چگونه از ذهنیت سمی افراد منفی دوری کنیم؟ 

ذهنیت سمی افراد منفی حتی اگر ما افرادی با تمام قابلیت های مثبت گرایی باشیم آسیب زا خواهند بود. افراد منفی با رفتارهایی که دارند ممکن است ابتدا دیگران را به خودشان جذب کنند. اما بعد از این اتفاق رابطه آن ها در طول مدت دچار آشفتگی های زیادی می شود. نحوه مدیریت ذهنیت سمی افراد منفی به تجربه زیاد و راهنمایی از مشاوران نیاز دارد. ما امروز در وبسایت همکده می خواهیم در مورد ذهنیت سمی افراد منفی صحبت کنیم.

همه ما در زندگی خود چند نفر یا ویژگی رفتاری منفی را می شناسیم. به نظر می رسد که آن‌ها هرگز از جایگاهی که در زندگی دارند راضی نیستند و همیشه یک نوع بحران با آن‌ها در جریان است. آن‌ها ایده‌های شما را غیرقابل اجرا یا انتخاب‌های شما را نادیده می‌گیرند. از این گذشته، آیا نمی‌توانید تمام جنبه‌های منفی را که آن‌ها به راحتی می‌بینند، ببینید؟ برای یک فرد منفی، هر چیزی مشکلات آشکاری دارد. آن‌ها به حدی از اضطراب رسید ه اند  که هرگز واقعاً به هیچ کاری نمی رسند. در موارد نادری که آن‌ها کاری را انجام می دهند، بلافاصله به تمام ایرادات و اشتباهات پروژه اشاره می کنند.

ذهنیت سمی افراد منفی زندگی عاطفی ما را خسته می کند

چگونه از ذهنیت سمی افراد منفی دوری کنیم؟ 

این نوع افراد می توانند زندگی عاطفی ما را بسیار خسته کنند و احساس ارزشمندی ما را فلج کنند. به نظر می رسد که آن‌ها از آسیب رسانی ایده های شما لذت می برند یا دائماً در مورد سختی چیزهای زندگی خود ناله می کنند. بسیاری از چیزهای منفی در زندگی یک فرد منفی گرا مستقیماً نتیجه انتخاب هایی است که شخص منفی گرا در زمان مناسب انجام داده یا نتوانسته است انجام دهد. چگونه می‌توانیم خود را از شر افرادی که سیاهچاله‌های عاطفی هستند و در نهایت هر کسی را که به آن‌ها نزدیک می‌شوند می‌کشند و نابود می‌کنند، رها کنیم؟

 چند راه برای رهایی ذهنیت سمی افراد منفی

آیا سعی می کنید خود را از چنگ افراد منفی اندیش رها کنید؟ این تکنیک ها را امتحان کنید.

 برای خودتان ارزش قائل باشید.

اولین قدم این است که ارزش خود را بشناسید. هر کس استعداد یا دیدگاه منحصر به فردی دارد، از جمله شما. شما قدرتمند هستید حتی اگر آن را تشخیص ندهید. به آن سیاه چاله انرژی ضربه بزنید و از آن برای هدایت جاه طلبی های خود استفاده کنید. وقتی متوجه شدید که چقدر قدرتمند هستید و چقدر می توانید به موفقیت برسید، می توانید صداهای منفی زندگی خود را نادیده بگیرید، حتی صداهای خودساخته.

دوری از ذهنیت سمی افراد منفی با حذف افکار منفی خود

شما باید یاد بگیرید که افکار منفی را که هر از گاهی در ذهن شما ظاهر می شود شناسایی کنید. زمانی که بتوانید آن افکار منفی را همان طور که هستند ببینید، می توانید همان افکار را در دیگران ببینید. سپس باید افکار منفی خود را شناسایی کنید، آن‌ها را همانگونه که هستند بپذیرید و به خود بگویید که این دیدگاه را قبول ندارید. هنگامی که شروع به حذف بی رحمانه افکار منفی از وضعیت ذهنی خود کردید، سپس می توانید به مرحله بعدی بروید.‌

دیدگاه مثبت را پرورش دهید.

چگونه از ذهنیت سمی افراد منفی دوری کنیم؟ 

افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید. اگر متوجه شدید که به چیزی مانند “من هرگز نمی‌توانم این کار را انجام دهم. پرورش این نوع دیدگاه مثبت، افکار منفی را از بین می برد. زمانی که افراد منفی نگر، از جمله خود شما، هر از گاهی سعی می کنند شما را به عقب برانند، سپس پاشنه های خود را فرو ببرید و به جلو حرکت کنید. به پیشروی ادامه دهید، به حرکت رو به جلو ادامه دهید، زیرا پیروزی اینگونه انجام می شود. موانع نقطه پایانی نیستند مگر اینکه به آن‌ها اجازه دهید. موانع وجود دارد که باید بر آن‌ها غلبه کرد.

ذهنیت سمی افراد منفی بر  چه جاهایی تاثیر گذار است؟

«از طریق آزمایش و مشاهده شخصی، می‌توانیم برخی از حقایق ساده و جهانی را کشف کنیم. ذهن بدن را حرکت می دهد و بدن از ذهن پیروی می کند. بنابراین منطقاً، الگوهای افکار منفی نه تنها به ذهن، بلکه به بدن نیز آسیب می رساند. کاری که ما در واقع انجام می‌دهیم روی ضمیر ناخودآگاه تأثیر می‌گذارد و به نوبه خود بر ضمیر خودآگاه و همه واکنش‌ها تأثیر می‌گذارد.»

برای دوری از ذهنیت سمی افراد منفی تأثیرات منفی را شناسایی کنید

اکنون که می توانید افکار منفی خود را شناسایی کرده و بر آن‌ها غلبه کنید، می توانید شروع به شناسایی آن‌ها در دیگران کنید. احتمالاً می‌دانید که این تأثیرات چه کسانی هستند. اما برخی از آن‌ها می‌توانند ظریف‌تر از دیگران باشند. افراد ظریف، منفی بودن خود را در نگرانی برای رفاه شما، شغل یا خانواده شما پنهان می کنند. آن‌ها از اضطراب شما در مورد آن چیزها به عنوان دستگیره ای برای خنثی کردن جاه طلبی ها و اهداف شما استفاده می کنند. سر خود را بالا ببرید و اجازه دهید از موضوعات منفی خود عبور کنم.

در طرد شدگی ثابت قدم بمانید.

  1. هنگامی که تأثیرات منفی در زندگی خود را شناسایی کردید و به آن‌ها گوش نکردید، این افراد شروع به حرکت از مرزهای شخصی شما می کنند. زمانی که از مشاوره گرفتن از آن‌ها دست بردارید، وقتی آن‌ها تماس می گیرند به تلفن آن ها پاسخ ندهید، یا شروع به به حداقل رساندن تماس خود با آن‌ها کنید، از شما دورتر می شوند.

برخی اجازه می دهند که فاصله به خودی خود افزایش یابد زیرا قبلاً تأثیر رو به کاهش خود را بر شما درک کرده اند. دیگران برای بازگرداندن نفوذ خود می جنگند و از احساس گناه یا ارعاب استفاده می کنند تا یک بار دیگر شما را به مدار خود بازگردانند.

با افراد مثبت درگیر شوید

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و بخش زیادی از شادی ما را از تعلق به گروه های اجتماعی می گیرند. هنگامی که افراد منفی را از زندگی خود حذف کردید، می توانید حلقه اجتماعی خود را با افراد مثبت و شاداب پر کنید. افرادی که شما را تشویق می کنند و در کارهایی که انجام می دهید از شما حمایت می کنند، ارزشمند هستند. به دنبال افراد مثبت باشید، دوستی آن‌ها را تقویت کنید و ببینید چقدر در زندگی خود با آن‌ها خوشحال هستید.

افکار نهایی در مورد رهایی از ذهنیت سمی افراد منفی

رهایی از چرخه تفکر سمی می تواند کار سختی باشد. اما، در واقع، تلاشی است که شما باید انجام دهید. تا زمانی که در جمع افراد منفی نگر بمانید، هرگز برای رسیدن به بزرگترین موفقیت خود شکوفا نخواهید شد.

ذهنیت سمی افراد منفی که برای داشتن زندگی بهتر باید از شر آن‌ها خلاص شوید.

ذهنیت های سمی باورهایی درباره زندگی یا خودمان هستند که از شرایط نامطلوب، آسیب ها، مسائل حل نشده دوران کودکی و شکست به وجود می آیند. ما شروع به توسعه این طرز فکرها می کنیم و اگر فوراً با آنها رفتار نکنیم، با ما رشد می کنند. آنها این قدرت را دارند که زندگی ما را خراب کنند یا ما را از زندگی کردن به خواسته هایمان یا رسیدن به اهدافمان باز دارند.

شما به اندازه کافی خوب نیستید.

یکی از رایج ترین طرز فکرهای سمی این است که ما برای چیزی خوب نیستیم، خواه یک دانشگاه خاص باشد یا یک شغل یا یک رابطه. زیرا در مقطعی از زندگی مان به شدت چیزی را می خواستیم و به آن نرسیدیم. یا به سراغ شخص دیگری رفت، بنابراین ترس از دستیابی به چیزی که می‌خواهیم به طبیعت دوم تبدیل شد. زیرا نمی‌خواهیم دوباره آن نوع درد را احساس کنیم، بنابراین حتی تلاش نمی‌کنیم. حقیقت این است که ما ممکن است برای شغلی که می خواهیم به اندازه کافی صلاحیت نداشته باشیم و ممکن است فرد مناسبی برای کسی که می خواهیم نباشیم.

همه مرا ترک می کنند

یکی دیگر از طرز ذهنیت سمی افراد منفی این باور است که همه در نهایت شما را ترک خواهند کرد. همچنین از مسائل مربوط به رهایی در دوران کودکی یا از دست دادن شخصی که برای شما عزیزان در سنین بسیار پایین است، ایجاد می شود. برای محافظت از خودتان شروع به ساختن مرزهای شخصی کنید و در نهایت این سناریو را بازسازی می کنید. این که افرادی که دوستشان دارید شما را ترک خواهند کرد و در نهایت تنها خواهید ماند، بنابراین گاهی اوقات روابط خود را خراب می کنید. این امر در روابط عاشقانه ای که در آن یکی از طرفین همیشه در یک طرز فکر تدافعی است، بیشتر دیده می شود.

برای درمان مشکلات رهایی، ابتدا باید به ریشه این موضوع بپردازید که چگونه شروع شد و چه بخش هایی از آن را در روابط خود حمل می کنید. آیا به این دلیل تحریک می‌شوید که همسرتان کاری توهین‌آمیز انجام داده است یا به این دلیل تحریک شدید که این رفتار شما را به یاد زخمی قدیمی می‌اندازد که هنوز باید به آن رسیدگی کنید؟

برای رسیدن به آن‌چه می خواهید باید مبارزه کنید

این باور ممکن است در ابتدا خوب به نظر برسد. اما این موضوع همان ذهنیت سمی افراد منفی است. زیرا هر چیزی که برای ما آسان می شود باعث می شود احساس کنیم که لیاقتش را نداریم. زیرا برای آن سخت کار نکردیم. این ذهنیت ما را از رویاهای بزرگ یا پیروی از قلب یا اشتیاق خود باز می‌دارد. زیرا به این باور رسیدیم که باید سخت تلاش کنیم و برای به دست آوردن زندگی‌ای که می‌خواهیم تلاش کنیم.

منابع
وبسایت thoughtcatalogوبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا