همه چیزهایی که باید در مورد مزیت شادی بدانید

شادی برای همه افراد مهم است. شادی در دنیایی که که زندگی می کنیم بسیار تاثیر گذار است که می تواند بسیار در زندگی شما تاثیر گذار باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با تاثیر شادی بر موارد مختلف زندگی گفتیم و این که شادی چگونه می تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. تعریف شادی از نظر هر فردی می تواند متفاوت باشد. افراد برای این که خوشبختی را در خود ایجاد کنند نیاز مند استفاده از موارد مختلفی هستند. تلاش برای خوشبختی نیازمند استفاده از موارد مختلفی است. شادی یکی از گزینه های مهم در زندگی است. مزیت شادی بسیار مهم است.

افراد برای این که دارای خوشبختی و شادی باشند نیازمند تلاش هستند. این تلاش می تواند شامل فعالیت در زمینه های مختلف باشد. خوشبختی و عشق با هم در ارتباط هستند. خوشبختی و شادی ارتباط زیادی با هم دارند و طبیعتاً مکمل یکدیگر هستند. برخی خوشبختی را در ثروت می بینند. برخی هم می خواهند آن قدر قدرت داشته باشند تا إحساس خوشبختی کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با همه چیزهایی که باید در مورد مزیت شادی بدانید صحبت کنیم.

مزیت شادی و خوشبختی کتاب جالبی از شاون آچور است

مزیت خوشبختی کتاب جالبی از شاون آچور است. این کتاب در سال 2010 منتشر شد و جزئیات برداشت نویسنده از اصول روانشناختی، موفقیت کلی و عملکرد آن است. برداشت آكور از مزیت خوشبختی این نظریه را مطرح می كند كه تصور عمومی درباره خوشبختی دقیق نیست. آچور در وبلاگ خود به طول قابل توجهی می پردازد. در حقیقت، خوشبختی منجر به موفقیت می شود، نه برعکس.

درک آن چه را که در رسیدن به این حالت وجود دارد

افراد بی شماری دهه ها تلاش کرده اند تا سعادت و درک آن چه را که در رسیدن به این حالت وجود دارد، درک کنند. حتی تا به امروز، بسیاری از افراد بر این باورند كه رضایت آن ها را پیدا خواهد كرد، پس از رسیدن به وضعیت خاصی از قبیل ثروت، اعتبار، شهرت و غیره. روانشناسی مثبت، رابطه بین خوشبختی و موفقیت برخلاف تصور اکثر مردم است. تا به امروز، رابطه قبلی در محافل خاصی بسیار بحث برانگیز و حتی بحث برانگیز است.

درک اصول خوشبختی

تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود

در سراسر مزیت شادی، تعداد زیادی وجوه و لایه وجود دارد. خوشبختانه ساموئل توماس دیویس در شکستن آن ها برای دسترسی و درک مردم کار بسیار خوبی انجام می دهد. یکی از مهمترین عناصر مزیت شادی، درک اصول خوشبختی است.

اول و مهمترین واقعیت این است که هرکدام مسئول خوشبختی خود هستند.

اول و مهمترین واقعیت این است که هرکدام مسئول خوشبختی خود هستند. بسیاری از افراد احساسات قبلی را کلیشه می دانند و معتقدند که خوشبختی موجودیتی است که در صورت داشتن سبک زندگی خاص، ارزش خالص، وضعیت یا ملموس به سراغشان می آید.

نکته ای در ارتباط با مزیت شادی

در حقیقت، خوشبختی از درون آغاز می شود. خوشبختی را باید بیش از یک احساس یا خلق و خوی ساده در نظر گرفت. حالات روحی اغلب زودگذر است، به دلیل بروز عوامل بیرونی در زندگی هر فرد، می آیند و می روند.

تلاش در راه خوشبختی

افرادی که به طور جدی در تجربه شادی واقعی و اصلی هستند باید خودشان در رسیدن به آن تلاش کنند. دستیابی به ستاره ها ، تلاش برای دستیابی به اهداف و درک اینکه هر شخصی می تواند و احتمالاً تغییر خواهد کرد نیز از عناصر اصلی مزیت شادی هستند. عامل دیگر مزیت شادی شامل مغز و نحوه انتخاب هر فرد برای ورزش و استفاده از خود است.

نحوه درک و کیفیت اعمال فرد در ارتباط با این زمینه

این که آیا فردی از دریچه مثبت یا منفی به دنیا نگاه می کند یا نه، تأثیر زیادی بر نحوه درک و کیفیت اعمال او خواهد داشت. جستجوی جنبه های منفی هنگام آزاد کردن نقاط منفی نیز بخشی دیگر از مزیت شادی است. مانند جذب مثل، انرژی مثبت انرژی مثبت را جذب می کند، در حالی که انرژی منفی انرژی منفی را جذب می کند.

روشی که در آن فرد با شکست یا آسیب روبرو می شود

روشی که در آن فرد با شکست یا آسیب روبرو می شود نیز بخشی مهم از مزیت شادی و میزان شادی است که تجربه می کند. یکی از واقعی ترین واقعیت های زندگی این است که هر چقدر فرد خوش بین باشد، زندگی اتفاق می افتد. تجارب گوناگونی وجود خواهد داشت که در آن زمان بسیار آزمایش و آزمایش می شوند. وقتی این اتفاق می افتد، یکی از دو گزینه وجود دارد. فرد در دسترس می تواند در یک حالت خود ترحم فرو رود و در برابر احساسات منفی تسلیم شود، یا می تواند به دنبال درس و فرصت تکامل شخصی خود باشد.

نکته ای در ارتباط با مزیت شادی

جنبه مهم دیگر مزیت شادی، وزن و اهمیتی است که فرد به تصمیمات، اعمال و رفتار خود نسبت می دهد. خوشبختی و افراد موفق تر می فهمند که گام هایی که برمی دارند، انتخاب هایی که می کنند نشان دهنده نتایج آینده آن ها است.

در بسیاری از موارد، این فرایند اغلب آسان تر از انجام آن است.

تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود

با این حال، در بسیاری از موارد، این فرایند اغلب آسان تر از انجام آن است. گاهی اوقات زندگی دشوار می شود، و تقصیر برای افراد دیگر، اشیا، یا عوامل محیطی برای اقدامات شخص کاملاً آسان و وسوسه انگیز است. با این وجود، کسی که واقعاً آرزوی خوشبختی دارد ابتدا باید درک کند که رفتارها و انتخاب های او باعث نتایج خوب یا بد آن ها می شود. کمبود مسئولیت یا عدم پاسخگویی از خود، دشمنان مطلق خوشبختی هستند. این ها نکات مهمی است که آکور در طول مزیت شادی به تفصیل بیان می کند.

مراقب باشید که میانگین سطح شادی چیست

توجه و مستند سازی وقایعی که به طور متوسط ​​اتفاق می افتد الگوی رایجی در بین انسان ها است. چند بار شخص جمله “بطور متوسط” را شنیده است. علیرغم منظم بودن و مشترک بودن حوادث متوسط ​​ذهن، مزیت خوشبختی تأیید می کند افرادی که مرتباً میانگین را مشاهده می کنند و بر اساس آن عمل می کنند، حتی اگر در ابتدا متوجه این امر نباشند، خود را به عنوان متوسط ​​نیز تنظیم می کنند. در برخی محافل، پدیده قبلی “خطای میانگین” است.

نکته ای در ارتباط با مزیت شادی

هر فرد به جای توجه به آن چه که اتفاق می افتد متوسط ​​باشد، باید انرژی خود را به سمت استثنایی و برتری متمرکز کند. با مستند کردن بالاترین مخرج مشترک، هر شخص برای خود نوار بالایی تعیین می کند. خوشبختی را تضمین نمی کند، همان طور که قبلاً بیان شد، تلاش برای دستیابی به اهداف از عوامل مهم مزیت شادی است.

تمرکز بر آن چه که اتفاق می افتد پایین یا کمتر از حد متوسط ​​باشد خطرناک است

به همین ترتیب، تمرکز بر آن چه که اتفاق می افتد پایین یا کمتر از حد متوسط ​​باشد خطرناک است. در بسیاری از جنبه ها، این می تواند بدتر از حد متوسط ​​باشد. افرادی که بر روی موضوعاتی که باعث شکست می شوند تمرکز می کنند، علاوه بر این خودشان را برای شکست آماده می کنند حتی اگر نتوانند آن را درک کنند. این به معنای فراموشی یا عدم آگاهی در مورد اقداماتی نیست که باید برداشته شود، اما دانستن اینکه چه کاری نباید انجام شود نباید کانون اصلی دیدگاه کسی باشد.

قانون جذب در ارتباط با این زمینه

قانون جذب تصدیق می کند که آن چه هر شخص بر آن تمرکز می کند همان چیزی است که ذاتاً در زندگی خود جذب می کند. بنابراین، وقتی مردم در زندگی روزمره خود به دنبال خوشبختی هستند، باید بر روی عناصر، امور و افراد بالاتر از حد متوسط ​​تمرکز کنند. افرادی که به این روش عمل می کنند، خود را در مسیر درست و در ذهنیت مناسب قرار می دهند تا خوشبختی را تجربه کنند.

یاد بگیرید چگونه “سقوط کنید”

تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود

در حالی که “به زمین افتادن” ذاتاً متناقض به نظر می رسد، مزیت خوشبختی کمی این پدیده را روشن می کند و به مردم کمک می کند بفهمند که چگونه زمین خوردن می تواند به خوشبختی و رضایت آن ها در طول زندگی کمک کند.

زمین خوردن مستلزم چه چیزی است؟

در حقیقت، زمین خوردن مستلزم استفاده از عوامل استرس زا، شکست و آسیب برای شادتر شدن و موفقیت بیشتر است. یکی از معدود تضمین های زندگی این است که چالش ها و شرایط سخت اتفاق می افتد. با این حال، هرکدام این اختیار را دارند که یا بگذارند این موارد آن ها را شکست دهند (سقوط کنند) و یا از عقب نشینی ها به عنوان فرصت هایی برای یادگیری، رشد و بالاتر رفتن (سقوط) استفاده کنند.

نکته ای درباره مزیت شادی

زمین خوردن به خوشبختی کمک می کند زیرا این تصور را تقویت می کند که اعمال و رفتارهای هر شخص رضایت او را به وجود می آورد نه عوامل بیرونی.

عوامل استرس زا برای سقوط

با استفاده از عوامل استرس زا یا شکست برای سقوط، فرد درگیر متوجه خواهد شد که روند بهبودی اغلب آسان تر و سریعتر است. در کنار این عوامل فرد یاد می گیرد که برای خوشبختی تلاش کند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا