چند نشانه که نشان می دهد تحمل بالایی برای افراد سمی دارید

افراد سمی می توانند برای شما خطرساز باشند. اما برخی افراد تحمل بالاتری نسبت به این افراد دارند. افراد ممکن است در موقعیت های مختلف رفتار های متفاوتی داشته باشند. رفتار می تواند شامل گزینه ها مختلف باشد. رفتار ها اگر به گونه ای باشد که باعث پیشرفت افراد شود  رفتار ها برای افراد مختلف نشانه های متفاوتی دارد. برای مثال یک شخص ممکن است از رفتار تکبر خودش احساس رضایت داشته باشد.

از آن سمت این رفتار ممکن است به بقیه افراد آسیب برساند. گاهی اوقات باید با یک سری از رفتار ها کنار بیاییم. چند نشانه که نشان می دهد تحمل بالایی برای افراد سمی دارید موضوع امروز ما است. رفتار ها همان طور که قبلاً گفتیم انواع مختلفی دارند. انواع رفتار ها می تواند در افراد مختلف ایجاد شود. برای مثال وقتی که یک فرد در هنگام عصبانیت یا هنگام تماشای مسابقه فوتبال واکنش های از خود نشان می دهد نمی توان گفت این واکنش برای رفتار همیشگی او است.

رفتارهای دارای دلبستگی به افراد سمی

گزینه دیگری که باید بدانید این است که رفتار ها ممکن است در هر شخصی به نوع های مختلفی بروز دهد. رفتار های اجتماعی یکی از رفتار هایی است که موضوع امروز ما نیز هست. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه که نشان می دهد تحمل بالایی برای افراد سمی دارید، صحبت کنیم.

چند راه برای رهایی از دلبستگی به افراد سمی

ما در زندگی به چیزهای زیادی وابسته می شویم. اما همه این موارد برای ما خوب نیست. به همین دلیل است که عدم دلبستگی مفهومی حیاتی است. بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند که باور کنند حالت عدم دلبستگی بی‌احساس و بسته است. اما این موضوع بسیار دور از ذهن است.

در عوض، این مقاله عدم دلبستگی به افراد سمی و مسائل عاطفی اشاره دارد که وقتی به آن‌ها وابسته می‌شوید. همچنین دلبستگی به افراد سمی می‌تواند باعث آشفتگی و مسمومیت شود. این می تواند به معنای رهایی افراد و روابط سمی باشد به گونه ای که احساس آزادی و مثبت اندیشی را در شما ایجاد کند.

نکته

عدم دلبستگی زمانی که به درستی انجام شود، آرامش، تفکر مثبت و شادی را در زندگی ایجاد می کند. مشکل این است که شروع این سفر معنوی می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر مجبور باشید افرادی را که به داشتن آن‌ها در زندگی خود عادت کردید، رها کنید. حتی اگر آن‌ها ذهنیت منفی را سمی ایجاد کنند.

این یک مسیر دشوار است که می تواند ترسناک باشد، اما نتایج نهایی آن ارزش موفقیت را دارد. از اینکه چقدر احساس آرامش و شادی می کنید شگفت زده خواهید شد.  در این‌جا چند راه برای از نابودی دلبستگی به افراد سمی وجود دارد

مهربان باشید و وابستگی متقابل را درک کنید

شفقت کلید عدم دلبستگی به افراد سمی است، و در مورد مهربانی با خود و همچنین دیگران است. این به شما این امکان را می دهد که بخواهید به درد، رنج و مشکل پایان دهید، هم برای شما و هم برای افراد سمی زندگیتان. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با خودتان ملایم‌تر باشید. بنابراین می‌فهمید که سزاوار این اتفاق نیستید و شروع به نابودی وابستگی‌هایی می‌کنید که این مشکل را ایجاد می‌کنند.

نکته

در عین حال، این مهربانی به شما این امکان را می دهد که برای افرادی که از خود به جای می گذارید آرزوی خوبی در زندگی آن‌ها داشته باشید. شما می‌دانید که می‌توانید بدون آن‌ها زندگی کنید و آن‌ها بدون شما. عشق شما به آن‌ها و میل به خوشبختی آن‌ها بیشتر از وابستگی شما به آن‌ها است. این کار باعث می‌شود راحت‌تر آن‌ها را رها کنید و ادامه دهید، و همچنین اغلب باعث می‌شود که شما پخته‌تر باشید.

جلوگیری از دلبستگی به افراد سمی در آینده

این مفهوم از شفقت در عدم دلبستگی ریشه در ایده وابستگی متقابل دارد. این بدان معنی است که شما برای همه خوشبختی و رنج کمتری می خواهید. زیرا می توانید ببینید که همه شما از طریق منفی بافی و تلاش برای زندگی بهتر به هم مرتبط شدید. سپس خواهید فهمید که همه شما به هم متصل هستید – و به این ترتیب، میل شما به دلبستگی به افراد سمی  از بین خواهد رفت.

نکته

اگر با این مفهوم مشکل دارید، سعی کنید حواس خود را در حین کار بر روی آن پرت کنید. تمرکز خود را به جای خود بر روی دیگران متمرکز کنید و این شفقت را به بیرون نشان دهید.

به کسی کمک کنید تا در دوران سختی بگذرد، یا به موسسات خیریه کمک مالی کنید و عشق را در اطراف خود پخش کنید.

روی خود و هدفتان تمرکز کنید

اگر در اطراف یک فرد سمی بودید و زمان زیادی را با او می گذرانید، می دانید که چقدر از انرژی شما صرف رفع نیاز هر هوس او می شود. این بدان معناست که شما اغلب از خودتان غافل می شوید و فقط سعی می کنید آن‌ها را راضی کنید. به همین دلیل است که نابودی دلبستگی به افراد سمی بسیار مهم است.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که تمرکزتان را از دیگران دور کنید و روی خودتان بگذارید. بر خلاف آن‌چه ممکن است فکر کنید، تمرکز بر خود لزوماً خودخواهانه نیست. شما باید اولویت اصلی خود باشید و مفهوم دوست داشتن خود قبل از هر کس دیگری ارزش زیادی دارد. افراد سمی انرژی شما را تخلیه می کنند و برای بازیابی آن باید روی خودتان تمرکز کنید.

عادات سالم و مراقبت از خود تنها هدف عدم دلبستگی به افراد سمی نیست

این فقط در مورد ایجاد عادات سالم و مراقبت فیزیکی از خود نیست. بلک در مورد این است که به درون خود نگاه کنید و از خود بپرسید که چه می خواهید.

  • اهداف، امیدها و رویاهای شما چیست؟
  • چه احساسی می خواهید داشته باشید؟
  • می خواهید خود را وقف چه چیزی کنید؟

چگونه می توانید به این آرزوها برسید؟

سوال دیگری که می توانید مرتباً از خود بپرسید این است که به سادگی بگویید “حال من چطور است؟” آنقدر خودتان را دوست داشته باشید که بهترین ها را برای سلامتی خود بخواهید. این می تواند برای شما انگیزه ایجاد کند. همچنین باعث می شود تا تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید و از کسانی که شما را به پایین می کشانند دست بردارید.

چند نشانه که نشان می دهد تحمل بالایی برای افراد سمی دارید

گاهی اوقات افراد سمی جذب می شوند. اما اگر منجر به فعل و انفعالات سمی شود، چه فایده ای دارد؟ آن را «یین و یانگ»، «خوب و بد» یا «درست و نادرست» بنامیم. یک چیز کاملاً واضح است: متضادها جذب می شوند. جهان مثال‌های زیادی دارد. اما شاید بتوان این پدیده‌ها را با قوانین طبیعی زیربنایی که زیربنای آنهاست توضیح داد. بیایید از جایی شروع کنیم.

نکته

برخلاف نیروی جاذبه بین دو جسم با بارهای متضاد، دو جسم که دارای بار مشابه هستند یکدیگر را دفع می کنند. اگر در حال و هوای توضیح انسان‌گرایانه‌تری هستید، در این‌جا یکی از مواردی که از روانشناسی درباره افراد سمی بیان خواهد شد:

خوشبخت ترین زوج ها هرگز شخصیت یکسانی ندارند آن‌ها فقط بهترین درک را از تفاوت های خود دارند.

افراد سمی و “ضعف”

با این اوصاف، در این‌جا چند نشانی شخصیتی دیگر وجود دارد که ممکن است نسبت به افراد سمی تحمل بالاتر از حد متوسط ​​داشته باشید. چند نشانه که می توانید به راحتی با افراد سمی کنار بیایید:

«اگر آن‌ها اغلب این کار را انجام دهند، اشتباه نیست. این فقط رفتار آنهاست.” ~ دکتر استیو مارابولی

شما مهربان هستید

ما باید یک حقیقت مهم را درک و بپذیرفتیم:

افراد سمی هم به دنبال “ضعف” هستند و هم از آن سوء استفاده می کنند. این ها سردرگمی های متعددی در مورد دنیای اطراف خود دارند. اما شاید قابل توجه ترین آن‌ها درک آن‌ها از مهربانی است که ضعیف تلقی می شود.

شنونده خوبی هستید

شنونده عالی دارای یک موهبت است، موهبتی که در دنیای امروز کم است. با این حال، اگر یک فرد سمی بداند که شما شنونده فعالی هستید، ممکن است از شما به عنوان خروجی برای به اشتراک گذاشتن حالت منفی خود استفاده کند. همچنین، افراد سمی به آن‌چه شما می گویید اهمیتی نمی دهند.

شما آرام هستید

منظور ما ویژگی‌های رفتاری با بیشترین صداقت این است. شما احتمالاً زندگی همه ما را کمی آسان کردید. اما افراد سمی گروهی از افراد هستند که شما نمی خواهید جنبه مهربان و راحت خود را با آن‌ها نشان دهید. افراد آرام دارای نوعی آرامش درونی زیبا هستند که یک فرد سمی ممکن است آن را به اشتباه به عنوان انفعال تعبیر کند.

شما شامل همه هستید

همه ی ما فردی را می شناسیم که در با هر کسی کنار می آید. ایجاد هماهنگی، و افزایش روحیه در DNA این فرد وجود دارد. اما یک اقلیت کوچک، به دلایل غیرقابل توضیح، می خواهند چشم انداز آفتابی شما را تغییر دهند. همانطور که گفتیم، متضادها جذب می شوند. فاصله خود را حفظ کنید

شما معتقدید که همه می توانند تغییر کنند

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق ما خوب هستیم. اما همه نمی توانند یا نمی خواهند ماهیت بهتر خود را کشف کنند. فردی که معتقد است همه می توانند تغییر کنند، نوع خاصی از ایده آلیسم دارد.

نکته

بسیاری از ایده آلیست ها مسیر تاریخ را به سمت بهتر شدن تغییر داده اند. اما اگر آماده نیستید، شاید بهتر است انرژی خود را به دور از موقعیت‌های افراد سمی متمرکز کنید.

نمی توانید بگویید “نه”.

برخی از ما برای گفتن “نه” مشکل داریم. اگر یک پیام 300 کلمه ای بنویسید و توضیح دهید که چرا نمی توانید کاری را انجام دهید، این توصیه برای شماست.

یادگیری نه گفتن برای داشتن یک زندگی شاد ضروری است. این امر به ویژه در هنگام مواجهه با افراد سمی صادق است، افرادی که شما را شکار می کنند تا زمانی که به خواسته های آن‌ها تسلیم نشوید.

به چشمان شخص نگاه کنید، لبخند بزنید و با لحنی مودبانه و در عین حال محکم بگویید «نه». با بازگشت به کاری که انجام می دادید از سکوت ناخوشایند (در صورت وجود) اجتناب کنید.

نیازهای دیگران را بالاتر از نیازهای خود قرار می دهید

برخی از ما همدلان واقعی هستیم. کسانی که از صمیم قلب برای نیازهای دیگران احساس همدردی می کنند، اغلب تا حدی که نیازها و خواسته های دیگران را بالاتر از نیازهای خود قرار می دهند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا