روانشناسی چند راه برای رهایی از نگرانی را توضیح می دهد

رهایی از نگرانی برای همه ما نشانه خوبی است. به صورت کلی نگرانی در زندگی وجود دارد اما این که ما بیش از حد نگران باشیم آسیب زا است. طبیعی است که همه ما نسبت به عزیزان خودمان احساس نگرانی داشته باشیم. اما این نگرانی به صورت بیش از حد می تواند آینده اطرافیان ما را به خطر بیندازد. به طور کلی بعضی از نگرانی ها مفید هستند. اما برخی از آن ها اگر ادامه پیدا کنند تبدیل به وسواس های بی مورد می شوند.

همه ما احساسات مختلفی داریم. هیچ کس در این دنیا نیست که حتی یک بار احساس ناامیدی نکرده باشد. همان طور که خانواده می تواند ما را به سمت موفقیت راهنمایی کند، گاهی اوقات ممکن است باعث شکست ما شود. شکست در زندگی گاهی اوقات لازم است. اما به شرطی که افراد بتوانند بعد از به زندگی خود بازگردند.

خیلی از مردم بعد از این که شکست می خورند ناامید می شوند. در واقع این شکست پایان کار آن ها در زندگی خواهد بود. انسان باید مسئولیت پذیر باشد. حتی با وجود داشتن خانواده بد شما می توانید به موفقیت برسید. حتی بزرگ ترین افراد هم در زندگی مشکلاتی داشتند. نکته مهم این است که چگونه با داشتن خانواده ای آزار دهنده نگرانی خود را حل کنیم. شکست چه بخواهیم چه نخواهیم برایمان اتفاق می افتد. اما آیا ما می توانیم با نگرانی در زندگی خود کنار بیاییم؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که روانشناسی چند راه برای رهایی از نگرانی را توضیح می دهد؟

احساس شادی و غلبه بر احساس نگرانی زوجین

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. ما در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه با نگرانی در زندگی کنار بیاییم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روانشناسی چند راه برای رهایی از نگرانی را توضیح می دهد، صحبت کنیم.

تکنیک هایی برای رهایی از نگرانی در زوجین

ترس و احساس نگرانی زوجین بخشی از زندگی این روزهاست. ترس از ناشناخته ها طبیعی است، اما زمانی فرا می رسد که این ترس از ناشناخته ممکن است مغز شما را فرا گیرد. به دست گرفتن زندگی ضروری است، برای که این افکار مضطرب بر زندگی شما تسلط پیدا نکنند. ما چند تکنیک از روانپزشکان داریم که به شما کمک می کند احساس نگرانی نکنید.

چند راه برای رهایی از نگرانی در زوجین

در زمان حال زندگی کنید

یکی از بهترین کارها برای رهایی از افکار ترسناک، تمرین ذهن آگاهی است. وقتی در گذشته زندگی می کنیم یا از آینده می ترسیم، زندگی در لحظه را فراموش می کنیم. ایستایی در زمان حال سخت نیست. شما باید حواستان به همه چیزهایی که در آن زمان در اطراف شما وجود دارد باشید. یک شی را انتخاب کنید و در مورد آن فکر کنید. روی هر چیزی که در آن لحظه اتفاق می افتد تمرکز کنید. شما باید انتخاب کنید که روی جنبه های منفی زندگی تمرکز نکنید. این عادت باعث می شود در زمان حال زندگی کنید و روی جنبه های مثبت آن لحظه تمرکز کنید.

برای غلبه بر رهایی از نگرانی در زوجین آن‌چه را که نمی توانید کنترل کنید بشناسید

اگر نگران هستید، مهم است که بفهمید چه چیزی را نمی توانید کنترل کنید. بسیاری از ما می خواهیم همه چیز را در زندگی کنترل کنیم. واقعیت این است که ما نمی توانیم چیزی جز احساسات خود را کنترل کنیم. ما می توانیم اعمال خاصی را کنترل کنیم، اما نمی توانیم چیزهایی را که در زندگی اتفاق می افتد کنترل کنیم. همچنین نمی توانیم دیگران یا آب و هوا یا چرخش سیارات را کنترل کنیم. حتی اگر ما نگران باشیم، جهان به چرخش خود ادامه خواهد داد. هوا هر کاری بخواهد انجام می دهد، حتی اگر به ابرها خیره شویم. ما می توانیم مسئولیت اهداف و اقدامات خود را بر عهده بگیریم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

احساس نگرانی زوجین در مورد چیزهای دیگر تنها منجر به ناامیدی می شود. شما می توانید تمام روز به باران خیره شوید، اما باران برای شما متوقف نمی شود. ما باید از احساس گناه و استرسی که در مورد تلاش برای کنترل همه چیز احساس می کنیم رها کنیم، در غیر این صورت فقط احساسات ما را از بین می برد.

بیرون بروید

یکی از راه های کنترل اعمال و احساسات ما بیرون رفتن است. در هوای تازه نفس بکشید، بگذارید خورشید به شانه های شما برخورد کند و در جنگل قدم بزنید. زیبایی های اطراف خود را ببینید، تا از فرآیند احساس نگرانی زوجین جلوگیری کنید. حضور در داخل خانه برای مدتی مشکلی ندارد، اما می‌تواند این احساس را در شما ایجاد کند که گویی دنیا در حال نابودی است. سطح ویتامین D به سرعت توسط نور خورشید افزایش می‌یابد، به این معنی که با ویتامین‌های طبیعی احساس بهتری خواهید داشت.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به پیاده روی خانوادگی یا دوچرخه سواری بروید تا کمی ذهن خود را از ترس خود دور کنید. روی پرندگان، گل ها و چمن سبز تمرکز کنید. چشمان خود را از موارد منفی که مشاهده می کنید، مانند خاک و باد، دور کنید. درعوض، اجازه دهید چشمانتان فقط روی چیزهای خوب بیرون تمرکز کند. اگر روز بارانی است، لباس بارانی بپوشید و به بیرون بروید. فقط به این دلیل که خورشید نمی درخشد به این معنی نیست که زندگی باید خسته کننده باشد.

دلایل فرآیند نگرانی و راه های رهایی از نگرانی خود را بنویسید

ذهن یک راه عالی برای بازیافت افکار ترسناک است. این افکار را با نوشتن آن‌ها بیرون بیاورید. ژورنال نویسی یک راه زیبا برای ایجاد ترس های خود بر روی کاغذ است. شما آرامش را در نابودی آن افکار جهنده از سر خود خواهید یافت. حتی ممکن است بتوانید  فرآیند احساس نگرانی زوجین و چیزهایی که نگران آن‌ها هستید را درک کنید. زمانی که می خواهید چیزها را در دفتر یادداشت کنید، هیچ قانونی وجود ندارد. ترس های شما دقیقاً روی کاغذ هستند، بنابراین دیگر لازم نیست آن‌ها را داشته باشید. نیازی نیست در مورد چیزی که خارج از ذهن شماست فکر کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تشویق را اضافه کنید و چیزهای مثبت را نیز یادداشت کنید. متوجه یک چرخش سریع در تفکر خود خواهید شد. یادداشت نویسی راهی است که بسیاری از روانپزشکان به بیماران می گویند تا افکار خود را بیرون بیاورند. این به شما کمک می کند تا هنگام خواندن آن‌چه نوشته اید پردازش کنید و همچنین ایده ها را از ذهن پرشور خود خارج کنید.

اخبار بد را  کنار بگذارید

اگر اخبار بد را احساس می کنید، رسانه های اجتماعی و خبری را کنار بگذارید. پیمایش در این موارد فقط سطوح بالاتری از استرس را برای شما به ارمغان می آورد.

روانشناسی چند راه برای رهایی از نگرانی را توضیح می دهد

استرس می تواند ناتوان کننده زندگی افراد باشد. همه ما در زندگی با موقعیت های استرس زا دست و پنجه نرم می کنیم. اما برخی از ما راز غلبه بر این کشمکش ها را می دانیم. همانطور که یاد می گیرید چگونه این لحظات و احساسات استرس زا را رها کنید، می توانید زندگی را به بهترین شکل انجام دهید.

چگونه فرآیند رهایی از نگرانی را ایجاد کنیم

حذف استرس از زندگی ما غیرممکن است. اما همه ما می‌توانیم در یادگیری نحوه مدیریت استرس و مدیریت ترس‌های خود، کار بهتری انجام دهیم. اگر آمادگی دارید یاد بگیرید که چگونه اضطراب خود را رها کنید، به خواندن ادامه دهید.

علت را شناسایی کنید

فهم اینکه چرا نگران هستید اولین بخش از رهایی اضطراب شماست. چرا اینقدر مضطرب هستی؟ آیا واقعاً در مورد چیزی هیجان زده هستید و نگران هستید که آن چیز برای شما خیلی خوب است؟ آیا نگران هستید که اتفاق بدی بیفتد؟ پاسخ به این سؤالات راه خوبی برای رهایی از نگرانی شما می شود. اگر به اندازه کافی کاوش کنید، خواهید دید که واقعاً چه چیزی در زیر این نگرانی ها نهفته است.

هیجان، ترس، غم و اندوه و ترکیبی از بسیاری از احساسات مختلف اغلب در این احساس نگرانی به اوج خود می رسد. هنگامی که بتوانید اضطراب خود را به احساسات کوچک‌تر تقسیم کنید، بهتر می توانید احساسات خود را درک کنید. همچنین برای از بین بردن اضطراب خود به طور کلی تلاش کنید. اگرچه زمان بر است، اما برداشتن این گام به جلو به شما این امکان را می دهد که رهایی از نگرانی خود را شروع کنید.

آن‌چه را که نمی توانید کنترل کنید را تشخیص دهید

در زندگی، ما می خواهیم کنترل همه چیز را در دست بگیریم. همه ما از احساساتمان تا مسیری که زندگی مان در آن پیش می رود، تمام تلاش خود را می کنیم تا به آن‌چه از زندگی می خواهیم برسیم. با این حال، این در هر شرایطی امکان پذیر نیست. پیچیده ترین برنامه های ما راهی برای از بین رفتن دارند، صرف نظر از اینکه چقدر برای آن‌ها تلاش می کنیم. هنگامی که ما قادر به تحقق اهداف خود نباشیم، می تواند منجر به احساس ناامیدی، ناامیدی و نگرانی در مورد اینکه بعد از شکست تلاش های اولیه ما چگونه پیش خواهد رفت.

نکته

اگرچه این لحظات می توانند یک ناامیدی بزرگ باشند، اما اگر چنین احساسی در خود پیدا کردید، باید درک کنید که نمی توانید همه چیز را در زندگی کنترل کنید. در حالی که این درک ممکن است برای برخی افراد ناامید کننده به نظر برسد. اما در واقعیت، نسبتاً آزاد کننده است. اینکه بتوانید هر گونه احساس گناه، ناامیدی و استرس ناشی از عدم کنترل را رها کنید، مهم است. همچنین این جای خود را به احساس اطمینان بیشتر در مورد انتخاب های خود می دهد.

برای رهایی از نگرانی درک کنید که نگرانی بی فایده است

نگرانی در نهایت یک اتلاف انرژی است. اغلب اوقات، استرس زا ترین موقعیت ها، موقعیت هایی هستند که نمی توان برای آن‌ها برنامه ریزی کرد. موقعیت‌هایی مانند مشکل ماشین یا بلایای طبیعی همگی نمونه‌هایی از مسائل بالقوه استرس‌زا هستند که چه نگران باشید و چه نباشید. به طور مشابه، بیشتر مواردی که می ترسیم اتفاق بیفتند، هرگز واقعاً اتفاق نمی افتند. چه نگران باشید که شغل خود را از دست بدهید و چه می ترسید که هرگز عشق زندگی خود را پیدا نکنید، بیشتر این اضطراب در ذهن شماست.

از آنجایی که در نهایت نمی‌توانید آنچه را که در زندگی برایتان اتفاق می‌افتد کنترل کنید، نگرانی در مورد چیزی که کنترلی روی آن ندارید چیست؟

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا