چند روش طبیعی درمان اضطراب که بهتر از دارو عمل می‌کنند

روش طبیعی درمان اضطراب طبیعتاً بهتر از استفاده از داروهای روان گردان است. البته که گاهی اوقات استفاده از دارو به همراه روش های درمانی مشاوره نتایج بهتری خواهد داشت. اما افرادی که سرخود دارو مصرف می کنند بهتر است از روش های طبیعی استفاده کنند. در این مقاله در مورد روش های درمانی طبیعی توضیحاتی خواهیم داد. شما می توانید برخی از این روش ها در خانه خود استفاده کنید. درمان آسیب های روانی طبیعتا با کمک مشاور بهتر انجام می شود.

اختلالات اگر ادامه پیدا کنند و درمان نشوند باعث آسیب های مختلفی به جسم افراد می شود. اگر اختلالات از کودکی در افراد باقی نماند. افسردگی ممکن است در افراد مختلفی به وجود بیاید. برخی افراد هستند که که در طول دوران مختلف زندگی دچار افسردگی می شوند. افسردگی می تواند در سنین مختلف برای هر فردی به وجود بیاید. برای برخی از افراد ممکن است در سنین کودکی به وجود آمده باشد و تا دوران ازدواج هم ادامه داشته باشد. درمان ها برای افراد مختلف متفاوت است. برخی از طریق داروهای مختلف و زیر نظر روان پزشک این روند درمانی را طی می کنند.

فعالیت های مختلف و روش طبیعی درمان اضطراب

برخی هم ممکن است با ایجاد فعالیت های جدید یا ورزش کردن این کار را انجام دهند. در کل این که بگوییم در افراد مختلف نشانه های افسردگی چگونه است به گزینه های مختلفی بستگی دارد. برای مثال شرایط خانواده در برخی افراد یک عامل مهم است. شرایط زندگی به گونه ای است که در افراد مختلف نشانه های متفاوتی به وجود خواهد آمد. روند درمان هر پزشکی با پزشک دیگر متفاوت است اما شما حتما باید به آن ها اطمینان کنید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با خوددرمانی برای افسردگی، اضطراب و استرس در خانواده  صحبت کنیم.

خوددرمانی و روش طبیعی درمان اضطراب

در مواقع پر اضطراب و پریشانی، بسیاری از ما به موادق روی می آوریم تا بتوانیم احساس خود را تغییر دهیم. ممکن است از غذا برای تقویت خلق و خوی خود یا رفع خستگی استفاده کنید. ممکن است سیگار بکشید تا به شما کمک کند آرام شوید. قبل از بیرون رفتن یک یا دو نوشیدنی بنوشید تا اعصاب خود را آرام کنید و هر گونه اضطراب اجتماعی را کاهش دهید. یا ممکن است برای کمک به خواب به زاناکس یا والیوم، داروهای ADHD برای تمرکز شما در طول روز بخورید. یا داروهای مسکن تجویزی برای بی حس کردن هر غم و اندوه یا استرسی که در آن لحظه تجربه می کنید مراجعه کنید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که از الکل یا مواد مخدر برای مدیریت علائم یک مشکل سلامت روان استفاده می کنید، به آن «خوددرمانی» می گویند. ممکن است بدانید که مشکل سلامت روانی دارید اما هیچ راه سالم تری برای مقابله با آن نمی دانید. یا ممکن است بیماری شما تشخیص داده نشده باشد و به سادگی از الکل یا مواد مخدر برای مقابله با یک علامت یا موقعیت خاص استفاده کنید. به عنوان مثال، در طول همه‌گیری و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، بسیاری از ما شروع به خود درمانی استرس، نگرانی و افسردگی کردیم. زیرا زندگی‌مان بسیار تغییر کرد.

خوددرمانی ممکن است در کوتاه مدت تسکین دهد

در حالی که خوددرمانی ممکن است در کوتاه مدت تسکین دهد، با گذشت زمان فقط مشکلات شما را تشدید می کند. چه به الکل، داروهای غیرقانونی یا داروهای تجویزی (یا حتی غذا یا سیگار) روی بیاورید برای شما خطرناک است. خوددرمانی منظم می تواند منجر به اعتیاد، بدتر شدن اختلالات خلقی و افزایش مشکلات سلامتی شود. همچنین می تواند به روابط شما در خانه، محل کار و مدرسه آسیب برساند.

اما تو ناتوان نیستی با درک بهتر دلایل و زمان خوددرمانی، می‌توانید راه‌های سالم‌تر و مؤثرتری برای کنار آمدن با مشکلات و بهبود خلق و خو و رفاه کلی خود بیابید.

چرا مردم خود درمانی و روش طبیعی درمان اضطراب را با هم یکی می کنند؟

همه ما هر از چند گاهی در پاسخ به مشکلات و شکست های زندگی احساس ناراحتی، نگرانی و عدم تعادل می کنیم. احساس ناامیدی، ترس، عصبانیت، غم و اندوه یا استرس شدید شروع به تداخل در عملکرد شما در زندگی روزمره می کند. این می تواند نشانه ای باشد که برای یک بیماری زمینه ای به کمک نیاز دارید. با این حال، به جای جستجوی درمان، می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که سعی کنید خودتان به ساده‌ترین راه ممکن کنار بیایید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در این دوران آشفتگی گسترده مالی و اجتماعی، بسیاری از ما سعی کرده‌ایم تا اضطراب و عدم اطمینان خود را درمان کنیم. زیرا به نظر می‌ رسد جهان از بحرانی به بحران دیگر در حال فرورفتن است.

افراد دیگر برای مقابله با خاطرات ناخوشایند یا احساسات ناشی از گذشته، مانند حوادث آسیب زا حل نشده، به روش طبیعی درمان اضطراب روی می آورند. اما برخی دیگر از الکل یا مواد مخدر برای رویارویی با موقعیت هایی که آن ها را می ترساند یا برای متمرکز ماندن روی کارها در طول روز استفاده می کنند.

چند روش طبیعی درمان اضطراب که بهتر از دارو عمل می‌کنند

هیچ چیز بدتر از یک احساس اضطرابی نیست که شما را با ترس اذیت کند. برای برخی، این اتفاقی است که گاهی اوقات اتفاق می‌افتد، اما برای برخی دیگر، همیشه در حالتی دائمی از ناآرامی زندگی می‌کنند. زیرا بدنشان به طور مداوم در حالت جنگ است. اگر نزد پزشکتان رفته باشید، می‌دانید که آن‌ها می‌خواهند برای کنترل این مشکل سلامت روان، شما را تحت داروهایی قرار دهند.

متأسفانه، بسیاری از نسخه های مورد استفاده برای اختلال اضطراب عمومی با عوارض جانبی همراه هستند. یکی از مشکلات اصلی این است که بسیاری از این داروها باعث ایجاد مشکلات وابستگی می شوند. خوشبختانه، برای درمان، مجبور نیستید به

داروهای روان گردان متوسل شوید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید روش طبیعی درمان اضطراب خود را ایجاد کنید.

جایگزین های پزشکی برای اضطراب

اگر برای مدت طولانی با اضطراب خود دست و پنجه نرم کرده اید، برخی از مهارت های مقابله ای را یاد خواهید گرفت. این نکات و ترفندهای کوچک می توانند به شما کمک کنند تا از موقعیت های استرس زا عبور کنید. در این‌جا چند کار وجود دارد که می توانید روش طبیعی درمان اضطراب را انجام دهید.

کمی یخ بردارید

استفاده از یک مشت یخ زمانی که احساس اضطراب می کنید ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما مفید است. بدن قادر به پردازش دو احساس مختلف در یک زمان نیست. وقتی یخ را در دست می گیرید، احساس سرما به سیستم شما شوک وارد می کند. مغز به جای اضطراب شما روی این احساس تمرکز می کند. وقتی مغز توجه خود را به سرمای یخی که احساس می‌کند هدایت می‌کند، تقریباً فوراً اضطرابی را که احساس می‌کنید متوقف می‌کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

افراد برای رهایی از اضطراب پوست خود را خراش می دهند زیرا بدن آن‌ها بر درد تمرکز می کند نه وحشتی که احساس می کنند. ترفند این است که از چیزی کمتر مضر استفاده کنید تا ذهن خود را با روش طبیعی درمان اضطراب آرام کنید.

بیرون بروید

از آنجایی که بدن در حالت جنگ یا گریز است، می خواهد از این حالت دور شود. آیا تا به حال دچار حملات پانیک شده اید که بخواهید بدوید و از موقعیتی که در آن هستید خارج شوید؟ بسیاری از مردم تنها با بیرون رفتن و تنفس عمیق می توانند عصبانیت خود را متوقف کنند. باورنکردنی است که وقتی در طبیعت نفس می کشید و تمام آن انرژی های منفی که شما را عقب نگه می دارند را بیرون می کنید، چقدر احساس بهتری خواهید داشت. وقتی شما طبیعت را در کنار خود دارید چه کسی برای اضطراب به دارو نیاز دارد؟

برای استفاده از روش طبیعی درمان اضطراب قهوه یا چای داغ بنوشید

مصرف یک چیز داغ کارهایی مشابه با نگه داشتن یخ در مغز دارد. یک فنجان بزرگ بردارید و عطر قهوه یا چای را در حین نوشیدن حس کنید. احساس گرمایی که در بدن شما می گذرد، ذهن شما را از اضطراب دور می کند.

 از روغن های آروماتراپی استفاده کنید

استفاده از روغن های ضروری در رایحه درمانی برای ذهن بسیار مفید است. آیا می دانید با استفاده از مقداری روغن اسطوخودوس به زیر بینی و استشمام آن می توانید از اضطراب خلاص شوید؟ این روغن ها راهی برای تحریک مغز برای ایجاد آرامش دارند. اگر چند مورد از محبوب‌ترین‌هایی را که برای اضطراب استفاده می‌شوند مانند بادرنجبویه، ریشه سنبل الطیب، رزماری، نعناع فلفلی، مریم گلی، نعناع هندی و یلانگ یلانگ آزمایش کنید، مفید خواهد بود.

یادداشت نویسی

آیا تا به حال احساس می کنید که فقط باید آن‌چه را که از درون شما را می خورد بیرون بیاورید؟ چرا راه خود را برای رسیدن به آرامش بیشتر یادداشت نمی کنید؟ چه کسی برای اضطراب به دارو نیاز دارد وقتی می توانید تمام آن‌چه شما را آزار می دهد یادداشت کنید؟ تمام چیزهایی که شما را عقب نگه می دارند و شما را سرکوب می کنند را بنویسید. شگفت آور است که وقتی احساسات منفی را که به احتمال زیاد پشت اضطراب شما وجود دارد، رها می کنید، چقدر می توانید آرام تر باشید.

برای استفاده از روش طبیعی درمان اضطراب از تکنیک های تنفس استفاده کنید

یکی از روش طبیعی درمان اضطراب که یک فرد مبتلا به اضطراب می تواند یاد بگیرد این است که چگونه تنفس ریتمیک انجام دهد. با فرآیند دم شروع کنید، نفس خود را حبس کنید، و همه آن را تا شماره هفت رها کنید. چند بار تکرار این کار بلافاصله شما را آرام می کند. نکته کلیدی این است که وقتی بسیاری از مردم مضطرب هستند، درست نفس نمی‌کشند. وقتی بدن شما از اکسیژن محروم می شود، می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند. خوشبختانه، برخلاف داروهای اضطراب، تنفس ریتمیک عوارض جانبی ندارد و می توان آن را در هر زمان و هر مکان انجام داد.

حقه های ذهنی را بشناسید

اضطراب احساس وحشتناکی است، و شما به مکانیسم‌های قوی نیاز دارید تا خودتان را مستقر کنید. برای مثال، قرار گرفتن در چراغ راهنمایی و احاطه شدن توسط اتومبیل ها را در نظر بگیرید. مغز شما ممکن است به شما بگوید که اگر رو به جلو رانندگی کنید، در تقاطع دچار حمله پانیک خواهید شد و باعث آسیب به خودتان می‌شوید. حقیقت این است که شما احتمالاً راننده خوبی هستید. مشکل این است که ذهن شما با شما حقه بازی می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هیچ دارویی برای اضطراب به شما قدرت غلبه بر چیزها را نمی دهد. زیرا فقط مشکل را پنهان می کند. اگر روش طبیعی درمان اضطراب را یاد بگیرید کمک کننده خواهد بود. برای تثبیت خود، به محیط اطراف خود نگاه کنید.

چرت بزنید

چرت زدن یک مهارت مقابله ای عالی برای کسانی است که اضطراب دارند. خواب شما آرامش بخش است و به شما کمک می کند آسوده شوید. وقتی خواب هستید، ذهن و بدن شما در حال بازسازی و ترمیم آسیب های ناشی از استرس های زندگی هستند. چرت زنی یکی از بهترین راه ها برای روش طبیعی درمان اضطراب است. این احتمال وجود دارد که از خواب بیدار شوید و احساس بهتری داشته باشید. به علاوه، کمی استراحت هرگز به کسی آسیب نمی رساند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا