اگر با شریک زندگی خود توافق برای بچه دار شدن ندارید چه کاری باید انجام دهید؟

توافق برای بچه دار شدن موضوع بسیار حساسی است. مسئله ازدواج به تنهایی نیاز به زمان مناسب و شناخت کافی دارد. اما بعد از ازدواج نیز رعایت یک سری نکات مهم است. یکی از مسائل مهم بعد از ازدواج توافق برای بچه دار شدن است. طبیعتاً ما اگر می خواهیم در زندگی خودمان پیشرفت داشته باشیم باید نکات مختلفی را در نظر بگیریم. فرزندان برای خانواده های خودشان دارای اهمیت هستند. شما نمی توانید خانواده ای پیدا کنید که از فرزند خود تنفر داشته باشد.

مگر این که آن شخص دچار اختلالات روانی شده باشد. تربیت فرزندان یک فرایند پر از چالش است. مدیریت تربیت آن ها مهم است. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که اگر با شریک زندگی خود توافق برای بچه دار شدن ندارید چه کاری باید انجام دهید؟

رفتار افراد و توافق برای بچه دار شدن

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با اگر با شریک زندگی خود توافق برای بچه دار شدن ندارید چه کاری باید انجام دهید؟ صحبت کنیم.

جوانان و دغدغه بچه دار شدن در آن ها

اگر با شریک زندگی خود توافق برای بچه دار شدن ندارید چه کاری باید انجام دهید؟

از آن جایی که بیشتر جوانان سوال می‌کنند که آیا بچه‌دار شدن مسیر درستی برای آن ها است یا نه، اگر این یکی از مهم‌ترین سؤالات در روابط عاشقانه شما باشد، قابل درک است. برای بحث در مورد این که چگونه زوج‌ها در روابط بلندمدت و کوتاه‌مدت می‌توانند به طور موثر با این مسئله روبرو شوند. بهتر است با یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز صحبت کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چلیپالا می‌گوید: «من با بیمارانی کار کرده‌ام که در آن‌ها مکالمه‌ای برای این که بچه دار شوند یا خیر انجام نشده است. زوج‌هایی که از صحبت کردن اجتناب می‌کنند، می‌توانند سال‌ها با یکدیگر زندگی کنند، بدون این که صحبت‌های مهمی داشته باشند.  گاهی اوقات تنها بودن به وضوح یا پاسخ کمکی نمی‌کند.»

برای کمک به این گفتگوهای مهم، چلیپالا نکات و زوجینی را که در مورد این موضوع بسیار مهم اختلاف نظر دارند، توضیح می دهد.

فرض کنید به تازگی تصمیم به ازدواج گرفته اید. توافق برای بچه دار شدن یکی از آن موقعیت‌های نادری است که به راحتی در دسترس نیست. شما از همان ابتدا می‌دانید که بچه می‌خواهید و متوجه شدید که همسر شما این را نمی خواهد  به این مسئله پایان دهید. اگر هر دوی شما در مورد موضع خود قاطع هستید و نظر خود را تغییر نمی دهید، از قرار ملاقات با یکدیگر دست بردارید.

حتی اگر به نظر می رسد که شما از هر طریق دیگری به هم متصل شده اید، هیچ کس سزاوار این نیست که با نارضایتی شریک زندگی خود در مورد خواسته های اساسی خود در مورد خانواده آینده خود روبرو شود. چلیپالا می‌گوید: «در این جا واقعاً حد وسطی وجود ندارد. “وقت خود را تلف می کنید و بهتر است فردی را با اهداف مشابه پیدا کنید.”

اگر در یک رابطه طولانی مدت هستید چگونه می توانید راجع به توافق برای بچه دار شدن صحبت کنید؟

به گفته چلیپالا، این موضوعی است که قطعاً غیر معمول نیست. با این اوصاف، به طور قطع برای زوج‌ها متداول است که مکالمات سخت مورد نیاز برای حل مشکل را به تاخیر بیندازند. چلیپالا می‌گوید: «من با بیمارانی کار کرده‌ام که آن‌ها مکالمه‌ای انجام نداده‌اند که در مورد این که توافق برای بچه دار شدن چگونه به نظر می‌رسد.

این گفتگوها فراتر از صحبت ساده است و به تأثیرات مالی، خانوادگی و اجتماعی داشتن فرزند می پردازد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چلیپالا می‌گوید: «اگر چه لازم نیست همه جزئیات را مشخص کنید، اما هر دوی شما باید این نوع مکالمات را داشته باشید تا ببینید از نظر انتظارات چقدر از هم فاصله دارید.»

دلایلی که چرا همسر شما بچه نمی خواهد؟

به گفته چلیپالا، رابطه های طولانی مدت ممکن است چندین دلیل پیدا کنند که یک طرف برای بچه دار شدن مردد باشد. برای هر یک از این شرایط (که در زیر به آن ها اشاره شده است)، او توصیه می کند که به یک درمانگر مراجعه کنید. زیرا اغلب، زوج ها انجام این گفتگوهای سخت را چالش برانگیز می دانند. علاوه بر این، یک درمانگر می تواند به واسطه این مسائل کمک کند.

بارها، چیلیپالا می‌گوید زمانی که هر دو طرف در مورد نحوه ورود یک کودک به زندگی خود دقیق‌تر شوند، می‌توان به این مشکلات رسیدگی کرد.

در این جا برخی از رایج ترین موارد اختلاف بین شرکا وجود دارد:

فشار مالی

این موضوعی است که اغلب مطرح می‌شود و زمانی که زوجین درباره موانع احتمالی با جزئیات بیشتری صحبت کردند، می‌توان به آن پرداخت. اگر مواجهه با آن بحث غیرقابل حل به نظر می رسد، خوب است که از یک درمانگر بخواهید که از طریق آن به شما کمک کند. این می تواند شامل بحث در مورد جنبه هایی مانند هزینه مراقبت از کودک در طول هفته کاری، حمایت خانواده و حتی موارد ضروری مانند پوشک بچه باشد.

اعتماد به شریک

غالباً، چلیپالا توضیح می دهد که شرکا در هنگام مراقبت از کودک می توانند نسبت به مشارکت شریک دیگر احساس نگرانی کنند. هنگامی که چیزها با عبارات خاص تر مورد بحث قرار می گیرند، مانند اینکه چه کسی از چه جنبه هایی مراقبت می کند، اغلب می توان آن را مرتب کرد.

تکرار الگوهای ناسالم خانواده

برای افرادی که مورد آزار و اذیت والدین خود قرار گرفته‌اند، این ترس‌ها می‌توانند قابل قبول به نظر برسند. در حالی که ممکن است این چیزی باشد که همسر که این نگرانی را تجربه می کند باید به صورت جداگانه به آن رسیدگی کند. زوج ها معمولاً می توانند از مشاوره به عنوان یک نیروی کمکی بهره ببرند. به این ترتیب، هر دو عضو از نگرانی‌ها و حساسیت‌های خاصی که ممکن است از یک تربیت نه چندان ایده‌آل ناشی شود، آگاه هستند.

تغییرات بدن و عدم توافق برای بچه دار شدن

چلیپالا می گوید یکی از موضوعاتی که به طور مرتب بین زوج های متاهلی که سال ها با هم بوده اند مطرح می شود، تغییرات احتمالی بدن است. حتما تا به حال متوجه شده اید که یکی از دلایل عدم توافق برای بچه دار شدن در بین زوجین این است که فرم ایده آل بدن خانوم ها از بین می رود.

از دست دادن دوستان و یا زندگی اجتماعی

اگر چه ممکن است یک زندگی اجتماعی پر رونق از بین برود، به خصوص زمانی که کودک جوان است. این امر به تنهایی کافی نیست. برای این که کسی بچه دار نشود این نگرانی به تنهایی ممکن است دیدی نادرست از این که والدین چگونه می تواند باشد ایجاد کند. زوج‌هایی که مشاور مخصوص دارند اغلب می‌توانند با نگاهی واقع‌بینانه‌تر به روابط اجتماعی بعد از توافق برای بچه دار شدن کار کنند.

اگر شریک زندگی شما نظرش را تغییر دهد چه باید کرد؟

اگر با شریک زندگی خود توافق برای بچه دار شدن ندارید چه کاری باید انجام دهید؟

توافق برای بچه دار شدن می تواند یکی از سخت ترین موضوعاتی باشد که می توان با آن مواجه شد. به خصوص اگر سال ها برای یک رابطه سرمایه گذاری کرده باشید. اول و مهمتر از همه، چلیپالا به بیماران خود توصیه می کند که سؤالات مهمی بپرسند. مانند تأیید سطح اطمینان زوجین در مورد موضوع. از آن جا، اگر یکی از اعضا نظر خود را تغییر داده است، از آن ها بخواهید «چرا» را توضیح دهند و مشخص باشند.

“من با بیمارانی کار کرده‌ام که همسرشان نظرشان را تغییر داد. زیرا آن ها نمی‌خواستند رابطه را از دست بدهند، اما سال‌ها بعد به هر حال به رابطه پایان دادند. زیرا همسر نمی‌توانست خودش را مجبور کند که بچه‌دار شدن را قبول کند.

مثالی در ارتباطات با این زمینه

برای مثال، اگر تصمیم دارید بچه دار شوید، Chlipala پیشنهاد می‌کند که برای یکدیگر وقت باکیفیت داشته باشید. مانند رفتن به تعطیلات بدون بچه‌ها یا ادامه دادن به دوستی‌ها. از سوی دیگر، اگر هر دوی شما توافق برای بچه دار شدن را انتخاب نکنید، راه دیگری نیز وجود دارد. مصالحه یکی از راه هایی است که برای این اختلاف نظر می تواند مفید واقع شود.

چه زمانی باید با این مسئله کنار بیاییم؟

اگر با شریک زندگی خود توافق برای بچه دار شدن ندارید چه کاری باید انجام دهید؟

اگر در تعیین این که چه چیزی برای شما مناسب است مشکل دارید. این می تواند به ویژه برای کسانی که مطمئن نیستند که می خواهند بچه دار شوند، مرتبط باشد. چلیپالا توصیه می کند که از راه خود برای به دست آوردن یک حس مشترک استفاده کنید. از این که والدین چگونه ممکن است با شما برخورد کند نترسید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا