چیزهایی که یک فرد رئالیست را از یک فرد بدبین جدا می کند

فرد رئالیست نسبت به فرد بدبین ویژگی های منحصر به فرد تری دارد. فرد بدبین می تواند به خودش و دیگران آسیب برساند. روان شناسی موضوعات جالبی را مورد بررسی قرار می دهد. این موضوعات می تواند برای بسیاری از ما به عنوان کمک یا راهنمایی در طول زندگی باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با مکانیسم های دفاعی صحبت کردیم. مکانیسم های دفاعی اشکال مختلفی دارد.

گاهی اوقات اما افراد در طول زندگی دچار بدبینی می شوند. ممکن است بدبینی حتی در فرآیند های دفاعی هم وجود داشته باشد. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد.

بدبینی دفاعی و ویژگی های فرد رئالیست

خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. برای همین امر شما باید در نظر داشته باشید که منظور از حالت تدافعی و بدبینی دفاعی چیست. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چیزهایی که یک فرد رئالیست را از یک فرد بدبین جدا می کند، صحبت کنیم.

شکست بدبینی و بازیابی شادی در فرد رئالیست

چه کسی می دانست که بدبینی می تواند در خدمت یک هدف باشد؟ برای بسیاری از مردم، این یک ابزار قدرتمند در مبارزه با اضطراب و ناامیدی است. گر چه بدبینی دفاعی چیست؟ و آیا همیشه مفید است یا مواردی وجود دارد که می تواند ناسالم شود؟

ویژگی فرد رئالیست و شکست بدبینی و بازیابی شادی

بدبینی دفاعی را استراتژی تنظیم تأثیر می نامند. این یک روش پیش بینی بدترین حالت ممکن است حتی اگر شواهدی دارید که بدترین اتفاق نخواهد افتاد. وقتی از نظر دفاعی بدبین باشید، هر موفقیتی را که در گذشته داشته اید نادیده می گیرید و به راحتی تصور می کنید که در شرایط فعلی عملکرد خوبی نخواهید داشت. وقتی شما بدبینی دفاعی را تمرین می کنید، فقط به خود نمی گویید که بدترین اتفاق خواهد افتاد. درعوض، شما با اصطلاحات واضح و مشخص به شکست فکر می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما دقیقاً تصور می کنید که چگونه شکست خواهید خورد، و ممکن است چندین روش خاص مختلف برای شکست را تصور کنید. شما ممکن است لیستی از همه مواردی که به اشتباه پیش می روند را مرور کنید. یا به طور سیستماتیک هر امید موفقیت را از بین می برید.

برخی از موقعیت ها واقعاً از شکست بدبینی و بازیابی شادی خارج هستند

برخی از موقعیت ها واقعاً از کنترل شما خارج هستند. با این حال، هنوز هم می توانید بدبینی دفاعی را با تصور بدترین حالت و سپس آماده سازی خود برای مقابله با هر اتفاقی ، تمرین کنید. از آن جا که اتفاقات بدی را که ممکن است رخ دهد تصور کرده اید، اگر اتفاق بیفتد شما را از تعادل دور نمی کنند. به علاوه، اگر در عوض اتفاق مثبت حتی ملایمی رخ دهد، می توانید از آن نهایت لذت را ببرید. از این گذشته، شما اصلاً انتظار اتفاق خوبی نداشتید، بنابراین حتی کوچکترین خوشبختی هم از آنچه انتظار داشتید بهتر است.

عدم شکست بدبینی و بازیابی شادی و عدم موفقیت

با تنظیم انتظارات بسیار کم، شما شرایطی را ایجاد می کنید که موفقیت بسیار ناچیز هم غافلگیرکننده است. در همین حال، شما خود را برای بدترین حالت آماده می کنید، به این معنی که برای هر اتفاقی که ممکن است رخ دهد آماده می شوید. اگر اتفاق بدی رخ دهد، شما از قبل می دانید که چگونه می توانید از پس آن برآیید. اگر اینگونه نباشد، شما به راحتی از طریق شرایط عبور می کنید.

چگونه شکست بدبینی در فرد رئالیست می تواند دفاعی باشد؟

دفاع در بدبینی دفاعی، دفاعی در برابر اضطراب است. هنگامی که برای انجام فشار شدید احساس می کنید، اضطراب می تواند شدید شود. با تمرکز بر روی بدترین حالت ممکن، شانه های خود را جمع کرده و دیگر نگران آن نیستید.پس از همه، اگر مطمئن هستید که شکست خواهید خورد، نیازی به سرمایه گذاری عاطفی زیادی برای تلاش برای موفقیت نیست. اضطراب شما فروکش می کند و یک اتفاق خلاف اتفاق می افتد. بدون تأثیر اضطراب که مانع شما می شود، ممکن است عملکرد بهتری داشته باشید.

به راحتی می توانید با از بین رفتن این علائم، در بهترین حالت کار دفاعی خود را انجام دهید. سپس خواهید دید شما در کل احساس بهتری دارید. بنابراین کاملاً منطقی است که مردم بخواهند در برابر آن احساسات عاطفی و واکنش های جسمی دفاع کنند.

نمونه هایی از بدبینی دفاعی در فرد رئالیست

بیشتر افراد بدبینی دفاعی را به کار برده اند، حتی اگر از این کاری که انجام می دادند آگاه نبودند. خوب، چه شکلی است؟

چند نمونه از راه هایی برای شکست بدبینی و بازیابی شادی

آیا با ناراحتی راه می روید که انگار همیشه منتظر سقوط خودتان در زندگی هستید؟ آیا شما فردی هستید که به نظر می رسد نیمه خالی لیوان را به جای نیمه پر می بینید؟ نگران نباشید، زیرا بسیاری از مردم تمایل دارند که دیدگاهی منفی داشته باشند که با بدبینی ظاهر می شود. دنیایی که در آن زندگی می کنید این روزها مکان ترسناکی است، و دلایل زیادی وجود دارد که به جای تمرکز بر جنبه های مثبت، روی جنبه های منفی زندگی خود تمرکز کنید. بدبینی چیزی نیست که به طور طبیعی برای بسیاری از مردم ظاهر شود. این ذهنیتی است که برای رسیدن به آن باید سخت تلاش کنید.

چیزهایی که یک فرد رئالیست را از یک فرد بدبین جدا می کند

مرز باریکی بین واقع یک فرد رئالیست و ذهنیت منفی وجود دارد. به همین دلیل است که برخی افراد می توانند نیمه پر لیوان را ببینند در حالی که دیگران آن را نیمه خالی می بینند. واقع‌گرایان رویکردی عمل‌گرایانه به دیدگاه‌های خود دارند و سعی می‌کنند بی‌طرف بمانند تا منفی. بیایید فرض کنیم که بیماری پارکینسون برای شما توسط پزشک بیان می شود. به بیان پارکینسون نیوز تودی، این یک وضعیت سلامتی شدید است که بیش از 7 تا 10 میلیون نفر را در این کشور تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به وضعیت افراد خوش بین، بدبین و واقع بین، در این‌جا نظرات مختلفی وجود دارد که می توانید انتظار داشته باشید:

  • خوش بین: “خب، خوشبختانه، این یک بیماری لاعلاج نیست، و من هنوز هم می توانم عمر طولانی داشته باشم.”
  • بدبین: “عالی، حالا می‌خواهم بی‌کنترل تکان بخورم و در یک خانه سالمندان روی لوله‌ی تغذیه قرار بگیرم.”
  • تعریف فرد رئالیست: “پارکینسون یک بیماری جدی است که باید با آن زندگی کنم. خوشبختانه، کشنده نیست، اگرچه باعث ناراحتی من می شود. درمان‌ها می‌توانند مفید باشند.»

اگر به این وضعیت نگاه کنید، فرد رئالیست در وسط بین بدبین ها و خوش بین ها قرار می گیرد. آن‌ها هر دو جنبه مثبت و منفی را برای ایجاد یک نظر عینی در نظر می گیرند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فرد رئالیست چیزها را دقیقاً همانطور که ارائه می شوند می بینند. به یاد داشته باشید، زندگی همه چیز در مورد فراز و نشیب ها و دیوانگی ها در طول مسیر است. اما باید یاد بگیرید که همه چیز را در چشم انداز نگه دارید.  چرا کسانی که روی فرآیندهای افکار منفی تمرکز می کنند، مشکلات سلامت روانی و جسمی بیشتری دارند؟

چند باوری که فرد رئالیست را از بدبین جدا می کند

فرد رئالیست چگونه باورهای واقع گرا و بدبین را از هم جدا می کند؟

آن‌ها نقاط ضعف خود را تصدیق می کنند

اعتراف به عیب‌های خود هرگز آسان نیست، اما فرد رئالیست می آموزد که باید با خود صادق باشد. اگر همیشه دیر می کنند، می گویند که این مشکل را دارند و سعی می کنند بهتر عمل کنند. بدبین موضوع را جدی می گیرد و آن را یک نقص شخصیتی مهم می بیند.

یک فرد رئالیست می پذیرد که هیچ کس کامل نیست

افراد واقع‌گرا می‌دانند که هیچ فردی در این سیاره کامل نیست. اگر بی عیب و نقص بودید، دلیلی وجود نداشت که درس های زندگی را بیاموزید تا به شکوفایی شما کمک کند. زندگی همه چیز در مورد رشد و تبدیل شدن به یک فرد بهتر را یاد می دهد. با این حال، فرد بدبین دیگران را تحقیر می کند. آن‌ها به کمبودهای درون خود نگاه می کنند و از آن به عنوان مبنایی برای قضاوت دیگران استفاده می کنند.

آن‌ها مشاوره خوبی برای قرار می دهند

نگاه واقعی به چیزها به شما این امکان را می دهد که توصیه درستی کنید. افراد بدبین نمی توانند نسبت به قرار ملاقات یا عشق خوشبین باشند، زیرا در ذهنیت منفی گیر کردند. با کسی صحبت کنید که بتواند واقع بینانه به آن نگاه کند، زیرا آن‌ها معمولاً توصیه هایی می کنند که می توانید استفاده کنید.

 فرد رئالیست بدترین را تصور نمی کنند

فرد بدبین به موقعیت نگاه می کند و همیشه بدترین را فرض می کند. به عنوان مثال، تصور کنید ماشین شما در بزرگراه در راه رفتن به محل کار خراب است. آن‌ها به طور خودکار فکر می کنند که به یک ماشین جدید نیاز دارند. فردی که ذهنیت واقع بینانه دارد تا زمانی که مکانیک خودرو را بررسی نکند عجله نمی کند. آن‌ها می دانند که چند چیز در یک وسیله نقلیه وجود دارد که می تواند باعث توقف حرکت آن شود و قبل از واکنش منتظر می مانند تا با حقیقت روبرو شوند.

یک واقع گرا می داند که اختلاف عقیده یک حمله شخصی نیست

کسی که فرد رئالیست است به مسائل نگاه می کند، می داند که همه با هم اختلاف نظر دارند. اگر همه یکسان فکر و احساس کنند، دنیا جای کسل کننده ای خواهد بود. با این حال، یک فرد منفی گرایش دارد که نظرات متفاوت را به عنوان حملات شخصی ببیند، که اینطور نیست.

فرد رئالیست به طور مستقیم با مسائل مبارزه می کنند

با توجه به ماهیت عقلانی خود، کسی که واقع بینانه فکر می کند سعی می کند بلافاصله تعارض را حل کند. با این حال، ذهن منفی می خواهد فرار کند و پنهان شود. زیرا آن‌ها احساس ناامیدی و گم شدن می کنند. واقع گرایان از امید، ایمان و معنویت خود برای عبور از روزهای سخت استفاده می کنند، در حالی که بدبین ها تکه تکه می شوند.

آن‌ها می دانند که اتفاقات بد خواهند گذشت

فرد بدبین آماده است که وقتی مشکلی پیش می آید دست به دامن بزند.  داشتن نگرش “این نیز خواهد گذشت” سازنده است. زندگی پر از اتفاقات سخت است.

یک فرد رئالیست به دنبال مهارت های خلاقانه حل مسئله است

یکی از ویژگی هایی که مورد علاقه افراد عاقل است، توانایی منحصر به فرد آن‌ها در حل مسئله است. آن‌ها برای حل یک مشکل خارج از چارچوب فکر می کنند. شما نمی توانید خواب شبانه فرد رئالیست را کنار بزنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا