چرا درخواست کمک نشانه ضعف نیست؟

درخواست کمک امری است شایع و برای بسیاری آزما عادی. اما برخی افراد به علت شرم بیش از حد احساس می کنند که درخواست کمک نشانه ضعیف بودن است. هیچ انسانی نمی تواند همیشه بی نیاز باشد. در هر بخشی از زندگی ممکن است همه ما به کمک یک نفر نیاز داشته باشیم. کودکان نیاز به عزت نفس و اعتماد به نفس دارند.

برخی از کودکان دچار احساساتی مانند شرم می شوند. این احساس شرم می تواند علت های مختلفی داشته باشد. اما مسئله اصلی این است که آیا آن ها می توانند همه مهارت های لازم را کسب کنند. خانواده همیشه باید رفتار های کودک را در نظر داشته باشند. آن ها باید بتوانند خواسته های او را مدیریت کنند. ما در مقاله های قبل در ارتباط با کودکان و نحوه افزایش عزت نفس آن ها صحبت کردیم. در ادامه به بحث کودکان و حواس پرتی در آن ها می پردازیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چرا درخواست کمک نشانه ضعف نیست؟

رفتارهای کودکان یا افراد به خاطر درخواست کمک

این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چرا درخواست کمک نشانه ضعف نیست، صحبت کنیم.

بچه ها با درخواست کمک به خوبی وارد سال تحصیلی شده اند.

بچه ها در حال حاضر به خوبی وارد سال تحصیلی شده اند. پروژه ها، کتاب خانه ها و تکالیف خانه برای دانش آموزان در حال افزایش است. دوره تعطیلات، اگر حتی یک دوره بود، با معلمان و مدرسه به طور کلی، به پایان رسیده است. استرس مدرسه در حال افزایش است. به ویژه برای کودکانی که مستعد حواس پرتی هستند و به سختی می توانند خواسته های مدرسه را برآورده کنند.

کودکان حواس پرت و نگرانی های درخواست کمک در آن‌ها

کودکان با نگرانی های متمرکز به طور اتفاقی مشکل بزرگی را با والدین خود در میان می گذارند. میزان ناامیدی بالا در آن ها زیاد است. در حالی که اکثر کودکان امیدوارند در کلاس های مدرسه یا هنگام برقراری ارتباط با همسالان خود موفق شوند. حوزه های تحصیلی و اجتماعی برای بچه هایی که دارای مشکلات تمرکز هستند یا کودک حواس پرت آسان نیست. در واقع، مدرسه و دوستان برای بسیاری از کودکان حواس پرت ، جبهه ای برای شکست در جنگ ها می شوند.

چالش هایی برای یک کودک حواس پرت

هرچقدر زندگی برای کودک حواس پرت اذیت کننده باشد، برای والدین و معلمان آن ها می تواند چالش برانگیزتر باشد. روان شناس معروف مطلبی در آخرین کتاب خودش نکته ای را نوشت.

چرا درخواست کمک نشانه ضعف نیست؟

این یک تصور غلط رایج است که درخواست کمک نشانه ضعف است. با این حال، فهم این که چه زمانی به کمک نیاز دارید، نشانه قدرت است. این یکی از سخت ترین کارها برای مردم است، نشان دادن شجاعت و تمایل به پذیرش آسیب پذیری. درخواست کمک به این معنی نیست که شما به کسی وابسته هستید. درعوض، تمایل به رشد و یادگیری را نشان می‌دهد. زیرا از کسانی که بیشتر از شما در مورد آن می‌دانند، دانش کسب می‌کنید. کمک خواستن فواید زیادی دارد که ثابت می کند نشانه ضعف نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما نمی توانید همه چیز را بدانید و در برخی زمینه ها از افراد دیگر قوی تر هستید. هرکسی نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارد، بنابراین استفاده از آن‌ها می تواند عملکرد را بهبود بخشد. اعتراف نکردن زمانی که به حمایت کمی نیاز دارید، نشانه واقعی ضعف است. زیرا بهترین تلاش را انجام نمی دهید.

توسعه مهارت های فردی

فرصتی را برای توسعه مهارت های خود و دریافت کمک در زمینه هایی که در آن‌ها متخصص نیستید از دست ندهید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود، به شما کمک می کند تا یاد بگیرید و مزایای بسیار دیگری را ارائه دهید. درک این که چرا این نشانه ضعف نیست، می تواند به شما کمک کند که دفعه بعد که به چیزی نیاز دارید، شهامت صحبت کردن را داشته باشید.

چرا درخواست کمک در زندگی نشانه ضعف نیست؟

این نشانه یک عملکرد بالا است

تحقیقات نشان می دهد که افراد با عملکرد بالا بیشتر از همکاران خود کمک می خواهند. آن‌ها می خواهند پیشرفت کنند و می دانند که درخواست کمک می تواند عملکرد شخصی را افزایش دهد. اگر هرگز از کسی نخواهید که به شما نشان دهد نمی توانید چیز جدیدی یاد بگیرید، بنابراین نشانه ضعف نیست. از سوی دیگر، افرادی که درخواست کمک نمی‌کنند، عملکرد پایینی دارند. آن‌ها تصور می کنند که از قبل همه چیز را می دانند و سطح عملکرد آن‌ها بالا است، اگرچه ممکن است دقیق نباشد.

به شما کمک می کند تا ذهنیت رشد را توسعه دهید

هنگامی که از دیگران کمک دریافت می کنید، می تواند به شما کمک کند تا ذهنیت رشد خود را توسعه دهید. این ثابت می کند که تلاش و جستجوی راه حل به شما امکان می دهد اطلاعات جدیدی را یاد بگیرید. هنگامی که به طور مداوم اطلاعات جمع آوری می کنید، به شما کمک می کند تا با ذهنیت رشد بلندمدت فکر کنید.

سلامت روان شما را بهبود می بخشد

درخواست کمک می تواند شما را به دیگران متصل کند و به شما امکان می دهد چیزهای جدیدی یاد بگیرید. احساس ارتباط با دیگران و یادگیری چیزهای جدید، سلامت روان شما را بهبود می بخشد. با دانستن این که افرادی دارید که از شما حمایت می کنند و می توانید به یادگیری ادامه دهید، احساس بهتری خواهید داشت. علاوه بر این، کمک خواستن سلامت روان شما را بهبود می بخشد. زیرا به شما امکان می دهد برای خود وقت بگذارید. هنگامی که در انجام وظایف نیاز به کمک دارید، زمان بیشتری برای رسیدگی به نیازهای خود و انجام کارهایی که از آن‌ها لذت می برید خواهید داشت.

درخواست کمک پیوندها را تقویت می کند

وقتی درخواست کمک می کنید، باعث ایجاد پیوند با فردی که به شما کمک می کند، می شود. این شما را مجبور می کند که به دیگران اعتماد کنید و به آن‌ها نیز اجازه می دهد به شما اعتماد کنند. ابراز نیاز به حمایت، همکاری مداوم را تشویق می کند و شما را قادر به رشد می کند. اگر از کسی کمک بخواهید باعث می شود که در صورت نیاز وی شما نیز می توانید به او کمک کنید. به علاوه، مطالعات نشان می دهد که درخواست کمک از کسی نشان می دهد که شما او را دوست دارید و باعث ارتقای یک رابطه و سیستم حمایتی سالم می شود.

به شما امکان می دهد اولویت های خود را دوباره ارزیابی کنید

زمانی را تجربه خواهید کرد که باید اولویت های خود را در زندگی دوباره ارزیابی کنید، که همیشه کار آسانی نیست. با این حال، ارزیابی مجدد این فرصت را به شما می دهد تا بر آن‌چه در زندگی برای شما مهم است تمرکز کنید. با درخواست کمک، می توانید تصمیم بگیرید که کدام وظایف را محول کنید و کدام را حفظ کنید. درخواست کمک به شما امکان می دهد زندگی خود را بهبود بخشید. وقتی احساس بهتر و شادتری داشته باشید، در همه زمینه ها عملکرد بهتری خواهید داشت. این شما را قوی تر می کند و به شما اجازه می دهد خوش بینی و هیجان را تجربه کنید.

دیگران را تشویق به درخواست کمک می کند

گاهی اوقات مردم درخواست کمک نمی‌کنند. زیرا هیچ کس دیگری هنوز درخواست کمک نکرده است. آن‌ها اغلب منتظر می‌مانند تا شخص دیگری اول سؤال کند، و شما می‌توانید رهبری باشید که راه را هموار می‌کنید. این نشان می دهد که شما آماده درخواست و دریافت کمک از دیگران هستید و محیطی برای رشد ایجاد می کنید.

در مورد علایق و نقاط قوت دیگران می آموزید

این فرآیند به شما این امکان را می دهد که افراد را بهتر بشناسید. شما نقاط قوت و استعدادهای آن‌ها را خواهید دید و به دیگران اجازه می دهید بدرخشند. اگر نقاط قوت شما در زمینه‌های دیگر نهفته است، می‌توانید با پذیرش کمک از کسی، کار بهتری تولید کنید. وقتی می دانید نقاط قوت یک نفر چیست، می دانید که برای همکاری به چه کسی مراجعه کنید. تولید بهترین کار همیشه مهمتر از کنترل همه جزئیات است، بنابراین در ارتباط با آن درنگ نکنید.

انعطاف پذیری را بهبود می بخشد

وقتی درخواست کمک می کنید، با یادگیری و پیشرفت در آن زمینه خاص، احساس خوبی به شما دست می دهد. این همچنین نشان می دهد که شما افراد حمایت کننده در زندگی خود دارید و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. وقتی احساس خوبی داشته باشید، امید و خوش بینی را تجربه خواهید کرد و به شما کمک می کند انعطاف پذیرتر شوید.

کار گروهی را تشویق می کند

کار به عنوان یک تیم، اخلاق کاری افراد را بهبود می بخشد و تلاش را افزایش می دهد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا