حقایق اثبات شده علمی درباره اعتبارسنجی عاطفی هرگز نباید نادیده گرفت.

اعتبارسنجی عاطفی یعنی این که یک شخص بتواند ارزش های رابطه خود و اعتماد را در رابطه ایجاد کند. هر شخصی می تواند تقاضاهای خود را در رابطه به یک موارد خاص اختصاص دهد. برای مثال یک زن ممکن است در رابطه فقط محبت را در نظر بگیرد. یا شخص دیگر شرایط مادی را به عنوان اعتبارسنجی عاطفی نشان می دهد. بهتر است قبل از ازدواج مشاوره های لازم را انجام دهید.

این مشاوره ها به شما کمک می کند تا زندگی خود را زیباتر شروع کنید.

بعضی آزمون ها وجود دارند که برای شخصیت انسان استفاده می شوند. در مقاله های قبل گفتیم که آزمون های مشکلات اعتماد چگونه انجام می شوند. برای ازدواج نیز آزمون های وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از این آزمون ها فردی است و برخی هم برای دو زوج در نظر گرفته می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که حقایق اثبات شده علمی درباره اعتبارسنجی عاطفی هرگز نباید نادیده گرفت چگونه است؟ در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس در افراد مختلف و اعتبارسنجی عاطفی

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با حقایق اثبات شده علمی درباره اعتبارسنجی عاطفی هرگز نباید نادیده گرفت، صحبت کنیم.

آزمون سازگاری ازدواج و مشکلات اعتبارسنجی عاطفی

آزمون سازگاری ازدواج راهی برای افراد است تا میزان سازگاری آن ها را تعیین کنند. به طور کلی، یک سری سوال از شما پرسیده می شود.

نکته

شما اغلب آزمایش هایی مانند این را در مجلات رابطه ای یا انواع دیگر مجلات که برای زنان عرضه می شود پیدا خواهید کرد. بسیاری از مردم آن ها را امتحانات سرگرم کننده و به طور بالقوه قابل تامل می دانند. جدی گرفتن آن ها ممکن است مناسب نباشد، اما می توانید از اطلاعات آن استفاده کنید. این آزمون به شما کمک کند ببینید موضوعات خاص را چگونه حل کنید. در دوران مدرن، ممکن است آزمون سازگاری ازدواج را بصورت آنلاین پیدا کنید. شما می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید.

چگونه  اعتبارسنجی عاطفی در رابطه ایجاد کنیم

اعتماد بخش مهمی از هر رابطه است. بدون اعتماد بین دو زوج داشتن یک رابطه سالم و طولانی مدت دشوار است.

چگونه در یک رابطه اعتماد ایجاد کنیم

سابرینا رومانوف، روانشناس، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه یشیوا، می گوید: ایجاد اعتماد در رابطه به این معنی است که با شریک زندگی خود احساس امنیت و وفاداری می کنید. “اعتماد به معنای تکیه به شخص دیگری است. زیرا با او احساس امنیت می کنید و اطمینان دارید که او شما را آزار نخواهد داد یا تجاوز نمی کند. رومانوف می‌گوید: اعتماد پایه و اساس روابط است. زیرا به شما اجازه می‌دهد آسیب‌پذیر باشید و بدون نیاز به محافظت دفاعی از خود، با آن شخص باز شوید. این مقاله به بررسی اهمیت اعتماد در روابط می پردازد و راه هایی را برای ایجاد اعتماد با شریک زندگی خود پیشنهاد می کند.

اهمیت اعتماد و اعتبارسنجی عاطفی

اعتماد یک جزء حیاتی در روابط شاد و موفق است. در زیر، رومانوف توضیح می دهد که چرا اعتماد در روابط مهم است.

مثبت اندیشی را ترویج می کند

اعتماد و اعتبارسنجی عاطفی در روابط مهم است زیرا به شما امکان می دهد بازتر و بخشنده تر باشید. اگر به شریک زندگی خود اعتماد دارید، به احتمال زیاد کاستی ها یا رفتارهایی که شما را عصبانی می کند می بخشید. زیرا در کل به آن ها اعتقاد دارید و می دانید که پشت شما هستند.

حقایق اثبات شده علمی درباره اعتبارسنجی عاطفی هرگز نباید نادیده گرفت.

اعتبار سنجی عاطفی پاسخی است که شامل پذیرش احساسات، باورها و افکار است. این عمل می تواند برای خود یا دیگران اعمال شود. اساساً به معنای عدم قضاوت فوری، کنار گذاری نظرات شخصی و تمرکز بر شنیدن واقعی احساس مورد نظر است.

همه نمی دانند که اعتبار عاطفی چقدر مهم است. اگر افراد بیشتری از ماهیت ضروری آن آگاه بودند، ممکن بود تلاش بیشتری برای تبدیل آن به بخشی از زندگی خود انجام دهند. در این جا شش واقعیت اثبات شده علمی در مورد اعتبارسنجی عاطفی وجود دارد که هرگز نباید نادیده گرفت.

اعتبار سنجی عاطفی روابط بهتری را از طریق ارتباطات شکل می دهد

بدون شک کارشناسان روابط اغلب ارتباط را یکی از ارکان اساسی هر نوع رابطه می دانند. به این ترتیب، روابط خانوادگی، افلاطونی و عاشقانه شما می تواند از بهبود ارتباطات بهره مند شود. این فرایند عاطفی بخش مهمی از ارتباطات سالم است. گفتگوهایی که در آن هر دو طرف احساسات طرف مقابل را تأیید می کنند، نتیجه بهتر و شادتری دارند. این رضایت پیوندها را تقویت می کند و به افراد امکان می دهد بیشتر با هم ارتباط برقرار کنند. در این جا چند راه وجود دارد که اعتبار عاطفی به ارتباط کمک می کند و روابط بهتری را تقویت می کند:

برقراری ارتباط با پذیرش و ارزش

پذیرش بخشی جدایی ناپذیر از روابط نزدیک مختلف است. در واقع، پذیرش حداقل چیزی است، و افراد باهوش عاطفی می دانند که این کلیدی برای همزیستی مسالمت آمیز است. برای داشتن روابط بهتر، باید به احساسات دیگران نیز بگویید. مطالعات نشان می‌دهد که اعتبارسنجی عاطفی به طور مؤثری با پذیرش و مراقبت از دیگران ارتباط برقرار می‌کند.

غیر فعال سازی حالت دفاع

حالت تدافعی اصلاً برای ارتباط مفید نیست. وقتی احساس کسی را باطل می کنید، او به طور خودکار از خود دفاع می کند. آن ها فکر می کنند که باید احساسات خود را توجیه کنند زیرا به نظر می رسد شما آن ها را رد می کنید. از سوی دیگر، اعتبارسنجی عاطفی این دفاع ها را راحت می کند. بنابراین، امکان برقراری ارتباط سالم و باز با هوش هیجانی بهتر را فراهم می کند.

ایمنی ارتباطات

برای ایجاد ارتباط سالم و باز، مردم باید در صحبت کردن در مورد موضوع مورد نظر احساس امنیت نسبتاً خوبی داشته باشند. اعتبار سنجی عاطفی این امکان را به افراد می دهد که با خیال راحت و ایمن برای او آسیب پذیر باشند. آن ها نیازی به ترس از قضاوت ندارند و بنابراین می توانند صادق تر باشند.

ایجاد احساس همدردی توسط دیگران

ارتباط هم شامل صحبت و هم همدردی با یکدیگر است. وقتی کسی در مورد احساس خود صحبت می کند، کمک به او احساس شنیده شدن برای ارتباط کلی مفید است. اعتبار به احساسات یک نفر به او نشان می دهد که شما آن‌ها را می شنوید، آن ها را باور می کنید و حتی بیشتر مایل به همدردی هستید.

کمک به تنظیم اعتبارسنجی عاطفی

برای برقراری ارتباط موثر، فرد باید بتواند احساسات خود را به درستی تنظیم کند. بر اساس تحقیقات، اعتبار سنجی عاطفی با کاهش شدت آن احساسات، این امر را تسهیل می کند.

اعتبار سنجی عاطفی نتایج ازدواج را پیش بینی می کند

برخی از افراد چشمان خود را بر لزوم اعتبار بخشیدن به احساسات در ازدواج می چرخانند. قبلاً در مورد اهمیت این عادت برای تقویت روابط از طریق ارتباط صحبت کرده ایم. اما این همه ماجرا نیست. کارشناسان می توانند بر اساس این که آیا اعتبار عاطفی در تعامل زوج وجود دارد یا خیر، پیش بینی می کنند که آیا ازدواج دوام می آورد یا خیر. و البته، چه متخصصی این موضوع را کشف خواهد کرد؟

نظر گاتمن در ارتباط با این زمینه

گاتمن مطالعه را به این روش انجام داد. گاتمن یک تختخواب و میز صبحانه را در آزمایشگاهی در دانشگاه واشنگتن راه اندازی کرد. آن ها 130 زوج تازه ازدواج کرده را به آزمایشگاه بردند تا یک روز را در آن جا بگذرانند. سپس محققان هر جفت را تماشا کردند تا ببینند که آن ها چگونه در طول کارهای روزانه با هم تعامل و کار می کنند. این وظایف شامل نظافت، تهیه غذا، صحبت و گذران وقت با هم بود. در نهایت، تیم تحقیقاتی با هر یک از زوج ها برای شش سال آینده ارتباط برقرار کردند.

یافته‌های مربوط به بررسی اعتبارسنجی عاطفی این را نشان داد:

در طول روز، زوجین درخواست های کوچکی برای برقراری ارتباط انجام می کنند. این ارتباطات عبارات ساده ای مانند نظرات در مورد رویدادهای تصادفی یا جزئیات به ظاهر بی اهمیت بودند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هدف شرکایی که این پیشنهادها را برای اتصال ارائه می کردند، ارتباط با شرکای خود از طریق قدردانی یا علاقه مشترک بود. حتی یک لحظه کوتاه از ارتباط با ارزش و جستجو شده بود.

شریک دیگر در این سناریو می تواند به طرق مختلف پاسخ دهد. آن ها می توانند واکنش مثبت، منفی یا خنثی با بی علاقگی نشان دهند. گاتمن پاسخ های مثبت را «روی به سوی» می دانست. برعکس، آن ها پاسخ‌های خنثی و منفی را «روی‌گردانی» نامیدند. زوج هایی که دو سوم مواقع «روی گردان» می شدند، در شش سال آینده طلاق می گرفتند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا