دلایلی که افراد شاد متفاوت احساس می کنند

بگذارید با شما صادق باشم – همه قادرند احساس خوشبختی کنند. خوشبختی ابتدا یک انتخاب است اما برای حفظ آن نیز پشتکار لازم است. خوشبختی حق تولد ما است و مأموریت ما این است که تا آنجا که می توانیم به شادتری زندگی خود کمک کنیم. ماموریت ما این است که این پیام را منتشر کنیم که همه مستحق خوشبختی هستند. ما در این مقاله دلایلی که افراد شاد متفاوت احساس می کنند را برایتان شرح می دهیم.

داشتن زندگی شاد

 برای داشتن زندگی شاد ؛ با این حال، شما باید کاری را انجام دهید، دانش لازم را کسب کنید و آگاهی خود را افزایش دهید. شما باید کاملاً این حالت را تجسم کنید و شروع به فکر و احساس خوشبختی در هر سطح از وجود خود کنید. اغلب اوقات، بهانه ها خود را نشان می دهند و ذهن ما دلایلی را برای ما نشان می دهد که چرا نمی توانیم خوشحال باشیم:

“در حال حاضر آنقدر مشغول هستم که نمی توانم روی شادی تمرکز کنم”

“وقتی مدرسه را تمام می کنم، وقتی پول دارم، وقتی رابطه مناسب دارم، وقتی بچه دارم، وقتی بچه هایم بزرگتر می شوند، خوشحال می شوم …”

“اگر این حادثه تلخ هرگز رخ نمی داد، زندگی شادی داشتم”

“من لیاقت خوشبختی را ندارم”

همه سزاوار شادی هستند. دلیل اینکه شما در حال حاضر اینجا هستید این است که هدفی دارید و روی زمین هستید تا از سفر خود لذت ببرید.

بزرگتر از بهانه های خود فکر کنید. بیشتر از شکایات خود فشار بیاورید.‌ از بزرگی دور نشوید! ناراحت شوید. حداقل این کاری است که افراد شاد و موفق روزانه انجام می دهند. اگر می خواهید تجسم این حالت تغییر دهنده زندگی را شروع کنید، در اینجا … در اینجا 13 طریقی است که افراد شاد متفاوت فکر می کنند و احساس می کنند:

افراد شاد شادی را در اولویت قرار می دهند

دلایلی که افراد شاد متفاوت فکر می کنند و احساس می کنند

افراد شاد تصمیم گرفته اند که هدف نهایی آنها شادی است. هر موقعیت، رویداد، روز بد در نهایت با شادی به پایان می رسد. برای آنها، خوشبختی معادل خواب و آب است – این یک ضرورت برای زندگی آنها است. زندگی ناخوشایند به معنای این است که هرگز زندگی نکرده اید.‌فرد خوشحال می پرسد ،‌”اگر هر روز و لحظه ای از منفی پر شود، زندگی چه فایده ای خواهد داشت؟”

“چرا وقتی برای مثبت اندیشی کمتر هزینه می کنم، انرژی خود را از منفی بافی صرف می کنم؟”

آنها تصمیمات مبتنی بر شادی می گیرند، به این معنی که در هر لحظه شادی را انتخاب می کنند. اگر شرایط آنها نمی تواند تغییر کند، در عوض دیدگاه خود را تغییر می دهند، به دنبال خط رفع منفی هستند. افراد شاد اجازه نمی دهند منفی بافی لحظه های آنها را از بین ببرد – یک ذهنیت مثبت همیشه غالب است. اگر از یک فرد شاد بپرسید روز او چگونه بوده است، او همیشه با ددگاه برجسته یا درس آموخته شده به سوال شما پاسخ می دهد.

مردم شاد درد را در آغوش می گیرند

می دانم که به چه می اندیشی –

“هیچ کس همیشه خوشحال نیست”

یا …

“حتی افراد شاد حال بدی دارند”

یک نکته قابل توجه

این اظهارات کاملاً دقیق است. افراد شاد همیشه خوشحال نیستند و حالات بدی دارند. آنها غرق می شوند، احساس شکست می کنند و احساساتشان آسیب می بیند. افراد شاد شکست ناپذیر نیستند و مانند دیگران احساس درد می کنند. تنها تفاوت افراد شاد با افرادی که اجازه می دهند منفی گرایی زندگی خود را اداره کند این است که… . افراد شاد به سرعت درد خود را می شناسند و تصمیم می گیرند راهی برای تبدیل درد خود به چیزی بزرگتر بیابند. آنها همچنین از این 13 روش ساده برای برطرف کردن غم و اندوه استفاده می کنند. افراد شاد به منفی بودن خود اعتراف می کنند و کاری را انجام می دهند که به حالت طبیعی خود باز می گردند: شادی. وقتی هدف نهایی شما شادی باشد، راهی پیدا خواهید کرد بدون توجه به اینکه چقدر قدرت دارید.

افراد شاد تصور شادی از خود دارند

همه ما تصویری در ذهن خود داریم که ناخودآگاه بر اساس آن زندگی می کنیم. دلیل این که تغییر بسیار سخت است این است که ضمیر ناخودآگاه ما طوری برنامه ریزی شده است که با نحوه تعریف خودمان زندگی کنیم. در حال حاضر چگونه خودتان را تعریف می کنید؟ برای افراد شاد، آنها خود را با لبخند، چشم انداز مثبت و/یا پرش در مرحله خود می بینند. هنگامی که یک رویداد یا موقعیتی بوجود می آید که احساسات منفی را به همراه می آورد، آنها به سرعت حالت خود را تغییر می دهند تا شبیه تصویر طبیعی خود شوند.

وقتی افراد شاد حال و هوای بدی دارند، برای آنها غیرمعمول است زیرا احساس منفی با دیدگاه خودشان هماهنگ نیست. هنگامی که احساس ناراحتی می کنند، منفی را می پذیرند و به دنبال راه حلی هستند تا احساسات خود را به سطح درک خود برساند. ببینید چگونه امروز خود را تعریف می کنید – ذهن و بدن شما همیشه سعی می کنند تا طبق تعریفی که به آن آموخته شده است عمل کنند. وظیفه بدن شما این است که شما را در حالت “عادی” نگه دارد زیرا در اینجا راحت ترین حالت احساس می شود. اگر تصویر شخصی شما شاد باشد، طبیعتاً ذهن و بدن شما به جایی که در خانه احساس می کنید بازگردانده می شود. اقدامات شما سرنخي براي نحوه تعريف خود خواهد بود.

افراد شاد دارای سیستم پشتیبانی قوی هستند

خوشبخت ترین مردم می دانند که نیاز به یک ایده است و از دیگران برای حمایت استقبال می کنند. افراد شاد وقتی احساس می کنند که مقاومت آنها بر آنها غلبه کرده است، از کمک گرفتن راحت می شوند. آنها به سرعت منفی خود را احساس می کنند و به کسی می گویند. افراد شاد زمانی که نتوانند مشکلی را پیدا کنند، درخواست کمک می کنند. طلب کمک نیرویی می طلبد و هرگز مانع عزت نفس آنها نمی شود. افراد شاد قدردانی می کنند که سیستم حمایتی آنها ارائه می دهد. آنها با افراد نزدیک خود ارتباطات قوی دارند. آنها هرگز در روزهای سخت به تنهایی دست به گریبان نیستند زیرا به خطر انداختن شادی طولانی مدت آنها برای سلامتی آنها مضر است.

افراد شاد ذهن خود را از عوامل محرک محافظت می کنند

دلایلی که افراد شاد متفاوت فکر می کنند و احساس می کنند

جلوگیری از منفی گرایی تقریباً غیرممکن است وقتی در جامعه ای زندگی می کنیم که بر اساس اشتباهات زندگی می کند و از آنچه ممکن است اتفاق بیفتد تغذیه می کند. اخبار فوراً منتشر می شود، بنابراین غیر واقعی نیست که این موضوع را به طور کامل از زندگی خود حذف کنید. با این حال، یکی از استراتژی هایی که افراد شاد برای محافظت از ذهن خود استفاده می کنند، تنظیم محیط است. ما کنترل زیادی روی نحوه اجازه دادن به محیط خود برای تأثیرگذاری بر ما داریم. ما می توانیم خوراک رسانه های اجتماعی خود، برنامه های تلویزیونی و فیلم هایی که تماشا می کنیم، کتاب هایی که می خوانیم، افرادی که وقت خود را با آنها می گذرانیم و مکان هایی که در آن می گذرانیم را کنترل کنیم.

اگر شادی هدف نهایی شماست، پس خوب ببینید چه چیزی شما را پایین می آورد. چه چیزی باعث ناراحتی شما می شود؟ ببینید آیا چیزی در محیط شما وجود دارد که بتوان آن را تغییر داد.

یک نکته قابل توجه

آنچه گوش می دهیم، می خوانیم و با چه کسانی ارتباط برقرار می کنیم بر ذهن ما تأثیر می گذارد، در مورد چه چیزی فکر می کنیم، در مورد چه چیزی نگران هستیم، واکنش ها و رفتارهایمان. افراد شاد می دانند چه چیزی باعث ایجاد احساس منفی می شود و برای آنها احساس عدم همسویی می کند، بنابراین آنها برای جلوگیری از آن کارهایی را که لازم است انجام می دهند. آنها ممکن است اخبار رسانه های اجتماعی خود را برای انعکاس اطلاعاتی که به آنها انرژی مثبت می دهد، تنظیم کنند. آنها ممکن است افرادی را که وقت خود را با آنها می گذرانند تنظیم کنند. معاشرت با افراد همفکر مهم است.  اینها راههایی است که افراد شاد محیط خود را تنظیم و از ذهن خود محافظت می کنند: چگونه جلوی چرخش منفی افکار، احساسات و اقدامات را بگیریم.

افراد شاد می دانند چه موقع باید “نه” بگویند

افراد شاد می دانند چه موقع بنشینند و “نه” بگویند. آنها این کار را برای حفظ شادی و رفاه خود انجام می دهند. زندگی بسیار طاقت فرسا می شود – بسیاری از مردم به توجه ما احتیاج دارند و به نظر می رسد لیست کارهای انجام شده هرگز پایان نمی یابد. افراد شاد به خود اجازه می دهند که یک روز مرخصی داشته باشند و وقتی سطح استرس آنها بالا می رود با “نه” گفتن راحت هستند. آنها درک می کنند که اطرافیانشان از کسی که دچار آشفتگی، غرق شدن و خستگی است، بهره نمی برند.

یک فرد شاد احساسات منفی خود را تشخیص می دهد و سپس به سرعت با آن رفتار می کند تا خود را به حالت “عادی” خود بازگرداند، تا بتواند در بهترین حالت نه تنها برای خود بلکه برای اطرافیان نیز باشد. یک “نه” ساده در نهایت می تواند به معنی “بله” های بیشتری در آینده باشد زیرا شادی عمر باتری طولانی دارد.

 افراد شاد ارزشیاب خوبی هستند

افراد شاد می توانند به سرعت احساس کنند که چیزی برای خود یا دیگران خراب است. آنها برای سطوح شادی بسیار شهودی هستند. وقتی کسی کاملا درست نمی گوید، اولین کسی است که به آن توجه می کند. توانایی ارزیابی شادی به این معناست که شما می توانید تشخیص دهید که چه زمانی منفی بافی به مدت طولانی در حال تداوم است. همه ما روزهای بدی داریم؛ با این حال، فرد شاد اغلب ارزیابی می کند و به سرعت مداخله می کند. به عبارت دیگر، افراد شاد مرتباً وضعیت خود را ارزیابی می کنند و هنگامی که بدبینی آنها بر شادی آنها سایه می اندازد، بلافاصله تغییر می کنند.

 افراد شاد دیگران را بالا می برند

آنچه در درون ما می گذرد در دنیای فیزیکی ما منعکس شده است. آنچه ما به معنای واقعی کلمه فکر می کنیم، زندگی ما را مصرف می کند و در کار، روابط و نگرش ما نشان داده می شود. افراد شاد به طور طبیعی احساس خوبی در درون و خود دارند بنابراین با دیگران همانطور رفتار می کنند که با خودشان رفتار می کنند. هرگز مجبور نیستید از یک تعریف کننده یا کمک به یک غریبه مجبور شوید. وقتی واقعاً از خود راضی هستیم، همه اطرافیان تجربه بهتری دارند. افرادشاد با خود مهربان هستند و به همین دلیل، برای آنها طبیعی است که بخواهند دیگران را نیز خوشحال کنند.

افراد شاد به دنبال رویاهایشان می روند

افراد شاد همیشه مسیر شادی را دنبال می کنند. آنها تصمیمات مبتنی بر شادی می گیرند و به همین دلیل، همیشه به جایی می رسند که می خواهند باشند. مطلقاً غیرممکن است که با پیروی از یک مسیر نامطلوب خوشحال باشید، که کاملاً همینطور است! اکثر مردم در مسیری زندگی می کنند که فکر می کنند “تصور می شود” متعلق به خود است. 

منفی نگری عادی نیست. شادترین افراد در مورد منفی بودن زندگی خود تحقیق می کنند و نتایج را به سرعت تجزیه و تحلیل می کنند. این فرایند به آنها اجازه می دهد تا به مسیر شادمانی برگردند که به نتیجه مطلوبی ختم می شود. شادی خود را دنبال کنید و رویاهایتان محقق می شوند (اگر این انگیزه نیست، من نمی دانم چیست!)

افراد شاد به ندرت مجبورند ثابت کنند که حق با آنهاست

افراد شاد به خاطر دارند که مهمتر از آن است که به آنچه که اعتقاد دارند عمل کنند. وقتی زندگی خود را با سیستم اعتقادی خود هماهنگ می کنید، نیازی به توضیح یا اثبات خود برای دیگران نیست. اختلاف نظرها اجتناب ناپذیر است، اما خوشبخت ترین مردم می دانند که انرژی برای دفاع از موقعیت خود هدر رفته است. موثرتر است که به سادگی مردم را از طریق اعمال نشان دهید، چگونه فکر می کنید، چه احساسی دارید و چه اعتقادی دارید. انرژی صرفه جویی می شود، بحث ها کم می شود و اعتبار/احترام زمانی به دست می آید که ما با اعتقادات خود زندگی کنیم.

افراد شاد لبخند می زنند (حتی وقتی که نمی خواهند)

دلایلی که افراد شاد متفاوت فکر می کنند و احساس می کنند

لبخند زدن یکی از سالم ترین کارهایی است که می توانیم انجام دهیم. و افراد شاد اغلب از این ترفند ساده استفاده می کنند. ثابت شده است که لبخند می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، سطح استرس را کاهش دهد و حتی شما را جوانتر نشان دهد. مزایای لبخند حتی توسط علم نیز تأیید شده است. بهتر است لبخند مسری باشد. وقتی لبخند سریع می زنید، به احتمال زیاد روز دیگران را به همراه لبخند خود خوشحال می کنید. جای تعجب نیست که چرا افراد شاد اغلب لبخند می زنند!

افراد شاد در لحظه حال زندگی می کنند

وقتی واقعاً خوشحال هستیم، برای لحظه ای زندگی می کنیم. افراد خوشحال گذشته را رها می کنند، از زمان حال لذت می برند و چشم به راه آینده هستند. آنها لحظه ها را برای ارزش خود می گیرند – آنها فقط انرژی خود را روی چیزی که برای آنها مناسب است سرمایه گذاری می کنند.

همه افراد قادر به داشتن یک زندگی شاد محور هستند. شما سزاوار زندگی ای هستید که آرزو دارید، زندگی رویایی شما. تنها کاری که باید انجام دهید این است که امروز تصمیمات مبتنی بر شادی بگیرید. دست از کارهایی بردارید که دوست ندارید، به حرفهایی که دوست ندارید گوش ندهید. اگر مشغول انجام کاری هستید که شادی شما را به همراه ندارد، آن را کنار بگذارید.

 
منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا