چند موردی که باید در چک لیست آماده سازی طلاق وجود داشته باشد

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشناسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات روانی می توانند آسیب های مختلفی به افراد وارد کنند. اختلالات رفتاری می تواند آسیب های زیادی به افراد برساند. کودکان بیشتر در معرض این آسیب ها به خصوص طلاق هستند. در مقاله های قبل گفتیم که طلاق چه تاثیری بر شخصیت کودکان خواهد داشت. آماده سازی طلاق در دنیای امروزی مهم است.

رفتار ها در افراد مختلف متفاوت هستند. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که رفتارهای یکسان داشته باشند. برخی از کودکان ممکن است نتوانند با اختلالات روانی و رفتاری به خصوص طلاق مقابله کنند. شاید سخت ترین مشکل هم همین موضوع باشد. خانواده ها نقش اساسی در کمک رسانی به کودکان دارند. به هر حال تا زمانی که کودکان به سن قانونی نرسیده اند خانواده ها باید بتوانند از آن ها حمایت کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند موردی که باید در چک لیست آماده سازی طلاق وجود داشته باشد چگونه است؟

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. برای همین امر روان شناسان می گویند که افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند موردی که باید در چک لیست آماده سازی طلاق وجود داشته باشد صحبت کنیم.

جدایی از شریک زندگی باید دو طذفه باشد

چند موردی که باید در چک لیست آماده سازی طلاق وجود داشته باشد

جدایی از شریک زندگی چیزی نیست که شما باید تصمیم بگیرید که آن را به تنهایی انجام دهید. این یک تصمیم بزرگ است و باید مطمئن شوید که تصمیم درستی است. اگر سعی کرده اید ازدواج را نجات دهید و در دل خود می دانید که زمان حرکت است، پس باید آماده سازی طلاق را در زندگی خود را شروع کنید. تهیه چک لیست آماده سازی طلاق بسیار مطمئن است. به چند مورد زیر که باید در چک لیست آمادگی طلاق شما وجود داشته باشد، توجه کنید تا بتوانید آمادگی خود را شروع کنید.

مکان جدیدی برای زندگی پیدا کنید

یکی از اولین مواردی که باید در مورد چک لیست آماده سازی طلاق خود قرار دهید، یافتن محل جدیدی برای زندگی است. اگر قصد طلاق دارید، ممکن است نتوانید در خانه فعلی خود زندگی کنید. بسته به این که روند طلاق چگونه پیش می رود، یک نفر خانه را دریافت می کند. در واقع شخص دیگر باید محل جدیدی را بدست آورد. حداقل، این یک امر هوشمندانه خواهد بود. چرا که باید با شروع روند طلاق، شرایط زندگی موقت را برای خود تعیین کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما همچنین باید چندین عامل دیگر را بسته به موارد خاصی در نظر بگیرید. برای مثال، اگر فرزند دارید، چگونه می توانید محل جدیدی برای زندگی پیدا کنید که زندگی فرزندان شما را بیش از حد مختل نکند؟ همچنین باید در نظر بگیرید که آیا می توانید حیوانات خانگی خود را با خود ببرید یا خیر. قبل از حرکت به جلو چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. یافتن مکانی که برای شما مناسب باشد همیشه ساده نیست.

کمک گرفتن از اعضای خانواده

چند موردی که باید در چک لیست آماده سازی طلاق وجود داشته باشد

برای بسیاری از مردم، ساده ترین گزینه این است که به کمک اعضای خانواده مراجعه کنید. ممکن است بخواهید قبل از گذراندن مراحل طلاق، با یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد صحبت کنید. این امر به شما این امکان را می دهد که در مواقع نیاز به کمک مراجعه کنید. یا بتوانید بفهمید که ماندن در کنار آن ها به عنوان یک راه حل کوتاه مدت امکان پذیر است. سعی کنید کمی به این مرحله فکر کنید زیرا این مرحله بسیار بزرگ است.

تهیه صندوق پستی

حتی دریافت یک صندوق پستی ایده خوبی است. باید بدون اطلاع همسرتان مدارک طلاق را دریافت کنید. شما به مکانی برای رسیدن نامه های طلاق خود نیاز دارید. شما می توانید یک صندوق پستی تهیه کنید که به شما امکان می دهد یک مکان امن برای دریافت چنین اسنادی داشته باشید. این می تواند از وقوع اتفاقات زود هنگام جلوگیری از وقوع اتفاقات جلوگیری کند.

مراقبت از فرزندان در چک لیست آماده سازی طلاق باید وجود داشته باشد

فرزندان شما، با فرض این که شما بچه دارید، بخش مهمی از این روند خواهند بود. شما می خواهید به فرزندان خود در این شرایط کمک کنید بدون این که به هیچ وجه به آن ها صدمه بزنید. حقیقت این است که بچه ها هنگام جدایی والدین بسیار ترسیده و گیج خواهند شد. برخی از کودکان حتی خود را به دلیل طلاق والدین خود سرزنش می کنند. این اتفاق حتی می تواند آن ها را در مدرسه دچار مشکل کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به این فکر کنید که چگونه می توانید این فرایند را برای فرزندان خود تحمل پذیرتر کنید. حمایت از فرزندان خود و جای سکونت برای زمان بعد از طلاق و جدایی مهم است. مشکلات متعدد کودکان و نگرانی در مورد آینده آن ها می تواند طلاق و جدایی را برای شما سخت تر کند. توصیه می شود از متخصصان کمک بگیرید تا همه چیز به نفع شما پیش برود.

مطمئن شوید که ماشین با وسیله نقلیه دارید

چند موردی که باید در چک لیست آماده سازی طلاق وجود داشته باشد

هنگامی که سرانجام همسرتان را ترک کردید، به حمل و نقل نیاز خواهید داشت. برای آمادگی برای آن روز، باید به ماشین دسترسی داشته باشید. اگر فقط یک ماشین در خانواده دارید، این وضعیت خوبی نخواهد بود. داشتن وسیله نقلی شخصی بسیار مهم است و باعث می شود شما احساس راحت تری برای ادامه زندگی داشته باشید.

در صورت امکان پول پس انداز کنید

اگر منبع درآمد خود را دارید، پس ایده خوبی است که پول خود را پس انداز کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید در زندگی جدید خود به آرامش برسید. قبل از نهایی شدن طلاق، ممکن است بعد از این که به شوهر خود در مورد قصد طلاق گفتید، دسترسی یکسانی به حساب بانکی مشترک خود نداشته باشید. به همین دلیل جمع آوری مقدار مشخصی پول می تواند بسیار مفید باشد. سعی کنید تا آن جا که می توانید پس انداز کنید، اما درک کنید که اگر از حقوق و دستمزد همسرتان استفاده کنید، ممکن است صرفه جویی آسان نباشد.

استخدام وکیل

داشتن وکیل یکی دیگر از مراحل مهم فرآیند است که باید به آن توجه کنید. اگر وکیل ندارید، نمی توانید انتظار داشته باشید که اوضاع به همان خوبی که انتظار داشتید پیش برود. طلاق هر چه قدر که آدم قدرتمندی باشید سختی هایی را به همراه دارد.استخدام وکیل می تواند برای جلوگیری از این کار مفید باشد. اگر خانه خود را مشترکا با همسر خود دارید، باید بدانید چه کسی می تواند آن را نگه دارد. شما دارایی ها را تقسیم می کنید و به وکلایی احتیاج دارید که بتوانند شما را در موقعیت مطلوبی قرار دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

افرادی هستند که بدون مشارکت وکلا طلاق می گیرند. اگر از همسر خود به صورت دوستانه جدا می شوید، ممکن است آنقدرها هم بد نباشد. هر شخص برای طلاق گرقتن به دو مورد مهم نیاز دارد. گرفتن وکیل که باید یک انتخاب درست را انجام دهید. سپس تهیه چک لیست آماده سازی طلاق که اهمیت آن نیز زیاد است. وقتی صحبت از پول در میان باشد، مردم می توانند عصبی شوند بنابراین چیزهای زیادی در خطر است. استخدام وکیل راهی هوشمندانه برای محافظت از خود است.

رمزهای عبور را به حساب های مهم تغییر دهید

بهتر است که با منطق جلو بروید و گذرواژه ها را به حساب های شخصی مهم خود تغییر دهید. شما نمی خواهید همسرتان به ایمیل شما یا حساب های رسانه های اجتماعی شما دسترسی پیدا کند. اگر شما بخواهید یک طرفه طلاق بگیرید و همسرتان راضی به این کار نباشد مشکلاتی در پیش خواهید داشت. یکی از این مشکلات می تواند فشارهای عصبی وارده توسط همسرتان باشد. همچنین، عاقلانه نیست که به همسرتان اجازه دهید به حساب های شما دسترسی پیدا کند. در حالی که قصد دارید از آن ها جدا شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تغییر گذرواژه های شما به هیچ وجه طول نمی کشد. همچنین روشن کردن تأیید صحت دو مرحله ای مفید خواهد بود تا قبل از دسترسی به حساب در هر دستگاهی، موارد را تأیید کنید. تغییر ایمیل می تواند از هک شدن یا شکستن قفل رمز کاربری شما  جلوگیری کند. یادتان باشد قبل از حرکت به جلو این کار را انجام دهید.

چه زمانی در ارتباط با طلاق با همسر خود حرف بزنید؟

چند موردی که باید در چک لیست آماده سازی طلاق وجود داشته باشد

ممکن است به راحتی نتوانید با همسر خود درباره طلاق و جدایی صحبت کنید. با وجود این، شما باید به همسرتان بگویید که می خواهید طلاق بگیرید و جدا شوید. شما باید این کار را زمانی انجام دهید که کاملا آمادگی صحبت با همسر خود را داشته باشید. تا در تلاش برای فهمیدن چیز های جدید نباشید و با آن دست و پنجه نرم نکنید. بسیاری از افراد این را در انتهای چک لیست طلاق قرار می دهند، اما منطقی است که در وسط قرار داشته باشد.

https://www.regain.us/advice/divorce/11-things-that-should-be-on-your-divorce-preparation-checklist/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا