چگونه بفهمیم ارزش نگهداری ازدواج شما تمام شده است؟

ارزش نگهداری ازدواج زمانی مشخص می شود که شما در طرف مقابل یک سری رفتارهای خاص مشاهده کنید. زمانی که آن شخص تغییری نکند ارزش نگهداری ازدواج هم پایین می آید. هیچ وقت شما نمی توانید ازدواج را ساده بگیرید. گاهی اوقات عدم نجات ازدواج می تواند وابسته به عوامل مختلفی باشد. یک ازدواج که از اول بدون برنامه و ارتباط درست انجام شده باشد طبیعتاً روزی به مشکل برخواهد خورد. افرادی که قبل از ازدواج مشاوره زوجین را انجام نمی دهند بیشتر در معرض جدایی یا طلاق قرار می گیرند. نشانه های عدم نجات ازدواج را در ادامه برای شما خواهیم گفت. ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه بفهمیم ارزش نگهداری ازدواج شما تمام شده چیست؟

خوشبختی در زندگی و ارزش نگهداری ازدواج

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه بفهمیم ارزش نگهداری ازدواج شما تمام شده است، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بدون صمیمیت فیزیکی که یک شراکت عاشقانه را از شراکت افلاطونی متمایز می کند، زوج های متاهل می توانند کم و بیش هم اتاقی شوند. اما اغلب، یک یا هر دو شریک زندگی به دلیل از دست دادن صمیمیت فیزیکی و عدم نجات ازدواج ناامید یا آسیب می بینند.

ازدواج یک فرایند مهم در زندگی است

ازدواج می تواند قلب شما را بشکند – به خصوص اگر فکر می کنید به انتهای راه رسیده اید. هیچ مسیر آسانی برای تصمیم گیری برای طلاق وجود ندارد، و مسیر جدایی برای هر کسی متفاوت است. اگر به این تصمیم دشوار فکر می کنید، باید تعیین کنید که آیا رابطه شما آنقدر سمی است که واقعاً عدم ارزش نگهداری ازدواج برای آن ایجاد شده باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ممکن است تلاش کرده باشید تا با شریک زندگی خود کارها را حل کنید و از نظر ذهنی و عاطفی خسته شده باشید. ممکن است از خود بپرسید که چقدر کار بیشتری باید یا حتی می توانید برای رابطه خود انجام دهید. گاهی اوقات ارزش حفظ یک رابطه را دارد و گاهی اوقات عدم نجات ازدواج اتفاق می افتد. فقط شما پاسخ این سوال را می دانید که آیا بهتر است طلاق بگیرید. در زیر چند عاملی که باید در نظر گرفته شوند آورده شده است.

آیا ازدواج شما ارزش تلاش دارد؟

اگر شما و شریک زندگیتان به طلاق فکر می کنید، ممکن است سوالاتی از خود بپرسید و عواملی را قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرید. اما چگونه می دانید که از نقطه بی بازگشت گذشته اید یا باید به کار روی رابطه خود ادامه دهید؟ پایان  به یک ازدواج می تواند فوق العاده پیچیده و چالش برانگیز باشد و عشق در یک رابطه می تواند این تصمیم را سخت تر کند. اعتراف به این که ممکن است دیگر شریک زندگی خود را دوست نداشته باشید می تواند دشوار باشد. اگر هنوز همدیگر را دوست دارید اما مسائل بزرگ و به ظاهر غیر قابل حلی وجود دارد که باعث می شود به جدایی فکر کنید، چه؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

متأسفانه، عشق ممکن است برای نجات یک ازدواج کافی نباشد، و این می تواند طلاق را بسیار دشوارتر کند. در حالی که فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا عدم نجات ازدواج شما قابل انجام است یا خیر.

نشانه های عدم ارزش نگهداری ازدواج

برخی نگرانی‌های ازدواج، مانند سوء استفاده، وجود دارد که باید به‌طور مطلق معامله شکن باشد. با این حال، علائم بسیار بیشتری وجود دارد که چندان واضح نیستند. اگر به این فکر می کنید که آیا ازدواج شما می تواند یا باید نجات یابد یا خیر، باید هر یک از این مسائل هنوز جدی گرفته شود. به خاطر داشته باشید که تصمیم گیری در مورد جدایی یا عدم جدایی یک موضوع بسیار پیچیده و شخصی است. و همه علائم زیر به تنهایی نشان نمی دهد که رابطه شما نمی تواند بهبود یابد.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

مقاله ای که در سال 2019 در خارج از دانمارک منتشر شد، بیشترین دلایل طلاق را از نمونه بیش از 2000 نفر نشان داد. آن ها فقدان عشق یا صمیمیت، مسائل ارتباطی، فقدان همدردی یا احترام یا اعتماد، بودند. عدم نجات ازدواج سخت است. اما برای بسیاری، سخت‌تر و دردناک‌تر است که از نظر عاطفی از شریک زندگی‌تان جدا باشید. در واقع، تلفاتی که روابط منفی بر سلامت جسمی و روانی وارد می کند، می تواند بسیار زیاد باشد. برخی از تحقیقات نشان می دهد که روابط منفی مزمن یا سوء استفاده آمیز حتی می تواند طول عمر شما را کوتاه کند.

سو استفاده و عدم ارزش نگهداری ازدواج

یک رابطه توهین آمیز احتمالاً غیرقابل نجات است و باید پایان یابد. سوء استفاده هرگز قابل قبول نیست و هیچ کس لیاقت آن را ندارد یا نباید مجبور باشد با آن زندگی کند. اگر در زندگی زناشویی خود با آزار و اذیت روبرو هستید، جستجوی حمایت بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که سوء استفاده همیشه فیزیکی نیست و می تواند به اشکال دیگر از جمله سوء استفاده عاطفی و کلامی باشد.

چگونه بفهمیم ارزش نگهداری ازدواج شما تمام شده است؟

هیچ چیز بهتر از گذراندن خوشبختی ابدی با کسی که دوستش دارید نیست. متأسفانه بسیاری از ازدواج ها به طلاق ختم می شود. برخی از مردم خیلی بیشتر از آنچه که باید مقاومت می کنند و  ارزش نگهداری ازدواج خود را از بین می برند.

آیا ارزش نگهداری ازدواج در رابطه شما وجود دارد؟

چگونه می دانید که آیا ازدواج شما ارزش حفظ و نگهداری را دارد و آیا ازدواج شما به نبردی تلخ برای ادامه زندگی تبدیل خواهد شد؟ در این‌جا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا ارزش نگهداری ازدواج در رابطه شما وجود دارد یا خیر.

با دیدن زوجین دیگر هنوز احساس امیدواری می کنید

زندگی و ازدواج سخت است. وقتی دو نفر با هم ازدواج کردند، خوشبختی به سرعت محو می‌شود، زیرا دغدغه‌های زندگی را فرا می‌گیرد. با این حال، اگر آن احساس قبل را ایجاد کنید، می دانید که هنوز عشقی در شما قابل مشاهده است. وقتی با شما تماس می گیرند یا وارد اتاق می شوند، آیا هنوز احساس می کنید که در آغوش آن ها آرامش دارید؟ در حالی که برای ارزش نگهداری ازدواج چیزی بیش از احساسات لازم است. شما باید ارتباطی داشته باشید که بتواند در برابر سختی های زندگی مقاومت کند.

آن‌ها کسانی هستند که شما می خواهید با آن‌ها باشید

وقتی دنیا در اطراف شما خراب می شود، همسرتان همچنان همان کسی است که می خواهید تا پایان عمر طبیعی خود با او باشید. وقتی خطر در اطراف شماست، برای آرامش خاطر به آن‌ها نگاه می کنید. اگر همیشه متوجه می‌شوید که قبل از رسیدن به خانه، تلفن را برمی‌دارید تا درباره روز خود به آن‌ها بگویید و در طول روز پیامک بفرستید، هنوز یک ارتباط باورنکردنی وجود دارد که بسیاری از مردم ارزش نگهداری ازدواج را ندارند.

شما هرگز جشن سالگرد یا تولد را از دست نمی دهید

همیشه این چیزهای کوچک هستند که یک رابطه را منحصر به فرد می کنند. اگر هنوز همه سالگردها یا تولدها را جشن می گیرید و هدایای منحصر به فرد خریداری می کنید، نشان می دهد که عشق و مراقبت هنوز وجود دارد. بسیاری از پسرها و دختران کمتر به جشن چیزهای کوچک مانند سالگرد یا تولد اهمیت می دهند. اگر کسی را پیدا کردید که بتواند تمام جزئیات کوچک را که بسیار مهم هستند به خاطر بسپارد، ارزش نگهداری ازدواج را دارد.

دلتان برای هم تنگ خواهد شد

اگر بخواهید برای یک آخر هفته با دوستانتان بیرون بروید، آیا همیشه به این فکر می کردید که طرف مقابل چه کار می کند؟ آیا با وجود اینکه دیگران شما را احاطه کردند خود را تنها و دلتنگ آن‌ها می بینید؟ اگر غیبت باعث می‌شود که قلب شما را بیشتر کند، و نمی‌توانید دوری از هم را تحمل کنید، شاید ارزش نگهداری ازدواج را داشته باشد.

شما دعوا نمی کنید

مخالفت و بیان نظرتان مهم است، اما اگر برای محافظت از طرف مقابل تمام تلاش خود را بکنید، نشانه آن است که چیز زیبایی در رابطه وجود دارد. برای تداوم یک رابطه، صبر و ارتباطات عالی نیاز است. محافظت از احساسات نامطلوب آن‌ها، حتی در لحظات احساسی، نشان دهنده عشق و ارادت شما به آن‌ها است.

شما الگوهای بزرگی برای فرآیند ارزش نگهداری ازدواج هستید

بهترین زوج ها کسانی هستند که ممکن است در مورد پول یا مسائل دیگر اختلاف نظر داشته باشند، اما هرگز آن‌ها را آشکار نمی کنند. شما مطمئن می شوید که همیشه با یکدیگر روراست و صادق هستید. اما این کار را به صورت پنهانی انجام می دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هیچ چیز بدتر از این نیست که زن و شوهری جلوی دیگران، مخصوصاً فرزندان شما، دعوا و مشاجره کنند. این باعث می شود آن‌ها احساس ناراحتی کنند و ممکن است احساس کنند که نیاز به انتخاب طرف دارند. اگر با وجود مشکلاتی که وجود دارد، همچنان الگوهای خوبی هستید، ممکن است چیزی داشته باشید که ارزش نگهداری ازدواج را داشته باشد.

شما نمی توانید فکر جدایی را تحمل کنید

آیا فکر پایان به رابطه تان شما را می ترساند؟ احساس می کنید نمی توانید یک روز بدون آن‌ها زندگی کنید؟ این که بخواهید به کسی که دوستش دارید نزدیک باشید، برای پیشبرد کارها ضروری است. احساس طرف مقابل نسبت به شما چیست؟ آیا علاقه به شما در حد احساس شما به آنهاست؟ اگر فکر اینکه صبح که از خواب بیدار می‌شوید در آن‌جا نیستند شما را می‌ترساند، ممکن است ارزش نگهداری ازدواج را داشته باشد.

آیا می توانید به ازدواج خود نگاه کنید و بگویید که اوقات خوب همیشه بهتر از بد بود؟

گاهی اوقات روابط آنقدر با مشکلات زیادی روبرو می شوند که ارزش نگهداری ازدواج سخت می شود. با این حال، اگر بتوانید با لبخند به تمام سختی‌ها نگاه کنید و چیز خوبی را به یاد بیاورید، نشانه آن است که چیز ارزشمندی دارید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا