چند نکته درباره تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف شما

تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف یعنی این که شما تعاریف اشتیاق و هدف را نباید یکی بدانید. هدف گذاری نیاز به برنامه ریزی دارد. هنگامی که شما و شریک زندگی تان نزدیک به هم هستید طبیعتاً ایجاد اعتماد راحت تر است. اما هدف گذاری در روابط از راه دور این موضوع کمی دشوارتر است. بسیاری از ما در رابطه راهکار های مختلفی داریم. همان طور که می دانید عادت های مثبت در رابطه انواع مختلفی دارد. اما شما نمی توانید همیشه توقع داشته باشید که همسر شما تمام رفتارهای مثبت را داشته باشد. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. این تعاریف می تواند برای پیگیری از گزینه های مختلف باشد. در مقاله امروز ما می خواهیم در ارتباط با چند نکته درباره تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف شما صحبت کنیم. روابط در همه افراد نقش های مختلفی دارند. برخی افراد ازدواج و روابط را ساده می پندارند و برخی هم روابط خود را سخت می گیرند.

رابطه سالم و تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف در روابط از راه دور

این که هر فردی در روابط خودش چه نوع طرز فکری دارد می تواند در زندگی او هم تاثیر داشته باشد. روابط بین افراد دارای نکات و قوانین مختلفی است. هر فرد که بتواند این قوانین را به درستی انجام دهد می تواند در آینده روابط خود پیشرفت داشته باشد. جذابیت عاشقانه در افراد مختلف به صورت های مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نکته درباره تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف شما چگونه است.

در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند هدف که روابط از راه دور باید داشته باشد، صحبت کنیم.

رازهای یک رابطه سالم و تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف در روابط از راه دور

اول، بدیهی است که بدانید روابط پیچیده هستند، زیرا، طبیعتاً، انسان ها پیچیده هستند. و برخی از انسان ها پیچیده تر از دیگران هستند. و بی ثباتی در این موضوعات باعث می شود تضمینی برای رابطه سالم وجود نداشته باشد. برای برخی افراد، روابط بدترین چیزها را در آن‌ها نشان می دهد.

دوم، همه روابط متفاوت است. اما از آنجایی که یکی از کارهای مورد علاقه ما بازی مقایسه است، سعی می‌کنیم شرایط خودمان را با دیگران مقایسه کنیم. بازی مقایسه را برای ایجاد رابطه سالم را انجام ندهید – این یک رقابت بدون برد است.

تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف در روابط از راه دور

روابط از راه دور امروزی از زمان نامه نویسی فاصله زیادی پیدا کرد. در حال حاضر، ما در عصری زندگی می کنیم که ارسال پیامک و پیام فوری امری عادی است. با فناوری، هزینه تعامل با شریکی که سال‌ها ندیدید و کیلومترها دورتر است تقریبا ناچیز است. علاوه بر این، به جای اینکه یک روز کامل منتظر بمانیم تا یکی از عزیزان به رایانه خود برسد و به ایمیل‌ها پاسخ دهد، فناوری مدرن راهی برای دریافت پاسخ‌های آنی در اختیار ما قرار می‌دهد. به همین دلیل، افراد بیشتری به طور فزاینده ای مایل به برقراری روابط از راه دور هستند و روند جستجوی گوگل می تواند این واقعیت را تأیید کند. بررسی سریع ترندهای گوگل نشان می دهد که “چگونه روابط از راه دور کارساز باشد” بیشترین سوال در رده روابط در سال 2017 بود.

نکته

فناوری در ایجاد فرصت‌های بیشتری به افراد برای به اشتراک گذاری لحظات صمیمی با یکدیگر، بسیار مفید است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روابط از راه دور رشد کنند. با این حال، حفظ یک رابطه از راه دور نیاز به تلاش بیشتری دارد، فراتر از رابطه معمولی. ممکن است عوارض مختلفی مانند تنهایی و غم و اندوه ایجاد شود. بنابراین، برای اطمینان از اینکه چنین روابطی درجه بالایی از هیجان، اشتیاق و طراوت را حفظ می کنند، چند نکته هدف رابطه را مورد بحث قرار می دهیم. در این‌جا چند هدف که هر روابط از راه دور باید داشته باشد بیان خواهد شد:

تعهد ناشی از امید و تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف در رابطه

اعتقاد به اینکه رابطه می تواند به طور مداوم کار کند، انگیزه ای را که زوجین را به تحقق اهداف رابطه شان سوق می دهد، تجدید می کند. اگر هر یک از شرکا شروع به عدم اعتماد کنند، بر میزان تمایل آنها برای مشارکت در رابطه تأثیر منفی می گذارد. همچنین اغلب منجر به ناهماهنگی در رابطه می شود.

در روابط از راه دور برنامه های خود را همگام کنید

در حالی که برخی از افراد از مفهوم برنامه ریزی عمدی به نفع خودانگیختگی در روابط اجتناب می کنند، یک رابطه از راه دور چنین تجملی تلقی نمی شود. روابط از راه دور باید با مناطق زمانی، برنامه‌های کاری و ترجیحات خواب متفاوت مبارزه کنند. بنابراین انتظار می رود که یکی از شرکا در دسترس باشد در حالی که دیگری در دسترس نباشد. متعاقباً، برنامه‌های زمانی مختلف رابطه را بیش از پیش تحت فشار قرار می‌دهد.

تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف روابط از راه دور به صورت قابل پیش بینی

شما می خواهید از نظر نحوه رفتار، ارتباط یا پاسخ به ارتباطات قابل پیش بینی باشید. اگر همیشه به پیام‌ها پاسخ می‌دهید، به این کار ادامه دهید. اگر در عرض حداقل دو ساعت به تماس ها یا پیام ها پاسخ دادید، این کار را انجام دهید یا توضیح دهید که چرا نتوانستید به تلفن دسترسی پیدا کنید. همچنین توصیه می شود اهداف رابطه خود را به صورت دوره ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که طرف مقابلتان هیچ شک و تردیدی ایجاد نمی کند.

چند نکته درباره تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف شما

آیا می توانید بلافاصله تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف خود در زندگی را تشخیص دهید؟ بسیاری از مردم تمایل دارند این دو را در زندگی خود اشتباه بگیرند. همچنین در نهایت برای مدت کوتاهی کاری را انجام می دهند که به آن علاقه دارند و فکر می کنند هدفشان این است. اما در نهایت متوجه می شوند که زندگی آن‌ها چیزی را در اختیار ندارد.

“شور احساسات قانع کننده شما در پشت رویاهایتان است. احساسات شما اشتیاق شما را هدایت می کند. هدف، دلیل پشت همه چیز است. جسیکا لورن دبری، کارآفرین سلامتی می گوید: هدف دلیل عمیق وجود شماست.

نکته

دانستن تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف می تواند انجام کارهایی را که به آن‌ها علاقه دارید بدون اینکه خودتان را به خاطر آن‌ها آزار دهید آسان تر کند.  همچنین می تواند شما را به سمت هدف واقعی خود در زندگی راهنمایی کند. در این‌جا چند تفاوت بین یافتن علاقه و یافتن هدف وجود دارد.

«اگر می‌خواهید آتشی را با اشتیاق و هدف روشن کنید، باید با پایه‌ای از چوب (هدفتان) شروع کنید و شعله را با یک کبریت (علاقه‌تان) شروع کنید.» – جسیکا لورن دبری

اشتیاق مربوط به احساسات شماست

کارهایی که در زندگی انجام می دهیم اغلب با واکنش عاطفی ما به آن‌ها اتفاق می افتد. ما کارها را به این دلیل انجام می دهیم که آن‌ها را دوست داریم. زیرا به ما احساس خوبی می دهند. اشتیاق انگیزه عاطفی برای انجام کاری است که انجام می دهید. این جرقه عاطفی است که شما را وادار می کند. این کار باعث می شود تا با آن‌چه می خواهید در زندگی خود انجام دهید به جلو بروید.

“شور احساسات قانع کننده شما در پشت رویاهایتان است. دبری اضافه می کند که احساسات شما اشتیاق شما را هدایت می کند. اشتیاق مهم است، و این چیزی است که شما در زندگی خود به آن نیاز دارید.

هدف در مورد دلیل پشت آنها است

جایی که اشتیاق احساسی است، هدف شما پشت آن است. تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف این عمل را به ارمغان می آورد. بنابراین روی افعال تمرکز می کند. جورج کروگر، کارآفرین می گوید: هدف، شما را کامل می کند. هدف شما دلیل این است که در وهله اول کاری را انجام می دهید. شما فقط به این دلیل که چیزی را دوست دارید به آن علاقه ندارید. هدف شما پایه ای است که باید بر روی آن اشتیاق شما بنا شود.

اشتیاق اغلب می تواند در مورد انگیزه های خودخواهانه باشد

در حالی که اشتیاق همیشه خودخواهانه نیست، اشتیاق اغلب این ظرفیت را دارد که خودخواه باشد. “شما می توانید برای لذت خود به دنبال اشتیاق باشید. کروگر می افزاید: این می تواند صرفاً خودپسند باشد. وقتی از علایق خود پیروی می کنید، این کار را انجام می دهید، زیرا حس خوبی دارد. این چیزی است که عمیقاً از آن لذت می برید. حتی اگر این به معنای قرار گیری خود بر دیگرانی باشد که واقعاً به آن نیاز دارند. جایی که اشتیاق می تواند عناصر خودخواهانه داشته باشد، هدف هرگز خودخواهانه نیست.

هدف همیشه مربوط به افراد دیگر نیست، اما اغلب اوقات ممکن است اینطور باشد. «هدف خودخواهانه نیست. این شامل خدمت به دیگران است، اما بندگی نیست. از ایجاد شادی احساس شادی می کند. این در مورد ارزش افزودن به زندگی دیگران و ایجاد ارزش در زندگی شما است.

نکته ای در ارتباط با تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف

هدف شما ممکن است از شما بخواهد که دیگران را در اولویت قرار دهید، و ممکن است از شما بخواهد که احساسات خود را به خاطر یک هدف بزرگتر کنار بگذارید. اما بهترین بخش در مورد آن این است: اصلاً برای شما مهم نیست، زیرا می‌دانید که این همان کاری است که برای انجام آن به این‌جا آمدید.

هدف تمرکز قابل توجهی دارد

جایی که اشتیاق می تواند در همه جا، وحشی و هیجان انگیز باشد، هدف بسیار متمرکزتر است. وقتی خیلی یک چیز را احساس می‌کنید، مهم نیست که چیست. اشتیاق شما می تواند به هوس عواطف و احساسات شما تغییر کند.

« تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف یعنی هدف با شکست یا حساسیت به انتقاد همتایان ما متزلزل نمی شود. اگر نتایج ما طبق برنامه در چند تلاش اول پیش نرود، هدف متوقف نمی شود. دیگو کنترراس می‌گوید: اگر دقیقاً این نقش را برای خود ترسیم کنیم و نتوانیم آن را بدست آوریم، هدف متوقف نمی‌شود.

نکته

هدف بر روی مفرد متمرکز است. وقتی هدف خود را پیدا کردید، بسیار مشخص است. هدف شما چیزی است که زندگی شما را کامل می کند و به شما احساس کامل بودن می دهد. اشتیاق می تواند بیاید و برود، اما هدف همیشه است. یا حداقل، تا زمانی که هدف خود را کامل کنید و هدف دیگری پیدا کنید. اهداف بلند مدت هستند.

یکی از انواع تفاوت بین یافتن اشتیاق و هدف: اشتیاق درباره «چی» است و هدف درباره «چرا» است.

وقتی به علایق خود فکر می کنید، همه چیز در مورد این است که “چیست” این علایق شما. آیا به موسیقی علاقه دارید؟ هنر؟ عشق؟ علایق شما چیزهایی هستند، در حالی که هدف شما درباره «چرا» است – چرا به این هدف در زندگی کشیده می شوید؟ هدف همه چیز در مورد انگیزه شما برای انجام کاری است که انجام می دهید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا