راه های مقابله با تشخیص سرطان

مقابله با تشخیص سرطان از لحاظ روانی نیازمند استفاده از روش های مختلفی است. بسیاری از بیماری ها جسمانی در کنار خود آسیب های روانی هم به دنبال دارند. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم اگر اختلالات روانی درمان نشوند بسیار آسیب زا خواهد بود. آسیب های آن می تواند زندگی فرد را مختل کند. یک سری تفاوت ها بین آسیب های احساسی و آسیب های جسمانی وجود دارد. این آسیب‌ ها باعث می شود پیشرفت در زندگی افراد متوقف شود. بنابراین بهتر است با رعایت یک سری قوانین از بروس این آسیب ها جلوگیری کنیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه های مقابله با تشخیص سرطان چیست.

اختلالات مختلف و مقابله با تشخیص سرطان

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های بسیار خطرناکی ممکن است داشته باشد. در ادامه این مقاله می خواهیم ببینیم که دلایل عمده اختلالات رواتی بعد از بیماری های شدید چه چیز هایی است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های مقابله با تشخیص سرطان صحبت کنیم.

احساسات منفی، مانند اضطراب و استرس، بخش های عادی تجربه انسان هستند.

احساسات منفی، مانند اضطراب و استرس، بخش های عادی تجربه انسان هستند. با این وجود، دانستن این امر مقابله با این احساسات را چندان دشوار نمی کند. یادگیری بهبودی از حوادث آسیب زا مثل مقابله با تشخیص سرطان یا نگرش های ناسالم می تواند افراد را در مسیرهای مختلف قرار دهد. همانطور که در این مسیر حرکت می کنید، باید بیاموزید که چگونه با درد عاطفی و آسیب جسمی خود کنار بیایید. این به شما در مسیر بهبود عاطفی کمک می کند.

وقتی صحبت از آسیب های عاطفی و جسمی می شود، این دو فرایند اغلب با هم مرتبط هستند. ترومای احساسی در صورت عدم درمان می تواند منجر به بیماری جسمی شود. ضربه جسمی می تواند باعث ایجاد درد روحی شود. سفر به سمت درمان می تواند طولانی و نامشخص باشد، اما می توان با کمی کمک و مشاوره از یک متخصص بهداشت روانی حرکت کرد.

علل شایع آسیب های احساسی و مقابله با تشخیص سرطان

تروما یا آسیب های احساسی می تواند توسط چندین رویداد مختلف ایجاد شود. رویدادهای استرس زا و آسیب زا، مانند طلاق یا سوءاستفاده، می تواند به شدت بر سلامت عاطفی شما تأثیر بگذارد. حتی یک رویداد یک بار مانند تصادف رانندگی یا صدمات ورزشی می تواند ضربه های شدیدی ایجاد کند. سایر علل احتمالی ضربه عبارتند از:

  • گذر از یک بیماری شدید مانند سرطان یا انجام عمل جراحی
  • تجربه مرگ یکی از عزیزان
  • مجروح شدن در اثر حمله
  • زندگی در محله ای فقیرنشین که جنایت بر آن غلبه کرده است
  • از طریق یک رابطه سوء استفاده کننده رنج می برند
  • زندگی در بلایای طبیعی مانند زلزله یا آتش سوزی
  • شاهد تصادف بودن

گذر از تروما می تواند باعث ایجاد ترس و غم و اندوه شود. حتی اگر این رویداد آسیب زا چندی پیش رخ داده باشد، اگر آن را بدون درمان رها کنید، ممکن است شما را آزار دهد و به شما صدمه بزند.

علائم آسیب های عاطفی و مقابله با تشخیص سرطان

افرادی که با آسیب های احساسی دست و پنجه نرم می کنند، اغلب احساس درماندگی و از دست دادن می کنند. احساسات منفی و خاطرات ناخوشایند آن ها را آزار می دهد و باعث می شود که نسبت به دیگران بی اعتماد شوند.

راه های مقابله با تشخیص سرطان

وقتی به شما می گویند که سرطان دارید، ذهن شما به طور خودکار بدترین حالت را تصور می کند. این یکی از وحشتناک‌ترین تشخیص‌هایی است که پزشک می‌تواند به شما بدهد، و ترسیدن و غرق شدن در ترس آسان است. تشخیص سرطان همیشه به معنای حکم اعدام نیست و در بسیاری از موارد، افراد این بدخیمی را شکست داده و به زندگی خوبی ادامه می دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مشکل این است که ذهن شما را آزار می دهد و شما را تحت تاثیر قرار می دهد. داشتن مهارت های مقابله با تشخیص سرطان خوب هنگام مواجهه با هر بیماری مزمن ضروری است. زیرا می تواند سلامت روان و همچنین سلامت جسمی شما را از بین ببرد. خوشبختانه، راه هایی برای کنار آمدن و دور کردن منفی ها وجود دارد.

چند راه برای مقابله با تشخیص سرطان

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تسلیم ترس نشوید. مطمئناً تشخیص سرطان ترسناک است و شما می خواهید برای مبارزه با این بیماری وحشتناک هر کاری که می توانید انجام دهید. با این حال، باید آرام باشید و اجازه ندهید داستان های ترسناک شما را بترسانند. حفظ سطح آرامش و استفاده از مهارت های مقابله ای خوب ضروری است. در این‌جا چند راه برای مقابله با تشخیص سرطان آورده شده است.

به تیم پزشکی خود اعتماد کنید

تیم پزشکی شما در این زمان  برای شما حیاتی است. اگر رفتار پزشکان خود را در کنار خود دوست ندارید، پس فردی را پیدا کنید که با او احساس راحتی کنید. زیرا ارتباط بیمار با پزشک ضروری است. تیم پزشکی که با شما کار می کند باید از جدیدترین درمان ها استفاده کند و بهترین مراقبت ممکن را به شما ارائه دهد.

از پرسیدن سؤالات زیاد و حتی خواسته های خاص در مورد مراقبت های پزشکی خود نترسید. بعلاوه، شما می توانید  نظر دومی را دریافت کنید، به خصوص زمانی که دیدگاه بدی به شما داده می شود. اگر به تیم پزشکی خود اعتماد نکنید، این روند را بسیار دشوارتر می کند.

احساسات خود را بپذیرید

دریافت مقابله با تشخیص سرطان ترسناک است. اشکالی ندارد که شما خوب نیستید. وقتی لازم شد گریه کنید، و مجبور نیستید برای همه اطرافیانت قوی باشید. شما باید تشخیص را پردازش کنید و از طریق احساسات خود کار کنید.

به سراغ نتیجه گیری نروید

وقتی نوبت به مقابله با تشخیص سرطان می‌رسد، مخالفت های بسیاری در ذهن خواهند آمد. افراد انواع داستان‌های افرادی که جان سالم به در برده‌اند و آن‌هایی که نجات نداده‌اند را برای شما خواهند گفت. از آنجایی که هر مورد متفاوت است، باید سعی کنید عجولانه نتیجه گیری نکنید. برای شما اشکالی ندارد که به مردم بگویید اتفاقات ترسناک خود را با شما به اشتراک نگذارند. از نظر ذهنی، در این مرحله به چیزی نیاز ندارید که شما را به پایین بکشاند. به پزشکان خود و نظر پزشکی حرفه ای آن‌ها گوش دهید، اما باید بدانید که حتی پزشکان نیز می توانند اشتباه کنند.

مشکلات را به قطعات کوچک قابل مدیریت تقسیم کنید

نگاه کردن به تصویر بزرگ و غرق شدن آسان است. مقابله با تشخیص سرطان اغلب به هفته ها یا ماه ها درمان و جراحی احتمالی نیاز دارد. اگر بخواهید همه چیز را از قبل پردازش کنید، می توانید وحشت زده شوید. یکی از مشکلات اصلی این بیماری این است که درمان سریع وجود ندارد. حتی اگر تومور کوچک و قابل عمل باشد، احتمالاً تا زمانی که بیوپسی در طول جراحی انجام نشود، از شدت و متاستاز شدن آن مطلع نخواهید شد. در این زمان‌ها برای قدرت تحمل آنچه باید به قدرت بالاتر خود بپردازید.

از سایر بازماندگان انرژی و الهام بگیرید

برای هر اتفاق منفی که شامل رنج است، نکات دیگری از یک فرد پیروز وجود دارد. در مواقعی الهام بخش مانند کتاب چگونه کریس سرطان را شکست داد عمیقاً احساسات مثبت را می توان دید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مقابله با تشخیص سرطان برای واک بسیار بد بود، زیرا به او گفته شد که سرطان روده بزرگ مرحله 3 دارد. او با این بدخیمی مبارزه کرد و پیروز شد و اکنون از داستان خود برای کمک به افراد استفاده می کند. او شیمی درمانی و پرتودرمانی سنتی را که اغلب خطرناک تر از خود سرطان است، استفاده نکرد، اما از رژیم غذایی مناسب را استفاده کرد.

سفر سرطان او برای درمان ذهنی، عاطفی و معنوی مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از الهام از این قبیل به شما کمک می کند تا اراده مبارزه داشته باشید. شما گزینه هایی دارید، و می توانید ببینید که چند نفر این بیماری به ظاهر شکست ناپذیر را شکست داده اند.

اهدافی را برای آینده ای سالم تعیین کنید

فقط به این دلیل که بیمار هستید به این معنی نیست که باید زندگی را متوقف کنید. شما باید رویاپردازی کنید و طوری برنامه ریزی کنید که انگار هیچ چیز اشتباهی نیست. در حالی که ممکن است نخواهید سفری را از قبل رزرو کنید تا زمانی که احساس خود را ببینید، نمی‌توانید فقط به این دلیل که بیمار هستید زندگی را متوقف کنید.

بسیاری از مردم چند ماه درمان دارند و بر این بیماری غلبه می کنند. شما نمی توانید در رختخواب دراز بکشید و منتظر بمانید تا بمیرید، وگرنه این بیماری تا زمانی که هنوز زنده هستید، زندگی شما را نابود خواهد کرد. هنوز باید رویا داشته باشید، امیدوار باشید و برای روزی دعا کنید که به خودتان بازگردید و از چیزهای جدید لذت ببرید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا