راه هایی برای افزایش توانایی های خود

افزایش توانایی های خود از طریق راه های مختلفی امکان پذیر است. همه ما مهارت ها و توانایی های زیادی داریم اما آن ها را نمی‌شناسیم. همه ما در زمینه یا موارد خاصی دارای استعداد و مهارت هستیم. تفکرات سمی آینده ما را دچار خطر می کند. فرزندان اگر بخواهند پیشرفت کنند به حمایت خانواده نیاز دارند. البته این حمایت نباید به گونه ای باشد که خود کودک تلاشی نداشته باشد. خانواده باید بتواند نیاز های کودک خود را مدیریت کند. اگر خانواده به تمام نیاز های کودک پاسخ مثبت دهد مسئولیت پذیری را از او خواهد گرفت.

از آن سمت هم اگر هیچ یک از نیاز های او را برآورده نکند کودک دچار کمبود اعتماد به نفس می شود. در مقاله های قبل گفتیم که خانواده اگر ناکارآمد باشد چه تاثیراتی بر فرزندان خواهد گذاشت. ما ویژگی های خانواده ناکارآمد را برای شما گفتیم. از آن سمت راه هل های درمان خانواده ناکارآمد را برای شما بررسی کردیم. نکته ای که باید بدانید این است که در برابر خانواده سمی چه کار باید بکنید. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه هایی برای افزایش توانایی های خود، چگونه است.

خوشبختی و افزایش توانایی های خود

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای افزایش توانایی های خود، صحبت کنیم.

چند راه برای افزایش توانایی های خود و دسترسی توانایی های باورنکردنی ذهن

آیا امیدوارید یاد بگیرید چگونه به ذهن خود دسترسی داشته باشید و از توانایی های باورنکردنی ذهن استفاده کنید؟ مغز اندام قدرتمندی است که قادر به انجام انواع چیزهای شگفت انگیز است. متأسفانه، اکثر مردم هرگز نمی توانند به تمام پتانسیل ذهن خود دست یابند، و مقدار زیادی از این قدرت را به هدر می دهند. اگر می‌خواهید از تمام توانایی‌های مغزتان استفاده کنید، باید بدانید که چگونه آن را فعال کنید. در این‌جا کارشناسان چند راه برای دسترسی به توانایی های باورنکردنی ذهن خود را نشان می دهند.

به فکر پتانسیل ها برای افزایش توانایی های خود باشید

بسیاری از پتانسیل‌های مغز انسان قابلیت دسترسی دارد، زیرا مغز به طور طبیعی خود را با آنچه معمول است مقایسه می‌کند، نه بهترین کاری که می‌تواند انجام دهد. برای تغییر اینکه چگونه مغز به طور طبیعی شروع به تفکر به جهان در سطوح سختی  می کند، باید راه های جدیدی را بیاموزید تا خودتان را به فکر سوق دهید. اساساً، اگر فرآیند فکر خود را به طور مولد شروع نکنید، نمی توانید از توانایی های باورنکردنی ذهن سود بیشتری ببرید. همانطور که توسط مربی اجرایی، متخصص علوم اعصاب و نویسنده دکتر رابرت کوپر بیان شد، در اینجا راه هایی برای ایجاد قابلیت های سالم تر با شروع بهتر وجود دارد:

به ذهن خود دسترسی داشته باشید

مغز شما یک سری تنظیمات «پیش‌فرض» دارد که وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید، بلافاصله به سمت آن‌ها می‌رود. شما باید قبل از اینکه با آن‌ها سرگردان شوید، جلوی تصاحب آن تنظیمات را بگیرید. قبل از اینکه به خود اجازه دهید در برابر مشکلات، موانع، فرصت‌ها و چالش‌ها واکنش نشان دهید، عمداً مکث کنید. شما فقط به یک ثانیه زمان توقف نیاز دارید تا مغز خود را به عقب برگردانید و آن را با مقداری پردازش ایده‌آل کنید. تأخیر را وارد کنید و به خودتان اجازه دهید قبل از حرکت به جلو، توانایی های باورنکردنی ذهن خود را کسب کنید.

ابتدا کنجکاو باشید

در عمل علوم اعصاب، کنجکاوی در واقع چیزی به نام «نیاز به شناخت» است. به میل به یادگیری، دانستن و کشف چیزی در واکنش به محرک ها اشاره دارد.

برای افزایش توانایی های خود درک کنید که چرا ذهن خود را درگیر می کنید

کمی احمقانه به نظر می رسد، اما غوطه ور شدن کامل در یک کار بدون هیچ هدف یا معنایی برای اعمالتان سخت خواهد بود. به جای فکر به منابع بیرونی انگیزه، مانند تحت تاثیر قرار گیری همسالان خود، به میل درونی فکر کنید. اهداف شما چه هستند؟ شما می خواهید به چه جیزی برسید؟ و چرا یک ذهن فعال و درگیر برای این هدف بسیار مهم است؟ به یاد داشته باشید، زندگی این است که خودتان را با توانایی های باورنکردنی ذهن بهتر کنید و بیشتر به نظرات خود اهمیت دهید. هنگامی که به موقعیت ها و مشکلات جدید، دشوار یا جذاب نزدیک می شوید، ارزش ها و رویاهای شخصی خود را در ذهن داشته باشید.

به دنبال تجربیات جدید برای افزایش توانایی های خود باشید

آیا تا به حال توجه کردید که “نابغه” معروف مانند آلبرت انیشتین و لئوناردو داوینچی همگی در زمینه های مختلف زندگی مهارت دارند؟ این به این دلیل است که بخشی از بازگشایی پتانسیل و توانایی های ذهن شما، مختص به کارگیری تمام بخش های آن است. از جمله مواردی که قبلاً به خود زحمت نداده اید.

این به این دلیل است که عمل جستجوی چیزهای جدید به مغز شما اجازه می دهد. این کار باعث می شود تا مغز اتصالات سیناپسی جدیدی را ایجاد کند. که به مرور زمان بر روی یکدیگر ایجاد می شوند و حتی ارتباطات بیشتری ایجاد می کنند و قدرت عصبی را تقویت می کنند.

راه هایی برای افزایش توانایی های خود

مهارت های شما باید به طور منظم تقویت شود. اگر به دنبال موفقیت هستید، باید به طور مداوم در حال یادگیری و رشد باشید. اما اگر احساس می کنید که در اوج مهارت خود هستید، چه کارهای دیگری می توانید با افزایش توانایی های خود انجام دهید؟ حقیقت این است که هیچ کس واقعاً نیازی به توقف یادگیری ندارد. همیشه می‌توانید مهارت‌های خود را بهبود ببخشید، اطلاعات جدید را دریافت کنید و پیشرفت مثبت خود را حفظ کنید. در این‌جا چند راه برای افزایش توانایی های خود بیان خواهد شد.

مهارت های خود را بیابید

اگر 100% از خودتان مطمئن نیستید توانایی های خود را افزایش دهید. به زندگی خود فکر کنید و کارهایی را که انجام دادید در نظر بگیرید. دریابید که در چه چیزی مهارت دارید و چه کارهایی نیاز به کار دارد:

ابتدا به دنبال مهارت های خود باشید

کارهایی که می دانید چگونه انجام دهید چیست؟ ممکن است برخی از مهارت‌ها وجود داشته باشد که حتی نمی‌دانید که آن ها را دارید. مانند مهارت‌های فنی، مهارت‌های اداری، یا چیزهای کوچک دیگری که در طول سال‌ها به دست آوردید.

سپس، نقاط قوت خود را بیابید

در همان کاری که خوب هستید افزایش توانایی های خود را بیشتر کنید؟ استعدادهای شما چیست؟ این‌ها مناطقی هستند که می خواهید بیشتر روی آن‌ها کار کنید. بنابراین می توانید در آن‌ها حتی بهتر باشید و از بقیه متمایز شوید.

در نهایت، نقاط ضعف خود را بیابید

مشخص کنید نقاط قوت شما در کجا قرار ندارند. سپس شما دو گزینه دارید: می توانید روی نقاط ضعف خود کار کنید، یا می توانید زمینه های دیگر را برای حمایت از این نقاط ضعف تقویت کنید. هر دو گزینه قابل احترام هستند.

بیکار نمانید

وقتی بیکار می مانید، اجازه می دهید مهارت هایتان راکد شوند. در صورت نیاز، استراحت کوتاه اشکالی ندارد. اما اجازه بلاتکلیفی به توانایی‌های شما برای روزها یا هفته‌ها، راهی مطمئن برای نابودی بسیاری از این مهارت‌ها است. در این‌جا نحوه جلوگیری از بیکاری و افزایش توانایی های خود است:

به کلاس ها یا دوره های کوتاه بپیوندید

حتی اگر در کاری مهارت دارید، همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. در یک دوره آموزشی، رویداد آموزشی یا کلاسی شرکت کنید که می تواند افق دید شما را بیشتر کند و به شما کمک کند تا مهارت های خود را ارتقا دهید. دوره را بررسی کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

در فعالیت های مربوطه شرکت کنید

به فعالیت هایی بپیوندید که شامل استفاده از توانایی های شما می شود. به عنوان مثال، اگر شما یک ماهر در زمینه چوب هستید، چیزهایی را به عنوان هدیه بسازید. یا از مؤسسات خیریه بپرسید که آیا چیزی وجود دارد که نیاز به تعمیر دارد.

تمرین

تمرین و فعالیت خسته کننده به نظر می رسد. اما اگر نمی توانید کار بزرگ یا فانتزی در مورد مهارت های خود انجام دهید، افزایش توانایی های خود را  در خانه تمرین کنید. برای ساز زنی روزانه یک ساعت تمرین داشته باشید. دوست دارید بنویسید؟ یک داستان یا شعر فقط برای خودتان بنویسید. باز هم احتمالات زیادی وجود دارد.

به یادگیری ادامه دهید

ممکن است فکر کنید مهارت های شما بهترین هستند، اما اینطور نیست. اگر به طور مداوم به پیشرفت خود ادامه نمی دهید آیا واقعاً در بهترین حالت خود هستید؟ اگر کار روی افزایش توانایی های خود را متوقف کنید، مقصد شما به همین جا ختم می شود . همچنین هرگز نخواهید دید که به چه چیزی تبدیل می شوید.

هرگز دلیلی برای توقف یادگیری وجود ندارد. اگر واقعاً می خواهید توانایی های خود را تقویت کنید، باید تلاش کنید تا دانش خود را افزایش دهید. شما می توانید این کار را انجام دهید:

راهنمایی توسط دیگران

به دنبال شخصی باشید که واقعاً در زمینه شما متخصص باشد و از او بخواهید که راهنمایی کند. شما می توانید نحوه کار آن‌ها را تماشا کنید. از روش های آن‌ها یاد بگیرید و اسرار خود را در مورد موفقیت در افزایش توانایی های خود به دست آورید.

سطح مهارت خود را بالا نگه دارید

چیزی که شما پنج سال پیش آن را چشمگیر می دانستید، ممکن است اکنون چشمگیر نباشد. بنابراین اگر چند سال پیش فارغ التحصیل شدید، احتمالاً استانداردها از آن زمان افزایش یافته است. هر کاری می توانید انجام دهید تا خود و مهارت های خود را بالا نگه دارید.

از منابع رایگان استفاده کنید

کمبود بودجه نباید شما را از یادگیری باز دارد. تعداد زیادی دوره رایگان آنلاین وجود دارد و آموزش های ویدیویی در سراسر YouTube وجود دارد. آن‌ها مانند کلاس های رایگان هستند.

کتاب خوانی

کتاب‌های غیرداستانی اطلاعات ارزشمندی در خود دارند. به دنبال مواردی باشید که توسط متخصصان این حوزه، درباره افزایش توانایی های خود نوشتند. ممکن است دانش مهمی را از آن‌جا بدست آورید.

درخواست ارزیابی و افزایش توانایی های خود

از همتایان یا افراد بالاتر بخواهید که در ارزیابی شما کمک کنند. آن‌ها می توانند به شما یک ارزیابی عینی از مهارت ها و توانایی های شما ارائه دهند. سعی کنید افرادی را فراتر از خانواده یا دوستان نزدیک خود که ممکن است مغرضانه باشند، درگیر کنید.

قانع نباشید

همیشه به دنبال راه هایی برای رشد باشید. در نهایت، همیشه به دنبال پیشرفت و دانش باشید. بدانید که توانایی بیشتری دارید.

اعتبار زیادی به استعدادها ندهید

بسیاری از افراد با استعداد هستند، اما استعداد تعیین کننده خودکار موفقیت نیست. مطمئناً استعداد کمک زیادی در افزایش توانایی های خود و تقویت توانایی‌هایتان می‌کند. اما تضمینی برای موفقیت نیست و نداشتن مهارت تضمینی برای شکست نیست.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا