نحوه تعیین مرزهای سالم در دوستیابی

دوستیابی برای خیلی از افراد مانند یک نقشه ساختمانی است. آنقدر آن را سخت می گیرند که نمی توانند با کسی ارتباط بگیرند. از آن سمت هم برای بعضی ها دوست یابی ساده ترین چیز ممکن است. آن ها با هر کسی رابطه برقرار می کنند. دوستیابی نیازمند رعایت اصول مختلفی است. این اصول را افراد می توانند از طریق مشاوره یاد بگیرند. شما باید چهارچوب های خاص و مرز های سالم در دوستیابی ایجاد کنید. ارتباطات در دنیایی که زندگی می کنیم بسیار مهم هستند. شما برای این که به موفقیت برسد باید بتواند برقراری ارتباط موثر را داشته باشید. حتی بزرگ ترین تجار دنیا نیز ارتباطات قوی را ایجاد می کنند. ترکیب منطق و احساسات و توازن بین آن ها می تواند به شما در ایجاد رابطه کمک کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که نحوه تعیین مرزهای سالم در دوستیابی چگونه است؟

حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکمل باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نحوه تعیین مرزهای سالم در دوستیابی صحبت کنیم.

مرزها بخش مهمی از زندگی سالم و شاد هستند

مرزهای سالم در دوستیابی

مرزها بخش مهمی از زندگی سالم و شاد هستند، به ویژه در مورد مرزهای سالم در دوستیابی و روابط عاشقانه. این می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.  و مرزهای سالم می تواند رابطه را از شکست کامل یا تبدیل به چیزی تاریک و مخرب جلوگیری کند. قبل از تعیین مرزهای سالم، ابتدا باید بدانید که مرزها چیست، چرا اهمیت دارند و چگونه آن ها را تعیین کنید. برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.

مرزهای سالم در دوستیابی چیست؟

مرزها محدودیت هایی هستند که ما تعیین می کنیم. در واقع مانع از موارد خاصی می شود. این که افراد دیگر به شیوه خاصی حواس شما را پرت کنند یا با شما درگیر شوند. اگر چه مرزها اغلب می توانند دلالت های منفی ایجاد کنند. اما تعیین و رعایت آن ها برای موفقیت در کار، در دوستی ها و به ویژه در روابط بسیار مهم است. برخی افراد تعیین مرزهای سالم در دوستیابی را تحمیل ناعادلانه به دیگران می دانند.  اما در حقیقت، مرزهای سالم به هر فرد اجازه می دهد تا نیازها، فضا و سلامتی خود را حفظ و حفظ کند.

انواع مختلفی از مرزها وجود دارد

انواع مختلفی از مرزها وجود دارد، از شخصی گرفته تا احساسی تا روانی. مشخص کردن روزهای خاصی از هفته برای گذراندن وقت با دیگران مهمترین مثال برای تعیین مرزها است. به طور مشابه، خاموش کردن تلفن و سایر وسایل الکترونیکی به منظور داشتن وقت شخصی مهم است. این راه دیگری برای مراقبت از خود است. این بر عهده هر فرد است که مرزهای سالمی را در زندگی خود تعیین کند، به ویژه هنگام آشنایی.

چه اتفاقی می افتد وقتی مردم از تعیین مرزهای سالم در دوستیابی خودداری کنند؟

وقتی کسی نتواند مرزها را تعیین کند، هیچ اتفاق خوبی نمی افتد. حداقل می تواند باعث ایجاد استرس نسبتاً مناسبی شود. علاوه بر این، ارزیابی نیازهای شخصی بسیار پیچیده تر می شود. همه افراد درگیر ممکن است در نهایت احساس غفلت یا خفگی کنند. در اصل، تعیین مرزهای سالم به افراد امکاناتی را می دهد. این که از خود مراقبت کرده و نیازهای خود را به وضوح تشخیص دهند. و در عین حال به دیگران احترام بگذارند.

بدانید چه موقع باید “نه” بگویید

هنگام قرار ملاقات، باید بر توانایی گفتن “نه” در صورت نیاز مسلط باشید. متأسفانه، بسیاری از مردم برای انجام این کار تلاش نمی کنند. میل به جلب رضایت شریک زندگی شما می تواند آنقدر قوی باشد که شما به طور مرتب از سطح راحتی خود فراتر ببرد. با این حال، روابط  دو طبقه است و با مرزهای سالم در دوستیابی بهتر می شود. اگر چه مواقعی وجود دارد که می توانید فراتر بروید. اما مواقعی نیز وجود دارد که ایستادگی و ایستادن و نه گفتن بسیار مهم است.

مزایای نه گفتن

مرزهای سالم در دوستیابی

“نه” گفتن مزایای زیادی دارد. نه تنها مرزهای سالم ایجاد می کند، بلکه احترام را نیز به دنبال دارد. اگر واقعاً به شریک خود اهمیت می دهید، نمی خواهید او در موقعیتی قرار گیرد که باعث ناراحتی او شود. شما همچنین نمی خواهید آن ها کاری را انجام دهند که دوست ندارند پاس در آن بگذارند. فقط برای آرامش شما این کار را انجام می دهند و مرزهای سالم در دوستیابی را از بین می برند. تلاش برای انجام هر کاری برای جلب رضایت شریک زندگی شما ممکن است نجابت به نظر برسد. اما در واقعیت، می توان به چنین فردی به عنوان یک فرد فشار آور نگاه کرد. هرکسی که واقعاً شما را دوست دارد و از او مراقبت می کند ، کلمه “نه” را درک می کند.  و به آن احترام می گذارد.

برای مرزهای سالم در دوستیابی ارتباط موثر برقرار کنید

بخش مهمی از تعیین مرزهای سالم در روابط، انتقال موثر آن مرزها است. از عبارات “من” استفاده کنید تا به شریک خود اطلاع دهید که چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست. به عنوان مثال، شخصی که در حین مشاجره یا مشاجره بدرفتاری می کند از مرز بسیار مهمی عبور می کند. ارتباط موثر باید در اسرع وقت مورد بحث قرار گیرد، تا دیگر دعواها تکرار نشود.

یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط موثر چیست؟

یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط موثر را در ادامه می گوییم.  این است که شخص دیگری را از جرم خود به شیوه ای سالم، سازنده و محترمانه آگاه کنید. به عنوان مثال، فریادها، فحش ها و نام های مهم دیگر شما در هنگام اختلاف نظر تکرار می شود. شما می توانید بگویید: “وقتی این گونه مرا صدا میزنی احساس راحتی نمی کنم” یا “دوست ندارم در طول فحش دادن بحث داشته باشیم. ” هر دوی این اظهارات مستقیم و محترمانه هستند.  در حالی که به شخص دیگر اجازه می دهد مرزهایی را که شما تعیین کرده اید درک کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مرزهای سالم در دوستیابی

ممکن است فردی با شخصی که مکرراً و به طور عادی از مرزها عبور می کند، در ارتباط باشد. حتی پس از بحث در مورد این نقض ها، باید در رابطه تجدید نظر کند.؟ و در مورد این که آیا این بهترین مشارکت برای او است یا نه فکر کند.

برای داشتن مرزهای سالم در دوستیابی مراقب خودتان باشید

اگرچه اکثر مردم عمیقاً دیگران را دوست دارند و از آن ها مراقبت می کنند ، اما وقتی از مرزهای خاصی عبور می شود می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، ارتباط موثر مهم است. اما زمان بندی این ارتباط می تواند همه تغییرات را در این زمینه ایجاد کند. این موقعیت ها می توانند احساساتی مانند عصبانیت، سرخوردگی و کینه را تقویت کنند. به گفته هافینگتون، ورزش، پیاده روی یا دیگر اوقات تنهایی ایده های خوبی پس از عبور از مرزهای سالم در دوستیابی هستند. این بدان معنا نیست که از ارتباط باید اجتناب شود. اما ارتباط موثر همیشه بسیار آسان تر است وقتی که هر دو طرف آرام باشند.

کمتر احتمال دارد آن ها کاری را انجام دهند که بعداً پشیمان شوند. به یاد داشته باشید که وقتی چیزی را می گویید، شریک زندگی شما نمی تواند آن را نشنود. برای این منظور، قبل از این که در مورد مرزها با شریک خود صحبت کنید، کمی وقت بگذارید تا آرام شوید و فکر کنید.

بدانید شما کی هستید

هر کس مسئول تعیین محدودیت های خود است. برای انجام موفقیت آمیز مرزهای سالم در دوستیابی، باید بدانید چه کسی هستید و چه چیزی را نشان می دهید. به این ترتیب، میزان خاصی از خودآگاهی هنگام تعیین مرزها مهم است. هماهنگی با افکار و احساسات شما یکی از بهترین راه ها برای شروع است. توجه داشته باشید که چگونه کلمات، اعمال و رفتار دیگران بر احساسات و افکار شما تأثیر می گذارد. فرض کنید احساس عصبانیت، ناامیدی یا ناراحتی می کنید. این احساسات به عنوان شاخص های قوی برای عبور از مرزها عمل می کنند. اگر این اتفاق بیفتد، مسئولیت شما است که آن را بشناسید و برای جلوگیری از تکرار آن صحبت کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مرزهای سالم در دوستیابی

در حالی که مرزها در همه روابط ما مهم هستند. تعیین و اجرای مرزها در روابط عاشقانه می تواند تا حدودی یک چالش باشد. گاهی اوقات، آن ها ممکن است تمایل داشته باشند که به راحتی با آن ها کنار بیایند.  یا تخلفاتی را که از جانب دیگران تحمل نمی کنند، تحمل کنند. اگر چه این گرایش قابل درک است.  اما ممکن است نتوانید مرزهای سالم را در رابطه خود تعیین و اجرا کنید. احتمالاً ناامیدی شدیدس را در خودتان تجربه خواهید کرد. این باعث می شود شما را در زمان بعدی عصبانی و خشمگین کند.

https://www.betterhelp.com/advice/dating/how-to-set-healthy-boundaries-in-dating/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا