چگونه مثبت اندیشی خود را افزایش دهیم؟

موفقیت در زندگی لازمه رعایت موارد مختلفی است. در دنیایی که زندگی می کنیم افراد همگی به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به موفقیت هستند. موفقیت لازمه تلاش است. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند. آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این تا امیدی باعث می شود در مسیر زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه مثبت اندیشی خود را افزایش دهیم؟

مثبت اندیشی و شادی و خوشبختی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه مثبت اندیشی خود را افزایش دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه مثبت اندیشی خود را افزایش دهیم، صحبت کنیم.

مقاله با استرس با مثبت اندیشی

برای چندین دهه، ما می دانستیم که ” مثبت اندیشی” می تواند با استرس مبارزه کند. حتی با استرس و تمرکز بر آن چه که کار می کند، مقابله کند.  در واقع به ما کمک کند تا دیدگاه بدتری نسبت به آن چه که با آن روبرو هستیم، داشته باشیم . به ما این امکان را بدهد که همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم.  محققان و روانشناسان درک ما را در مورد این که چگونه می توانیم مثبت اندیشی را معکوس کنیم افزایش داده اند. در صورتی که بخواهیم خود را مجبور به نفی احساسات خود کنیم. یا حتی خطرات احتمالی را در موقعیتی که با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم.  یا به گونه ای عمل کنیم که غلط عمل می کند، درک ما را افزایش داده اند. این منجر به تمرکز بر مثبت اندیشی با تمرکز بر اصالت شده است، که برای تسکین استرس به خوبی کار می کند.

نحوه عملکرد مثبت اندیشی

روش دیگر که مثبت اندیشی کار می کند کمتر آشکار است، اما شاید حتی قوی تر باشد. باربارا فردریکسون، تأثیرات کلی مثبت نگری را مطالعه کرده است. او دریافت کرد که نقطه ای وجود دارد که در آن خلق و خوی مثبت ما می تواند ما را به جایی خوب برسد.  این جایگاه  باعث می شود که ماخلاق تر، با انگیزه تر و مقاوم تر در برابر استرس باشیم. نکته این است که دیدگاه ما به طور کلی گسترده تر است. ما فرصتهایی را می بینیم که ممکن است از دست داده باشیم و معتقدیم که می توانیم آن ها را برای ما مفید سازیم. ما همچنین زیبایی بیشتری را در جهان می بینیم و قدر آن را بیشتر می دانیم. به طور کلی توانایی ما در مدیریت استرس افزایش می یابد.  بنابراین کمتر به مارپیچ نزولی واکنش می پردازیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به طور کلی، هنگامی که به نقطه ای می رسیم که احساسات مثبت را به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از احساسات منفی تجربه می کنیم.  این چرخه مثبت ماندگار به حرکت در می آید و دستیابی به آن و حفظ آن بسیار آسان تر می شود.

چقدر به مثبت اندیشی نیاز داریم؟

به طور خاص،حالات روحی ما سه برابر بیشتر از منفی است. یا اگر نسبت مثبت به منفی ما سه به یک است، به نقطه اوج می رسیم. که در آن “مارپیچ رو به بالا” مثبت را تجربه می کنیم. حتی  همه چیز ظاهر می شود برای قرار گرفتن در موقعیت روحی و عملکردی ما.  با تمرکز بر ایجاد نسبت 3 به 1 برای خود، می توانید تجربیات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید. این ها به خودی خود سودمند هستند، اما می توانند چیزهای بیشتری را برای شما نیز فراهم آورند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با پرورش لحظات مثبتی که باعث کاهش استرس می شود شروع کنید. اگر احساس خوشبینی، قدردانی، قدرشناسی، الهام، تعجب و شادی کنید خوب است. می توانید توانایی خود را برای لذت بردن از زندگی به طور کلی و جستجوی بیشتر این تجربیات مثبت تقویت کنید.

چه چیزی مثبت اندیشی را افزایش می دهد؟

اگر در ریاضیات آگاه هستید، احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که دو راه اصلی وجود دارد. یک این که می توانید نسبت مثبت خود را افزایش دهید. یا به عبارتی می توانید تجربیات منفی خود را به حداقل برسانید (مخارج خود را کاهش دهید).  شما می توانید تجربیات مثبت خود را افزایش دهید (شمارنده خود را افزایش دهید). وقتی از تجربیات منفی و مثبت صحبت می کنیم، این بدان معناست که این احساسات را در شما ایجاد می کند. بسیاری از تجربیات بسته به عوامل متعدد شخصی می توانند به صورت منفی یا مثبت احساس شوند. این بدان معناست که گاهی اوقات ممکن است اگر می دانید چگونه می توانید یک تجربه “منفی” را به یک “مثبت” تبدیل کنید.

هشدار در مورد مثبت اندیشی

تغییر دیدگاه خود به تفکر مثبت تر می تواند روشی قدرتمند برای افزایش مثبت اندیشی شما باشد. حتی می تواند به روش های مختلف کار کند. یافتن نکات مثبت در یک موقعیت خوب است. پیوستن به معنای شخصی  و طرح مجدد تهدید به عنوان یک چالش، همگی راهبردهای خوبی هستند.

چگونه خشم را با مثبت اندیشی جایگزین کنیم؟

اگر علاقه مند به بهبود نگرش خود هستید، روانشناسی توضیح می دهد که چگونه احساس رنجش را به مثبت اندیشی تغییر دهید. مبادله افکار کینه توزانه خود با دیدگاهی مثبت، مبنای علمی خوبی دارد. در فرورفتگی‌های تاریک مغزتان، مکان‌هایی دارید که احساسات منفی گذشته را از خود دور می‌کنید. هر بار که یک تجربه وحشتناک داشته باشید، ممکن است به رنجشی تبدیل شود که در اعماق آن آسیب می بینید.  در حالی که منطقی است که از یک شخص یا موقعیت های منفی عصبانی شوید. اما نباید اجازه دهید احساسات برای همیشه شما را تحت فشار قرار دهند. همان‌طور که از مجموعه راکد منفی ها و فرآیند رهایی از تلخی ها عبور می کنید، با خود مهربان باشید. شما این احساسات را یک شبه دریافت نکردید، بنابراین از بین بردن آنها آنی نخواهد بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همین حالا از شر رنجش خلاص شوید. شاید اکنون زمان آن رسیده است که آن مثبت اندیشی را در ذهن خود باز کنید و اتاق را پر از نور مثبت کنید. همانطور که روشنایی تاریکی رنجش‌آور خشم و افسردگی را از بین می‌برد، صادقانه با خودتان راحت‌تر خواهید بود. در پایان، ذخیره جرایم نابخشوده فقط شما را نابود می کند، نه مجرم را.

ترتیب تلخی های گذشته ممکن است احساسات بسیاری را برانگیزد. وقتی بالاخره بتوانید مشکلات را رها کنید، انرژی احیاگری را احساس خواهید کرد. هرچه زودتر از شر این احساسات منفی خلاص شوید، زودتر می توانید آزادی ای را که احساسات مثبت می توانند ارائه دهند، بشناسید.

کینه را با مثبت اندیشی جایگزین کنید

در حالی که ممکن است به راحتی بتوان قدرت تفکر مثبت را به شبه علم منتقل کرد، اما اینطور نیست. سال‌هاست که روانشناسان و دیگر متخصصان پزشکی تأثیرات انرژی مثبت و منفی بر مغز را بررسی کرده‌اند. آن‌ها متوجه شدند که چگونه هر دو انتهای طیف بر احساسات ما تأثیر می گذارد. آیا می دانستید که حتی حیوانات نیز تحت تاثیر انرژی های منفی قرار می گیرند؟ مطالعات نشان دادند که حتی گاوها وقتی تحت استرس هستند یا چیزهای منفی را تجربه کرده‌اند، شیر کافی تولید نمی‌کنند. داشتن تجربیات آسیب زا می تواند بر انسان و حیوانات تأثیر بگذارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از همه جالب‌تر، مطالعات متعددی هستند که فرکانس‌های بالا و پایین را که همیشه ما را احاطه کردند، شامل می‌شود. آن‌ها نشان می دهند که چگونه این فرکانس ها بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد. افکار مثبت اندیشی معمولا ارتعاشات بالاتری دارند، در حالی که افکار منفی با فرکانس پایین‌تر معمول هستند. منطقی است که اگر سال‌ها خشم و تلخی داشته باشید، ارتعاشات سلولی بدن شما را کاهش می‌دهد. نتایج می تواند یک احساس تحریف شده از واقعیت و بیدادگری از منفی باشد. تعجب آور نیست که ناراحتی سرکوبگر می تواند عزت نفس و روابط را از بین ببرد و باعث بیماری شود.

زندگی و سلامت افراد با مثبت اندیشی

دانشمندان بررسی کردند که چگونه زندگی و سلامت افراد با نگرش مثبت جایگزین می شود. مطالعات بی‌شماری روی بیماران لاعلاج نشان می‌دهد که افرادی که دیدگاه مثبت‌تری دارند، می‌توانند کمی بیشتر از افراد منفی زندگی کنند. پاکسازی فضای ذخیره عاطفی شما نیازمند کار صادقانه در بدن، ذهن و روح شما است. هیچ کس با سرعت یکسانی پیشرفت نمی کند. در این‌جا چند پیشنهاد وجود دارد که می تواند شما را در مسیر مثبت اندیشی قرار دهد.

نزدیکی به فضای ذخیره عاطفی شما

شما به خود می گویید که روزی فضا را تمیز و مرتب خواهید کرد، اما آن روز هرگز نمی آید. هرچه بیشتر از انجام یک کار وحشت داشته باشید، به تعویق انداختن آن آسان تر است. از همان دوران کودکی‌تان، رویدادهایی را ذخیره کردید که بر شما تأثیر مثبت و منفی گذاشته است. مغز شما این رویدادها و احساسات همراه آن‌ها را پردازش می کند. هیچ کس از احساسات منفی لذت نمی برد، بنابراین شما دردها و آزارها را در کمد تاریک ناخودآگاه خود جمع می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مشکل این است که این احساسات کینه توزانه از بین نمی روند. در عوض، آن‌ها در فضای ذخیره عاطفی شما چرک می کنند و باعث پوسیدگی و آلودگی روح شما می شوند. گاهی اوقات اتفاقی در زندگی شما رخ می دهد که باعث ایجاد خاطرات منفی می شود و شما احساسات خام را طوری تجربه می کنید که انگار دوباره تکرار می شود.

آیا تا به حال احساس عصبانیت و ناراحتی کرده اید و نمی دانید چرا؟ شاید روزی باشد که همه چیز خوب پیش می رود و شما باید خوشحال باشید. منفی گرایی قابل ذخیره با روان شما را سرکوب می کند و به شما اجازه نمی دهد در زمانی که درست در مقابل شماست، شادی را تجربه کنید.

تعلل و بی توجهی به مسائل باعث از بین رفتن آن‌ها نمی شود. درعوض، تصمیم بگیرید که با احساسات خشم آلود و بارهای شلوغ ذهنتان مقابله کنید. با کلید عزم و دلسوزی به در ذهنی نزدیک شوید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا