چرا به پذیرش کامل یک شخص در رابطه نیاز دارید؟

پذیرش کامل یک شخص چه در رابطه و چه در طول زندگی اهمیت بسیاری دارد. اگر ما به خودمان اعتماد نداشته باشیم و خودمان را نپذیریم طبیعتاً نمی توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. همه ما آرزوی رسیدن به یک سعادت بزرگ در زندگی را داریم اما باید بدانیم که بدون تلاش این موضوع امکان پذیر نیست. تک تک اعضای درجه یک خانواده برای موفقیت کودک اهمیت دارند. نقش خانواده در موفقیت و پیشرفت کودک بسیار جدی است. البته همه موفقیت کودکان در آینده به خانواده مرتبط نیست.

گاهی اوقات افراد باید بتوانند از طریق راه های مختلفی توانایی خود را افزایش دهند. در مقاله های قبل گفتیم که کودکان در دوران حساس ابتدایی زندگی خود باید محیطی آرام بخش را تجربه کنند. خودپذیرشی در افراد بسیار مهم است. شما اگر به خودتان اعتماد نداشته باشید در زندگی دچار مشکل خواهید شد. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. اگر شما اعتماد و عزت نفس به خود را نداشته باشید دچار این اختلالات روانی خواهید شد. در ادامه می خواهیم ببینیم چرا به پذیرش کامل یک شخص در رابطه نیاز دارید؟

پذیرش کامل یک شخص و روابط در بزرگسالان

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چرا به پذیرش کامل یک شخص در رابطه نیاز دارید، با شما صحبت کنیم.

دستاوردهای خود را جشن بگیرید و آن‌ها را یادداشت کنید

پذیرش کامل یک شخص ممکن است برای افرادی که همیشه در تلاش برای انجام کارهای بیشتر و رسیدن به اهداف جدید هستند دشوار باشد. جامعه موفقیت‌محور که در آن زندگی می‌کنیم اغلب بر دستیابی به اهداف مادی تمرکز می‌کند. در عین حال دیگر اهداف به همان اندازه مانند شادی و سلامت روان را فراموش می‌کند. پذیرش خود بستگی به شناخت نظام ارزشی شما و احترام به آن نسبت به آنچه رئیستان می‌گوید و آنچه دیگران سعی می‌کنند به شما بگویند، دارد.

چگونه هنر پذیرش کامل یک شخص را بیاموزیم؟

این طبیعت انسان است که به دنبال هنر پذیرش خود باشد. مردم اهداف زیادی در زندگی دارند. اما اکثر آن‌ها اعتراف می کنند که به دنبال خوشبختی هستند. مطالعات اخیر تأیید کردند که روشن‌ترین راه برای رسیدن به شادی، یادگیری پذیرش خود است. هر چقدر هم که آن اطلاعات منطقی و پیش پا افتاده به نظر برسد، انجام آن آنقدرها هم که در ظاهر تصور می شود ساده نیست.

نکته

قدرت هنر پذیرش کامل یک شخص بدون شک برای اکثر مردم مهم است. با توجه به انتظارات جامعه، اعضای خانواده و دوستان از شما، همیشه ساده نیست که به خودتان وفادار بمانید و خود را بپذیرید. بسیار وسوسه انگیز است که طعمه هوس های «خشنودکننده مردم» شوید که شما را از مسیرتان دور می کند. در حالی که پذیرفتن خود برای آنچه هستید بسیار ساده به نظر می رسد. اما برای بسیاری از ما چندان آسان نیست.

مراحل اثبات شده برای یادگیری هنر پذیرش خود

  • با خودت مهربان باش
  • خودت را ببخش
  • گذشته را رها کن
  • نقاط قوت خود را بشناسید
  • منتقد درونی خود را ساکت کنید
  • یک سیستم حمایتی ایجاد کنید
  • با خودت خوب رفتار کن

بیشتر مردم نسبت به دیگران مهربان‌تر از خودشان هستند. هنر پذیرش خود به این معنی است که شما باید با خودتان به همان مهربانی رفتار کنید که با بهترین دوستان و خانواده خود رفتار می کنید. افکار را در ذهن خود ویرایش کنید. اگر آن چیزهای منفی و بی رحمانه را به دیگران نمی گویید، پس نباید به خودتان بگویید.

همه ما یک مونولوگ درونی داریم که انتقادی است و ما را برای هر فکر و عملی قضاوت می کند. این صدا عزت نفس شما را تضعیف می کند و پذیرش اعمال شما را دشوار می کند.

با خودتان رو راست باشید

از ابتدای زندگی، ما طوری برنامه ریزی شدیم که شهروندانی مسئولیت پذیر، فرزندان خوب، دانش آموزان فداکار، دوستان وفادار و برادر یا خواهری مهربان برای خواهر و برادرمان باشیم. فشار از سنین پایین شروع می شود تا انتظارات دیگران را برآورده کند. این توضیح می‌دهد که چرا توجه به افکار درونی‌تان که می‌توانند شما را به سمت خود واقعی‌تان راهنمایی کنند، بسیار دشوار است.

پیچیدگی‌های زندگی و هنر پذیرش کامل یک شخص

به عنوان بزرگسالان، زندگی ما حتی پیچیده تر می شود و انتظارات زیادی از ما می گیرد. ما به این باور رسیدیم که می‌توانیم با ازدواج با فرد ایده‌آل، داشتن خانواده و سخت کوشی در شغلی که پاداش آن کار سخت را به ما بدهد، خوشبختی پیدا کنیم.

هنر پذیرش کامل یک شخص

مادر و دختر نوجوان همدیگر را در آغوش می گیرند. هنگامی که نگاه به عقب را متوقف کردید، می توانید ذهن خود را به روی آینده ای هیجان انگیز باز کنید که در آن بدرخشید. به نقاط قوت و علایق خود ضربه بزنید تا بتوانید هدایای منحصر به فرد خود را به دنیا ارائه دهید و زندگی معناداری را که قرار بود زندگی کنید، داشته باشید. با نگرش مثبت به آینده خود نزدیک شوید، همیشه به یاد داشته باشید که به کسی که هستید و آن‌چه می خواهید احترام بگذارید.

چرا به پذیرش کامل یک شخص در رابطه نیاز دارید؟

پذیرش کامل یک شخص در هر رابطه ای که با کسی داریم بسیار مهم است. ما همیشه به دنبال پذیرش هستیم، حتی اگر دوست داشته باشیم به خود بگوییم که قبول نداریم. اما درخواست پذیرش بخشی طبیعی از انسانیت است. ما به دنبال پذیرش دوستان، خانواده یا همکارانمان و حتی غریبه ها هستیم. محققان مدت‌هاست که در حال تلاش برای درک این موضوع هستند که چرا ما نیاز به پذیرش از سوی مردم، به‌ویژه از سوی افرادی در زندگی عاشقانه‌مان داریم. ارتباط با کسی که شما را کاملاً می پذیرد، تغییراتی را در زندگی شما ایجاد می کند که شاید هرگز حدس نمی زدید.

در این‌جا چند دلیل وجود دارد که چرا شما به پذیرش کامل یک شخص نیاز دارید؟

رنجش کمتر

وقتی با عدم پذیرش از سوی افرادی که دوستشان داریم مواجه می شویم، این می تواند به آرامی عصبانیت را در ذهن ما افزایش دهد. داشتن شریکی که شما را به طور کامل می پذیرد، مهم نیست که چه باشد، به این معنی است که هیچ رنجشی نخواهید داشت.

«پذیرش کامل یک شخص به خودی خود به معنای موافقت با آن‌ها، تأیید آن‌ها یا چشم پوشی از حقوق خود نیست. شما هنوز هم می‌توانید اقدامات مناسبی را برای محافظت یا حمایت از خود یا دیگران انجام دهید.»

رنجش شامل چه چیزهایی است؟

با این حال، هیچ کس دوست ندارد به او گفته شود که چه کاری انجام دهد، چگونه آن را انجام دهد. یا به او گفته شود که کارهایی که انجام می دهد یا غیرقابل قبول هستند – به خصوص اگر به خود یا دیگران آسیب نرسانند. رنجش می تواند باعث تعدادی از مشکلات روحی و روانی مختلف از اضطراب گرفته تا افسردگی شود. حتی می تواند به طور جبران ناپذیری به روابط آسیب برساند. روابط باید در مورد پذیرش یکدیگر باشد، نه ایجاد رنجش.

پذیرش کامل یک شخص صمیمیت می آورد

پذیرش باعث ایجاد صمیمیت بین هر دو شریک می شود. «همه ما لحظاتی را داشتیم که آرزو می‌کردیم ای کاش همسرمان ثروتمندتر، رمانتیک‌تر و غیره بود. به انتظارات خود نگاهی بیندازید و از خود بپرسید که چقدر واقعی هستند. دکتر Terri L. Orbuch متخصص روابط، پروفسور و درمانگر می گوید: انتظارات غیر واقعی منجر به ناامیدی مزمن می شود، که مطالعه من نشان داد که دلیل اصلی شکست روابط است.

نکته

ارتباط با کسی اغلب یک منحنی یادگیری است، و یادگیری اعتماد به کسی ممکن است کمی طول بکشد. وقتی با کسی هستید که شما را همان طور که هستید می پذیرد، آنگاه هر دو شریک به هم نزدیک می شوند. آگاهی از اینکه شریکتان شما را همانگونه که هستید می پذیرد، باعث ایجاد اعتمادی می شود که به شرکا اجازه می دهد با هم ارتباط برقرار کنند و نزدیک تر شوند. حتی زمانی که پذیرش کامل یک شخص جایگزین عدم پذیرش شود، می تواند یک رابطه را بهبود بخشد.

رشد شخصی

وقتی با کسی هستید که شما را آنطور که هستید نمی پذیرد، رشد شخصی شما متوقف می شود. وقتی کسی شما را نمی پذیرد، حتی زمانی که هرگز آن را نمی گوید، باز هم به گونه ای با شما رفتار می کند که نشان دهنده عدم پذیرش است. از سوی دیگر، وقتی کسی را پیدا می‌کنید که شما را همان‌طور که هستید می‌پذیرد، رشد شخصی شما گسترش می‌یابد. شما قادر به یادگیری چیزهای جدید و تجربه رشد به عنوان یک شخص هستید. شما می توانید بدون قضاوت، توانایی ها و مهارت های منحصر به فرد خود را پرورش دهید.

نکته

“خوب است وقتی کسی شما را تشویق می کند تا بهترین باشید. تا زمانی که هنوز بتوانید خودتان باشید. ایجاد. فشار به عزیزانمان برای رشد بخشی از چیزی است که یک رابطه موفق مستلزم آن است. کارولینا جون، می‌گوید، با این حال، اگر فرد مورد علاقه‌تان از شما می‌خواهد چیزهایی باشید که نیستید، یا شما را به‌طور نامطلوب با دیگران مقایسه می‌کند، باید هشدار را در ذهن خود بشنوید.

رهایی کنترل اطراف و پذیرش کامل یک شخص

ما نمی توانیم همه چیز را کنترل کنیم. وقتی سعی می کنیم همه چیز را در اطراف خود کنترل کنیم، به خصوص افراد دیگر، احساس ناامیدی و اضطراب می کنیم. «وقتی رابطه‌ای را شروع می‌کنیم، دوست داریم احساس کنیم که تحت کنترل هستیم. برای محافظت از خود در برابر آسیب‌پذیری‌هایی که با پذیرش کامل یک شخص به وجود می‌آید.

ما ممکن است آسیب های ناشی از روابط گذشته را تحمل کنیم، بنابراین با تلاش برای کنترل ظاهر از خود محافظت می کنیم. با این حال، هیچ رابطه‌ای با تلاش عاشقان برای تثبیت خود بر یکدیگر عمیق نشد. بلکه از طریق کاوش متقابل نقص‌ها، ترس‌ها و اضطراب‌هایشان است که ارتباط واقعی رخ می‌دهد.

دیوید واترز، مشاور زوج‌ها می‌گوید: ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما حقیقت دارد.

پذیرش کامل یک شخص حتی با وجود نقص ها

ارتباط با کسی که ما را به خاطر نقص و منحصر به فرد بودنمان می پذیرد به این معنی است که ما توانایی رهایی نیاز به کنترل مداوم را داریم. ما می‌خواهیم هر کاری را که انجام می‌دهیم کنترل کنیم، و می‌خواهیم کنترل کنیم که مردم چگونه ما را می‌بینند. اما از آنجایی که نمی توانیم احساس دیگران را نسبت به خود کنترل کنیم، اغلب احساس ناراحتی می کنیم. داشتن حداقل یک نفر که ما را کاملاً بپذیرد شروع به رهایی ما از این نیاز به کنترل می کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا