چند راه برای غلبه بر تنبلی

غلبه بر تنبلی با استفاده از برنامه ریزی های درست انجام می شود. تنبلی می تواند شما را از انجام کار و فعالیت ها روزانه باز دارد. لذت از زندگی از طریق راه های مختلفی قابل انجام است. راه های لذت از زندگی برای هر کدام از ما تعریف متفاوتی دارد. یک شخص مادیات را عامل لذت می داند. اما شخص دیگر محبت و عشق را در این باره تعریف می کند.

منظور از قدرت درونی یعنی این که خودمان را آنقدر قدرتمند کنیم که احساس درماندگی نداشته باشیم. بسیاری از افراد موفق دنیا مانند بیل گیتس یا افراد دیگر فراز و نشیب های بسیار زیادی در زندگی خود داشته اند. نکته مهم این است که آن ها توانستند از پس تمام این ناملایمات بربایند. افراد و همه ما اگر بتوانیم از پس سختی ها با گرفتن درس برای زندگی خود بربیاییم طبیعتاً موفقیت از آن ما است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه برای غلبه بر تنبلی، چگونه است.

استرس در زندگی و دلایل غلبه بر تنبلی

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی این که رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای غلبه بر تنبلی، صحبت کنیم.

دلایل برای غلبه بر تنبلی و راه های لذت از زندگی هر چند وقت یکبار

جامعه امروزی شما را مجبور می کند ساعت های بیشتری کار کنید. و پول بیشتری برای خرید چیزهایی که احتمالاً به آن ها نیاز ندارید نیز به دست آورید. این یک مسابقه بی پایان است تا ببینیم چه کسی می تواند معتبرترین مشاغل، بزرگترین خانه ها و ماشین های گران قیمت را داشته باشد. شما نمی توانید از این برنامه طاقت فرسا خود را خارج کنید زیرا یکی از دلایل برای تنبلی خواهد بود.

وقتی شب ها در رختخواب دراز می کشید چه افکاری در ذهن شما می گذرد؟ آیا نگران گزارشی هستید که در سر کار دارید یا این که چگونه می توانید از یک همکار پیشی بگیرید؟ آیا خودتان را بر اساس شغلتان تعریف می کنید یا توانایی مفروضتان برای پیشی گرفتن از دیگران؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر همیشه کاری سازنده انجام نمی دهید، شاید آن را تنبلی بدانید. اما اگر سن بالا یا ناتوانی شما را از کار کردن مثل همیشه باز دارد، چه؟ آیا هویت خود را از دست داده اید و هرگز نمی دانید چگونه آرامش داشته باشید؟

دلایل برای غلبه بر تنبلی و لذت از زندگی

حتی اگر به تناسخ اعتقاد دارید، این زندگی فعلی تمام چیزی است که دارید. شما می توانید تمام تجملاتی را که دنیا می تواند داشته باشد داشته باشید و هنوز هیچ لذتی نداشته باشید. در اینجا چنپ راه برای یادگیری نحوه تعادل بین کار و  تفریح و ایجاد بهترین زندگی وجود دارد.

تنبل باشید، فقط به این دلیل که نیاز به آرامش دارید

بدن شما نیازی به فعالیت های سنگین و دائمی ندارد. کار می تواند به اعتیاد تبدیل شود و اثرات نامطلوبی بر روابط، سلامتی و اوقات فراغت شما داشته باشد. اگر می خواهید کارآمدتر کار کنید و زمان باکیفیتی با خانواده و دوستان داشته باشید:

  • اوقات فراغت خود را به اندازه برنامه کاری خود در اولویت قرار دهید.
  • هر کاری می خواهید انجام دهید، در آخر استراحت کنید.

مغز شما به یک استراحت شایسته نیاز دارد

حتی زمانی که در خواب هستید، مغز شما در حالت  خودکار قرار دارد تا اندام‌های حیاتی شما کار کنند. همانطور که مغز اصطلاحا شارژ می شود، دلایل برای تنبلی را از بین می برد و سلول های عصبی و سلول های مغزی بی شماری را جایگزین می کند. هنگام استراحت از استرس ذهنی، به مغز خود حواس پرتی و استراحت می دهید تا عملکرد مطلوبی داشته باشد.

نظرات پزشکان در ارتباط با غلبه بر تنبلی

مقاله ای که توسط مجله جانز هاپکینز منتشر شده است به این موضوع می پردازد که چگونه تفریح ​​می تواند برای مغز شما مفید باشد. این فرایند در ناحیه لذت ثبت شروع می شود و هورمون های “احساس خوب” مانند دوپامین تولید می کند. بر اساس این مقاله، تفریح ​​یا بازی همچنین به توسعه حس آزادی و ابراز وجود از کودکی تا بزرگسالی کمک می کند.

دلایل برای غلبه بر تنبلی ممکن است خلاقیت را بازگرداند

خلاقیت در روح شما متولد می شود، در ذهن شما رشد می کند و توسط دستان شما تولید می شود. بسیاری از هنرمندان و نویسندگان وقتی بیش از حد به خود فشار می آورند، یک مانع ذهنی ایجاد می کنند. وقت گذاشتن از یک پروژه می تواند به شما کمک کند دیدگاه های جدیدی به دست آورید و انرژی خلاقانه خود را تقویت کنید.

چند راه برای غلبه بر تنبلی

تنبلی می‌تواند یک ضربه واقعی به توانایی شما برای انجام وظایف و پیشرفت در زندگی باشد. کارها را به تعویق می اندازید، در لحظه آخر کار عجله می کنید، و تنها با کسری از توانایی های کامل، کار خود را به انجام می رسانید. هیچ کس دوست ندارد اینطور زندگی کند. اما تنبلی یک ویژگی دائمی نیست، و لزومی ندارد که شما و زندگیتان را درگیر کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روش هایی را بیاموزید که می توانند برای غلبه بر تنبلی برای شما مفید باشند. در این‌جا چند راه برای غلبه بر تنبلی و توقف به تعویق انداختن برنامه ها وجود دارد

ابتدا روی حیاتی ترین وظایف تمرکز کنید

یکی از با ارزش ترین مهارت هایی که می توانید برای جلوگیری از به تعویق انداختن کارها یاد بگیرید، اولویت بندی ضروری ترین وظایف خود است. این روش می تواند تاثیرات مثبتی بر بهره وری شما داشته باشد. دلایلی که برای انتخاب مهم ترین مسئولیت برای تمرکز روی آن است، عبارتند از:

  • توانایی اختصاص بیشترین زمان و انرژی برای حیاتی ترین کار
  • وقتی خسته هستید، فقط کم اهمیت ترین کارها باقی می مانند
  • شما می توانید کارهای مشکل ساز را زودتر انجام دهید

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما باید به جای چندین کار به طور همزمان بر روی یک کار خاص تمرکز کنید تا تحت تأثیر موارد زیر قرار نگیرید:

چندوظیفه ای می تواند منجر به عدم غلبه بر تنبلی شود که هر گونه تلاش برای بهره وری را از مسیر خارج می کند

اولویت بندی برای غلبه بر تنبلی

برنامه ریزی اولویت‌های شما را مشخص می‌کند و به شما نشان می‌دهد که به کدام چیزهای نامرتبط باید «نه» بگویید

افزایش انگیزه از اتمام این اولین کار می تواند به شما کمک کند. این کار باعث می شود تا کارهای بعدی را به پایان برسانید.

اگر ابتدا یک کار بسیار دشوارتر را تمام کنید، کارهای کمتر دشوار، کمتر دلهره آور به نظر می رسند

کنار گذاشتن چیزهای پیچیده می تواند برای کاهش احساسات و غلبه بر تنبلی عالی باشد. شما قبلاً کاری را انجام دادید که کمترین انتظارش را دارید، بنابراین تمایل به اجتناب از کارتان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

با انگیزه و متعهد بمانید

وقتی انگیزه داشته باشید، کارها را به سرعت انجام می دهید. شما برنامه ها را به تعویق نمی اندازید یا تنبلی نمی کنید زیرا می خواهید آن را انجام دهید. با این حال، انگیزه دائمی نیست. می آید و می رود. به همین دلیل است که شما همچنین به تعهد برای پایبندی به اهداف و برنامه خود نیاز دارید، و باید بتوانید به خودتان کمک کنید. این کار باعث می شود تا در نهایت دوباره انگیزه پیدا کنید. در این‌جا چند راه برای ایجاد موفقیت و غلبه بر تنبلی وجود دارد:

موفقیت را تجسم کنید

چشمان خود را ببندید و خود را تجسم کنید، وظایفی که در دست دارید را تکمیل می کنید. تصور کنید با اتمام کارتان، کارآمدی و تولید کار با کیفیت خوب، پرانرژی و شاد باشید. ذهن یک چیز قدرتمند است و این تجسم ها می توانند تفکر مثبت شما را به طور قابل توجهی تقویت کنند.

از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید

وقتی به خود چیزی مثبت می گویید، شروع به باور آن می کنید و آن را به واقعیت تبدیل می کنید. برخی از جملات تاکیدی خاص و نشاط آور را برای گفتن روزانه به خود انتخاب کنید. مثال‌ها عبارتند از: «من به اهدافم می‌رسم»، «کارها را به راحتی و به موقع انجام می‌دهم»، «من قادر به انجام کارهای بزرگ هستم» یا «من انگیزه لازم برای انجام کاری را دارم که باید انجام دهم.»

برای غلبه بر تنبلی مزایا را در نظر بگیرید

به خوبی های کوتاه مدتی که از تکمیل وظایف شما حاصل می شود فکر کنید. در اوقات فراغت خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ چگونه به پیشرفت شغلی یا زندگی شما کمک می کند؟ چه کسی به شما افتخار خواهد کرد؟

عواقب را در نظر بگیرید

به اتفاقات بدی فکر کنید که اگر تسلیم احساس تنبلی شوید و هر کاری را که باید انجام دهید به تعویق بیندازید. چه کسی از شما ناامید یا عصبانی خواهد شد؟ این چگونه به شغل، اهداف یا برنامه های زندگی شما آسیب می رساند؟ حفظ تنبلی یا جبران آن چقدر دشوار خواهد بود؟

افرادی را پیدا کنید که به دنبال آن‌ها باشید

آیا در اطراف شما افرادی وجود دارند که زندگی موفقی دارند که شما می خواهید زندگی کنید؟ آیا افرادی هستند که ویژگی ها و سختکوشی آن‌ها را تحسین می کنید؟ از این افراد به عنوان الهام بخش خود استفاده کنید. اگر شرایط اجازه می دهد، حتی می توانید از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

اهداف خود را تصور کنید

دوست دارید چکاره شوید؟ شما می خواهید به چه جیزی برسید؟ چه نوع زندگی می خواهید داشته باشید؟ بگذارید این افکار شما را به جلو سوق دهند.

برای غلبه بر تنبلی برنامه های خود را اعلام کنید

به همه دوستان یا اعضای خانواده خود بگویید که قصد دارید چه کاری انجام دهید. برنامه و تعهد خود به آن را در شبکه های اجتماعی ارسال کنید. این به شما کمک می‌کند که انگیزه خود را حفظ کنید، هم به قول خود عمل کنید و هم در صورت عدم انجام کار درست، از عدم غلبه بر تنبلی خود جلوگیری کنید.

برای غلبه بر تنبلی از بدن خود مراقبت کنید

تنبلی گاهی اوقات بازتابی از شخصیت شما نیست، بلکه محصول واقعی سطح انرژی شماست. عدم توجه به سلامتی می تواند باعث شود بدن شما خسته شود، حتی بدون اینکه متوجه شوید. این می تواند منجر به “تنبلی” شود. مراقبت از بدن شما در مراقبت از ذهن و تفکر مثبت – و بنابراین بهره وری شما بسیار مهم است. برای جلوگیری از تنبلی ناخواسته باید از بدن خود مراقبت کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا