مدت زمان مدیتیشن چگونه باید باشد؟

مدت زمان مدیتیشن در هر فردی می تواند متفاوت باشد. نکته ای که مهم است این است که مدیتیشن تاثیرات بسیاری بر سلامت روان انسان ها دارد. مدیتیشن یکی از روش های مناسب برای درمان بسیاری از اختلالات شخصیت است. آرامش موجود در مدیتیشن باعث می شود شما احساسات آزار دهنده را در کنار خود نبینید. امروزه در بین همه مردم اندکی وسواس یا ترس به علت مریضی ایجاد شده است. مدیتیشن چه برای وضعیت جسمانی و چه برای جلوگیری از فشار های روانی استفاده خواهد شد. مشکلات همیشه و همه زمانی وجود داشته است.

نکته مهم این است که افراد چگونه بتوانند با این مشکلات کنار بیایند. یکی از مشکلات و اختلالات روانی استرس است. استرس می تواند در طولانی مدت آسیب های جسمی خطرناکی را ایجاد کند. این آسیب های جسمی اگر ادامه دار باشند برای زندگی فرد خطرناک هستند. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای درمان اختلالات روانی ارائه داده اند. یکی از این راه ها مدیتیشن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که مدت زمان مدیتیشن چگونه باید باشد؟

اختلالات مختلف و مدت زمان مدیتیشن

هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مدت زمان مدیتیشن چگونه باید باشد، صحبت کنیم.

مدت زمان مدیتیشن در افراد

مدت زمان مدیتیشن، نوعی برنامه ریزی در طول مدیتیشن است که توسط تحقیقات نشان داده شده است که در به حداقل رساندن اضطراب مفید است. همچنین در کمک به افراد برای مدیریت استرس و حتی کاهش فشار خون و حمل مزایای دیگر بسیار موثر است. در دهه 1960 محبوبیت پیدا کرد و حتی توجه بیتلز و سایر افراد مشهور و افراد برجسته را از آن زمان به خود جلب کرد.

استفاده از مربی مدیتیشن برای یادگیری آن

شما می توانید این روش مدیتیشن را از مربی معتبر TM در چند روز یاد بگیرید، اما می توانید اصول اولیه را نیز در اینجا بیاموزید. اما دانستن اینکه مدت زمان مدیتیشن باید در روز چه مقدار باشد، می تواند چالش برانگیز باشد. ایده خوبی است که با زمان کمی شروع کنید و از آن جا به سمت بالا حرکت کنید. اگر در ابتدا به نتایجی که می‌خواهید نمی‌رسید، آهسته شروع کردن به شما کمک می‌کند که ناامید نشوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با جلسات کوتاهی شروع کنید که بعداً زمانی که با مدیتیشن ارتباط خوبی داشتید می توانید آن ها را تمدید کنید. زمانی که برای اولین بار شروع می‌کنید، مدت زمان مدیتیشن می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما تمرین مداوم با جلسات کوتاه‌تر بسیار بهتر از تلاش برای فشار دادن بیش از حد به خود در ابتدا است. در حالت ایده‌آل، همیشه باید احساس آگاهی عمیق‌تری از خود داشته باشید و شاید حتی بعد از جلسه مدیتیشن سرحال و آرام باشید.

به یاد داشته باشید که این یک تمرین مادام العمر است. مدتی طول می کشد تا ذهن و بدن در هنر مدیتیشن آرامش پیدا کنند. بنابراین اگر زمان زیادی طول کشید تا فواید کامل را تجربه کنید، احساس بدی نداشته باشید. در واقع، این بسیار رایج است و اگر دیدن نتایج زمان بر است، هرگز نباید احساس ناامیدی کنید.

مدت زمان مدیتیشن برای دیدن نتایج

بر اساس یک مطالعه در سال 2018 که در تحقیقات رفتاری مغز منتشر شد، مدیتیشن به مدت 13 دقیقه در روز به مدت هشت هفته منجر به کاهش حالت خلق و خوی منفی، افزایش توجه، حافظه فعال، حافظه تشخیص و کاهش اضطراب حالت شد. به مدت هشت هفته نتایج قابل توجهی نسبت به افرادی که به مدت چهار هفته مدیتیشن کردند، داشت. اگر چه این یک علم دقیق نیست. اما به نظر می رسد که اجماع نظر دارند که برای دیدن فواید مدیتیشن، باید حداقل 10 دقیقه در روز را هدف قرار دهید. با این حال، هر فرد متفاوت پاسخ می دهد، بنابراین مهم است که دوره های مدیتیشن طولانی تری را آزمایش کنید اگر به نظر می رسد 10 دقیقه برای شما تفاوتی ایجاد نمی کند.

مدت زمان مدیتیشن برای یک مبتدی

یک مبتدی ممکن است بخواهد حداقل پنج دقیقه در روز این تمرین را شروع کند. شروع فقط با پنج دقیقه به شما امکان می دهد به آن عادت کنید. همچنین به شما کمک می کند تا بدون ایجاد فشار زیاد به تمرین مراقبه خود متعهد شوید، که به کاهش سطح استرس کمک می کند و این تمرین را برای مبتدیان قابل دسترس تر می کند. شروع با پنج دقیقه در روز همچنین به شما کمک می کند تا درک بهتری از زمان مدیتیشن داشته باشید. اگر پنج دقیقه خیلی طولانی است، سعی کنید با زمان کمتر شروع کنید و هر هفته یک دقیقه بیشتر اضافه کنید تا در نهایت به زمان مورد نظر برسید.

آیا 10 دقیقه مدیتیشن کافی است؟

اگر فکر می کنید که آیا 10 دقیقه مدیتیشن کافی است یا خیر، این به هدف و سبک مدیتیشن شما بستگی دارد. اگر مبتدی هستید و به دنبال کاهش استرس هستید، ۱۰ دقیقه کافی است. با این حال، اگر به دنبال تمرکز بیشتر بر روی آرامش و افزایش تمرکز هستید، ممکن است مدت زمان مدیتیشن تا 30 دقیقه بهتر باشد. زیرا برای برخی حرکات کششی سبک و همچنین تکنیک‌های تنفسی زمان خواهید داشت. چه به مدت 10 دقیقه یا 30 دقیقه مدیتیشن را انتخاب کنید، مطمئن شوید که این کار را هر روز انجام می دهید. زیرا این به شما کمک می کند تا ذهن خود را برای آگاهی بیشتر در طول روز آموزش دهید.

چند بار در روز باید مدیتیشن کرد؟

در حالت ایده آل، بهتر است حداقل یک بار در روز این تمرین را انجام دهید. ثبات مهمترین چیزی است که برای مبتدیان باید روی آن تمرکز کرد. مطالعات نشان داده است که افرادی که روزانه مدیتیشن می‌کنند، بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند، به روال خود پایبند هستند و از این تمرین سود بیشتری می‌برند.

مدت زمان مدیتیشن چه موقع به بهترین حالت خود می رسد؟

بهترین زمان روز برای مدیتیشن به عوامل مختلفی از جمله برنامه شما بستگی دارد. مطمئن شوید زمانی را انتخاب می کنید که بهترین احساس را دارید و به احتمال زیاد به روال خود پایبند هستید. آیا بهتر است اول صبح بعد از بیدار شدن مدیتیشن کنیم؟ بله و خیر. بستگی به نوع مدیتیشنی دارد که می خواهید تمرین کنید. بسیاری از مردم دریافتند که مدیتیشن صبحگاهی به دو دلیل بهترین است: این یک راه خوب برای شروع روز با توجه و تمرین مراقبت از خود است. دو، قبل از غوطه ور شدن در روال روزانه خود، به شما زمان می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در مقابل، ممکن است مدیتیشن را در بعد از ظهر یا شب ترجیح دهید. زیرا زمان آرامی برای تمرین است. این همچنین به متعادل کردن تمام اطلاعاتی که در طول روز دریافت کرده‌اید کمک می‌کند. به طور کلی، انجام تمرین مدیتیشن در ساعات مختلف روز مزایایی دارد. زمان های مختلف را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

برای رفع اضطراب چه مدت باید مدیتیشن کرد؟

اگر با اضطراب زندگی می کنید، کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) نوعی مدیتیشن است که ممکن است به شما کمک کند. این برنامه تحقیقاتی که توسط Jon Kabat-Zinn توسعه داده شده است، به مدت هشت هفته تکمیل می شود و شامل جلسات روزانه 45 دقیقه ای است تا به شما در کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

یک مطالعه در سال 2015 منتشر شده در مجله تحقیقات روان تنی در مورد یک بررسی سیستماتیک گزارش داد. محققان دریافتند که “نتایج اثرات زیادی بر استرس، اثرات متوسط ​​بر اضطراب، افسردگی، پریشانی، کیفیت زندگی، و اثرات جزئی بر فرسودگی شغلی نشان می‌دهد.” اگر چه این نتایج مطالعه امیدوارکننده است. اما MBSR شامل 45 دقیقه تمرین ذهن آگاهی در روز است که ممکن است برای برخی افراد عملی نباشد. روش دیگر ممکن است این باشد که 45 دقیقه را به تمرین خود در بخش های 10 دقیقه ای کوچکتر در طول روز اختصاص دهید.

چند وقت یکبار باید مدیتیشن کرد؟

از نظر اینکه چقدر باید مدیتیشن کنید، این به شما بستگی دارد. برخی افراد از نشستن یک بار در روز سود می برند، در حالی که برخی دیگر یک جلسه کوتاه در صبح و دیگری را در عصر ترجیح می دهند. نشستن بیش از یک بار در روز می تواند به مدیریت بیش از حد فکر کردن کمک کند و ذهن شما را در طول روز آرام و مقاوم در برابر استرس نگه دارد. مهم است که روش های مختلف را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است قبل از اینکه آن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا