روانشناسی توضیح می دهد چگونه ابراز عشق بدون ترس داشته باشید

ابراز عشق در روابطی که دارید یک امر سخت و پیچیده است. بسیاری از ماها نمی توانیم احساسات خود را به درستی بیان کنیم. همیشه ابراز عشق برای یکی از دو زوج یا هر دوی آن ها سخت است. در مقاله های قبل گفتیم که دلبستگی چه ویژگی هایی دارد و تاثیرات آن بر زندگی زوجین چگونه است؟ برای مثال در روان شناسی بالینی رفتار های مختلفی چه در کودکان و چه در بزرگسالان مورد بررسی قرار می گیرند.

نکته ای که باید بدانید این است که از سنین جوانی خود را برای آموزش فرزندانتان آماده کنید. چرا که سن کودکی به خصوص تا ٨ سالگی برای تربیت فرزند بسیار مهم است. در واقع هر نوع رفتار و واکنش شما روی کودک تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه می خواهیم ببینیم که روانشناسی توضیح می دهد چگونه ابراز عشق بدون ترس داشته باشید چگونه است. سبک های دلبستگی و تسریع آن یکی از رفتار هایی است که موضوع امروز ما نیز هست. این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید.

رفتارهای مختلف در زوجین و ابراز عشق

این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روانشناسی توضیح می دهد چگونه ابراز عشق بدون ترس داشته باشید، صحبت کنیم.

یک ابزار جدید ارزیابی سبک ابراز عشق کودک را آسان و سریع می کند

درک سبک دلبستگی کودک ممکن است به رفع مشکلات بهداشت روانی کمک کند. راه هایی وجود دارد که والدین می توانند سبک های دلبستگی ایمن را با فرزندان خود تقویت کنند. بر اساس تحقیقات جدید، سبک دلبستگی فرزند شما اکنون می تواند با استفاده از یک بازی رایانه ای تعیین شود و راه را برای اطلاعاتی باز کند که می تواند به درمان سلامت روان وی کمک کند.

اندازه گیری سبک دلبستگی و ابراز عشق

محققان دانشگاه گلاسکو در بریتانیا دریافتند که School Attachment Monitor (SAM) می تواند با استفاده از دستگاه، سبک دلبستگی سالم کودک را به طور دقیق اندازه گیری کند. بر اساس کار داستان پیوست منچستر منچستر (MCAST)، روشی که توسط مدیران آموزش دیده برای جلب دلبستگی مورد استفاده قرار می گیرد.  با این حال ، بر خلاف MCAST، SAM نیازی به مدیران برای تعیین یافته های خود ندارد. فقط یک لپ تاپ، وب کم و یک تشک نمدی با عروسک هایی که سنسورهای هوشمند روی آن ها نصب شده است.

نظر ماکی روکسبی در ارتباط با دلبستگی کودکان و ابراز عشق

ماکی روکسبی، دکترای مقاله نویسی، نویسنده  و استاد در دانشگاه گلاسکو می گوید “MCAST نمونه ای از این مورد است. اما اکنون ما نشان داده ایم که با استفاده از سنسورهای مدرن، تکنیک یادگیری ماشین و بینش های حاصل از تحقیقات تعامل انسان و رایانه، برخی از اهداف اصلی ارزیابی MCAST بدون ارزیابی کنندگان آموزش دیده قابل دستیابی است.

راه هایی که دلبستگی سالم به شکل گیری ابراز عشق طولانی مدت کمک می کند

همه می خواهند آن شخص خاص را پیدا کنند که بتواند آینده ای را با او بسازد. اما ایجاد عشق و حفظ دلبستگی سالم کار بسیار دشواری است. اکثر مردم نمی توانند بین شهوت و عشق تفاوت قائل شوند. بنابراین فقط بر اساس جذابیت وارد یک رابطه می شوند. اما عشق فقط به ظاهر یا شرایط مادی نیست. برای یافتن عشق، باید قلب خود را باز کنید و یاد بگیرید که از نظر عاطفی به شریک زندگی خود وابسته شوید.

ضمیمه موضوع کاملاً پیچیده ای است. این یک عنصر حیاتی برای یک رابطه قوی است. اما اگر اشتباه انجام دهید، ممکن است آسیب زا شود. بیشتر افراد تمایل دارند در روابط خود دچار الگوهای دلبستگی سالم شوند. اما اگر مأموریت خود را یاد بگیرید که چگونه از الگوهای دلبستگی سالم استفاده کنید، می توانید از انجام این اشتباه اجتناب کنید. و متوجه خواهید شد که دلبستگی سالم می تواند به شما کمک کند تا یک رابطه عاشقانه پیدا کنید و آن را پرورش دهید.

دلبستگی سالم و ابراز عشق

وقتی به شخصی نزدیک می شوید و شروع به ایجاد اعتماد و ایجاد ارتباط با کسی می کنید، دلبسته می شوید. مردم به خانواده، دوستان و علایق عاشقانه خود وابسته هستند. گاهی اوقات، حتی ممکن است خود را به دلیل همدلی محض به یک فرد تصادفی در خیابان وابسته کنید. اما دلبستگی نیز یک رفتار الگو است که در طول زندگی فرد آموخته می شود.

به عنوان یک کودک، شما الگوهایی دارید که می توانید مانند خانواده خود به آن‌ها نگاه کنید. شما نحوه تعامل آن ها را می بینید و سعی می کنید از آن تقلید کنید. اگر والدین شما احساسات سرد داشته باشند، به احتمال زیاد سبک دلبستگی ناایمن در شما ایجاد خواهد شد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر الگوهای دلبستگی سمی ایجاد کنید، زندگی عاشقانه شما همیشه کم خواهد بود. شما در معرض خطر این هستید که خود را در شرایط بدی ببینید، که به نوبه خود باعث می شود که ارزش خود را پایین بیاورید.

ابراز عشق و دلبستگی سالم در برابر وابستگی

اکثر مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند عشق و وابستگی مترادف یکدیگر هستند. اما دو مفهوم متفاوت وجود دارد. برای داشتن یک رابطه قوی، به دلبستگی نیاز دارید، اما دلبستگی به تنهایی مساوی عشق نیست. بنابراین، مراقب باشید که این دو با هم اشتباه گرفته نشوند. اگر به کسی وابسته شدید، به این معنی نیست که عاشق او هستید. اگر رابطه خود را تنها بر اساس دلبستگی قرار دهید، ممکن است دچار رفتارهای وابسته به هم شوید.

روانشناسی توضیح می دهد چگونه ابراز عشق بدون ترس داشته باشید

چرا ابراز عشق اینقدر سخت است؟ برای بسیاری از مردم، این به علت ترس از طرد شدگی است. اگر آسیب پذیری های خود را نشان دهید و چنین بیانیه جسورانه ای بیان کنید، همیشه این احتمال وجود دارد که مورد استقبال قرار نگیرد. اگر آن شخص در مورد شما بی تفاوت باشد و شما طرد شوید چه؟ بسیاری از افراد نمی دانند چگونه بگویند که یک نفر را دوست دارند، به خصوص وقتی که یک رابطه در خطر است. ترس دلیل بزرگی است که چرا بسیاری از افراد سعی می کنند ابراز عشق خود را مخفی نگه دارند، حداقل تا زمانی که بدانند طرف مقابل نیز همین احساس را دارد. اگر احساس خود را به تعویق بیندازید، شما را اذیت خواهد کرد. هر بار که این شخص را می بینید، قلب شما به تپش می افتد و درماندگی را در خود احساس خواهید کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، بسیاری متوجه می‌شوند که وقتی عشق خود را اعلام می‌کنید، شبیه کندن یک چسب زخم از روی زخم است و تسکین فوری وجود دارد. این موقعیت با احساسات شما ارتباط زیادی دارد. گفتن “دوستت دارم” به طور طبیعی برای همه اتفاق نمی افتد

ابراز عشق را اعلام کنید

برخی از مردم می توانند این سه کلمه معروف را از زبان خود حذف کنند، انگار هیچ چیز نیست. اما افراد دیگر با آسیب پذیری عاطفی این همه مشکل دارند. وقتی سختگیری خود را پایین می آورید، احساس می کنید بسیار در معرض خطر هستید. در این مرحله است که شما آسیب پذیرتر هستید و می ترسید کسی از شما و قلب شما سوء استفاده کند.

بسیاری از این احساسات از دوران کودکی شما سرچشمه می گیرد. به عنوان مثال، اگر در خانه‌ای بزرگ شدید که هر شب قبل از خواب به والدینتان می‌گفتید که چقدر برای شما اهمیت دارند، احتمالاً آنقدرها هم مهم نخواهد بود. با این حال، اگر در خانه‌ای بزرگ شدید که در آن احساسات به ندرت نشان داده می‌شوند و خانواده شما هر روز عشق خود را اعلام نمی‌کنند، دچار مشکلاتی خواهید شد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این بدان معنا نیست که والدینتان شما را دوست ندارند، اما آن‌ها احساس نمی کردند که ابراز عشق آنقدر مهم است. باز هم، والدین شما با آموخته های خود شکل گرفتند، بنابراین اگر پدربزرگ و مادربزرگ شما از نظر عاطفی ایده‌آل نباشند، ممکن است این ویژگی را منتقل کنند. هر کس تفاوت هایی دارد. توانایی شما برای دوست داشتن و ایجاد علاقه با دیگران تفاوتی ندارد، اما باید یاد بگیرید که چگونه خود را به درستی بیان کنید.

غلبه بر احساس بی لیاقتی

بسیاری از اوقات، مردم احساس می کنند که ارزش ابراز عشق را ندارند. این می‌تواند ناشی از یک پیش‌زمینه توهین‌آمیز، روابط ناموفق گذشته یا وقوع یک تحول مهم در زندگی شما باشد. باید بدانید که هر فردی در این دنیا دوست داشتنی است، مهم نیست کجا بودید یا چه کار کردید. افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند اغلب بیان این کلمات را دشوار می دانند. حتی اگر طرف مقابل اول به شما بگوید که شما را دوست دارد، باز هم ممکن است برایتان چالش برانگیز باشد که این احساسات را بیان کنید. قبل از اینکه بتوانید دیگران را دوست داشته باشید، باید یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید. باید بدانید که همه ایراداتی دارند، اما همچنان دوست داشتنی هستند.

نکته

شما به اندازه نفر بعدی لایق عشق هستید. اگر در گذشته کارهای بدی انجام دادید یا در روابط آنقدر خوب نبودید، نمی توان گفت که این بار متفاوت نخواهید بود.

چند راه برای ابراز عشق بدون ترس

وقتی به کسی ابراز عشق می کنید، نکته کلیدی این است که ذهن را تحت کنترل داشته باشید. شاید لازم باشد قبل از بیان علاقه به آن‌ها مدیتیشن کنید، یا شاید به مقداری غذای خوب نیاز دارید تا شما را آرام کند. هر کاری که لازم است شما را وادار کند که ترس‌هایتان را تسخیر کنید، باید آن را انجام دهید. در این‌جا چند راه وجود دارد که می توانید عشق خود را بدون ترس ابراز کنید.

با اهدا یک گل ابراز عشق خود را اعلام کنید

شاید بیان این کلمات به صورت رو در رو برای شما خیلی سخت باشد. بنابراین، بهتر است گلی خریداری کنید و کارتی روی گل ها بگذارید تا احساس شما را بیان کند. گل ها روحیه هر کسی را خوب می کنند، و اگر گل مورد علاقه او را بشناسید، او را بیشتر خوشحال خواهد کرد.  می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: «زمان آن رسید که به تو بگویم دوستت دارم». این کار فشار روانی را از شما دور می کند. در این مرحله به آن‌ها بستگی دارد که بگویند آیا شما را دوست دارند یا می خواهند با هم دوست بمانید.

یک شام رمانتیک می تواند زمینه را برای ابراز عشق شما فراهم کند

برای ابراز عشق به موقعیت خاصی نیاز ندارید، گاهی اوقات در یک رستوران می توانید فضای عاشقانه ای برای ایجاد حس ابراز عشق درست کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا