چند هدف که روابط از راه دور باید داشته باشد

روابط از راه دور قوانینی دارد که با روابط نزدیک به هم متفاوت است. هنگامی که شما و شریک زندگی تان نزدیک به هم هستید طبیعتاً ایجاد اعتماد راحت تر است. اما در روابط از راه دور این موضوع کمی دشوارتر است. بسیاری از ما در رابطه راهکار های مختلفی داریم. همان طور که می دانید عادت های مثبت در رابطه انواع مختلفی دارد. اما شما نمی توانید همیشه توقع داشته باشید که همسر شما تمام رفتارهای مثبت را داشته باشد. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. این تعاریف می تواند برای پیگیری از گزینه های مختلف باشد. در مقاله امروز ما می خواهیم در ارتباط با چند هدف که روابط از راه دور باید داشته باشد صحبت کنیم. روابط در همه افراد نقش های مختلفی دارند. برخی افراد ازدواج و روابط را ساده می پندارند و برخی هم روابط خود را سخت می گیرند.

رابطه سالم و اهداف در روابط از راه دور

این که هر فردی در روابط خودش چه نوع طرز فکری دارد می تواند در زندگی او هم تاثیر داشته باشد. روابط بین افراد دارای نکات و قوانین مختلفی است. هر فرد که بتواند این قوانین را به درستی انجام دهد می تواند در آینده روابط خود پیشرفت داشته باشد. جذابیت عاشقانه در افراد مختلف به صورت های مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که این جذابیت عاشقانه برای هر فردی چه تعریفی دارد و چه تاثیراتی می تواند بگذارد.

در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند هدف که روابط از راه دور باید داشته باشد، صحبت کنیم.

چگونه ایجاد اهداف در روابط از راه دور برای یک رابطه سالم عالی هستند؟

یک رابطه عالی به مقدار قابل توجهی کار و انرژی نیاز دارد. این تعهد تضمین می کند که می توانید پیوندی را که با شخص دیگری به اشتراک می گذارید حفظ کنید. با گذشت زمان، روابط ممکن است با چالش ها و تغییرات زیادی همراه شود. هر فردی ممکن است به طرق مختلف رشد کند و باید یاد بگیرد که چگونه با شرایط مختلف سازگار شود.

اگر می‌خواهید رابطه‌تان بقای خود را حفظ کند، مهم است که با شریک زندگی خود ایجاد اهداف در رابطه را در نظر بگیرید. چه بخواهید یاد بگیرید چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنید یا حس عاشقانه بیشتری داشته باشید، همیشه زمینه هایی وجود دارد که می توانید پیشرفت کنید. وقتی آماده هستید که کیفیت رابطه خود را بهبود ببخشید، چند هدف عالی برای رابطه با شخصی که دوست دارید ایجاد کنید. در این‌جا برخی از اهداف در روابط از راه دور وجود دارد که باید آن را در نظر داشته باشید:

ایجاد فضای امن با یکدیگر

بسیاری از زوج ها اغلب ممکن است وابستگی زیادی به یکدیگر داشته باشند. این وابستگی می‌تواند رشد طولانی مدت رابطه را دشوار کند. ممکن است سخت باشد که زمانی را جدا از هم بگذرانید یا هر ساعت با یکدیگر تماس نگیرید. اگر متوجه شدید که به طور مداوم به توجه دیگران مهم خود نیاز دارید، ممکن است زمان آن باشد که کمی فضای شخصی داشته باشید و زمانی را جدا از هم در طول هفته بگذرانید. یکی از اهداف در رابطه شما می تواند گذراندن زمانی جداگانه باشد. این کار باعث می شود تا بتوانید استقلال خود را بازیابید و یاد بگیرید که چگونه از فعالیت های جدا از یکدیگر لذت ببرید.

علایق مشترک و اهداف در روابط از راه دور را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید

اگرچه طبیعی است که بر اساس شخصیت خود علایق متفاوتی نسبت به همسرتان داشته باشید. همچنین مهم است که علایق مشترکی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید از گذراندن وقت با هم برای تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود لذت ببرید. یکی از اهداف رابطه شما می تواند اشتراک علایق مشترک باشد. این کار باعث می شود تا اطمینان حاصل شود که از گذراندن وقت با هم لذت می برید و نیازی به حضور در گروه های بزرگ برای تفریح ندارید. اگر نمی‌توانید فعالیت‌هایی را پیدا کنید که هر دو از آن لذت ببرید، با امتحان فعالیت‌هایی در فضای باز کارهای خود را انجام دهید. این به شما امکان می‌دهد سرگرمی‌ها یا علایق جدیدی را کشف کنید که کیفیت رابطه شما را افزایش می‌دهد، آزمایش کنید.

اهداف در روابط از راه دور خود را در رسانه های اجتماعی به رخ نکشید.

سالم ترین روابط آنهایی است که هر فرد در آن امن است و نیازی به دروغگویی در شبکه های اجتماعی در مورد شریک زندگی خود ندارد. نیازی نیست به بقیه دنیا ثابت کنید که رابطه ای باورنکردنی دارید. در عوض، باید بتوانید از چیزهایی که به اشتراک می گذارید لذت ببرید بدون اینکه نیازی به جلب توجه دنیای بیرون داشته باشید.

نکته

اگر با ارسال همه چیز در رسانه های اجتماعی مشکل دارید، به جای این کار، هدف خود را ایجاد کنید تا عمیق تر به اهداف در رابطه خود بروید. سعی کنید بیشتر در مورد همسرتان بیاموزید یا زمان بیشتری را با هم بگذرانید.

با شریک زندگی خود بهترین دوست شوید

تبدیل به شریک عاشقانه با کسی می تواند آسان باشد، اما تبدیل به بهترین دوستان حتی سخت تر است. داشتن شریک زندگی به عنوان بهترین دوست به این معنی است که از آسیب پذیری در برابر یکدیگر نمی ترسید.

ایجاد اهداف در روابط از راه دور یعنی کارها برای شریک زندگی عادی هستند

کارهای روزمره بخشی از زندگی همه افراد است. افرادی که تمام وقت کار می کنند و مجرد هستند 100٪ کارهای خود را انجام می دهند. در یک رابطه سالم، برای فرآیند ماندگاری زوجین آن افراد مسئولیت های شخصی خود را از دست نمی دهند. البته می‌توان برخی از آن کارها را به شریکی واگذار کرد، اما آن‌ها نباید مسئولیت 100% کارهای طرف مقابل را بر عهده بگیرند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شریک زندگی در خانه مجبور باشد کودکان را بزرگ کند و از آن‌ها مراقبت کند. چرا که این خود یک کار طاقت فرسا است.

رازهای یک رابطه سالم و اهداف در روابط از راه دور

اول، بدیهی است که بدانید روابط پیچیده هستند، زیرا، طبیعتاً، انسان ها پیچیده هستند. و برخی از انسان ها پیچیده تر از دیگران هستند. و بی ثباتی در این موضوعات باعث می شود تضمینی برای رابطه سالم وجود نداشته باشد. برای برخی افراد، روابط بدترین چیزها را در آن‌ها نشان می دهد.

دوم، همه روابط متفاوت است. اما از آنجایی که یکی از کارهای مورد علاقه ما بازی مقایسه است، سعی می‌کنیم شرایط خودمان را با دیگران مقایسه کنیم. بازی مقایسه را برای ایجاد رابطه سالم را انجام ندهید – این یک رقابت بدون برد است.

چند هدف که روابط از راه دور باید داشته باشد

روابط از راه دور امروزی از زمان نامه نویسی فاصله زیادی پیدا کرد. در حال حاضر، ما در عصری زندگی می کنیم که ارسال پیامک و پیام فوری امری عادی است. با فناوری، هزینه تعامل با شریکی که سال‌ها ندیدید و کیلومترها دورتر است تقریبا ناچیز است. علاوه بر این، به جای اینکه یک روز کامل منتظر بمانیم تا یکی از عزیزان به رایانه خود برسد و به ایمیل‌ها پاسخ دهد، فناوری مدرن راهی برای دریافت پاسخ‌های آنی در اختیار ما قرار می‌دهد. به همین دلیل، افراد بیشتری به طور فزاینده ای مایل به برقراری روابط از راه دور هستند و روند جستجوی گوگل می تواند این واقعیت را تأیید کند. بررسی سریع ترندهای گوگل نشان می دهد که “چگونه روابط از راه دور کارساز باشد” بیشترین سوال در رده روابط در سال 2017 بود.

نکته

فناوری در ایجاد فرصت‌های بیشتری به افراد برای به اشتراک گذاری لحظات صمیمی با یکدیگر، بسیار مفید است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روابط از راه دور رشد کنند. با این حال، حفظ یک رابطه از راه دور نیاز به تلاش بیشتری دارد، فراتر از رابطه معمولی. ممکن است عوارض مختلفی مانند تنهایی و غم و اندوه ایجاد شود. بنابراین، برای اطمینان از اینکه چنین روابطی درجه بالایی از هیجان، اشتیاق و طراوت را حفظ می کنند، چند نکته هدف رابطه را مورد بحث قرار می دهیم. در این‌جا چند هدف که هر روابط از راه دور باید داشته باشد بیان خواهد شد:

تعهد ناشی از امید

اعتقاد به اینکه رابطه می تواند به طور مداوم کار کند، انگیزه ای را که زوجین را به تحقق اهداف رابطه شان سوق می دهد، تجدید می کند. اگر هر یک از شرکا شروع به عدم اعتماد کنند، بر میزان تمایل آنها برای مشارکت در رابطه تأثیر منفی می گذارد. همچنین اغلب منجر به ناهماهنگی در رابطه می شود.

در روابط از راه دور برنامه های خود را همگام کنید

در حالی که برخی از افراد از مفهوم برنامه ریزی عمدی به نفع خودانگیختگی در روابط اجتناب می کنند، یک رابطه از راه دور چنین تجملی تلقی نمی شود. روابط از راه دور باید با مناطق زمانی، برنامه‌های کاری و ترجیحات خواب متفاوت مبارزه کنند. بنابراین انتظار می رود که یکی از شرکا در دسترس باشد در حالی که دیگری در دسترس نباشد. متعاقباً، برنامه‌های زمانی مختلف رابطه را بیش از پیش تحت فشار قرار می‌دهد. یکی از اهداف اولیه رابطه برای هر زوجی که از راه دور با یکدیگر هستند باید این باشد که هر روز زمانی را ایجاد کنند که هر دو طرف بتوانند در چت ویدیویی یا تماس تلفنی طولانی شرکت کنند.

رک باشید

ورود به روابط از راه دور با سوء ظن بالایی به خیانت همراه است. مدیریت چنین خطراتی مستلزم سطح بالایی از اعتماد بین شرکا است. بنابراین، ضروری است آگاهانه از رفتارهای مشکوکی که ممکن است شریک زندگی شما را در مسیر بی اعتمادی قرار دهد، اجتناب کنید. به عنوان مثال، همیشه در مورد دوستان جدید صریح باشید، نه اینکه شریک زندگی شما از طریق رسانه های اجتماعی یا دوستان خود متوجه این موضوع شود.

در روابط از راه دور قابل پیش بینی باشید

شما می خواهید از نظر نحوه رفتار، ارتباط یا پاسخ به ارتباطات قابل پیش بینی باشید. اگر همیشه به پیام‌ها پاسخ می‌دهید، به این کار ادامه دهید. اگر در عرض حداقل دو ساعت به تماس ها یا پیام ها پاسخ دادید، این کار را انجام دهید یا توضیح دهید که چرا نتوانستید به تلفن دسترسی پیدا کنید. همچنین توصیه می شود اهداف رابطه خود را به صورت دوره ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که طرف مقابلتان هیچ شک و تردیدی ایجاد نمی کند.

ارزش بحث “احمقانه”

موضوعات کسل کننده در روابط روزانه هر فرد ممکن است بیهوده به نظر برسد. اما با این وجود برای ایجاد یک ریتم روزانه قابل پیش بینی در چشم شریک زندگی شما ضروری است. تمایل به بحث صرفاً در مورد چیزهای “مهم” می تواند صمیمیت  موجود با ارتباط بر سر پیروزی ها و شکست های کوچک در زندگی روزمره هر یک از طرفین را کاهش دهد. بنابراین، شما باید به چیزهای کوچک بخندید و با چیزهای به ظاهر “احمقانه” نیز پیوند بخورید. ایجاد لحظات تمسخرآمیز و سرگرم کننده با یکدیگر به صورت آنلاین یکی از بهترین اهداف روابط از راه دور است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا