آن چه در مورد گریه در طول مدیتیشن باید بدانید

مدیتیشن یکی از راه های عالی برای حفظ آرامش و سلامتی روان است. همان طور که می دانید تمرین های در زمینه های مختلف ورزشی وجود دارد که می تواند به شما در زمینه های سلامت روان کمک کند. گریه در طول مدیتیشن ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. امروزه در بین همه مردم اندکی وسواس یا ترس به علت مریضی ایجاد شده است. مدیتیشن چه برای وضعیت جسمانی و چه برای جلوگیری از فشار های روانی استفاده خواهد شد. مشکلات همیشه و همه زمانی وجود داشته است.

نکته مهم این است که افراد چگونه بتوانند با این مشکلات کنار بیایند. یکی از مشکلات و اختلالات روانی استرس است. استرس می تواند در طولانی مدت آسیب های جسمی خطرناکی را ایجاد کند. این آسیب های جسمی اگر ادامه دار باشند برای زندگی فرد خطرناک هستند. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای درمان اختلالات روانی ارائه داده اند. یکی از این راه ها مدیتیشن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که آن چه در مورد گریه در طول مدیتیشن باید بدانید چگونه است.

اختلالات مختلف و گریه در طول مدیتیشن

هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آن چه در مورد گریه در طول مدیتیشن باید بدانید، صحبت کنیم.

گریه در طول مدیتیشن در افراد

گریه در طول مدیتیشن، نوعی اتفاق در طول مدیتیشن است که توسط تحقیقات نشان داده شده است که در به حداقل رساندن اضطراب مفید است. همچنین در کمک به افراد برای مدیریت استرس و حتی کاهش فشار خون و حمل مزایای دیگر بسیار موثر است. در دهه 1960 محبوبیت پیدا کرد و حتی توجه بیتلز و سایر افراد مشهور و افراد برجسته را از آن زمان به خود جلب کرد.

استفاده از مربی مدیتیشن برای یادگیری آن

شما می توانید این روش مدیتیشن را از مربی معتبر TM در چند روز یاد بگیرید، اما می توانید اصول اولیه را نیز در اینجا بیاموزید. کسانی که مدیتیشن انجام می دهند ممکن است در عرض چند دقیقه با کاهش استرس و اضطراب مواجه شوند. همانند سایر انواع مدیتیشن، تمرین طولانی مدت می تواند منجر به تغییرات مثبت تری شود، از جمله تاب آوری در برابر استرس، کاهش اضطراب کلی و حتی رضایت بیشتر از زندگی.

مدیتیشن ماورایی و گریه در طول مدیتیشن

برخلاف مدیتیشن های مبتنی بر ذهن آگاهی که بر پاکسازی ذهن از افکار تمرکز می کنند و به آرامی توجه را به زمان حال باز می گردانند وقتی متوجه می شوید که ذهن شما سرگردان شده است (همان طور که می خواهد)، TM بر محور تمرکز بر یک مانترا واحد است که بی صدا تکرار می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما می توانید در هر زمانی مدیتیشن کنید. در ابتدا، همه چیز آرام است. زیرا احساس می کنید نفس خود به آرامی به داخل و خارج می شود. با این حال، ناگهان احساس می کنید که اشک در چشمانتان حلقه می زند و قبل از این که متوجه شوید، به شدت گریه می کنید. این اصلاً آن چیزی نیست که انتظار داشتید در حین مدیتیشن اتفاق بیفتد و از خود می پرسید که آیا این طبیعی است و آیا مشکلی در شما وجود دارد یا خیر. به هر حال،  قرار است مدیتیشن باعث شود احساس بهتری داشته باشید، نه بدتر؟

گریه در طول مدیتیشن رایج است

به نظر می رسد که گریه در طول مدیتیشن بسیار رایج است. اگر چه مدیتیشن معمولاً به عنوان یک تسکین دهنده استرس برای بسیاری از افراد عمل می کند، اما گاهی اوقات می تواند احساسات دشواری را نیز برانگیزد. اگر چه این همیشه چیز بدی نیست. “رهایی همه چیز” در نهایت می تواند درمانی مناسب باشد. بیایید بررسی کنیم که در مورد گریه در طول مدیتیشن چه چیزهایی باید بدانیم، چرا این اتفاق می افتد و چگونه با آن کنار بیاییم.

چرا در حین مدیتیشن گریه می کنم؟

بسیاری از ما میانجیگری را با زمان آرامش مرتبط می‌دانیم – فرصتی برای یافتن تعادل عاطفی. تحقیقات نشان داده است که اتخاذ یک تمرین مدیتیشن می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. مدیتیشن چندین کاربرد مثبت دیگر نیز دارد، از جمله:

  • کاهش افسردگی
  • کمک به مدیریت شرایط درد
  • کاهش مصرف دخانیات
  • کمک به اختلالات اعتیاد
  • کمک به مدیریت شرایط سلامتی مانند IBS، HIV، پسوریازیس و دیابت
  • تقویت سیستم ایمنی بدن

اما مدیتیشن همچنین فرصتی برای کم کردن «هیاهو و شلوغی» است که در ذهن اتفاق می‌افتد. این کار باعث می شود تا افکار مسابقه‌ای و نشخوار فکری شما را آرام کند. گاهی اوقات وقتی همه چیز ساکت می‌شود – زمانی که فهرست کارهای شما و مسئولیت‌های کاری و حواس‌پرتی‌های زندگی شما سقوط می‌کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این احساسات ممکن است احساساتی باشند که برای کنار آمدن با مشغله های زندگی در درون خود نگه داشته اید. یا به این دلیل که رویارویی با آن ها بسیار دشوار بوده است. در هر صورت، گریه در طول مدیتیشن زمانی است که این احساسات دشوار ممکن است ظاهر شوند. به همین دلیل است که ممکن است در حین مدیتیشن گریه کنید.

مدیتیشن ممکن است باعث شود کمی احساس خفگی و اشک در شما ایجاد کند. اما گاهی اوقات مدیتیشن می تواند شما را به شدت به گریه بیندازد. هر چه گریه در طول دارو برای شما به نظر می رسد، باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از مردم این را تجربه می‌کنند و گریه در طول مدیتیشن معمولاً چیزی نیست که هر بار که مدیتیشن می‌کنید ادامه پیدا کند.

چگونه با این موضوع مقابله کنیم

در پایان، گریه در طول مدیتیشن می تواند مثبت باشد. زیرا می تواند به شما کمک کند با احساسات خود در تماس باشید، آن ها را طی کنید و چیزی در مورد خود بیاموزید. با این حال، هنگامی که در حین میانجی گری گریه را تجربه می کنید، به خصوص اگر به نظر می رسد که از جایی ناخوشایند است. ممکن است در مورد این که چه کاری باید انجام دهید و چگونه با آن کنار بیایید، تردید دارید.

درک کنید که گریه چیز بدی نیست

به بسیاری از ما آموخته‌اند که گریه کردن نوعی ضعف است.  این فقط کاری است که بچه‌ها انجام می‌دهند، و وقتی بزرگتر می‌شویم، باید احساسات خود را نگه داریم. اما حقیقت این است که گریه کردن به هیچ وجه نشانه ضعف نیست. احساس غم و اندوه و آسیب پذیری بخشی از انسان بودن است و یادگیری نحوه بیان آن مهم است و می تواند بسیار درمانی باشد.

تعریف مجدد از گریه

تعریف مجدد گریه خود به عنوان یک چیز مثبت می تواند به شما کمک کند تا از این لحظه عبور کنید. در اینجا چند چیز بیشتر در مورد گریه دانستن وجود دارد و این که چرا می‌توانید در هر زمان که نیاز باشد می‌توانید با رهایی هر اندازه اشک احساس خوبی داشته باشید:

  • گریه شکل مهمی برای رهایی از استرس است
  • گریه می تواند سطح کورتیزول شما را کاهش دهد
  • سرکوب احساسات با افزایش نرخ بیماری های قلبی عروقی مرتبط است
  • سرکوب احساسات می تواند منجر به افزایش تمایل به افسردگی و اضطراب شود

یاد بگیرید با احساسات خود مدیتیشن کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که مدیتیشن به معنای داشتن ذهنی روشن و عاری از افکار و احساسات است. اما واقعاً اینطور نیست. هدف مدیتیشن حذف کامل افکار یا احساسات نیست، بلکه این است که بتوانیم آن‌ها را همانطور که می‌آیند بپذیریم. در نهایت، هدف این است که یاد بگیریم آن ها را رها کنیم. اگر برای مدیتیشن وقت کافی بگذارید، می توانید از این فرصتی برای تمرین عشق به خود و پذیرش خود استفاده کنید. در این جا چند ایده در مورد نحوه انجام این کار وجود دارد:

  • آیا متوجه شده اید که به خود می گویید گریه نکنید؟ خودتان را به خاطر احساساتی بودن بیش از حد قضاوت می کنید؟ چه افکار دیگری دارید؟
  • هر فکری که دارید، فقط تماشا کنید و مشاهده کنید.
  • در حالی که گریه می کنید، به آنچه در بدنتان می گذرد توجه کنید
  • آیا نفس گیری شما سخت تر و سنگین تر از حد معمول است؟ می توانید نفس خود را کند کنید؟ گریه شما بر چه قسمت های دیگری از بدن شما تأثیر می گذارد؟

برای پردازش تجربیات خود کمی زمان بگذارید

هنگامی که مدیتیشن احساسات شدیدی را از شما برانگیخته است، صرف زمان برای انعکاس و پردازش آنچه اتفاق افتاده می تواند مفید باشد. این می تواند شامل صحبت با یک دوست یا برقراری ارتباط با یک مشاور سلامت روان یا درمانگر باشد تا ذهن و فکر خود را پاک کنید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا