شروع مجدد عادت ورزش | 12 تکنیک برای ایجاد روتین های ورزشی

اشکالی ندارد، بالاخره می توانید اعتراف کنید دو ماه است که داخل سالن بدنسازی را ندیده اید. بیمار شدن، بحران خانوادگی، اضافه کار در محل کار و مدارک مورد نیاز برای پایان کار همه شما را برای ورزش نگه می دارد. اما سوال اساسی این است: شروع مجدد عادت ورزش و نحوه حفظ آن چگونه اتفاق می افتد؟ چگونه دوباره شروع می کنید؟ وقتی عادت ورزش دارید همه چیز خودکار می شود؟ در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی روش ها و شیوه هایی برای شروع ورزش کردن پرداخته ایم. اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق در این باره دارید می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

شروع مجدد عادت ورزشی و نحوه حفظ آن

Resume exercise habits

زمانی که عادت ورزش کردن داشته باشید به صورت خودکار این کار را انجام می دهید. بدون این که نیرویی در کار باشد شما به باشگاه می روید. اما پس از یک ماه، دو ماه یا احتمالا یک سال تعطیلات، شروع مجدد کاری دشوار و طاقت فرسا است. شما را با چالش های عجیبی مواجه می کند. در ادامه این مقاله نکاتی ارائه شده است که به واسطه آن می توانید برای ادامه فعالیت های ورزشی خود اقدام نمایید. در حقیقت اگر یک عادت کاری ورزشی دارید، به صورت عادت است. در غیر این صورت باید باز هم با شرایط به طور متفاوتی برخورد کنید. شروع مجدد عادت ورزشی نیاز به مواردی دارد که در ادامه ما آن ها را بررسی می کنیم. این موارد به شرح زیر هستند:

عادت ها را کنار نگذارید

ساده ترین راه برای ادامه کار این است که متوقف نشوید. برای جلوگیری از وقفه های طولانی در ورزش یا نوآوری، این عادت چند تلاش می طلبد. در واقع اجتناب از وقفه های طولانی در ورزش یا بازسازی این عادت کمی چالش برانگیز است. این روند ممکن است برای برخی افراد کمی دیر شده باشد و یا همراه با شرایط بسیار سختی باشد. پس اگر عادت به ورزش کردن دارید، در اولین بروز مشکل آن را ترک نکنید. برای ورزش کردن و حفظ عادت خود می توانید به خوبی پیش بروید و به مسیر درست ورزشی تان باز گردید. از این رو تلاش خود را در این زمینه انجام دهید.

نمایش پاداش در روند شروع مجدد عادت ورزش

پاداش ها همیشه در مسیر روند روانی تاثیر بسیار زیادی دارند. شرایط روانی است که می تواند منجر بهبود شرایط زندگی هر فرد شود. وودی آلن در این باره برای حفظ شرایط ورزشی می گوید: نیمی از زندگی هر فرد در ظاهر شدن او خصوصا در جوامع است. با این حال من استدلال می کنم که 90 درصد از ایجاد عادت فقط تلاش برای رسیدن به آن است. شما می توانید در مورد وزن خود، میزان دورهایی که می دوید و یا اینکه می توانید بعداً پرس کنید، نگران باشید. نمایش پاداش منجر به شروع مجدد شرایط شما خواهد شد. اما در ادامه ببینیم که چه روش های دیگری موجود می باشد؟

ایجاد فرایند تعهدی به مدت سی روز

یکی از راه هایی که می توانید برای شروع مجدد عادت ورزش خود اقدام نمایید، ایجاد فرایند های تعهدی است. تعهد منجر به شرایطی در مغز می شود که شما را مسئول انجام فعالیت های تان می کند. از این رو شما می توانید تعهد دهید هر روز به مدت یک ماه حتی برای ۲۰ دقیقه برای ورزش کردن خود اقدام نمایید. این عادت منجر به پیاده سازی روند ورزشی تان خواهد شد. با شما قولی را منعقد می کند که نتیجه در اخر شرایط ویژه است. همچنین با قول دادن تعهد، در هفته های اولیه تصمیم گیری در مورد رفتن به باشگاه می توانید فشار روانی را از خود دور کنید. این امر باعث تقویت عادت ورزش می شود. از این رو اگر تمایل به بازیابی عادت های خود دارید این مسیر را با سرعت پیش ببرید.

برای شروع مجدد عادت ورزش آن را سرگرم کننده کنید

اگر از ورزش در باشگاه لذت نمی برید، حفظ عادت برای شما سخت خواهد بود. هزاران راه وجود دارد که می توانید بدن خود را حرکت دهید و ورزش کنید، بنابراین اگر تصمیم گرفته اید که وزنه زدن یا انجام تمرینات کششی برای شما مناسب نیست، تسلیم نشوید. بسیاری از مراکز تناسب اندام برنامه های متنوعی را ارائه می دهند که می تواند مطابق سلیقه شما باشد.

سرگرم کننده شدن منجر به افزایش روحیه مثبت در شما خواهد شد. انگیزه ای که به شما داده خواهد شد باعث می شود تا بتوانید مسیر خود را با سرعت و شرایط بهتری پیش بروید. روند مثبت ذهنی منجر به شروع مجدد این عادت و حفظ اصول آن می شود. برای این که بتوانید سرگرم کننده بودن را اضافه کنید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. ورزش و شادی دست به دست هم می دهند و می توانند انگیزه شما را افزایش دهند.

برنامه ریزی در ساعات آرام

شروع مجدد عادات ورزش نیاز به برنامه ریزی هم دارد زمان کار را در مکانی قرار ندهید که بدون هیچ زحمتی توسط چیزی حیاتی تر کنار گذاشته شود. بلافاصله بعد از کار یا زمان های اولیه صبح اغلب بهترین موقع برای انجام دادن کار های ورزشی هستند. اگر استرس کار افزایش یابد، تمرینات ناهار ساعت ممکن است بسیار سخت باشد. داشتن برنامه ریزی منجر به تناسب در شرایط می شود و می توانید به عادات اصلی خود بازگردید.

برای شروع مجدد عادت ورزش، یک دوست داشته باشید

داشتن یک جنبه اجتماعی برای ورزش می تواند تعهد شما را به عادت ورزش افزایش دهد. از این رو بهتر است با یکی از دوستا خود در این زمینه اقدام کنید. همراهی با دوستان می تواند منجر به افزایش انگیزه ورزشی شما شود. به عبارتی می توانید با دوست خود برای شروع ورزش پیش بروید. از این رو همراهی با دوستان یا حتی یک دوست در زمینه ورزشی انگیزه زیادی را به همراه خواهد داشت. عادت های ذهنی همراه با پیگیری های دوستانه می تواند موفقیت زیادی به همراه داشته باشد.

داشتن تقویم ضربدری

X تقویم یا تقویم ضربدری یکی از مهم ترین تقویم های کاری در زمینه عادت های ورزشی است. اگر می خواهید عادت های مناسبی داشته باشید بهتر است عادت کنید هر روز که برای ورزش می روید، یک ضربدر قرمز بزرگ در تقویم خود بزنید. فایده این کار این است که به سرعت نشان می دهد چه مدت از زمانی که شما به باشگاه رفته اید می گذرد. نگه داشتن مقدار ثابت X در تقویم راهی آسان برای ایجاد انگیزه در خود است. در حقیقت می توان گفت که رعایت مقدار مشخصی از X در تقویم یک راه ساده برای الهام بخشیدن به خود است.

لذت قبل از تلاش برای شروع مجدد عادت ورزش

پس از اتمام هرگونه تمرین، از خود بپرسید که از چه قسمتهایی لذت برده اید و از کدام قسمتها استفاده نکرده اید. به عنوان یک قاعده، جنبه های لذت بخش تمرین شما انجام می شود و از بقیه اجتناب می شود. با تمرکز بر این که چگونه می توانید تمرینات را لذت بخش تر کنید، می توانید متقاعد شوید که تمایل دارید همچنان به باشگاه بروید. پس اگر تمایل به انجام امور ورزشی خود دارید بهترین کار این است که تلاش خود را با لذت های بسیار همراه کنید.

ایجاد یک آیین

شروع مجدد عادت ورزش

برای شروع مجدد عادت ورزش می توانید به آیین خاصی پایبند شوید. تمرینات روتین شما باید آنقدر جا بیفتد که تبدیل به یک آیین شود. این بدان معناست که زمان روز، استراحت یا نشانه به طور معمول شما را به سمت برداشتن کیف ورزشی و رفتن به باشگاه سوق می دهد. اگر زمان تمرینات شما کاملاً تصادفی باشد، سود بردن از انگیزه یک مراسم دشوارتر خواهد بود.

تسکین استرس

وقتی استرس دارید چه می کنید؟ به احتمال زیاد اقدامات بسیاری اجرا نمی شود. اما ورزش می تواند یک راه عالی برای از بین بردن استرس باشد. به عبارتی ترشح اندورفین باعث بهبود روحیه شما می شود. دفعه بعد که احساس استرس یا خستگی کردید، سعی کنید حرکتی را انجام دهید که از آن لذت می برید. وقتی رهایی از استرس با ورزش ارتباط دارد، بازگرداندن این عادت حتی پس از مرخصی ورزشی آسان است. این مسئله تاثیر بسیار زیادی در شروع مجدد عادت ورزش شما خواهد داشت.

اندازه گیری تناسب اندام برای شروع مجدد عادت ورزشی

وزن همیشه بهترین عدد برای ردیابی نیست. افزایش عضلات می تواند کاهش چربی را جبران کند، بنابراین مقیاس حتی اگر بدن شما تغییر نکند، تغییر نمی کند. اما بهبود تناسب اندام یک راه عالی برای حفظ انگیزه است. ضبط اعداد ساده مانند تعداد حرکت پرش، حرکت دراز و نشست و یا سرعت دویدن می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که تمرینات شما را قوی تر و سریعتر می کند.

اول عادت و سپس تجهیزات

شروع مجدد عادت ورزش

برای شروع مجدد عادت های ورزشی خود به حاشیه ها نپردازید. تجهیزات فانتزی عادت برای ورزش ایجاد نمی کند. با وجود این، برخی هنوز معتقدند که خرید دستگاه هزار دلاری عدم فعالیت آنها را جبران می کند. نخواهد کرد. ابتدا عادت ورزش را شروع کنید. بعد از آن باید نگران داشتن یک باشگاه ورزشی شخصی باشید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی شرایط شروع مجدد عادت ورزش پرداختیم. ورزش یکی از مهم ترین مواردی است که منجر به بهبود شرایط روحی و روانی در افراد می شود. ورش می تواند منجر به کاهش استرس نیز شود. از این رو انجام این کار و داشتن روتین ورزشی اهمیت زیادی دارد.

 

 

منابع
lifehack.org/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا