مشاوران چند رفتار برای سلامت روان مثبت را به اشتراک می گذارند

سلامت روان مثبت اهمیت بسیار زیادی دارد. همانطور که سلامت جسمانی اهمیت زیادی دارد سلامت روان هم مهم است. سلامت روان ما نیازمند کمک برای بهبودی است. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند. آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این ناامیدی باعث می شود در مسیر زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که مشاوران چند رفتار برای سلامت روان مثبت را به اشتراک می گذارند

نکات مثبت زندگی و سلامت روان مثبت

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه مثبت اندیشی خود را افزایش دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مشاوران چند رفتار برای سلامت روان مثبت را به اشتراک می گذارند، صحبت کنیم.

مقاله با استرس با نکات سلامت روان مثبت

برای چندین دهه، ما می دانستیم که ” مثبت اندیشی” می تواند با استرس مبارزه کند. حتی با استرس و تمرکز بر آن چه که کار می کند، مقابله کند.  در واقع به ما کمک کند تا دیدگاه بدتری نسبت به آن چه که با آن روبرو هستیم، داشته باشیم . به ما این امکان را بدهد که همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم.  محققان و روانشناسان درک ما را در مورد این که چگونه می توانیم مثبت اندیشی را معکوس کنیم افزایش داده اند. در صورتی که بخواهیم خود را مجبور به نفی احساسات خود کنیم. یا حتی خطرات احتمالی را در موقعیتی که با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم.  یا به گونه ای عمل کنیم که غلط عمل می کند، درک ما را افزایش داده اند. این منجر به تمرکز بر مثبت اندیشی با تمرکز بر اصالت شده است، که برای تسکین استرس به خوبی کار می کند.

نحوه عملکرد نکات سلامت روان مثبت

روش دیگر که مثبت اندیشی کار می کند کمتر آشکار است، اما شاید حتی قوی تر باشد. باربارا فردریکسون، تأثیرات کلی مثبت نگری را مطالعه کرده است. او دریافت کرد که نقطه ای وجود دارد که در آن خلق و خوی مثبت ما می تواند ما را به جایی خوب برسد.  این جایگاه  باعث می شود که ماخلاق تر، با انگیزه تر و مقاوم تر در برابر استرس باشیم. نکته این است که دیدگاه ما به طور کلی گسترده تر است. ما فرصتهایی را می بینیم که ممکن است از دست داده باشیم و معتقدیم که می توانیم آن ها را برای ما مفید سازیم.

چقدر به نکات سلامت روان مثبت نیاز داریم؟

به طور خاص،حالات روحی ما سه برابر بیشتر از منفی است. یا اگر نسبت مثبت به منفی ما سه به یک است، به نقطه اوج می رسیم. که در آن “مارپیچ رو به بالا” مثبت را تجربه می کنیم. حتی  همه چیز ظاهر می شود برای قرار گرفتن در موقعیت روحی و عملکردی ما.  با تمرکز بر ایجاد نسبت 3 به 1 برای خود، می توانید تجربیات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید. این ها به خودی خود سودمند هستند، اما می توانند چیزهای بیشتری را برای شما نیز فراهم آورند.

چه چیزی نکات سلامت روان مثبت را افزایش می دهد؟

اگر در ریاضیات آگاه هستید، احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که دو راه اصلی وجود دارد. یک این که می توانید نسبت مثبت خود را افزایش دهید. یا به عبارتی می توانید تجربیات منفی خود را به حداقل برسانید (مخارج خود را کاهش دهید).  شما می توانید تجربیات مثبت خود را افزایش دهید (شمارنده خود را افزایش دهید). وقتی از تجربیات منفی و مثبت صحبت می کنیم، این بدان معناست که این احساسات را در شما ایجاد می کند. بسیاری از تجربیات بسته به عوامل متعدد شخصی می توانند به صورت منفی یا مثبت احساس شوند. این بدان معناست که گاهی اوقات ممکن است اگر می دانید چگونه می توانید یک تجربه “منفی” را به یک “مثبت” تبدیل کنید.

هشدار در مورد نکات سلامت روان مثبت

تغییر دیدگاه خود به تفکر مثبت تر می تواند روشی قدرتمند برای افزایش مثبت اندیشی شما باشد. حتی می تواند به روش های مختلف کار کند. یافتن نکات مثبت در یک موقعیت خوب است. پیوستن به معنای شخصی  و طرح مجدد تهدید به عنوان یک چالش، همگی راهبردهای خوبی هستند.

چگونه خشم را با نکات سلامت روان مثبت جایگزین کنیم؟

اگر علاقه مند به بهبود نگرش خود هستید، روانشناسی توضیح می دهد که چگونه احساس رنجش را به مثبت اندیشی تغییر دهید.

برای ایجاد نکات سلامت روان مثبتهدف خود را پیدا کنید

داشتن یک زندگی پر هدف به شما کمک می کند تا در زندگی خود به جلو بروید. هدفمندی شما را صبح از خواب بیدار می کند.

مشاوران چند رفتار برای سلامت روان مثبت را به اشتراک می گذارند

تعداد افرادی که از مشکلات سلامت روان رنج می برند، به ویژه با توجه به مشکلات  در چند سال گذشته، خیره کننده است. سلامت روانی شما چیست؟ این شامل سلامت روانی، عاطفی و اجتماعی شماست. مغز شما روش خاصی برای کنترل استرس دارد و واکنش استرس شما می تواند بر نحوه تفکر، سلامت روان مثبت و عمل شما هر روز تاثیر بگذارد.

هزینه مراقبت های بهداشت روانی بیش از پنج درصد از کل هزینه های مراقبت های بهداشتی را شامل می شود. در سال 2019، مردم کشورهای اروپایی 225 میلیارد دلار برای مبارزه با بیماری های روانی خرج کردند و این تعداد فقط در حال افزایش است. کارشناسان دریافتند که بسیاری از افراد در مناطق یا کشور‌های خاص نیازهای سلامت روانی مهم‌تری نسبت به دیگران دارند. بنابراین محل زندگی شما چیزهای زیادی در مورد سلامت روان مثبت یا منفی شما بیان می‌کند.

چند رفتار برای سلامت روان مثبت

درست مانند وضعیت جسمانی شما، سلامت روان شما نیز چیزی است که باید برای حفظ آن در فرم خوب تلاش کنید. شما نمی توانید فقط یک روز یک غذای سالم بخورید و انتظار داشته باشید که تمام آن سال ها عادات بد غذایی از بین برود. همچنین نمی توانید کارهایی انجام دهید که سلامت روانی خود را فقط یک بار بهبود بخشد و انتظار داشته باشید که اضطراب از بین برود. در این‌جا لیستی از چیزهایی است که مشاوران دریافتند که می تواند سلامت روانی مثبت را بهبود بخشد.

اگر اغلب بخندید، از سلامت روان مثبت برخوردار هستید

هر روز می‌خندید؟ هر چه بیشتر بخندید کمک می کند، زیرا مانند داروی خوبی برای روح شما است. طبق تحقیقات وزارت امور کهنه سربازان ایالات متحده، مفهوم خنده در دهه 1970 در کانون توجه قرار گرفت. نورمن کازینز مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان، یک نوع دردناک آرتریت بو . او به عنوان یک روزنامه نگار، سفر خود را برای شفای خود با خنده ثبت کرد. او متوجه شد که خنده مصرف اکسیژن او را افزایش می دهد و مواد شیمیایی مغزش را تغییر می دهد. این به بدنش کمک می کند تا سیستم عصبی سمپاتیک خود را به سرعت بالا ببرد.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

مطالعه شخصی پیشگامانه او ثابت کرد که خنده می تواند کاملاً باعث سلامت روان مثبت باشد، حتی در صورت مواجهه با یک وضعیت ناتوان کننده. بنابراین، چقدر می تواند برای سلامت روان شما مفید باشد؟

شنیدن پادکست ها یا موسیقی

پادکست‌ها انگیزه‌بخش هستند، در درجه اول با افرادی هماهنگ می‌شوید که بر آزمایش‌های مهمی در زندگی خود غلبه کردند. همفکری به چیزهای مثبت به شما این امکان را می دهد که آن‌ها را در روحیه خود قرار دهید. زمانی که ذهن خود را با خوش بینی پر می کنید، سخت است که منفی باشید.

برای سلامت روان مثبت شکرگزاری را تمرین کنید

همیشه شگفت انگیز است که واقعیت و شمردن موهبت های شما چه می تواند برای سلامت روان شما انجام دهد. برخی از مردم درگیر چیزهایی می‌شوند که می‌خواهند و کمبودشان را دارند. اما سلامت روان مثبت به طور طبیعی زمانی به وجود می‌آید که تمرکز خود را روی چیزهای مادی متوقف کنید و شروع به نگاه به همه چیزهایی کنید که خداوند به شما اعطا کرد. بسیاری از مردم هر روز برای چیزهایی که بدیهی می دانند دعا می کنند.

شش تا هشت ساعت بخوابید

شما نمی توانید بدون استراحت کافی عمل کنید، و همچنین هنگام دویدن در حالت خالی از سلامت روان مثبت برخوردار نخواهید بود. ساعت خواب خود را در اولویت قرار دهید تا بتوانید هر روز سرحال باشید.

ژورنال نویسی برای سلامت روان مثبت

همه به یک خروجی نیاز دارند، زیرا هیچ راهی برای جلوگیری از منفی نگری وجود ندارد. همه چیز به کاری بستگی دارد که با ذهنیت منفی انجام می‌دهید. زیرا به راهی نیاز دارید تا آن را از ذهن و قلب خود خارج کنید. ژورنال نویسی به شما این امکان را می دهد که همه چیزهایی را که شما را آزار می دهد یادداشت کنید، این به معنای پاکسازی آن‌ها از وجودتان است.

کتابی برای کمک به دیگران بنویسید

آیا بر پیروزی های مهمی غلبه کردید و تفکر شما می تواند به کسی کمک کند؟ می‌توانید کتابی را در بسیاری از فروشگاه‌ها منتشر کنید، به افرادی که در موقعیت‌های مشابه هستند کمک کنید و از طرفی کمی پول درآورید.

برای ایجاد سلامت روان مثبت تلویزیون را خاموش کنید

صرف زمان زیاد جلوی تلویزیون برای شما مناسب نیست. شما باید بلند شوید و بدن خود را حرکت دهید. البته، این بدان معنا نیست که شما هرگز نمی توانید تلویزیون تماشا کنید. اما باید فعالیت های بی فکری که باعث بی تحرکی شما می شود را محدود کنید.

وجود خلاق درونی خود را بیدار کنید

آیا جنبه خلاقانه ای دارید که آماده است تا از خود بیرون بیاید؟ چرا سعی نکنید یک ساز موسیقی بزنید، در کلاس استودیو نقاشی کنید، تا یک خلاقیت خارق العاده بسازید؟ مردم از اشکال مختلف هنری استفاده کردند. زیرا به طور چشمگیری بر سلامت روان مثبت آن‌ها تأثیر می گذارد، و همچنین سرگرم کننده است.

برنامه ریزی درست برای سلامت روان مثبت

درگیری در تفکر مثبت زمانی که در یک مسیر یکنواخت گیر کردید، چالش برانگیز است. 9 تا 5 روز ممکن است خسته کننده باشد و شما باید از این برنامه سفت و سخت رها شوید. برای یک یا دو روز یا حتی یک هفته دور شوید، زیرا برای سلامت روان شما معجزه می کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا