چرا ناملایمات زندگی شما را قوی‌تر می‌کند؟

ناملایمات زندگی فشارهای زیادی به افراد وارد می‌کند. همه ما در طول زندگی لحظات خوب و غمگین داشته ایم. شکست در زندگی هر فرد اتفاق می افتاد. خانواده ها باید تمرکز خاصی بر تربیت فرزندان خود داشته باشند. این که در دوران کودکی چه نوع روش مراقبتی را برای کودکانتان انجام دهید بسیار مهم است.

آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران کودکی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است ناملایمات زندگی است.

اختلالات مختلف در دنیا و ناملایمات زندگی

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم فشار های مختلف زندگی است. سختی های زندگی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات روانی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم ناملایمات زندگی خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

ناملایمات زندگی – اختلالات روانی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چرا ناملایمات زندگی شما را قوی‌تر می‌کند، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تصدیق سابقه شخصی سوء استفاده شجاعت زیادی می طلبد.

چگونه ناملایمات زندگی مغز را تغییر می دهد؟

آزار عاطفی در دوران کودکی و بی توجهی در دوران کودکی می تواند منجر به تغییرات دائمی در مغز انسان در حال رشد شود. به نظر می رسد این تغییرات در ساختار مغز به اندازه کافی قابل توجه است که به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلات روانی و عاطفی در بزرگسالی می شود، مانند اختلالات روانی و سوء مصرف مواد. حدود 14 درصد از افراد در کشور های مختلف گزارش می دهند که در دوران کودکی خود سوء استفاده عاطفی یا بی توجهی را تجربه کرده اند. سوء استفاده عاطفی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توهین، ناسزا گفتن یا فحش به کودک
  • تهدید به آسیب جسمی کودک

چگونه ناملایمات زندگی به مغز آسیب می رساند؟

در عوض، اثرات آن شما را تا بزرگسالی همراهی می‌کنند و اوضاع را کمی پیچیده‌تر از آن چه در غیر این صورت می‌شد، می‌سازند. ممکن است متوجه شوید که کمی بیش از حد با شرایط سلامت عاطفی و جسمی دست و پنجه نرم می کنید.

چرا ناملایمات زندگی شما را قوی‌تر می‌کند؟

زندگی سخت است، به خصوص زمانی که باید به طور دوره ای با ناملایمات زندگی مقابله کنید. با این حال، این چیزی است که هر کسی باید در مقطعی با آن مقابله کند. اگر به درستی با آن رفتار شود، می تواند شما را قوی تر کند. خبر خوب این است که اکثر مردم از پس این روزهای سخت بر می آیند و به عنوان فرد بهتری در طرف مقابل ظاهر می شوند. آن‌ها قوی تر، عاقل تر و با انگیزه تر از همیشه هستند. ممکن است متناقض به نظر برسد، اما همانطور که مشاوران توضیح می دهند، گذراندن دوران سخت شما را قوی تر می کند. در این‌جا چیزی است که آن‌ها در مورد آن می گفتند.

سختی و فشار زندگی چیست؟

فرهنگ لغت آن را به عنوان حالت یا نمونه ای از دشواری یا بدبختی جدی یا مداوم تعریف می کند. این چیزی است که ممکن است دنیای شما را تکان دهد و شما را تا ته قلب تکان دهد. این اصطلاح را به عنوان موانعی در زندگی تان در نظر بگیرید که غلبه بر آن‌ها سخت است یا سختی هایی که به نظر می رسد رویارویی با آن‌ها تقریبا غیرممکن است. روزهای سخت نسبی هستند. بسته به وضعیت اجتماعی-اقتصادی، تفاوت‌های فرهنگی، جنسیت، اعتقادات مذهبی و غیره می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، فردی که 100000 دلار در سال درآمد دارد، به اندازه فردی که 20000 دلار در سال درآمد دارد، دچار مشکلات مالی نخواهد شد.

انواع ناملایمات زندگی

از آن جایی که افراد با توجه به عوامل ذکر شده در بالا با موانع مختلفی روبرو می شوند، منطقی است که بیش از یک نوع ناملایمات وجود داشته باشد. در این‌جا چند نوع دیگر وجود دارد:

  • ذهنی
  • عاطفی
  • اجتماعی
  • معنوی
  • فیزیکی

هر کس در مقطعی از زندگی با موقعیت‌های نامطلوب در همه این دسته‌ها مواجه خواهد شد. یک فرد ثروتمند مشکلات مالی خواهد داشت، اما نه مانند یک فرد فقیر. فرد ثروتمند ممکن است مشکلات مالیاتی داشته باشد در حالی که فرد فقیر مشکلات کوچکی دارد که برای بسیاری از افراد ثروتمند عادی است. یک ورزشکار ممکن است آسیب فیزیکی را تجربه کند که می تواند برای حرفه او مضر باشد، در حالی که فردی که خوش فرم نیست ممکن است دچار مشکلات جسمانی شود که برای زندگی او مضر است.

بدترین نوع ناملایمات زندگی

از بین شش نوع، مشکلات ذهنی بدترین است. وقتی به آن فکر می‌کنید، مهم نیست که مشکلات شما در کدام دسته قرار می‌گیرند، تأثیر ذهنی آن‌ها وجود خواهد داشت. برخی از افراد تحت فشار آسیب می بینند در حالی که برخی دیگر رشد می کنند. این کاملاً ذهنی است. به یک معنا می توان گفت که مشکلات ذهنی همه مشکلات دیگر را در بر می گیرد. وضعیت ذهنی شما به طور مستقیم بر نحوه برخورد با ناملایمات زندگی تأثیر می گذارد. این بدان معنا نیست که نمی توانید با یک حالت ذهنی ضعیف بر موانع غلبه کنید، به این معنی است که انجام این کار برای شما سخت تر خواهد بود. ممکن است برای عبور از آن به کمک کمی نیاز داشته باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چه حالت ذهنی قوی داشته باشید چه حالت ذهنی ضعیفی، نتیجه یکسان خواهد بود. چالش های زندگی، وقتی بر آن‌ها غلبه کنید، به قوی تر شدن شما کمک می کند. با این حال، برای رسیدن به آن باید بر این چالش ها غلبه کنید. بخش بعدی به شما می گوید که چگونه این کار را انجام دهید.

راه های غلبه بر ناملایمات زندگی

به گفته نویسنده و روانشناس دکتر دیانا راب، بهترین راه برای غلبه بر دوران سخت زندگی، حفظ حالت ذهنی متعادل است. او پیشنهاد می کند که فرد باید برای عبور از مشکلات انعطاف پذیرتر شود. شما این کار را با پذیرش سختی ها و انتخاب برای عبور از آن‌ها انجام می دهید. تاب آوری یک سبک زندگی است، نه کاری که به طور پراکنده «انجام می دهید».

تاب آوری یا انعطاف پذیری چیست؟

انعطاف‌پذیری اصطلاحی است که اغلب هنگام بحث در مورد راه‌های عبور از مشکلات زندگی می‌شنوید. Amit Sood، مدیر اجرایی مرکز جهانی  رفاه و آسایش روانی تاب آوری را به عنوان توانایی فرد برای مقاومت در برابر موقعیت های نامطلوب، رد شدن از آن‌ها و رشد تعریف می کند. قبل از این که بتوانید در برابر سختی ها قوی تر شوید، ابتدا باید انعطاف پذیری لازم برای مقاومت در برابر آن‌ها را داشته باشید.

چگونه انعطاف پذیری در برابر ناملایمات زندگی ایجاد کنیم؟

به نظر می رسد برخی از افراد به طور طبیعی انعطاف پذیر هستند، اما سطح انعطاف پذیری آن‌ها به زمان نیاز دارد تا ایجاد شود. ایجاد انعطاف پذیری به زمان، قدرت، تمرین و از خود گذشتگی نیاز دارد. و هیچ وقت برای شروع ساختن آن دیر نیست. راه‌های مختلفی برای ایجاد تاب‌آوری وجود دارد که بهتر است به آن‌ها مهارت‌ها گفته شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که انعطاف پذیری تنها یک ابزار است. شما نمی توانید آن را عملی کنید تا زمانی که سختی ها پیش بیاید. برای پشت سر گذاشتن روزهای سخت به انعطاف‌پذیری نیاز دارید، اما برای ایجاد انعطاف‌پذیری به زمان‌های سخت نیاز دارید.

بهترین مهارت ها برای انعطاف پذیری

تعدادی از بهترین مهارت های مورد نیاز برای ایجاد انعطاف پذیری عبارتند از:

  • مراقب سلامت روحی و جسمی خود باشید
  • خودتان را پرورش دهید، به خصوص زمانی که استرس دارید
  • به خودت و توانایی هایت ایمان داشته باش.
  • مهارت های حل مسئله عالی را توسعه دهید
  • اهداف مشخصی داشته باشید و هر روز برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید
  • یک فرد کنشگر باشید، نه یک فرد واکنش.
منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا