ازدواج برای مردان و 12 راز طلایی آن

ازدواج برای مردان تا حدودی می تواند سخت و دلهره آور باشد. به نحوی که برخی از مردان ازدواج نمی کنند. اما شناخت 12 راز طلایی آن، می تواند ازدواج برای مردان را راحت تر و حتی به یک تجربه خوش زندگی تبدیل کند. ازدواج به معنای یک تعهد مادام العمر برای مردان و زنان است. در ازدواج علاوه بر هیجان، سطح خاصی از دلهره نیز وجود دارد. خوشبختانه این احساسات کاملاً عادی هستند و برای اکثر مردم، ازدواج شامل یک جهش عظیم در زندگی است. پس نگرانی را کنار بگذارید و از زندگی خود لذت ببرید.

باید بدانید که زندگی سفری منحصر به فرد و پر از تجربه است که دیگر تکرار نخواهد شد. اما چند نکته قبل از ازدواج برای مردان وجود دارد که مطمئنا می تواند برای شما مفید باشد. آشنایی با 12 راز طلایی ازدواج برای مردان شانس شما را برای خوشبختی در رابطه و ازدواج موفق افزایش می دهد و همچنین به شما کمک می کند تا از یک رابطه عالی با همسر خود لذت ببرید. پس برای شناخت 12 راز های طلایی در ازدواج مردان حتما این مقاله از همکده را تا انتها بخوانید.

همسرتان باید اولویت اصلی باشد.

اولین راز طلایی ازدواج برای مردان، تعیین اولویت است. اگر قصد ازدواج دارید، باید زن خود را در اولویت اصلی زندگی قرار دهید. مهمترین توصیه قبل از ازدواج برای مردان اهمیت دادن به همسر در زندگی است.

رابطه زناشویی شما از هر رابطه دیگری که در زندگی دارید مهمتر خواهد بود. برای پایداری زندگی مشترک باید بتوانید در برابر موج فزاینده مشکلات زندگی مقاومت کنید.

کارهای منحصر به فردی که در اولین روزهای عاشق شدن با هم انجام دادید را به خاطر بسپارید و به انجام آنها و کارهای دیگر آتش عشق خود را زنده نگه دارید.

کنار هم بودن چیزی است که پیوند بین شما را قوی و سالم نگه می دارد. شما نباید به خود بگویید که همسرم می داند من چقدر دوستش دارم. این موضوع کافی نیست. شما باید هر چند وقت یکبار این جمله را به او بگویید و با این کار عشق و علاقه خود را به همسرتان یادآوری کنید.

شب های قرار ملاقات با همسرتان را با یک مداد در تقویم علامت بزنید تا شور و شوق را در زندگی زناشویی خود زنده نگه دارید.

شهود زن را دست کم نگیرید.

شهود یک زن افسانه ای است. یک زن به طور طبیعی در استفاده از قدرت غرایز خود مهارت دارد. یک زن نمی تواند ذهن شما را بخواند، اما ممکن است بسیاری از چیزهای مثبت و منفی ذهن شما را عمیقاً احساس کند. یک زن می تواند علی رغم کلمات راست یا دروغی که به زبان می آورید، واقعیتی که از قلب شما می گذرد را درک کند.

بنابراین اگر موضوعی را با لحن عصبانی یا بی حوصله بگویید، صرف نظر از اینکه دقیق و منطقی باشد، ممکن است همسر شما مانند یک گل زیر آفتاب سوزان پژمرده شود. به همین ترتیب، اگر او از جانب شما احساس پذیرش و تایید شدن داشته باشد، بدون شک مانند یک غنچه رز شکفته پاسخ خواهد داد. اگر واکنش‌های همسرتان را گیج‌کننده می‌دانید، علت را از او بپرسید. به صحبت های همسرتان گوش دهید تا ببینید که کلمات و رفتار شما چه تأثیری می تواند بر او بگذارد.

امنیت عاطفی را دست کم نگیرید.

ازدواج برای مردان و 12 راز طلایی آن || همکده

یکی دیگر از راز های طلایی ازدواج برای مردان این است که امنیت عاطفی را دست کم نگیرند. امنیت عاطفی به شما این امکان را می دهد که بدون قضاوت و سانسور احساسات خود را تجربه کرده و ابراز کنید. احساساتی که در اعماق قلب شما سرکوب می شوند، بعدها و در طول زندگی به شکلی بسیار ناخوشایند خود را نشان می دهند. بنابراین بهترین کار این است که با احساسات خود روبرو شوید و آنها را بپذیرید. نکته مهم در مورد داشتن یک رابطه عاطفی امن این است که می‌توانید در پردازش احساسات به یکدیگر کمک کنید. شما می توانید احساسات خود را اعم از شاد غمگین یا پیچیده با یکدیگر در میان بگذارید.

شما به عنوان مردی که در رابطه هستید، باید به همسرتان اجازه بدهید که احساسات خود را آزادانه به اشتراک بگذارد. بنابراین هنگام صحبت باید لحن بسیار خوبی از ایمنی و پذیرش ایجاد کنید.

اگر به همسرتان بگویید که نباید اینطور فکر کنی یا نباید این حرف را بزنی مطمئن باشید که امنیت عاطفی را در زندگی خود از بین خواهید برد. بنابراین، یکی از کارهای مهم قبل از ازدواج این است که یاد بگیرید احساسات شریک زندگی خود را بپذیرید تا او احساس کند از طرف شما شنیده و دیده می شود.

گذشته همسر خود را بشناسید.

رابطه بیشتر افراد با والدینشان در دوران رشد، تاثیرات مهمی در طول زندگی به جا می گذارد. برخی از مشکلات زندگی در دوران کودکی یا نوجوانی می تواند عواقب و زخم‌های ماندگاری برای ما به همراه داشته باشد.

یکی از چیزهایی که قبل از ازدواج باید بدانید، چگونگی زندگی گذشته همسرتان است. قبل از ازدواج با یک زن، می توانید با نگاه به زندگی او چیزهای زیادی یاد بگیرید.

همسرتان چه نوع رابطه ای با مادرش دارد؟ آیا مادر و دختر رابطه سالم و صمیمی با هم دارند یا مادر کنترل کننده و سخت گیر است؟ آیا او با پدرش رابطه خوبی دارد؟ رابطه او با پدرش چه تأثیری بر دیدگاه کلی او نسبت به مردان داشته است؟

به این فکر کنید که رابطه همسرتان با اعضای خانواده اش چگونه ممکن است بعد از ازدواج بر روابط شما به عنوان زن و شوهر تأثیر بگذارد.

در کارها به همسر خود کمک کنید.

چیزی که مردان را برای ازدواج آماده می کند، قدم گذاشتن در زندگی مشترک و به عهده گرفتن مسئولیت بخشی از ازدواج و خانواده است. تمام تصمیمات و بار کارهای روزانه را به عهده همسرتان نگذارید. وقتی ارزش ها و نقش خود را در رابطه به دست می گیرید، او به شراکت با شما افتخار می کند و با خوشحالی به شما احترام می گذارد. شما باید همیشه مراقب امنیت و رفاه خانواده خود باشید.

صبور و بخشنده باشید.

ازدواج برای مردان و 12 راز طلایی آن || همکده

پیش از هر چیز باید بدانید که هیچ کس کامل نیست، حتی شما! پس با همسر خود صبور باشید. او هم درست مانند شما ممکن است مرتکب اشتباه شود. هر دوی شما در طول مسیر زندگی در حال یادگیری هستید. حتی در بدترین شرایط اجازه ندهید آتش عصبانیت شما شعله ور شود. برای هیچ اشتباهی همسرتان را سرزنش نکنید زیرا آسیب ناشی از آن حتی ارزش یک ثانیه رضایتی را که ممکن است در آن زمان احساس کنید را نخواهد داشت.

صبر و تحمل رضایت و برکت بیشتری را در زندگی برای شما به ارمغان می آورد. یکی از کارهای مهمی که قبل از ازدواج باید یاد بگیرید این است که سریع ببخشید.

اگر به دنبال یکی دیگر از رازهایی طلایی در ازدواج برای مردان هستید بهتر است کینه ها را در دل نگه ندارید و اشتباهات گذشته را دائم مطرح نکنید. در عوض، از آنها درس بگیرید و دست در دست هم به جلو بروید.

همسر خود را محدود نکنید.

هر دوی شما افراد منحصر به فردی هستید و در وهله اول منحصر به فرد بودن همسرتان بوده که شما را به سمت او جذب کرده است.

بنابراین همیشه او را تشویق کنید که خودش باشد. علایق و رویاهایش را دنبال کند و کارهایی را انجام دهد که به او احساس خوبی می بخشد تا به این ترتیب بتواند به بهترین شکل ممکن به نظر برسد. به همسرتان اجازه بدهید گاهی با دوستانش بیرون برود یا اگر نیاز به خلوت دارد زمانی را در تنهایی سپری کند.

وقتی آزادی مورد نیاز را به همسرتان می دهید، او به شما احساس نزدیکی زیادی می کند و این مساله باعث تقویت بیشتر رابطه شما با هم می شود. در نتیجه پایه محکمی برای یک ازدواج سالم ایجاد خواهید کرد.

عادت های بد خود را کنار بگذارید.

بسیاری از مردان عادت های نادرستی دارند که می تواند تاثیرات بد و منفی در زندگی مشترک باقی بگذارد. این عادات ممکن است شامل قمار، مصرف الکل و  یا سوء مصرف مواد باشد. اگر در دوران متاهلی همچنان بخواهید به این عادات ادامه بدهید زندگی مشترک را با دست خود نابود می کنید. مطمئنا هیچ زنی دوست ندارد با مردی که دارای این عادات نادرست است وارد زندگی مشترک شود.

اگر از شر این عادت ها خلاص نشدید، تصمیم به ازدواج می تواند برای شما مانند یک بمب ساعتی باشد. این مشکل که دو شب متوالی به خانه نروید می تواند هر زنی را از زندگی دلسرد و ناامید کند.

توضیح اینکه من در تمام زندگی ام این کار را انجام داده ام هرگز کارساز نخواهد بود و فقط اوضاع را بدتر می کند زیرا ممکن است همسرتان فکر کند که هرگز نمی توانید عادت های مخرب خود را ترک کنید.

در امور مالی هوشمندانه عمل کنید.

آمادگی مالی برای ازدواج ضروری است. قبل از ازدواج باید مطمئن شوید که حداقل در سال‌های اول ازدواجتان از نظر مالی مشکلی نخواهید داشت.  با پس انداز کافی در دوران قبل از ازدواج می توانید استرس‌های ناشی از کمبود پول را تا حدی از بین ببرید.

بنابراین اهمیت برنامه ریزی مالی را نادیده نگیرید. مشکلات مالی باعث بحث های شدید بین دو شریک زندگی می شود.

با همسر خود رقابت نکنید.

ازدواج برای مردان و 12 راز طلایی آن || همکده

برخی از مردان تمایل دارند روابط خود با همسرشان را به صورت رقابتی ارزیابی کنند. اگر در کارها و زندگی وارد رقابت با همسر خود شوید به سمت یک ناامیدی بزرگ پیش می روید. هدف از ازدواج رقابت نیست. هدف شما ایجاد محیطی است که خود و همسرتان بتوانید از هم بیاموزید و یکدیگر را دوست داشته باشید.

در رابطه جنسی انحصار طلب باشید.

بررسی ها نشان می دهد که حداقل 22 درصد از مردان متاهل به همسر خود خیانت می کنند. متاسفانه آمار خیانت خیلی زیاد است. دلایل زیادی برای خیانت در روابط وجود دارد. یکی از دلایلی که مردان ترجیح می دهند با زنان دیگر وارد رابطه شوند این است که فکر می کنند از زندگی جنسی خود راضی نیستند.

با این حال، رابطه جنسی تقریباً مانند یک ماده مخدر است یعنی بسیار هیجان‌انگیز به نظر می رسد، اما در نهایت شما را راضی نمی‌کند. در نتیجه، خیانت به چیزی تبدیل می شود که لذت جنسی را در ازدواج از بین می برد.

در صورت تصمیم به ازدواج به یاد داشته باشید که اگر فقط با همسر خود رابطه برقرار کنید، می توانید عشق زیادی را در زندگی از همسرتان دریافت کنید.

با هم برنامه ریزی کنید.

ممکن است شما به برنامه ریزی بدون در نظر گرفتن نیازهای دیگران عادت کرده باشید. این عادت تا زمانی که مجرد هستید اشکالی ندارد. ولی بعد از ازدواج، همسرتان روی شما حساب می کند به این معنی که باید در برنامه ریزی نیازهای او را هم در نظر بگیرید. بنابراین به یاد داشته باشید که همیشه باید با هم برنامه ریزی کنید، خواه خرید باشد یا انتخابی که باید انجام دهید.

آشپزی را یاد بگیرید.

با یادگرفتن آشپزی می توانید احساس آسودگی بیشتری به همسرتان ببخشید. شاید همسرتان فردی باشد که عاشق آشپزی است، اما هر کسی حداقل به یک روز مرخصی و استراحت نیاز دارد.

یک روز در هفته شما غذا بپزید تا او احساس خاص بودن کند. همچنین آشپزی مهارتی است که در خیلی از موقعیت ها به شما در زندگی کمک می کند. به عنوان مثال هنگامی که همسر شما باردار است و امکان آشپزی ندارد آشنایی با هنر آشپزی می تواند خیلی برای شما چاره ساز باشد.

منابع
https://www.marriage.co/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا