مشاغل مناسب در بیماران ADHD

در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارند. اختلالات می تواند از دوران کودکی ایجاد شود. در واقع عدم رفتار مناسب با کودکان یکی از عواملی است که باعث ایجاد اختلالات در افراد می شود. اختلالات روانی اگر شدت پیدا کنند آسیب های جسمانی شدیدی ایجاد می کنند. بهتر است که افراد اختلالات را در همان ابتدای کار درمان کنند. در مقاله های قبل در ارتباط با اختلالات مختلف صحبت کردیم. یکی از این اختلالات ADHD است. این اختلال که بیش فعالی نیز نامیده می شود در کودکان و بزرگسالان وجود دارد. در ادامه می خواهیم ببینیم که مشاغلی که ممکن است برای افراد دارای ADHD مناسب باشد شامل چه چیزهایی است. متاسفانه به علت شرایط مختلف در زندگی هر فرد اختلالات روانی ممکن است به وجود بیاید.اگر شما مبتلا به اختلال بیش فعالی یا ADHD هستید و برای یافتن شغل تلاش کرده اید، پیدا کردن مشاغل مناسب در بیماران ADHD سخت است.

برخی افراد هستند که ثروتمند یا شاید قدرتمند تربن افراد هم باشند اما به علت اختلافات خانوادگی دچار مشکلات روحی روانی شوند. در طول سالیان گذشته افراد مشهوری زیادی وجود داشته‌اند که اختلالات مختلف روانی را تجربه کرده اند.  مشاغلی که ممکن است برای افراد دارای ADHD مناسب باشد  موضوعی است که می خواهیم در ارتباط با آن با شما صحبت کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مشاغلی که ممکن است برای افراد دارای ADHD مناسب باشد صحبت کنیم.

پیدا کردن شغل برای مبتلایان به  ADHD سخت است.

مشاغل مناسب دارای ADHD

اگر شما مبتلا به اختلال بیش فعالی یا ADHD هستید و برای یافتن شغل تلاش کرده اید، دقیقاً می دانید که چقدر می تواند سخت باشد. هر ویژگی برای یک شغل شامل مواردی مانند مدیریت خوب زمان، مهارت های سازمانی عالی، توانایی چند وظیفه ای و رعایت مهلت ها می باشد. در حالی که ممکن است این موارد برای بسیاری از مردم آسان به نظر برسد، اما وقتی با ADHD دست و پنجه نرم می کنید، انجام این کارها به طرز فوق العاده ای دشوار است. اما دل خود را از دست ندهید. اگر ADHD دارید، مشاغل هنوز در دسترس هستند و چیزی وجود دارد که می تواند برای شما مناسب باشد.

ممکن است لازم باشد در مورد نوع شغلی که هنگام تشخیص ADHD به دنبال آن هستید عمدی عمل کنید ، اما برخی موارد وجود دارد که می تواند فرصتی عالی برای شما باشد.

ADHD شما می تواند یک دارایی مناسب برای شما باشد

مایک ونی، سخنران سلامت روان، از مشکلات روانی مانند افسردگی، OCD و اضطراب رنج می برد. با این حال، او حرفه ای را بر اساس بیماری روانی خود بنا کرده است. او با سخنرانی در همه نوع رویداد به سراسر کشور سفر می کند و چالش های ذهنی خود را به عنوان دارایی به جای مسئولیت ترویج می کند.

اگر شما مبتلا به ADHD هستید، مغز شما متفاوت از سایر افراد فکر می کند

اگر شما مبتلا به ADHD هستید، مغز شما متفاوت از سایر افراد فکر می کند. در مشاغل خاص، این در واقع یک دارایی است که شما را واجد شرایط بیشتری برای مشاغل خاص نسبت به سایر افراد می کند. یک ثانیه فکر نکنید که به دلیل داشتن اختلال بیش فعالی – نقص توجه  یا  ADHD  یک مسئولیت در محل کار دارید. در حالی که ممکن است مشاغلی وجود داشته باشد که برای شما مناسب نباشد، اما مشاغل دیگری وجود دارد که شما واقعاً قادر خواهید بود در آن ها پیشرفت کنید.

مشاغلی که می توانند برای افراد دارای ADHD مناسب باشند

مشاغل مناسب دارای ADHD

درس دادن

برای تدریس، باید مدرک دانشگاهی بگیرید، که ممکن است برای افراد مبتلا به ADHD که با مطالعه مشکل دارند، سخت باشد. اما نکات و روش های درمانی زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا از پس آن برآیید و تدریس می تواند برای کسانی که با ADHD دست و پنجه نرم می کنند، کار بسیار خوبی باشد. شما نمی توانید در یک میز خسته کننده بنشینید و هر روز یک کار را انجام دهید. هنگام تدریس، نیاز دارید که بتوانید به سرعت از موضوعی به موضوع دیگر بروید تا با بچه ها همگام باشید. می توانید هر روز از خلاقیت زیادی استفاده کنید. تجربیات خود شما با ADHD همچنین می تواند به شما در رسیدگی به سایر ناتوانی های یادگیری که ممکن است دانش آموزان شما داشته باشند، کمک کند.

آموزش کودکان در مهد کودک یک شغل مناسب برای افراد دارای ADHD

کار در مهد کودک می تواند برای افرادی که با ADHD دست و پنجه نرم می کنند مناسب باشد. نوزادان، کودکان نوپا و کودکان پیش دبستانی شما را مشغول پریدن از یک فعالیت به فعالیت دیگر می کنند. کودکان دارای محدوده توجه طولانی نیستند و این امر برای کسانی که با ADHD مبارزه می کنند بسیار عالی است. هنگامی که بچه ها در حال بازی هستند می توانید همزمان چندین فعالیت را انجام دهید.

آشپزی

سرآشپز بودن در رستوران به شما امکان می دهد از شکل خلاقانه خود در غذا استفاده کنید. و با سفارشات مداوم جدید، شما همیشه به یک کار جدید مشغول هستید. اگر عاشق غذا و آشپزی هستید، این می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

متخصص زیبایی و ADHD

زیبایی شناسی به شما اجازه می دهد تا دائماً در حال حرکت باشید که در صورت ابتلا به بیش فعالی می تواند به شما کمک کند. شما بیشتر روز روی پای خود هستید و عموماً بیش از 30 دقیقه یک مشتری ندارید. این به شما این امکان را می دهد که در طول روز چیزها را تازه و در حال حرکت نگه دارید. شما مجبور نیستید برای مدت طولانی روی یک کار متمرکز بمانید زیرا کاری که انجام می دهید همیشه در حال تغییر است.

افراد صاحب مشاغل یا کارآفرینان

برخی از افراد مبتلا به ADHD متوجه می شوند که وقتی برای خود کار می کنند بسیار بهتر عمل می کنند. اگر چیزی دارید که به آن علاقه زیادی دارید یا مشکلی دارید که در آن موفق هستید، تبدیل به شغل تمام وقت خود باشید. وقتی رییس شغل خود هستید، اغلب ساعات بیشتری کار می کنید اما کنترل می کنید که آن ساعت ها چه کار می کنید و وقت خود را صرف چه کارهایی می کنید. و از آن جا که شما وقت خود را صرف انجام کاری می کنید که واقعاً دوست دارید و به آن علاقه دارید، می تواند به شما کمک کند تا توجه خود را بیشتر از آن که در حال انجام کاری هستید که باعث خستگی شما می شود، بر آن متمرکز کنید.

شغل های حساس مثل آتش نشانی

شغل های حساس، مانند یک افسر پلیس، آتش نشان یا EMT، کار بسیار دشواری است. شرایط استرس زای زیادی وجود دارد که باید با آن ها رو به رو شوید، و مجبور خواهید شد تصمیمات مربوط به ثانیه را بگیرید. این می تواند برای برخی افراد بسیار استرس زا باشد، اما علائم ADHD شما می تواند این را برای شما مناسب کند. مغز شما قادر خواهد بود به چیزهایی که دیگران به خاطر طرز فکر شما آن را از دست می دهند، ضربه بزند و ببیند. و شما دائماً مشغول فعالیت جدیدی هستید و شغل شما را در حرکت نگه می دارد.

نکاتی که به شما در موفقیت در کار با ADHD کمک می کند

مشاغل مناسب دارای ADHD

هر شغلی با چالش ها و وظایفی همراه است که ممکن است مورد علاقه شما انجام آن ها نباشد. هنگامی که شما مبتلا به ADHD هستید، برخی از وظایف برای شما چالش برانگیزتر از سایر افراد خواهد بود. اما مواردی وجود دارد که می توانید به منظور سهولت کار بر روی خودتان انجام دهید.

از انجام چند با هم وظیفه خودداری کنید

ممکن است مغز شما بخواهد به یک میلیون کار مختلف بپردازد، اما بهترین کار این است که بتوانید در یک زمان بر یک کار متمرکز بمانید. مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد تغییر کار از وظیفه به کار دیگر  زمان بیشتری برای شما می برد و باعث می شود به احتمال زیاد اشتباه کنید بنابراین، بهتر است فقط یکی را در یک زمان انجام دهید. اگر در تلاش برای ادامه کار هستید، یک تایمر تنظیم کنید و روی یک کار کار کنید تا زمان سنج خاموش شود و سپس کارها را به کار دیگری تغییر دهید. این ممکن است به شما کمک کند تا زمانی که تایمر شما خاموش می شود بهتر روی کار بمانید. مغز شما می داند که فقط باید برای مدت کوتاهی این کار را انجام دهید تا بتوانید کار جدیدی را انجام دهید.

وظایف بزرگ را کنار بگذارید

به عهده گرفتن یک شغل بزرگ می تواند فوق العاده خسته کننده باشد. این می تواند تصمیم گیری برای شروع کار را برای شما دشوار کند. اما اگر هر یک از وظایف بزرگ خود را انجام دهید و آن را به مراحل کوچک تقسیم کنید، می تواند فوق العاده مفید باشد. سپس می توانید یک قدم کوچک را به سرعت انجام دهید و آن را از لیست خود خارج کنید و بتوانید تمرکز خود را به چیز دیگری تغییر دهید.

از تقویم برای خود استفاده کنید

برای کمک به سازماندهی خود، مهم است که مهلت هایی را که در اختیار دارید رعایت کنید.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا