چگونه هنگام برخورد با مردان کنترل کننده ایمن بمانیم؟

رابطه و ازدواج مسئله بسیار مهمی است. ازدواج می تواند به سادگی یک جواب مثبت دادن باشد. اما افراد باید توجه داشته باشند که با چه شخصیتی ازدواج می کنند. در واقع ازدواج باید علاوه بر عشق دو طرفه نیازمند یک سری شباهت های رفتاری یکسان هم باشد. برای مثال شخص غیر مذهبی نمی تواند به خوبی با شخص مذهبی کنار بیاید. حال این دو اگر ازدواج هم بکنند دچار مشکل خواهند شد. گاهی اوقات این درگیری ها می تواند باعث طلاق طرفین شود. در مقاله های قبل گفتیم که طلاق چه تاثیری بر ذهن افراد خواهد گذاشت. خصوصا کسانی که دارای فرزند هستند به خاطر طلاق بسیار یه فرزند خود آسیب می رسانند. آسیب های روانی می توانند فشار های زیادی به افراد وارد کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه هنگام برخورد با مردان کنترل کننده ایمن بمانیم؟

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه هنگام برخورد با مردان کنترل کننده ایمن بمانیم؟  صحبت کنیم.

مردان کنترل کننده در روابط پیچیده و اغلب دشوار است

مردان کنترل کننده

مردان کنترل کننده در روابط پیچیده و اغلب دشوار است. اما فرصتی برای افزایش پذیرش خود، ابراز وجود و اعتماد به نفس است. استفاده از قدرت برای کنترل چهره مردان می تواند شما را آزاد کند. وقتی یاد می گیرید که چگونه با مردان کنترل کننده ارتباط برقرار کنید، آرامش خاطر و شادی به دست می آید.

مدیریت مردان کنترل کننده در روابط

افرادی که تحت تأثیر مردان کنترل کننده زندگی می کنند با مشکلات سلامت روانی و سلامت رو به رو هستند. خودکنترلی می تواند یک ابزار ارزشمند در شرایط کنترل مردان باشد. وقتی خودمان را کنترل کنیم، می توانیم در جهت داشتن، انجام دادن و بودن آن چه در بلند مدت ما را خوشحال می کند، کار کنیم. برخورد با کسی که سعی می کند شما را کنترل کند اغلب به معنای از دست دادن کنترل درون شما است. اما به یاد داشته باشید که شما همیشه گزینه هایی دارید. مخالفت یا حتی ترک شخص مورد علاقه شما بسیار سخت است. اما تصمیم نهایی شما هر چه باشد، می توانید با کنترل افکار، احساسات و رفتارهای خود شروع کنید.

انواع شخصیت مردان کنترل کننده را بشناسید

قبل از این که بتوانید با کنترل مردان کنار بیایید، درک این که آن ها چه کار می کنند و چرا. فردی که سعی می کند شما را کنترل کند به احتمال زیاد تیپ شخصیتی کنترل کننده ای دارد. ممکن است هیچ تشخیص بالینی رسمی برای کنترل شخصیت ها وجود ندارد. بسیاری از ویژگی ها و اختلالات قابل تشخیص وجود دارد که ممکن است در این رفتار نقش داشته باشند.

چرا مردان سعی می کنند شما را کنترل کنند؟

سارا نیومن، سردبیر مجله Psych Central و متخصص سلامت روانی توضیحاتی می دهد. افرادی که دارای مسائل کنترل هستند ممکن است خودشیفته باشند و بیشتر به دلیل ترس ایجاد می شوند. فردی با شخصیت کنترل کننده معمولاً از سطوح بالای اضطراب رنج می برد. آن ها به جای پرداختن مستقیم به این مشکل و یادگیری غلبه بر آن کار دیگری می کنند. آن ها سعی می کنند با کنترل همه جنبه های زندگی خود، از جمله افراد، مشکل خود را حل کنند.

آیا مردان کنترل کننده دارای اختلال شخصیت هستند؟

“کنترل اختلال شخصیت” (هنوز) یک شرایط شناخته شده نیست. اما همه متخصصان سلامت روان موافقند که کنترل دیگران یک طرز فکر ناسالم است. و می تواند نشانه ای از اختلالات دیگر مانند خودشیفتگی و اختلال شخصیت ضد اجتماعی باشد. هر دو با فقدان همدلی و بدخلقی همراه است. بسیاری از افراد کنترل کننده اغلب دارای سوء مصرف مواد، مشکلات کنترل ضربه و مسائل مربوط به مدیریت خشم نیز هستند.

بخشی از خود را که کنترل دیگری را می پذیرد بشناسید

مردان کنترل کننده

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا به خود اجازه می دهید توسط شخص دیگری کنترل شود؟ درک آن ممکن است برای شما سخت باشد، به خصوص اگر کنترل دیگر زمینه های زندگی خود را دارید. اما دلایلی وجود دارد که اجازه می دهد اجازه دهید شخص دیگری در ابتدا شما را کنترل کند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، ممکن است به کسی اجازه دهید که شما را کنترل کند. چرا که احساس می کنید بیشتر از شما می داند. با تجربه تر است یا به نوعی از شما بهتر است. اگر چنین است ، تشخیص دهید که شما فرد ارزشمندی هستید و مستحق کنترل زندگی خود هستید.

برخی از افراد به دیگران اجازه می دهند آن ها را کنترل کنند

برخی از افراد به دیگران اجازه می دهند آن ها را کنترل کنند. چرا که از عشق کور شده اند. مردان کنترل کننده اغلب نمایش های عاشقانه فوق العاده ای انجام می دهند. در برخی موارد، عبارات آن ها ممکن است نشان دهنده احساسات واقعی باشد، اما ممکن است تصویری ایده آل از شما را دوست داشته باشند. هر زمان که از آن شخصیت بیرون می آیید، آن ها احساس می کنند نیاز شدید شما را به آن شخصیت باز می گردانند. از آن جا که شما معتقد هستید که عشق آن ها ادعا شده واقعی است.  بنابراین مبارزه با کنترل آن ها بسیار دشوار است.

مسئولیت زندگی خود را پس بگیرید

مردان کنترل کننده

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است به خود اجازه دهید تحت کنترل باشد مورد دیگی است. این است که به نظر می رسد خیلی آسان به دیگران اجازه دهید برای شما تصمیم بگیرند. تصمیم گیری می تواند دشوار باشد. هر روز انتخاب های زیادی وجود دارد. و اگر خودتان تصمیم می گیرید، باید با عواقب آن زندگی کنید. ممکن است تصمیم شما اشتباه باشد. درک کنید که اجازه دادن به شخص دیگری برای شما تصمیم می گیرد، خود یک تصمیم است. وقتی تصمیمات زندگی را به عهده می گیرید، موقعیت بهتری برای کنترل زندگی خود دارید.

تصمیم بگیرید که آیا در زندگی خود به مردان کنترل کننده نیاز دارید یا خیر

ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که به شما اجازه می دهد از تأثیر مردان کنترل کننده اجتناب کنید. اما برخی از افراد نمی توانند از همه این موقعیت ها فرار کنند. شاید شما شغلی دارید که دوستش دارید اما رئیسی است که هر حرکت شما را کنترل می کند. ممکن است بخواهید در ازدواج خود بمانید اما دیگر تحت کنترل قرار نگیرید. اگر می خواهید به طور کامل مسئول زندگی خود باشید، بهتر است مکانیسم های مقابله با این شرایط را بیاموزید.  خبر خوب این است که برای به دست آوردن دوباره کنترل زندگی خود، مجبور نیستید خود را منزوی کنید. هنگامی که مشکل را درک می کنید و می دانید چگونه با آن برخورد کنید ، می توانید خود را کنترل کنید حتی زمانی که دیگران سعی می کنند قدرت شما را تضعیف کنند.

بدانید از زندگی چه می خواهید

وقتی عادت دارید اجازه دهید دیگران شما را کنترل کنند به راحتی نمی توانید آنچه را که می خواهید از دست بدهید. حتی ممکن است به این باور برسید که آن چه را که آن ها می خواهند، می خواهید. اما از آن جا که هیچ دو نفر دقیقاً شبیه هم نیستند. بسیار بعید است که خواسته های شما کاملاً با خواسته های دیگر هم خوانی داشته باشد. بنابراین اولین قدم برای رسیدن به زندگی موردنظر شما این است که دریابید چه نوع زندگی ای خواهد بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

روزنامه نگاری می تواند به شما در کشف رویاها و خواسته های دیرپا کمک کند. یا اگر هرگز أراده خود را کاملاً از دست نداده اید، می توانید از روزنامه نگاری برای تعریف دقیق آن استفاده کنید. هنگامی که می دانید چه چیزی برای شما به عنوان یک فرد مهمتر است، در مورد آن بیشتر بدانید. اگر تحصیلات برای شما مهم است، از یک دانشگاه دیدن کنید و از مردان کنترل کننده دور باشید. و از آن چه در دسترس است مطلع شوید. اگر شغل خاصی همان چیزی است که شما می خواهید، در مورد شرایط لازم برای به دست آوردن آن تحقیق کنید. به طور فعال دنبال اهداف خود باشید و این امر واقعی تر می شود.

قاطعیت را بیاموزید و تمرین کنید

مردان کنترل کننده

در حال حاضر، شما باید با کسی که سعی می کند شما را کنترل کند ایستادگی کنید. مهارت خاصی به نام “قاطعیت” به شما کمک می کند تا در مورد آنچه برای شما مناسب است، در اعتقادات خود استوار باشید. هر کسی می تواند قاطع بودن را بیاموزد. شما فقط نیاز دارید که کسی تکنیک ها را توضیح دهد و شما را راهنمایی کند. یک درمانگر معمولاً بهترین تجهیزات برای کمک به شما است.

https://www.betterhelp.com/advice/relations/how-to-deal-with-controlling-men/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا