چند عبارتی که افراد مودب اغلب از آن‌ها استفاده می کنند

افراد مودب ویژگی های مختلفی دارند. جمله های زیادی وجود دارند که افراد مودب از آن ها استفاده می کنند. مهربانی تاثیرات زیادی بر روحیه‌ و روان شما دارد. هیچ کدام از شما نمی توانید بدون وجود مهربانی و محبت زندگی کاملی داشته باشید.  شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه بررسی عدم مهربانی ها در طول زندگی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است دلایلی که چند عبارتی که افراد مودب اغلب از آن‌ها استفاده می کنند

اختلالات مختلف در دنیا و افراد مودب

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات روانی است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات روانی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم مشکلات روانی خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

افراد مودب و تاثیر آن بر روند پیری

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند عبارتی که افراد مودب اغلب از آن‌ها استفاده می کنند، صحبت کنیم.

دلایلی که چرا افراد مودب زندگی شادتری دارند

افراد با قلب های مهربان شادتر و با ارزش تری دارند. در مورد آن فکر کنید. آیا به نظر می رسد مردم این روزها “قاعده طلایی زندگی” را فراموش کردند؟ نظرسنجی نشان داد که تنها یک سوم جمعیت خود را خوشحال می‌دانند. این مطالعه یک نظرسنجی را روی 2345 بزرگسال انجام داد. نتیجه این بود که دو سوم جمعیت از زندگی، شغل یا رفاه کلی خود راضی نیستند. این اعداد وحشتناک هستند و چیزی باید تغییر کند. یک فرد شاد معمولاً کسی است که مهربان باشد و مراقب دیگران باشد.

چرا افراد مودب شادتر هستند؟

در حالی که ممکن است تعداد افراد سرشار از شادی کم باشد، اما آنهایی که مهربان هستند، عمر طولانی تری دارند. این یک مفهوم بدیع است که فکر کنید محبت کردن به همنوعان می تواند باعث شود عمر طولانی تری داشته باشید. چرا شادی بر طول عمر شما بر روی زمین تأثیر می گذارد؟ در اینجا 15 دلیل وجود دارد که چرا قلب های مهربان نسبت به کسانی که تمایل به مالیخولیا دارند بیشتر در اطراف خود باقی می مانند.

مهربانی باعث افزایش شادی می شود

وقتی کاری را برای دیگران انجام می دهید، به شما احساس موفقیت می دهد. همه سرشان شلوغ است و برنامه‌های شلوغی دارند. اما وقتی چند دقیقه را به وقت گذرانی با افراد با قلب های مهربان اختصاص می‌دهید، حتی در مواقعی که مجبور نیستید، دیدگاه متفاوتی به شما می‌دهد. تصور کنید اگر مردم به‌طور خودکار درها را به روی مادران باردار باز می‌کردند، و کارهای محبت‌آمیز تصادفی را بدون هیچ دلیل دیگری جز احساس شادی انجام می‌دادند، دنیا چقدر متفاوت بود. کمک به دیگران احساس خوبی دارد و در گام‌هایتان جهش پر از شادی را ایجاد می‌کند.

افراد مودب در عشق خوش شانس تر هستند

آیا تا به حال زوجی را دیدید که آنقدر عاشق شده باشند که از لجن و لطافت تراوش کنند؟ سپس افرادی هستند که آنقدر بدشانس هستند که هر فرد خودشیفته و سمی را در مسیر بزرگراه زندگی پیدا می کنند. چرا برخی از مردم اینقدر از داشتن روابط خوب برخوردار هستند در حالی که برخی دیگر در تلاش هستند؟ کلید خوش شانسی در زندگی ممکن است داشتن قلبی مهربان باشد. با این حال، کسی که برای ازدواج یا متعهد شدن انتخاب می‌کنید، همیشه شما را کامل می‌کند.

افراد مودب از بسیاری از مشکلات سلامتی رنج نمی برند

دانشکده پزشکی هاروارد اخیراً مطالعه ای در مورد ارتباط سلامت با شادی انجام داده است. قلب‌های شاد معمولاً به اندازه افرادی که منفی‌بین و بدبین هستند، مشکلات سلامتی ندارند. خوشبختی واقعی این است که یاد بگیرید چگونه خود را از استرس رها کنید. وقتی تحت فشار مداوم هستید، سطح کورتیزول و آدرنالین شما خیلی بالاست.

افراد مودب خوبی ها را در اطراف خود می بینند

چند بار به خوبی های اطرافت نگاه می کنی؟ ممکن است به خانه خود نگاه کنید و ببینید که یک شیر آب چکه می کند، فرش هایی که فرسوده شدند. با این حال، قلب های مهربان و افراد شاد سپاسگزار خواهند بود که جایی برای گذاشتن سر خود دارند. شما می توانید با دیدن نعمت هایی که دارید به دیگران مهربانی کنید و به کسانی فکر کنید که کمتر خوش شانس هستند.

چند عبارتی که افراد مودب اغلب از آن‌ها استفاده می کنند

ادب بسیار دست کم گرفته می شود. تعاملات بهتری ایجاد می کند. به پراکندگی موقعیت‌های ناخوشایند یا پرتنش کمک می‌کند. مودب بودن به دیگران نشان می دهد که بالغ و توانا هستید. و مهمتر از همه، این فقط رفتارهای خوب است – چیزی که همه ما باید در زندگی روزمره خود تمرین کنیم. برای بسیاری از ما، ویژگی های افراد مودب در مدرسه یا خانه آموزش دادند. اما برای دیگران، لازم است این عادت را به روش‌های دیگری یاد بگیرند – یا دوباره یاد بگیرند. یک مکان خوب برای شروع استفاده از عبارات و کلماتی است که افراد مؤدب اغلب در واژگان خود به کار می برند. در این‌جا چند عبارتی است که افراد مودب اغلب استفاده می کنند

«ببخشید»

موقعیت‌های زیادی وجود دارد که ممکن است نیاز به عذرخواهی یا درخواست عفو داشته باشید. بسیاری از انواع “ببخشید”ها را می توان در موقعیت های مختلف استفاده کرد. برای اینکه بتوانید از کدام یک در چه موقعیت‌هایی استفاده کنید، در این‌جا چند عبارت مشابه رایج در افراد مودب وجود دارد:

عذرخواهی میکنم

آیا کسی چیزی گفته که شما کاملاً متوجه نشدید؟ به جای پرسیدن “چی؟” یا فقط با تکان دادن سر و تظاهر به شنیدن، بگویید «ببخشید؟» حتی می‌توانید آن را بسط دهید: «ببخشید، می‌توانید آن را تکرار کنید؟» یا “ببخشید، متوجه نشدم.” این به سادگی مؤدبانه است، و رفتار خوبی دارد!

عذرخواهی برای خروج از یک مکان

این عبارت احتمالاً بیشتر استفاده می شود. دلیلش این است که کاربردهای زیادی دارد. می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

  • خود را از یک موقعیت دور کنید
  • از یک مکان شلوغ برای عبور واضح بخواهید، یا اگر کسی راه شما را مسدود می کند
  • توجه کسی را جلب کنید
  • تبدیل به یک موضوع فوری

به عنوان افراد مودب این عذرخواهی برای تهاجم به فضای شخصی مهم است

عذرخواهی در فضای رسمی به عنوان افراد مودب

این عبارت را می توان درست مانند «ببخشید» استفاده کرد، اما بسیار رسمی تر است. به این ترتیب، می‌توانید از آن در رویدادهای فانتزی استفاده کنید، زمانی که با شخصی در مقام بالاتر یا موقعیت‌های مشابه دیگر صحبت می‌کنید. همچنین می‌توانید از این عبارت برای بهانه‌جویی در مواقعی که می‌خواهید از یک موقعیت ناخوشایند خارج شوید، به شیوه‌ای زیباتر استفاده کنید. ظرافتی را به آن‌چه می‌گویید می‌افزاید و به شما این امکان را می‌دهد که با حالت بهتر از مکان خارج شوید.

“لطفا”

“لطفا” یکی از اولین اصطلاحات برای افراد مودب است که اکثر ما، چه از والدینمان و چه در مهد کودک یاد می گیریم. این به این دلیل است که به راحتی از همه عباراتی که ممکن است نیاز داشته باشید بیشترین استفاده را دارد و بلافاصله هر جمله ای را نرم می کند. برای مثال در نظر بگیرید:

  • «بگذار بروم» در مقابل «لطفاً اجازه می‌دهی از این راه بروم؟»
  • “وسایل خود را از روی میز بردارید” در مقابل “لطفاً وسایل خود را از روی میز بردارید.”
  • “ساکت باشید!” در مقابل “لطفا ساکت باش!”
  • «خودکارت را به من قرض بده»، در مقابل «می‌توانم خودکارت را قرض بگیرم؟»

وقتی از کلمه “لطفا” استفاده می کنید، لحن هر چیزی که بعدا می گویید را تغییر می دهید. شما از ظاهری مطالبه گر و گستاخ جزئی از افراد مودب می شوید. علاوه بر این، استفاده از کلمه لطفا جز رفتارهای خوب اولیه است – بنابراین نترسید که درخواست های خود را با آن کلمه مثبت تسکین دهید.

“میشه یه لحظه به من فرصت بدی؟”

مشغولیت به این معنی است که نمی توانید فوراً به همه رسیدگی کنید. گاهی اوقات شخصی به سراغ شما می آید و ناآگاهانه کاری را که انجام می دهید قطع می کند. در این‌جا چند گزینه دارید:

  • گزینه 1: سعی کنید چند کار را انجام دهید. با این حال، این ممکن است باعث شود که به نظر بیایید شخص مورد نظر را نادیده می گیرید.
  • گزینه 2: به عنوان افراد مودب به آن‌ها بگویید منتظر بمانند.
  • گزینه 3: مؤدبانه از آن‌ها بخواهید صبر کنند تا کارتان تمام شود.

واضح ترین و مثبت ترین گزینه گزینه سوم است. از آنهاع بخواهید یک لحظه به شما فرصت بدهند یا اگر سرتان شلوغ است یا فقط زمان بدی است، با یکی از این عبارات به آن‌ها بگویید:

  • “ببخشید، من الان کمی درگیر هستم. آیا می‌توانیم این را بعداً انتخاب کنیم؟»
  • «ببخشید، اما الان زمان مناسبی نیست. شاید بتوانیم بعداً در مورد این موضوع صحبت کنیم؟»
  • «می‌توانید لطفاً به من بدهید (مدت زمان را در اینجا وارد کنید) تا این کار را تمام کنم؟»

همچنین می توانید از این عبارت در مواقعی استفاده کنید که به هر دلیلی برای مدت کوتاهی نیاز به عذرخواهی دارید.

“متشکرم” برای استفاده به عنوان یک افراد مودب

به یاد داشته باشید که چگونه گفتیم “لطفا” یکی از اولین چیزهای مؤدبانه ای است که یاد گرفتید بگویید؟ “متشکرم” دقیقاً در کنار آن است. این فقط جز اخلاقیات خوب نیست، بلکه از نظر علمی نیز ثابت شد که فوایدی برای شما و اطرافیانتان دارد. عمل قدردانی و سپاسگزاری تأثیر روانی بسیار قدرتمندی بر جسم و روان دارد. تفکر مثبت را افزایش می دهد و به ارائه جهان بینی سالم تری، هم برای گیرنده و هم برای دهنده کمک می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این عبارت فقط برای افراد مودب نیست. گفتن «متشکرم» را برای چیزهای بیشتر، از جمله مواردی که «مورد انتظار» یا عادی هستند، انتخاب کنید. کارهای کوچکی را که دیگران انجام می دهند و به نفع شماست تصدیق کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا