چرا بسیاری از زنان در دوران بارداری احساس گناه می کنند؟

احساس گناه می تواند در هر فردی ایجاد شود. همان طور که می دانید احساس گناه شامل موارد مختلف و علت های متفاوتی است. گاهی اوقات احساس گناه می تواند مفید باشد. در واقع مانع از کار های بد انسان می شود. اما این که برای هر چیزی خود را گناه کار بدانیم درست نیست. خیلی از خانواده ها برای تربیت فرزند خود از این روش استفاده می کنند.

مشکلات می تواند از طریق راه های مختلف و به علت های متفاوتی ایجاد شود. نحوه برخورد با مشکلات مهم است. از آن سمت نحوه مدیریت مشکلات هم مهم است. مدیریت مشکلات باید به گونه‌ای باشد که برای ما اثر بخش باشد. اگر بخواهیم بگوییم در زندگی مشکلی نیست اشتباه کرده ایم. احساس گناه نیز همین گونه است. گناه کردن در افراد مختلف متفاوت است. همه ما مرتکب گناه شده ایم. در ادامه می خواهیم ببینیم چرا بسیاری از زنان در دوران بارداری احساس گناه می کنند؟

رفتار در دوران بارداری و احساس گناه

چرا بسیاری از زنان در دوران بارداری احساس گناه می کنند؟

در روان شناسی همیشه موضوعات جدیدی برای بررسی وجود دارد. برخی از آن ها ناشناخته هستند اما برخی از آن ها قبلاً مورد بررسی قرار گرفته است. دنیای روان شناسی بسیار بزرگ و پر از مفهوم است. ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در دوران بارداری صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چرا بسیاری از زنان در دوران بارداری احساس گناه می کنند؟ صحبت کنیم.

گناه یک احساس جهانی است.

گناه یک احساس جهانی است. هر کس در یک زمان یا دیگری احساس گناه کرده است، خواه این گناه حاصل شده باشد یا نه. برای برخی، احساس گناه عذاب سریع است که پس از گفتن یک کلمه تند ناسازگار، یا انجام کار کمتر از بهترین آن ها به وجود می آید. برای برخی، احساس گناه احساسی به ظاهر بی پایان است که هرچه حافظه می گذرد به گذشته کشیده می شود و تا آنجا که قابل پیش بینی است. از نظر بسیاری، گناه چیزی است که توسط دوستان، اعضای خانواده یا افراد بالادست علیه آن ها استفاده شده و گناه به عنوان روشی برای کنترل یا دستکاری عمل کرده است. با توجه به منابع فراوان آن، چگونه می توانید گناه را تعریف کنید؟

احساس گناه چیست؟

گناه پاسخی احساسی به اشتباهات یا کارهای نادرست واقعی یا قابل درک است. گناه ممکن است به تنهایی بوجود آید یا به دستور دیگران به وجود آید. به طور معمول، احساس گناه همراه با شرم و احساس انزوا است. معمولاً به عنوان یک چیز خوب در نظر گرفته نمی شود، گرچه با اخلاق و امور وجدان مرتبط است. گناه می تواند بیاید و برود، می تواند یک همراه همیشگی و سنگین باشد، یا فقط در مواقع استرس شدید یا بعد از این که مرتکب اشتباه بزرگی شده اید، بوجود می آید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

احساس گناه می تواند مانند یک وزن بر روی سینه شما احساس شود. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با کمک یک درمانگر مجاز امروز این إحساس گناه را از روی خود بردارید.

احساسات مختلف در زنان باردار

فهمیدن این که چرا زنان باردار با گذشت ماه ها و سه ماهه بارداری احساس خستگی می کنند کار سختی نیست. تعداد کمی از مردم به اندازه مادران باردار توصیه های خیرخواهانه، اما ناخواسته دریافت می کنند. برای مادرانی که اولین بار است باردار می شوند، احساس ندانستن کاری که انجام می دهید اغلب به احساس گناه تبدیل می شود. حتی مادران بار دوم، سوم یا چهارم نیز وقتی مرتکب «اشتباهات» رایج بارداری می شوند، ممکن است احساس گناه کنند.

چگونه برای تولد نوزاد آماده شویم: واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟

چرا بسیاری از زنان در دوران بارداری احساس گناه می کنند؟

ترفند های متداول احساس گناه در بارداری

زنان معمولاً از استانداردهای فوق العاده بالایی برخوردار هستند. و مسلماً زمانی که زندگی یک نوزاد کوچک در میان باشد، حتی بیشتر از این هم رعایت می شود. اما این بدان معنا نیست که شما باید همیشه یک زن، همسر و مادر کامل باشید. در این ترفند های احساس گناه خود را به خاطر هر چیزی سرزنش نکنید.

کاری که قبل از اینکه بفهمید باردار هستید انجام دادید

از آن جایی که کمتر از 50 درصد بارداری ها طبق رضایت هر دو طرف برنامه ریزی شده است، برای بسیاری از زنان معمول است که در فعالیت هایی شرکت کنند. این برنامه ها می تواند شامل ایجاد رژیم های غذایی در حین بارداری یا ورزش در زمان حاملگی باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که همیشه بهتر است به توصیه‌های پزشک یا روان شناس خود توجه کنید، کارهایی که در هفته‌های اولیه بارداری قبل از آزمایش مثبت انجام داده‌اید، معمولاً در درازمدت باعث نگرانی نمی شوند. اما در کل بهتر است برای دوری از فرآیند احساس گناه از ابتدا با پزشک خود در ارتباط باشید.

عدم مصرف ویتامین های دوران بارداری

برخی از زنان باردار مصرف ویتامین های دوران بارداری را فراموش می کنند، در حالی که برخی دیگر قادر به تحمل آن نیستند (ویتامین های دوران بارداری آهن زیادی دارند که هضم آن دشوار است). در حالی که ویتامین های دوران بارداری مهم هستند. آن ها یک شبکه ایمنی هستند که مکمل یک رژیم غذایی سالم هستند.

خوردن غذای مناسب در دوران بارداری

خوب غذا بخورید، ویتامین ها را برای سلامتی خود مصرف کنید تا ببینید چه تاثیراتی بر روی شما دارد، و برای مشاوره با پزشک خود صحبت کنید. هر کاری می توانید انجام دهید و بدانید که شما اولین کسی نیستید که با ویتامین های دوران بارداری مشکل دارید و آخرین نفر هم نخواهید بود.

انتخاب های تغذیه ای شما برای جلوگیری از احساس گناه

روزهایی هستند که خوب غذا خوردن سخت تر از روزهای دیگر است. گاهی اوقات خوب غذا خوردن به معنای برنامه ریزی از قبل است. وقتی با خستگی، تهوع صبحگاهی و هورمون های خشمگین مبارزه می کنید، انجام این کار می تواند سخت باشد.

اگر بیشتر اوقات خوب غذا می خورید و از مواد غذایی مضر پرهیز می کنید، هر از چند گاهی یک وعده غذایی یا تکه ای کیک شکلاتی را استفاده کنید.

قهوه در دوران حاملگی به مقدار لازم مفید است

چرا بسیاری از زنان در دوران بارداری احساس گناه می کنند؟

کافئین یکی از رایج ترین اعتیادهای قانونی به مواد مخدر است و بسیاری از زنان به سادگی احساس نمی کنند که می توانند روز خود را بدون یک فنجان قهوه شروع کنند. با مطالعات متناقض در مورد ایمنی کافئین برای کودک شما در بارداری، بسیاری از مادران مطمئن نیستند که در مورد نیاز خود به آن فنجان صبحگاهی جو چه کاری انجام دهند.

اکثر پزشکان  اذعان دارند که در حد اعتدال (یک یا دو فنجان 8 اونس در روز)، قهوه مشکلی ندارد. اگر در مورد مصرف قهوه خود احساس گناه می کنید، سعی کنید آن را به ترکیب نیمه بدون کافئین تغییر دهید.

رابطه جنسی شما (یا فقدان آن)

ممکن است در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری احساس گناه یا نگرانی داشته باشید. بسیاری از مادران نگران هستند که رابطه جنسی به کودکشان آسیب برساند (اینطور نیست). برخی دیگر وقتی احساس ” ناراحتی” دارند یا اگر بارداری آن ها زندگی جنسی آن ها را با همسرشان قطع می کند احساس گناه می کنند ( اما این نیز اشکالی ندارد).

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مگر این که پزشک شما به شما توصیه کند که رابطه جنسی را متوقف کنید. با اگر مایل به احجام آن هستید باید با رعایت یک سری نکات رابطه جنسی داشته باشید. خستگی بیش از حد، ، درد بیش از حد یا صرفاً نخواستن، همگی دلایل کاملاً قانونی برای عدم تمایل به رابطه جنسی هستند. راه های ارتباطی با شریک زندگی خود را باز نگه دارید. مانند هر رابطه ای، زندگی جنسی شما فراز و نشیب های خود را خواهد داشت.

احساس هیجان کمتر در بارداری  اول

این می تواند برای مادران در هنگام بارداری بار دوم نگران کننده باشد. زیرا ممکن است در مورد بارداری دوم یا سوم نسبت به بارداری اول احساس هیجان کمتری داشته باشند. این یک احساس نسبتاً عادی است. برای بازگشت به هیجانات قبل همه چیز را در نظر بگیرید. شما می توانید فعالیت های مختلفی داشته باشید. به گروهی بپیوندید یا فرزند بزرگتر خود را درگیر آماده شدن برای تولد فرزند جدید کنید. این همچنین به کاهش حسادتی که خواهر و برادرهای بزرگ‌تر احساس می‌کنند، کمک می‌کند، به‌خصوص اگر در سنین نزدیک به نوزاد جدید باشند.

عادات خواب و احساس گناه

در روان شناسی توجه زیادی به عادات خواب زنان باردار می شود. اگر به طور تصادفی به پشت می خوابید در حالی که می دانید نباید اینطور باشید، به روش درست به خواب خود ادامه دهید. مهمترین چیز این است که شما احساس راحتی کنید و بهترین کیفیت خواب را داشته باشید. سلامتی شما سلامت کودک است.

احساس تحریک پذیری

چرا بسیاری از زنان در دوران بارداری احساس گناه می کنند؟

ممکن است مچ پاهایتان متورم شود، کمرتان درد ‌کند، لباس‌هایتان خیلی تنگ باشد. این ها همگی احساس تحریک پذیری می کنند.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا