چند نشانه پیچیدگی زندگی چگونه است

پیچیدگی زندگی زمانی است که سختی ها در طول زندگی ما اتفاق می افتد. معمولا بعد از جدایی بسته به نوع رابطه هر کس دچار یک سری آسیب ها خواهد شد. روانشناسان راه های مختلفی برای این امر ارائه دادند. گاهی اوقات ممکن است هر دو طرف خاطرات دوران ازدواج را مرور کنند. برای این که ارتباط خوبی برقرار کنید و دوستی خوبی با اطرافیان خود داشته باشید باید قوانین مختلفی را رعایت کنید. رعایت قوانین نیازمند درک کردن آن ها است. ممکن است دوستی با برخی افراد آن قدر ساده باشد که نیاز به قوانین مختلف نداشته باشد. دوستی باعث می شود شما پیشرفت داشته باشید.

تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی ایجاد کند. جدایی در روابط وجود دارد. شما چه بخواهید چه نخواهید جدایی را تجربه خواهید کرد. حال این جدایی می تواند موقت یا تمام وقت باشد. تمام وقت بودن مثل زمانی است که دو زوج از یکدیگر جدا می شوند. اما کوتاه مدت مانند جدایی از خانواده برای رفتن به دانشگاه است. امروز بیشتر در ارتباط با جدایی رو زوج صحبت خواهیم کرد. دوستی بعد از جدایی مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم چند نشانه پیچیدگی زندگی چگونه است، صحبت کنیم.

دوستی و غلبه بر جدایی دشوار و پیچیدگی زندگی

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است.

حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه پیچیدگی زندگی چگونه است، صحبت کنیم.

راه هایی برای غلبه بر جدایی دشوار و پیچیدگی زندگی

بر اساس مقاله ای که در سال 2010 در Personality and Social Psychology Bulletin منتشر شد، جدایی شدید می تواند در واقع احساس شما را از خود مختل کند. وقتی برای مدت طولانی خود را به یک نفر متعهد کردید، جدایی می تواند مانند یک تیر در قلب شما باشد. همچنین شما را گیج کند و انگار هویت خود را از دست دادید. اگر شما و شریک زندگی تان مدتی است که با هم بودید، هویت شما شروع به ترکیب با هم می کند و به جای «من» بیشتر شروع به گفتن «ما» می کنید.

هنگامی که ارتباطات قطع شد، به نظر می رسد بخشی از خود را از دست دادید، و این بهبودی به زمان نیاز دارد. شما به فرصتی نیاز دارید تا دوباره خود را پیدا کنید و هویت خود را بازیابید.

نکاتی برای غلبه بر جدایی دشوار و پیچیدگی زندگی

امروز، ما چند نکته در مورد چگونگی غلبه بر جدایی برای شما آورده ایم تا بتوانید به زندگی خود ادامه دهید و دوباره شادی را پیدا کنید.

زمانی را برای پردازش احساسات خود پس از پیچیدگی زندگی اختصاص دهید

همانطور که قبلاً می دانید، جدایی از یکدیگر آسیب زیادی به بدن و ذهن وارد می کند. شما از به اشتراک گذاری زندگی خود با کسی دیگر حتی با او صحبت نمی کنید (در بسیاری از موارد). عادت به این کار مدتی طول می کشد. بنابراین مطمئن شوید که به احساسات خود احترام می گذارید و آن‌ها را مخفی نکنید. به منظور غلبه بر جدایی دشوار خود پس از پایان یک رابطه، از این نکات استفاده کنید:

روی دوستان و خانواده خود حساب کنید

اکثر مردم حداقل یک نفر دارند که می توانند پس از جدایی به او مراجعه کنند. بنابراین در تماس با عزیزان خود برای کمک دریغ نکنید. آن‌ها به عنوان سیستم پشتیبانی شما در این دوران سخت زندگی شما عمل خواهند کرد.

یادداشت نویسی

یکی از بهترین روش های غلبه بر جدایی دشوار در جهان این است که تمام افکار درون سرتان را روی یک تکه کاغذ بنویسید. یک آزمایش شامل 100 نفر که در سه ماه گذشته از هم جدا شدند، نشان داد که ژورنال نویسی به شرکت کنندگان کمک می کند. این کار باعث می شود تا دیدگاهی درباره پایان رابطه پیدا کنند. با این حال، تنها کسانی که بر جنبه های مثبت جدایی تمرکز کرده بودند، احساسات مثبتی را در مورد جدایی احساس کردند.

نکته ای در ارتباط با پیچیدگی زندگی

تجمع احساسات خود تنها به درد بیشتری در آینده منجر خواهد شد. برای اینکه به طور کامل به جلو بروید، باید آن احساسات را رها کنید و رودررو با آن‌ها روبرو شوید. ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید. اما اینکه به خودتان اجازه دهید تا پایان رابطه را پردازش کنید، در نهایت به شما کمک می کند که غلبه بر جدایی دشوار را ایجاد کنید.

هیچ تصمیم عجولانه ای نگیرید

از تلاش برای ارتباط با شریک زندگی سابق خود و ارسال پیام های احساسی خودداری کنید. تنها کاری که انجام خواهید داد این است که در وهله اول زخمی را که می خواهید التیام دهید دوباره باز کنید.

به این فکر نکنید که چه اتفاقی می تواند متفاوت باشد

تنها زمانی درد را تحمل خواهید کرد که اتفاقات مختلفی را در ذهن خود مرور کنید. به عنوان مثال، اگر به دلیل ناسازگاری از هم جدا شدید، ممکن است به این فکر کنید که چگونه می توانستید تغییر کنید تا خود را با سابق خود سازگارتر کنید.

این فقط شما را به شک و تردید در خود و تصمیم خود سوق می دهد و درها را باز می گذارد تا همه چیز در آینده به نتیجه برسد. شاید با تکرار آنچه اتفاق افتاد، خود را متقاعد کنید که با سابق خود بازگردید. تفکر به اینکه چگونه رابطه شما می تواند متفاوت باشد فقط به شما آسیب می رساند، زیرا شروع به تثبیت آن خواهید کرد.

تثبیت رفتار های خوب برای غلبه بر جدایی دشوار و پیچیدگی زندگی

این تثبیت منجر به شیفتگی او می شود و خیلی زود خود را دوباره در آغوش آن‌ها خواهید دید. به جای نشخوار ذهنی در مورد همه شکست های رابطه، وظیفه خود را به چیزهای مثبتی که پس از جدایی در زندگی شما رخ می دهد، قرار دهید. چگونه آینده روشن تر به نظر می رسد بدون اینکه یک رابطه منفی شما را به پایین بکشاند.

رابطه را پشت سر بگذارید و روی ارتباطات فوق العاده ای که می توانید در آینده با افراد دیگر ایجاد کنید تمرکز کنید.

چند نشانه پیچیدگی زندگی چگونه است

“زندگی به اندازه کافی سخت است.” – ماریان ویلیامسون. زمانی که در یک خیابان شلوغ قدم می زنید – بایستید و به اطراف خود نگاه کنید. در اطراف خود چه می بینید؟ چهره آن‌ها چطور؟ آیا آن‌ها مضطرب به نظر می رسند؟  پیچیدگی زندگی همین است. ما در دنیایی زندگی می کنیم که مردم «اکثرا مشغول هستند» حتی اگر دلیل آن را ندانند.

نکته

وقتی سعی می کنیم تا حدی کنترل را به دست آوریم، اغلب پر از احساسات مختلف می شویم. وقتی صحبت از مشکلات زندگی به میان می‌آید، ما اغلب در زمانی نیاز به بزرگنمایی داریم.

جامعه مدرن متأسفانه با پیچیده جلوه دادن همه چیز، زندگی بسیاری را «مدعی» کرده است. متأسفانه تعداد بسیار کمی از ما تلاش می کنیم تا کارها را ساده کنیم. در عوض، بسیاری از ما با عدم اولویت یا اتخاذ تصمیمات ضعیف (یا تصمیماتی که دیگران فکر می کنند ما باید بگیریم) به پیچیدگی زندگی اضافه می کنیم.

فرسودگی و پیچیدگی زندگی

بنابراین، ما خود را تا مرز فرسودگی پیش می بریم. این رویکرد شکست می‌خورد زیرا چیزی برای «پیوستن» وجود ندارد – یا اگر کمی آگاه‌تر می‌شدیم، وجود نداشت. ما همچنین باید تمرکز بیشتری داشته باشیم، نه اینکه اجازه دهیم مغز روی خلبان خودکار بماند.

زندگی به اندازه کافی سخت است

یک ضرب المثل ترکی وجود دارد که می گوید: یک تیر دو پرنده را پایین نمی آورد. قبل از هر چیزی، باید پیچیدگی زندگی خود را بشناسیم. در این مقاله، در مورد چند نشانه که ممکن است زندگی شما بیش از حد پیچیده باشد صحبت می کنیم.

چند نشانه که پیچیدگی زندگی شما

شما بهانه های زیادی می آورید

“تنها دو گزینه وجود دارد: پیشرفت یا بهانه.”

اگرچه این نقل قول ممکن است کمی خشن به نظر برسد، با این وجود برای بسیاری از ما قابل اجرا است. بهانه ها اگرچه راحت هستند، اما هیچ کاری برای حل یک مشکل انجام نمی دهند. بدتر از آن، بهانه‌گیری مزمن انرژی را که می‌توانیم برای حل مشکل اختصاص دهیم، هدر می‌دهد.

با پیچیدگی زندگی زمان خود را بیشتر معطل می کنید

برخلاف تصور رایج، بسیاری از ما به دلیل تنبلی کار را به تعویق نمی اندازیم. ما به دلیل احساس غرق شدن کار را به تعویق می اندازیم. ما احساس می کنیم که گویی هرگز نمی توانیم به موفقیت برسیم، مهم نیست چقدر تلاش می کنیم.

اهمال کاری دو راه حل دارد: (1) قدم اول را بردارید. از فکر رفتن به باشگاه متنفرید؟ با پوشیدن لباس های باشگاه، سپس کفش های خود و غیره شروع کنید. (2) همه چیز را یادداشت کنید. هر کاری که باید انجام شود را بنویسید.

شما “چک هایی می نویسید که نمی توانید پول آن را نقد کند”

به عبارت دیگر، ما برخی چیزها «بله» می‌گوییم در حالی که باید «نه» بگوییم. همه ما محدودیت هایی داریم – از نظر زمان، انرژی و صبر – و هیچ شرم آور نیست که بگوییم نه. در واقع، این عمل اغلب ضروری است. خوشحالی شخص دیگری با موافقت با یک لطف، فریبنده است. اما باید از خود بپرسیم که آیا از پس این چالش برمی آییم یا خیر. شما اجازه می دهید حواس پرتی بیش از حد باشد

هیچ راه ساده تری برای بیان این موضوع وجود ندارد: حواس پرتی پیچیدگی زندگی را ایجاد می کند. حواس پرتی ها خسته کننده، انرژی گیر و وقت گیر هستند. چه حواس پرتی غیرضروری از سوی یک همکار باشد، چه ناتوانی ما در دوری از گوشی هوشمندمان، اگر می‌خواهیم کارها را ساده کنیم، باید حواس‌پرتی‌ها را در ابتدا حذف کنیم.

شما در حال تبدیل به یک شخص پر از نگرانی هستید

نگرانی مزمن اغلب ناشی از یک زندگی بیش از حد پیچیده است. نگرانی یک فعالیت بی ثمر است که می تواند مشکلات روحی و جسمی ایجاد کند. وقتی نگران هستید این جمله را به خاطر بسپارید: “نگرانی مانند یک صندلی گهواره ای است، کاری به شما می گوید که انجام دهید اما هرگز شما را به جایی نمی رساند.”

توجه شما بیش از حد معمول پراکنده است

مغز ما از کسالت متنفر است و میل به تازگی دارد. این دقیقاً دلیلی است که ما باید توجه خود را تربیت کنیم. بی توجهی باعث بروز پیچیدگی زندگی می شود. اشتباهات باعث ایجاد استرس می شود و استرس انجام هر کاری را دشوار می کند.‌ همه چیزهای دیگر را فراموش کنید – و هر بار روی یک چیز تمرکز کنید.

شما بیش از حد شاکی هستید

وقتی زندگی ما خیلی پیچیده می شود، دچار استرس می شویم. خیلی اوقات، ما این استرس را با شکایت از هر کسی که مایل به توجه است، «آزاد می کنیم».

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا