداومی می طلبد.

نکاتی برای غلبه بر دیدگاه رضایت مردم – کلمات برای هر یک از ما معانی مختلفی دارند.

 همه ما در تلاش هستیم تا با استفاده از روشی توافق شده برای برقراری ارتباط (زبان)، این واژه های مرموز را در ذهن خود به صورت احساسات ابراز کنیم. زبان ظریف، پیچیده و جهانی نیست. همه ما معانی مختلفی داریم و برای واژه های خاصی ارزش قائل هستیم. برخی کلمات برای ما بار احساسی بیشتری نسبت به کلمات دیگر دارند به دلیل آنچه در گذشته تجربه کرده ایم یا مفهوم هایی که از آنها استفاده کرده ایم.

به خود اجازه داده اید که کلمات روی شما تاثیر بگذارند.

اگر شما انسان هستید، به احتمال زیاد به کلمات اجازه داده اید که به شما آسیب برسانند. احساسات تا آنجا که بخواهیم یا نخواهیم اتفاق می افتند و تا حد زیادی غیرقابل کنترل هستند. با این حال، همانطور که یاد می گیرم، این بدان معنا نیست که شما باید براساس احساساتی که به وجود می آیند عمل کنید. 

حقیقت خود را بگویید

با دیدن ذهن آسیب دیده در فرد دیگری، می توانیم محل زخم های درون خود ببینیم. چرا سخنان آن شخص به شما آسیب رسانده است؟ من معتقدم که مردم به ما کمک می کنند تا در بهبود بخش های بهبود نیافته خود به ما کمک کنند تا بتوانیم قوی تر شویم. ما باید به دنبال زخم های خودمان باشیم تا ببینیم که آن ها از کجا نشأت گرفته اند، چرا آنچه طرف مقابل به ما می گوید بر ما تأثیر می گذارد و به دنبال این باشیم که از این طریق می توانیم  چه چیز هایی یاد بگیریم.

منابع
.lifehack.orgpsychologytoday.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا