چگونه فاصله گذاری اجتماعی بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد؟

فاصله گذاری اجتماعی در دوران کرونا و خصوصا ابتدای آن به شدت آسیب زا بوده است. خود به خود کرونا توانست آسیب های زیادی به افراد برساند. بیماری همه‌گیری بر اقتصاد و به خصوص روان مردم تاثیرات بسیاری گذاشته است. اما خوشبختانه به علت واکسیناسیون اوضاع کمی بهتر شده است. حال سوال این جا است که ما چه کاری باید انجام دهیم تا در برابر این مسائل قوی باشیم. اگر قبلا هم دچار این مشکلات نبوده ایم خود به خود به خاطر این بیماری آسیب های به ما وارد شده است. سلامت روان زنان همیشه بیشتر از مردان در معرض خطر بوده است.

طبق تحقیقات انجام شده فشارهای روانی وارد شده بر خانوم ها بیشتر از آقایان است. اما این اثبات نمی کند که آقایان به هیچ وجه دچار مشکلات روانی نمی شوند. حال بیماری همه گیری باعث افزایش این اختلالات روانی شده است. همه ما می دانیم که اختلالات از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه فاصله گذاری اجتماعی بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد چگونه است.

فاصله گذاری اجتماعی و بیماری همه‌گیری

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت کافی داشته باشید.  در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه فاصله گذاری اجتماعی بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد، صحبت کنیم.

فاصله گذاری اجتماعی – منبع استرس در مردم

این بیماری همه گیر بر سلامت روان همه افراد، به ویژه برای زنان تأثیر گذاشته است. فشار ترکیبی از دست دادن شغل و مسئولیت خانوادگی باعث افزایش استرس شده است. اختلال در مسئولیت های خانوادگی، هم برای زنانی که شاغل هستند و هم برای آنهایی که نیستند، منبع استرس است.

این بیماری همه گیر باعث ناراحتی و آسیب های روانی، استرس و بیکاری برای مردم در سراسر جهان شده است. با این حال، زنان – به ویژه مادران – این اثرات را به میزان بالاتری تجربه می کنند.

نکته ای در ارتباط با تاثیر این بیماری در زنان

بر اساس آمار اداره آمار کار، 2.5 میلیون زن از ابتدای شیوع بیماری همه گیر، در مقایسه با 1.8 میلیون مرد، بازار کار را ترک کردند. زیرا آن ها مسئولیت های بیشتری را در زمینه آموزش در خانه و فرزندپروری روزمره بر عهده گرفتند. ونسا کندی، دکترای روان‌شناسی در Driftwood Recovery، می‌گوید که این به ادراکات و انتظارات فرهنگی مربوط می‌شود.

کارهایی که در حین فاصله گذاری اجتماعی افراد قوی انجام می دهند

همه گیری جهانی کووید-19 به عنوان یکی از مخرب ترین اتفاقات، هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی، در تاریخ ثبت خواهد شد. یادگیری یک واقعیت جدید چالش برانگیز است زیرا زندگی روزمره شما با فاصله گذاری اجتماعی، ماسک ها و عوامل استرس زا دائمی در برابر تهدید نامرئی که در کمین شماست تغییر می کند. استرس مالی ناشی از از دست دادن شغل ویرانگر است. با این حال، افراد قوی با تمام مشکلات سازگار خواهند شد. آیا جای تعجب است که مردم مضطرب، افسرده و درگیر مشکلات سلامت روان هستند؟ این اولین بحران در تاریخ دنیا نیست، اما بحرانی است که به خاطر تلفات جانی و ویرانی مالی ناشی از آن به یادگار خواهد ماند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کشورها یاد می‌گیرند که با این مشکل کنار بیایند و ادامه دهند، اما بخش زیادی از نحوه واکنش شما به یک بحران از قدرت اصلی شما ناشی می‌شود. یک فرد با ذهنی قوی می‌تواند این تجربیات نامطلوب را بهتر از کسی که انعطاف‌پذیر نیست مدیریت کند. بیرون آمدن از این کابوس با رشد پس از سانحه به جای استرس پس از سانحه امکان پذیر است.

اصطلاح رشد پس از سانحه و فاصله گذاری اجتماعی

اگر اصطلاح رشد پس از سانحه را نشنیده اید، تنها نیستید. وقتی یک تجربه استرس زا را پشت سر می گذارید، به جای تغییرات منفی، تغییرات روانی مثبت ایجاد می کنید. شما این قدرت را در درون خود دارید که به سطح بالاتری از عملکرد ارتقا پیدا کنید، حتی اگر جهان در میانه یک بحران بزرگ قرار دارد.

کارهایی که افراد قوی برای محافظت از سلامت روان خود انجام می دهند

وقتی این بیماری همه گیر تمام شود، و خواهد شد، می توانید قوی تر از قبل از شروع آن باشید. با این حال، اعمال شما نشان می دهد که چگونه در طرف مقابل این بیماری در حال تلاش باشید. اگر می خواهید مطمئن شوید که از نظر روانی آسیبی ندیده اید، در این‌جا چند مورد وجود دارد که افراد قوی برای جلوگیری از مشکلات سلامت روان طولانی مدت بیماری همه‌گیری انجام می دهند.

آن‌ها یاد می گیرند که چگونه احساسات خود را کنترل کنند

اگر در طول این فاصله گذاری اجتماعی گاهی اوقات کمی غمگین هستید و گریه می کنید، پس باید بدانید که تنها نیستید. یک فرد سالم از مسائل عاطفی خود دوری نمی کند. در عوض، آن‌ها یاد می گیرند که چگونه آن را کنترل کنند.

چگونه فاصله گذاری اجتماعی بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد؟

با شرایط کنونی جهان، اصطلاح «فاصله گذاری اجتماعی» را زیاد شنیده‌ایم. همه‌گیری جهانی باعث شد بسیاری از مردم مجبور شوند در خانه بمانند و از مقررات جدیدی که برای جلوگیری از گسترش بیماری وضع شده است پیروی کنند. شما از قبل می دانید که پاسخ های متفاوتی به این مقررات جدید وجود داشته است. نکته قابل توجه، همانطور که در بیشتر رویدادهای جاری هنگام انتقال به یک فضای اینترنتی اتفاق می افتد، شایعات و حرف های زیادی در مورد فاصله گذاری اجتماعی وجود داشته است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به طور جدی تر، افراد مختلف افکار متفاوتی در مورد فاصله گذاری اجتماعی دارند. برخی از مردم از پیروی از قوانین خوشحال می شوند زیرا می دانند که این امر همه را ایمن نگه می دارد. دیگران مطمئن نیستند که آیا واقعاً مؤثر خواهد بود یا خیر. و، البته، اکثر مردم می دانند که این بهترین چیزی است، اما نگران اثرات منفی احتمالی هستند. متأسفانه، فاصله گذاری اجتماعی، در عین اینکه ضروری است، بی ضرر نیست. برای کسانی که به انزوا عادت ندارند، به طور بالقوه می تواند اثرات شدیدی بر سلامت روان داشته باشد. و این برای شروع استرس و اضطراب ناشی از زندگی در یک زمان پرتلاطم است. در این‌جا روانشناسی توضیح می دهد که چگونه فاصله گذاری اجتماعی بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد.

فاصله گذاری اجتماعی چیست؟

فاصله گذاری اجتماعی به عمل کاهش تعامل مستقیم انسان به انسان از طریق افزایش فضای بین هر فرد اشاره دارد. بسته به شدت تهدیدی که با آن مواجه می شوید، می توان این کار را به چند روش انجام داد. در برخی موارد، فاصله گذاری اجتماعی می تواند صرفاً رعایت فاصله نسبی و مراقبت بیشتر در مورد تماس با دیگران باشد. در موارد شدیدتر، فاصله گذاری اجتماعی با دستورات دولتی که مستلزم تحولات بسیار سخت گیرانه تری است، عمل می کند. فاصله گذاری اجتماعی و اشکال شدیدتر آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • جدایی از دیگران در فاصله ٢ متر یا بالاتر، به ویژه در مکان های عمومی و در صف انتظار ایستادن
  • محدودیت تعداد افراد مجاز به یک مکان در یک زمان
  • محدودیت تعداد افراد مجاز به تردد در هر وسیله نقلیه
  • معرفی گزینه های راه دور برای کار و تحصیل
  • اعمال مقررات منع رفت و آمد
  • تعطیلی موسسات و مکان‌هایی که معمولاً دارای تعداد نسبتاً بالایی از افراد هستند، مانند غذاخوری‌ها یا استخرهای شنا
  • ممنوعیت تجمع تعداد معینی از افراد یا بالاتر
  • توقف کلیه خدمات به غیر از خدمات ضروری
  • اجرای دستورات محدودیت حرکت

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اکثریت کشورهای جهان به دلیل یک بیماری همه گیر، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند. این البته برای حفظ امنیت هر فرد و جلوگیری از گسترش بیشتر یک بیماری خطرناک است و در مورد بیماری های واگیر بسیار ضروری است. علیرغم اهمیت آن، فاصله گذاری اجتماعی چند نگرانی را ایجاد می کند. در حالی که بسیار مهم است که افرادی که در مناطق آسیب دیده هستند از قوانین و قوانین فاصله گذاری اجتماعی پیروی کنند. همچنین ارزش دارد که در مورد تأثیرات احتمالی این قوانین بسیار ضروری بر سلامت افراد فکر کنیم.

چگونه فاصله گذاری اجتماعی بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد؟

استرس و اضطراب

وقتی در داخل خانه محبوس هستید و نمی توانید از نزدیک با کسی ارتباط بگیرید، می تواند منجر به تشدید احساس اضطراب، استرس و ترس شود. این امر به ویژه زمانی صادق است که فاصله گذاری اجتماعی با شرایط اضطراب آور مانند یک بیماری همه گیر همراه باشد.

افسردگی

عدم معاشرت یکی از عوامل خطر افسردگی است. در واقع، بسیاری از افرادی که افسردگی دارند از فعالیت‌های اجتماعی سود می‌برند. زیرا مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت می‌کنند، تولید هورمون احساس خوب را افزایش می‌دهند و تفکر مثبت را ترویج می‌کنند. پس مجبوریت به عدم معاشرت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

انگیزه و بهره وری

برای کسانی که عادت دارند مرتباً بیرون بروند، رعایت فاصله اجتماعی بدون تماس نزدیک با افرادی که می شناسند می تواند بر توانایی کار آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. آن‌ها ممکن است بهره وری خود را کاهش دهند یا نتوانند انگیزه مثبت خود را ایجاد کنند.

ضربه

هنگامی که فاصله گذاری اجتماعی به یک زمان آسیب زا در سراسر جهان متصل می شود، می تواند منجر به ایجاد علائم تروما شود، که گاهی تا حد PTSD می رسد. ممکن است شخصی به دلیل شدت دردی که در طول انزوا تجربه می کند بترسد یا با تنها ماندن یا اخبار بد ارتباط عاطفی پیدا کند.

عصبانیت و فاصله گذاری اجتماعی

خشم یک احساس ثانویه است که از یک مکانیسم محافظتی متولد می شود. مغز سعی می کند از خود در برابر درد احساسات اولیه مانند ترس یا غم محافظت کند و آن را به خشم تبدیل کند. مدیریت این امر می تواند دشوار باشد. زیرا این احساس در ابتدایی ترین حالت آن نیست.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا