چگونه رژیم غذایی MIND می‌تواند سلامت مغز را بهبود بخشد

رژیم غذایی MIND یکی از انواع رژیم های غذایی است که می تواند بر سلامتی مغز تاثیر بگذارد. خانواده ها باید تمرکز خاصی بر تربیت فرزندان خود داشته باشند. این که در دوران کودکی چه نوع روش مراقبتی را برای کودکانتان انجام دهید بسیار مهم است. آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران کودکی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است ناملایمات زندگی است.

اختلالات مختلف در دنیا و سم زدایی مغز

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات روانی است. آسیب های روانی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات روانی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم مشکلات روانی خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

سم زدایی مغز با رژیم غذایی MIND

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه رژیم غذایی MIND می‌تواند سلامت مغز را بهبود بخشد، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تصدیق سابقه شخصی سوء استفاده شجاعت زیادی می طلبد.

چگونه رژیم غذایی MIND آزار عاطفی کودکی و سم زدایی مغز را تغییر می دهد؟

آزار عاطفی در دوران کودکی و بی توجهی در دوران کودکی می تواند منجر به تغییرات دائمی در مغز انسان در حال رشد شود. به نظر می رسد این تغییرات در ساختار مغز به اندازه کافی قابل توجه است که به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلات روانی و عاطفی در بزرگسالی می شود، مانند اختلالات روانی و سوء مصرف مواد. حدود 14 درصد از افراد در کشور های مختلف گزارش می دهند که در دوران کودکی خود سوء استفاده عاطفی یا بی توجهی را تجربه کرده اند. سوء استفاده عاطفی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توهین، ناسزا گفتن یا فحش به کودک
  • تهدید به آسیب جسمی کودک

ایجاد وحشت یا ایجاد احساس ترس در کودک

ناملایمات دوران کودکی شامل ناتوانی در برآوردن نیازهای عاطفی کودک است. این می تواند شامل عدم موفقیت در موارد زیر باشد:

  • به کودک ایمان داشته باشید
  • یک خانواده صمیمی ایجاد کنید
  • کاری کنید که کودک احساس خاص یا مهم بودن کند
  • پشتیبانی ارائه دهید
  • کمک کنید تا کودک موفق باشد

چگونه ناملایمات دوران کودکی به رژیم غذایی MIND آسیب می رساند

سختی های دوران کودکی وقتی بالغ می شوید، تأثیر خود را متوقف نمی کند. در عوض، اثرات آن شما را تا بزرگسالی همراهی می‌کنند و اوضاع را کمی پیچیده‌تر از آن چه در غیر این صورت می‌شد، می‌سازند. ممکن است متوجه شوید که کمی بیش از حد با شرایط سلامت عاطفی و جسمی دست و پنجه نرم می کنید. ممکن است احساس کنید هر چقدر هم که تلاش کنید هیچ پیشرفتی ندارید. با این حال، روانشناسان توضیح می دهند که لازم نیست به این روش زندگی کنید. یادگیری درمان ناملایمات دوران کودکی می تواند به شما امید، پاسخ و بینش مثبت بدهد.

بی توجهی نسبت به کودکان و رژیم غذایی MIND

ناملایمات دوران کودکی بسیاری از موقعیت‌ها را توصیف می‌کند که در آن کودک بی‌توجهی یا سوء استفاده عاطفی را تجربه می‌کند.

چند نشانه نیاز به رژیم غذایی MIND را توضیح می دهند

آیا به سم زدایی مغز نیاز دارید؟ آیا مغز شما پر از سمومی است که باعث ایجاد مشکلات گسترده در شما می شود؟ نگران نباشید آسیب های مغزی بسیار رایج شده است. با این حال، درمان این بیماری می تواند زندگی شما را نجات دهد. دنیایی که در آن زندگی می کنید پر از ذرات سمی است، اما آیا می دانستید که سیستم عصبی شما می تواند مستقیماً تحت تأثیر این همه سمیت قرار گیرد؟ هنگامی که سیستم عصبی شما در معرض خطر قرار می گیرد، بسیاری از بیماری ها ممکن است ایجاد شوند. آیا تا به حال در مورد زوال عقل زودرس یا آلزایمر شنیده اید؟

زوال عقل و رژیم غذایی MIND

زوال عقل معمولاً در افراد مسن یک مشکل است. اما این روزها، حتی کودکان نیز با علائمی مواجه می شوند که شبیه این وضعیت غافلگیر کننده از ذهن هستند.

چگونه رژیم غذایی MIND می‌تواند سلامت مغز را بهبود بخشد

رژیم غذایی MIND برای کسانی که در مورد بهبود سلامت ذهنی و کلی بدن خود جدی هستند، مورد علاقه است. اگر طرفدار رژیم های محدودیت کربوهیدرات مانند کتو و اتکینز نیستید، ممکن است این برنامه غذایی برای شما باشد. مطالعات درباره این رژیم چشمگیر هستند و نشان می دهد که حتی پیروی از این استراتژی به طور متوسط ​​می تواند اثرات قابل توجهی داشته باشد.

این یک دانش عمومی است که اگر دیابت دارید، غذاهای خاصی می خورید. همچنین، اگر می خواهید بیماری قلبی را خنثی کنید، غذاهایی را که باید بخورید، می دانید. با این حال، وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، می‌توانید از غذاهای متنوع لذت ببرید و همچنان وزن خود را کاهش دهید. در نتیجه، رژیم غذایی MIND با مصرف غذاهای خاصی که مغز شما را تیز نگه می‌دارند، همه چیز را به مسیر جدیدی می‌برد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا این امکان وجود دارد که بتوانید غذاهایی بخورید که برای سلامت عصبی شما مفید باشد؟ مطالعات در موسسه ملی سلامت نشان می‌دهد که رژیم غذایی MIND می‌تواند التهاب را در بدن شما بهبود بخشد. مشکلات مربوط به مقاومت به انسولین را بهبود بخشد و سطح ویتامین‌های حیاتی بدن و مغز را برای رشد به آن‌ها افزایش دهد.

تقویت شناخت خود با رژیم غذایی MIND

رژیم غذایی ذهنی زوال عقل و بیماری آلزایمر شرایط وحشتناکی هستند که خاطرات فرد را از بین می برند. با پیشرفت بیماری، آن‌ها قادر به مراقبت از خود یا حتی تشخیص چهره عزیزان خود نیستند. به بیان Dementia Care Central، از زمان تولد، فرد می تواند بیش از یک دهه با این شرایط رژیم غذایی MIND ذهن زندگی کند. بسیاری از مردم اغلب از این بیماری های مغزی به عنوان “خداحافظی طولانی” یاد می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این اصطلاح از این واقعیت ناشی می شود که آن‌ها به آرامی سلول های حیاتی مغز را که بدن و ذهن را کنترل می کنند، از بین می برند. هر عضوی از خانواده که تا به حال این بیماری را از طریق یکی از عزیزان خود تجربه کند می داند. به نظر آن‌ها این وحشتناک است که ببینیم کسی به آرامی ذهن خود را از دست می دهد. اکنون علم توجه خود را به سمت پیشگیری با استفاده از غذا معطوف می کند.

رژیم غذایی MIND و جلوگیری از آلزایمر

آیا می توان به سادگی با تغییر غذاهایی که می خورید، از شرایطی مانند آلزایمر جلوگیری کرد؟ Dale E. Bredesen، متخصص مغز و اعصاب، کتابی در مورد چنین موضوعی نوشت. او معتقد است که ترکیب برخی از مواد غذایی برای افرادی که در معرض خطر بالای ابتلا به این بیماری هستند می تواند از زوال شناختی جلوگیری کند.

دکتر بریدسن معتقد است که با مصرف یک رژیم غذایی MIND، می توان مغز خود را تیز و سالم نگه داشت و کتاب او این روند را تشریح می کند. سبک غذایی شما می تواند قدرت مغز شما را بهینه کند و ممکن است راهی برای پایان دادن به بیماری هایی مانند زوال عقل باشد. نظریه‌های او بی‌اساس نیستند، زیرا جامعه پزشکی با مطالعاتی برای اثبات ارتباط بین تغذیه و سلامت مغز در حال حرکت است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در سال 2015، مطالعه ای توسط مرکز بیماری آلزایمر راش انجام شد. به گفته مؤسسه ملی سلامت، محققان دریافتند که می‌توان سن شناختی خود را بیش از هفت سال با پیروی از یک رژیم غذایی خاص معکوس کرد. مصرف چربی های خوب مانند روغن زیتون و نارگیل و مصرف سبزیجات بیشتر می تواند سلامت مغز را بهبود بخشد.

شناخت رژیم٬ غذایی MIND

برنامه غذایی MIND جدید نیست، اما این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. به گفته دانشگاه راش، مارتا کلر موریس، مسئول ایجاد این رژیم است. همراه با کالج ها، آن‌ها می خواستند یک برنامه غذایی که ترکیبی از دریای مدیترانه و DASH باشد، ایجاد کنند. اما بیشتر بر سلامت مغز تمرکز داشت.

رژیم های مدیترانه ای و DASH هر دو برای کاهش بیماری های قلبی عروقی و بهبود دیابت عالی هستند. اما او چیزی می خواست که از نظر عصبی کمک کند. آن‌ها آزمایش را در سال 1997 با افرادی شروع کردند که عادات غذایی خود را به این طرح اختصاص دادند و نتایج عجیب و غریب بود.

مخفف رژیم غذایی MIND به چه معناست؟

بنابراین، رژیم MIND چیست و چگونه می تواند برای شما مفید باشد؟ ابتدا، باید بدانید که MIND مخفف مداخله مدیترانه ای برای تاخیر عصبی است زیرا از هر دو برنامه غذایی تشکیل شده است. چند جزء مختلف وجود دارد که افراد باید آن‌ها را رعایت کنند. این برنامه حدود چند گروه غذایی دیگر را به شما آموزش می دهد که برای سلامت مغز از آن‌ها استفاده کنید و چند مورد که باید از آن‌ها اجتناب کنید.

آن‌چه که یک نفر در برنامه رژیم غذایی MIND می خورد

غذاهای خوب برای مصرف غذا عبارتند از ماهی، انواع توت ها، آجیل و غلات کامل. چیزهایی که باید از آن اجتناب کنید عبارتند از گوشت قرمز، پنیر و فست فود. اگر به این برنامه غذایی علاقه دارید، با مصرف سه وعده غلات کامل در روز شروع کنید.

می توانید یک سالاد خوب با سبزیجات دیگر بخورید و سپس حداقل یک سبزی دیگر را در مصرف روزانه خود بگنجانید.  توصیه های دیگر شامل مصرف حداقل دو بار در هفته مرغ و یک بار ماهی است.

نکته

قسمت سخت، محدودیت غذاهای ناسالم است. وقتی صحبت از مواد غذایی مثل کره به میان می‌آید، نباید بیش از یک قاشق غذاخوری در روز مصرف کنید و پنیر یا غذاهای چرب‌ تنها می‌توانند یک وعده در هفته باشند.

 

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا