زمان طلاق کی است؟

ازدواج مسئله بسیار مهمی در زندگی است. خیلی از انسان ها ازدواج را ساده می گیرند. درصورتی که ازدواج مهم ترین اتفاق دوران زندگی ما است. چرا که ما باید شخصی مناسب برای خود پیدا کنیم. اگر این اتفاق نیفتد باعث طلاق می شود. درست است که در این زمینه عشق حرف اول را می زند. حتی ممکن است دیده باشید که بسیاری از افراد به خاطر شرایط ازدواج خود مدت ها با خانواده خود قهر بوده اند. در واقع منطق در کنار احساسات می تواند به شما در انتخاب همسر کمک کند. خیلی از افراد بوده اند که به خیال عاشق بودن تصمیماتی گرفته اند که الان پشیمان شده اند. پشیمانی از ازدواج با همان طلاق بسیار آسیب زا خواهد بود.

اگر صاحب فرزند باشید طلاق به او هم می تواند آسیب های روانی برساند. در ادامه می خواهیم ببینیم که زمان طلاق کی است؟ این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید اما افراد باید بلد باشند که این عوامل را مدیریت کنند. برای همین امر روان شناسان می گویند که افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با زمان طلاق کی است؟ صحبت کنیم.

ازدواج یک فرایند آسان نیست

طلاق

بارها گفته شده است که ازدواج آسان نیست. اما ممکن است متوجه شدید که ازدواج شما بسیار سخت تر از آن است که تصور می کردید. پس این سوال پیش می آید که “زمان طلاق کی است؟” ممکن است سوالی در ذهن شما باشد که احساس می کنید همه چیزهایی را که به آن داده اید و هنوز بهتر نمی شود. ممکن است زمان آن فرا برسد که وقت طلاق است.

چگونه بفهمیم زمان طلاق رسیده است؟

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

این که فریب بخورید یا همان خیانت

غلبه بر خیانت در ازدواج امری دشوار است. وقتی یکی از همسران خیانت می کند، اعتماد به ازدواج از بین می رود. بنابراین، حتی اگر همسری که خیانت کرده است بگوید که راه خود را تغییر داده باز هم سخت است. یا این که  اوضاع را بهتر خواهد کرد، برای طرف مقابل سخت است که به آن چه می گویند اعتماد کند. با این حال، ازدواج ها می توانند بهبود یافته و نجات پیدا کنند. کار از طرف هر دو همسر شکل می گیرد. و برای بازسازی اعتماد زمان می برد. این شامل هر دو نفر است که تمایل به همکاری در زمینه ازدواج داشته باشند. بدون همکاری، ازدواج به احتمال زیاد شکست می خورد یا در یک الگوی ناسالم ادامه می یابد. در آن زمان، این می تواند نشانه ای باشد که زمان طلاق فرا رسیده است.

طلاق در صورتی که در رابطه سوء استفاده وجود دارد

اگر در رابطه سوء استفاده وجود دارد، باید از کسی کمک بگیرید. انواع مختلف سوء استفاده وجود دارد، و همه آنها می توانند برای ازدواج مضر باشند. اکثر مردم با ایده سوء استفاده فیزیکی آشنا هستند. جایی که یکی از همسران از نظر جسمی به دیگری آسیب می رساند. انواع دیگر سوءاستفاده هایی که ممکن است در ازدواج رخ دهد. آن هاعبارتند از: آزار کلامی، سوء استفاده جنسی و سوء استفاده روانی. سوء استفاده فیزیکی نشانه های قابل مشاهده ای از رفتار اشتباه به جا می گذارد که می تواند تشخیص آن را آسان تر کند. اما همه سوء استفاده ها در هر نوع رابطه ای مضر و اشتباه است. اگر فکر می کنید که در یک رابطه در ذسوء استفاده قرار دارید، باید فوراً اقدام به طلاق کنید. اگر مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار گرفته اید، مطمئن شوید که خود را از این وضعیت خارج کرده اید. این کار باعث می شود تا بتوانید در حین تصمیم گیری در مورد نحوه ادامه کار در امنیت باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

طلاق

همه روابط سوء استفاده کننده نباید به طلاق ختم شود. شما تصمیم دارید در زمینه ازدواج خود تلاش کنید. پس باید راهی برای حفظ امنیت جسمی و روحی خود پیدا کنید. زیرا در حال ایجاد تغییرات لازم هستید. حال شاید  همسرتان تمایلی به تغییر رفتار خود ندارد.  ممکن است زمان آن رسیده باشد که رابطه را برای همیشه به پایان برسانید.

همه کاری که انجام می دهید بحث کردن است

طلاق

ازدواج شامل سازش های زیادی بین دو نفر است که ممکن است بسیار متفاوت باشند. حتی ممکن است دو نفر عقاید و ایده های متفاوتی داشته باشند. اگر متوجه شدید که شما و همسرتان همیشه در حال بحث و جدل هستید، این می تواند نشانه ای باشد که طلاق در راه است. طبیعی است که زوجین اختلاف نظر داشته باشند. با این حال، ممکن است نتوانید در مورد هر چیزی به توافق برسید.  به ویژه تصمیمات بزرگی که باید با هم اتخاذ کنید، ممکن است  باعث شود یک عمر طولانی با هم مشاجره کنید.

سازش بخش مهمی از روابط است.

سازش بخش مهمی از روابط است. شاید این توصیه را شنیده باشید که هر دو شریک در ازدواج باید کمی کوتاه بیایند.  اگر چه این می تواند توصیه مفیدی باشد. اما شرایطی وجود دارد که توصیه نمی تواند در مورد آن ها اعمال شود. به عنوان مثال، بسیاری از تصمیمات مهم در زندگی چیزهایی نیستند که بتوان در مورد آن ها مصالحه کرد. اگر شما و همسرتان ایده های متفاوتی در مورد شرایط مناسب دارید، یکی از شما تصمیم خود را می گیرد. این به گونه ای است که در دیگری این‌طور نیست. یکی از نمونه های آن فرزندان هستند. مثلا شما می خواهید بچه ها با شما زندگی کنند اما همسرتان تصمیم بگیرد که آن ها را نمی خواهند.

شاید متوجه شوید که شما و همسرتان نمی توانید در مورد این تصمیمات بزرگ به توافق برسید. ممکن است نشانه این باشد که ازدواج شما ازدواج موفقی نخواهد بود.

طلاق گرفتن چرا که شما به یکدیگر احترام نمی گذارید

یک ازدواج خوب نیاز به عشق دارد اما احترام نیز لازم است. اگر شما و همسرتان به یکدیگر احترام نگذارید، ممکن است پیش رفتن با هم برای شما دشوار باشد. ممکن است متوجه شوید که همیشه انگیزه ها یا اقدامات یکدیگر را زیر سوال می برید. همچنین ممکن است متوجه شوید که هر دوی شما شروع به انتقاد از یکدیگر می کنید. این رفتار آزاردهنده ای است که می تواند شما را مجبور به ایجاد دیوار در ازدواج کند. اگر همسرتان بداند که شما به او احترام نمی گذارید، ممکن است عزت نفس او را تحت تأثیر منفی قرار دهد. یا ممکن است باعث شود آن ها به دنبال احترام از منابع دیگر باشند.

کسب احترام و قدرت از مکان های دیگر

اگر احساس کنند که مورد احترام و قدردانی همکاران خود هستند، ممکن است خود را بیشتر وارد کار کنند. یا آن  ممکن است به دنبال شخص دیگری باشند که به او احترام می گذارد.  بنابراین احساس بهتری نسبت به خود دارند. این یک موقعیت خطرناک است که می تواند منجر به یک رابطه شود. در حالی که عدم احترام شما نباید بهانه ای برای خیانت آن ها به شما باشد. اما می تواند بهانه ای باشد که آن ها برای توجیه اقدامات خود استفاده می کنند.

شما با والدین خود ارتباطات را قطع نکرده اید

طلاق

والدین شما شاید برخی از مهمترین افراد برای شما باشند.  اما اگر آن ها در لیست شما بالاتر از همسر شما قرار بگیرند، می تواند نشانه این باشد که شما در حال جدایی هستید. یا اگر همسرتان ارتباط را با والدین خود قطع نکرده است، ممکن است زمان طلاق فرا برسد. ممکن است همسرتان به توصیه والدین خود بسیار متکی باشد.  اگر بدون دخالت در این مورد تصمیمی نمی گیرد خطرناک است.  بنابراین، این می تواند نشانه این باشد که آن ها به ارزش ها و نظرات شما احترام نمی گذارند. ممکن استهمسرتان از تعیین مرزها یا قطع ارتباط با والدین خود امتناع کند. این برای شما دو نفر دشوار است که به عنوان یک زوج و واحد خانوادگی خود گرد هم بیایید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما سعی می کنید در مورد وضعیت با آن ها صحبت کنید. و آن ها هرگز شما را جدی نمی گیرند.  یا شما را کاملاً درک نمی کنند و نمی دانند که باید تصمیم بگیرید. می توانید وضعیت خود را ادامه دهید و با آن کنار بیایید.  یا می توانید رابطه را پایان دهید.

اگر می خواهید با هم بمانید چه می کنید؟

دیدن نشانه هایی که ممکن است در رابطه شما به پایان رسیده باشد به این معنا نیست که باید عجله کنید. یا آن که  با وکیل طلاق تماس بگیرید. مواردی وجود دارد که شما و همسرتان می توانید برای بهبود ازدواج و ماندن در کنار یکدیگر انجام دهید.

مشاوره بگیرید

سعی در درمان زوجین می تواند تنها چیزی باشد که شما و همسرتان برای تغییر ازدواج نیاز دارید. یک درمانگر می تواند به شما و شریک زندگی شما کمک کند تا ریشه مشکلات ازدواج را پیدا کنید.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا