علائم خطرناکی که نشان می‌دهند یک نفر رفتار ضد اجتماعی دارد

رفتار ضد اجتماعی می تواند نشانه های مختلفی داشته باشد. اما برخی افراد معنای بسیاری از رفتار ها را نمی دانند. در واقع خیلی از اشخاص هستند که با وجود رفتار های نادرست و اختلالات شخصیتی با آن ها زندگی می کنند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند و ممکن است در دوران کودکی ایجاد شود.

اگر در دوران کودکی این اختلالات درمان نشوند می تواند تا بزرگسالی هم ادامه داشته باشد. یکی از اختلالات معروف در دنیای روان شناسی اختلال اضطراب اجتماعی است. اختلال اضطراب اجتماعی دارای علائم مختلفی است. این علائم در افراد مختلف متفاوت است. در مقاله های قبل در ارتباط با اختلالات اضطراب اجتماعی صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که علائم خطرناکی که نشان می‌دهند یک نفر رفتار ضد اجتماعی دارد چگونه است.

درمان های مختلف و رفتار ضد اجتماعی

درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اظزذای طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علائم خطرناکی که نشان می‌دهند یک نفر رفتار ضد اجتماعی دارد، صحبت کنیم.

حمله اضطراب و رفتار ضد اجتماعی

حمله اضطرابی، حمله وحشت نیز نامیده می شود، اغلب به طور ناگهانی و بدون هشدار قبلی رخ می دهد. در مواقع دیگر، ممکن است ماشه ای باشد که شما متوجه آن می شوید، مانند سوار شدن در آسانسور شلوغ. علائم این اختلال اضطرابی می تواند کاملا نگران کننده باشد. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حس قریب الوقوع عذاب
  • احساس وحشت شدید
  • احساسی که کنترل خود را از دست می دهید
  • درد قفسه سینه
  • تپش قلب
  • احساس می کنید غش می کنید.
  • مشکل تنفس
  • احساس خفگی می کنید
  • بیش از حد هوا
  • لرزیدن
  • حالت تهوع
  • تعریق
  • احساس جدا شدن یا غیرواقعی بودن

لرزش دست ها و رفتار ضد اجتماعی

لرزش دست ها یا سایر قسمت های بدن از علائم فیزیکی شایع مرتبط با اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) است. این علامت ناراحت کننده ممکن است در سایر اختلالات اضطرابی مانند اختلال هراس، هراس های خاص و آگورافوبیا نیز وجود داشته باشد. اگر به دلیل اختلال اضطراب اجتماعی و یا اختلال اضطرابی دیگر دچار لرزش یا لرزش هستید، بدانید که گزینه های درمانی زیادی در دسترس است.

علل لرزش های عصبی و رفتار ضد اجتماعی

تجربه اضطراب می تواند بدن شما را به سمت حالت جنگ یا گریز سوق دهد-پاسخی تکاملی به این معنی که شما را در مواقع احساس خطر ایمن نگه می دارد. این واکنش فیزیولوژیکی به تهدیدات محیط، هوشیاری شما را افزایش می دهد و بدن شما را برای اقدام فوری آماده می کند. هورمون های استرس مانند اپی نفرین (آدرنالین) و نوراپی نفرین به بدن شما هجوم می آورند که می تواند ضربان قلب، فشار خون و جریان خون به ماهیچه های شما را افزایش دهد. ماهیچه ها همچنین ممکن است هنگام آماده شدن برای انجام اقدامات سریع تنش داشته باشند، که می تواند منجر به لرزش یا لرزش شود.

علائم خطرناکی که نشان می‌دهند یک نفر ضد اجتماعی است

واژه رفتار ضد اجتماعی امروزه زیاد مطرح می شود. وقتی از آن برای توصیف یک شخص یا فردی در مدرسه استفاده می کنید، معمولاً به این معنی است که آن‌ها مهارت های اجتماعی خوبی ندارند یا نمی دانند چگونه با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند. اما رفتار ضد اجتماعی چیزی کاملاً متفاوت است. این نوع رفتار شامل قلدری و پرخاشگری است. بنابراین، چگونه می توان فهمید که فردی ضد اجتماعی است؟ در این‌جا چند علائم خطرناک وجود دارد که نشان می دهد فردی واقعاً ضد اجتماعی است.

تفاوت بین رفتار ضد اجتماعی و غیر اجتماعی چیست؟

درک معنای کلمه هنگام استفاده از آن مهم است. به عنوان مثال، در مورد کلمه “ضد اجتماعی” سردرگمی زیادی وجود دارد. اگر فردی از بودن در کنار دیگران اجتناب کند یا در محیط های اجتماعی بی دست و پا باشد، ممکن است به او برچسب «غیراجتماعی» داده شود. اما کلمه بهتر برای توصیف رفتار او «غیراجتماعی» است. این به این دلیل است که غیر اجتماعی و ضد اجتماعی مترادف نیستند. وقتی فردی رفتار ضد اجتماعی از خود نشان می دهد، معنای کاملاً متفاوتی دارد. در اینجا معنای کلمات: غیر اجتماعی و ضد اجتماعی است.

رفتار غیر اجتماعی چیست؟

این بدان معناست که فرد با اضطراب های اجتماعی و ترس از دوست نداشتن دیگران دست و پنجه نرم می کند. ممکن است آن‌ها را نامگذاری کرده باشند یا نگران باشند که وقتی در اطراف مردم هستند کار اشتباهی بگویند یا انجام دهند.

رفتار ضد اجتماعی

افرادی که رفتار ضد اجتماعی از خود نشان می دهند ممکن است رفتار ضد اجتماعی عمومی را به صورت رفتار پرخاشگرانه آشکار یا رفتار ضداجتماعی خصوصی نشان دهند که در آن رفتارهای ضداجتماعی خود را در عمل خلاف قوانین یا قانون نشان می دهند. ویژگی های رفتار ضد اجتماعی عبارتند از:

  • قلدری
  • ضربه به افراد
  • فریاد
  • دزدی
  • دروغ گویی
  • عصبانیت بیش از حد
  • عدم همکاری با قوانین
  • سوء مصرف مواد مخدر
  • سوء مصرف الکل
  • رفتار پرخطر

فرهنگ لغت Merriam-Webster رفتار ضد اجتماعی را چنین تعریف می کند: “بیزاری از دیگران، رفتار خصمانه یا مضر برای جامعه سازمان یافته و مشخص شدن با رفتارهایی که به شدت از هنجارهای اجتماعی بحث می کنند.

بی اعتنایی به حق و باطل

اکثر مردم سعی می کنند از قانون پیروی کنند تا دچار مشکل نشوند. رانندگی بیش از حد مجاز ممکن است به همان اندازه خطرناک باشد که در زندگی شما از بیش از حد از قانون پیروی کنید. اما افرادی که رفتار ضد اجتماعی دارند، با این فرض که قوانین در مورد آن‌ها اعمال نمی شود، دیدگاه عجیبی نسبت به قانون دارند. بی توجهی آن‌ها به مقامات و قانون آن‌ها را برای خود و اطرافیانشان خطرناک می کند. آن‌ها بدشان نمی آید که قوانین را زیر پا بگذارند تا به آن‌چه می خواهند برسند. علاوه بر این، آن‌ها اهمیتی نمی دهند که بی قانونی آن‌ها چه تأثیری بر دیگران خواهد گذاشت. اگر فردی را می شناسید که این رفتار را نشان می دهد، ممکن است بخواهید از او فاصله بگیرید تا از خود در برابر اعمال او محافظت کنید.

دروغگویی یا فریبکاری به نفع خود

یکی دیگر از علائم خطرناک برای آگاهی از فردی با رفتار ضد اجتماعی دروغ گفتن است. آن‌ها می توانند در دروغ های خود بسیار قانع کننده باشند، تا جایی که مردم آن‌ها را باور کنند. حتی اگر دستگیر شوند، در مورد دروغ های خود دروغ می گویند تا مردم را گیج کنند. آن‌ها ممکن است انگشت اتهام را به سمت کسانی که آن‌ها را متهم می کنند نشانه بگیرند، حتی آن‌ها را به دروغگویی متهم کنند.

رفتار دیگران را دستکاری می کنید

فرد ضد اجتماعی می تواند برای به دست آوردن چیزی که می خواهد بسیار دستکاری کند. آن‌ها با استفاده از کلمات و رفتارهای فریبنده مردم را دستکاری می کنند. اگر به دستکاری آن‌ها پاسخ ندهید، عصبانی می شوند و شما را تهدید می کنند. این یک نوع جذابیت تاریک و پیچیده است که متمرکز بر خود است و هیچ توجهی به افراد اطراف خود ندارد.

تکبر

یکی دیگر از علائم خطرناکی که جز عوامل ضد اجتماعی است، تمایل به رفتار متکبرانه نسبت به افراد دیگر است. آن‌ها احساس می‌کنند که از دیگران برتری دارند که از تحقیر، قلدری و سایر رفتارهای ترسناک استفاده می‌کنند تا نشان دهند که از شما بهتر هستند. آن‌ها انتظار دارند مردم در صف قرار بگیرند و آن‌چه را که می خواهند انجام دهند. اگر کاری را که آن‌ها می خواهند انجام ندهید، عصبانی و گاهی خشن می شوند. آن‌ها رفتار خود را توجیه می کنند و هیچ توجهی به تأثیر اعمالشان بر دیگران ندارند.

رفتار پرخطر

رفتار ضد اجتماعی در ریسک پذیری نشان داده می شود که ممکن است دیگران را در معرض خطر قرار دهد. این افراد مستعد سوء مصرف مواد مخدر و الکل، رابطه جنسی ناایمن و سرگرمی های خطرناک هستند. آن‌ها همچنین توجه کمی به سلامت خود و دیگران دارند. آن‌ها ممکن است هر کسی را که ریسک پذیری، توسل به قلدری یا تهدید را در صورت تلاش کسی برای مداخله به چالش می کشد، تحقیر کنند. هر چند وقت یکبار، آن‌ها تصمیم می گیرند که اگر خطری را که برای آن‌ها مهم است تهدید کند، بیشتر از آن چیزی است که می خواهند بپذیرند. آن‌ها ممکن است از رفتار مخاطره آمیز عقب نشینی کنند. اما این معمولاً بر اساس شرایط خودشان است و نه به این دلیل که کسی سعی کرده جلوی رفتار آن‌ها را بگیرد.

جذابیت در این افراد

افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی بسیار جذاب هستند. آن‌ها از جذابیت خود برای استثمار مردم استفاده می‌کنند و اغلب از افراد مهربان سوء استفاده می‌کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا