چند راه برای احساس بهتر (در 15 دقیقه یا کمتر)

احساس بهتر در زندگی لزوما نیاز به شرایط مادی پیشرفته ندارد. روانشناسان اهمیت حس خوب را به دفعات بیان کرده‌اند. در دنیایی که زندگی می کنیم افراد همگی به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به موفقیت هستند. موفقیت لازمه تلاش است. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند. آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند. این ناامیدی باعث می شود در مسیر زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه برای احساس بهتر (در 15 دقیقه یا کمتر) چگونه است.

احساس بهتر و شادی و خوشبختی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه مثبت اندیشی خود را افزایش دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای احساس بهتر (در 15 دقیقه یا کمتر)، صحبت کنیم.

مقاله با استرس با احساس بهتر

برای چندین دهه، ما می دانستیم که “ مثبت اندیشی” می تواند با استرس مبارزه کند. حتی با استرس و تمرکز بر آن چه که کار می کند، مقابله کند.  در واقع به ما کمک کند تا دیدگاه بدتری نسبت به آن چه که با آن روبرو هستیم، داشته باشیم . به ما این امکان را بدهد که همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم.  محققان و روانشناسان درک ما را در مورد این که چگونه می توانیم مثبت اندیشی را معکوس کنیم افزایش داده اند. در صورتی که بخواهیم خود را مجبور به نفی احساسات خود کنیم. یا حتی خطرات احتمالی را در موقعیتی که با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم.  یا به گونه ای عمل کنیم که غلط عمل می کند، درک ما را افزایش داده اند. این منجر به تمرکز بر مثبت اندیشی با تمرکز بر اصالت شده است، که برای تسکین استرس به خوبی کار می کند.

نحوه عملکرد مثبت اندیشی و احساس بهتر

روش دیگر که مثبت اندیشی کار می کند کمتر آشکار است، اما شاید حتی قوی تر باشد. باربارا فردریکسون، تأثیرات کلی مثبت نگری را مطالعه کرده است. او دریافت کرد که نقطه ای وجود دارد که در آن خلق و خوی مثبت ما می تواند ما را به جایی خوب برسد.  این جایگاه  باعث می شود که ماخلاق تر، با انگیزه تر و مقاوم تر در برابر استرس باشیم. نکته این است که دیدگاه ما به طور کلی گسترده تر است. ما فرصتهایی را می بینیم که ممکن است از دست داده باشیم و معتقدیم که می توانیم آن ها را برای ما مفید سازیم. ما همچنین زیبایی بیشتری را در جهان می بینیم و قدر آن را بیشتر می دانیم. به طور کلی توانایی ما در مدیریت استرس افزایش می یابد.  بنابراین کمتر به مارپیچ نزولی واکنش می پردازیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به طور کلی، هنگامی که به نقطه ای می رسیم که احساسات مثبت را به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از احساسات منفی تجربه می کنیم.  این چرخه مثبت ماندگار به حرکت در می آید و دستیابی به آن و حفظ آن بسیار آسان تر می شود.

چقدر به مثبت اندیشی و احساس بهتر نیاز داریم؟

به طور خاص،حالات روحی ما سه برابر بیشتر از منفی است. یا اگر نسبت مثبت به منفی ما سه به یک است، به نقطه اوج می رسیم. که در آن “مارپیچ رو به بالا” مثبت را تجربه می کنیم. حتی  همه چیز ظاهر می شود برای قرار گرفتن در موقعیت روحی و عملکردی ما.  با تمرکز بر ایجاد نسبت 3 به 1 برای خود، می توانید تجربیات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید. این ها به خودی خود سودمند هستند، اما می توانند چیزهای بیشتری را برای شما نیز فراهم آورند.

چه چیزی احساس بهتر را افزایش می دهد؟

اگر در ریاضیات آگاه هستید، احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که دو راه اصلی وجود دارد. یک این که می توانید نسبت مثبت خود را افزایش دهید. یا به عبارتی می توانید تجربیات منفی خود را به حداقل برسانید (مخارج خود را کاهش دهید).  شما می توانید تجربیات مثبت خود را افزایش دهید (شمارنده خود را افزایش دهید). وقتی از تجربیات منفی و مثبت صحبت می کنیم، این بدان معناست که این احساسات را در شما ایجاد می کند. بسیاری از تجربیات بسته به عوامل متعدد شخصی می توانند به صورت منفی یا مثبت احساس شوند. این بدان معناست که گاهی اوقات ممکن است اگر می دانید چگونه می توانید یک تجربه “منفی” را به یک “مثبت” تبدیل کنید.

نکاتی در مورد احساس بهتر

تغییر دیدگاه خود به تفکر مثبت تر می تواند روشی قدرتمند برای افزایش مثبت اندیشی شما باشد. حتی می تواند به روش های مختلف کار کند. یافتن نکات مثبت در یک موقعیت خوب است. پیوستن به معنای شخصی  و طرح مجدد تهدید به عنوان یک چالش، همگی راهبردهای خوبی هستند.

چگونه خشم را با احساس بهتر جایگزین کنیم؟

اگر علاقه مند به بهبود نگرش خود هستید، روانشناسی توضیح می دهد که چگونه احساس رنجش را به مثبت اندیشی تغییر دهید. مبادله افکار کینه توزانه خود با دیدگاهی مثبت، مبنای علمی خوبی دارد. در فرورفتگی‌های تاریک مغزتان، مکان‌هایی دارید که احساسات منفی گذشته را از خود دور می‌کنید.

چگونه حتی زمانی که همه چیز بد به نظر می رسد احساس بهتر داشته باشیم

در دنیای امروز، شرایط مختلف زندگی، موقعیت‌های خانوادگی و مسائل فردی وجود دارد. این‌ها می‌تواند فرد را به این نتیجه برساند که زندگی وحشتناک است و نمی‌تواند کاری برای بهبود وضعیت خود انجام دهد. در برخی موارد افراد با مشکلات مالی مواجه می شوند. در نتیجه، آن‌ها با انزوای اجتماعی، عزت نفس پایین، یا ناتوانی در شرکت در فعالیت‌هایی مواجه می‌شوند که قبلاً شادی عمیق یا احساس مداوم هدف را به ارمغان می‌آوردند.

چند راه برای احساس بهتر (در 15 دقیقه یا کمتر)

زندگی شلوغ است و وقتی تمام روز را صرف کار و مراقبت از خانواده می کنید، به راحتی فراموش می کنید که کارهایی را برای خود انجام دهید. اما انجام کارهایی برای خود برای احساس بهتر نیز مهم است. اگر شکست بخورید، نمی توانید به کسی کمک کنید. باید عادت کنید که هر روز کمی از خود مراقبت کنید.

مطمئن می شود که سرحال و شارژ شدید. بیشتر مردم دوست دارند تمام روز را صرف انجام کاری کنند که می خواهند انجام دهند. زمان برای بسیاری از ما بسیار مهم است و بنابراین می‌توانیم با روش‌های مختلف برای احساس بهتر

در این‌جا چند راه برای احساس بهتر و شارژ مجدد در طول روز وجود دارد که فقط 15 دقیقه یا کمتر طول می کشد:

دوش بگیرید

دوش بگیرید و فقط 10 یا 15 دقیقه استراحت کنید بدون اینکه کسی شما را اذیت کند یا سوالی بپرسد.  اجازه دهید بخار ریه ها و سینوس های شما را تمیز کند. وقتی کارتان تمام شد نه تنها تمیز خواهید بود، بلکه احساس شادابی و شارژ مجدد خواهید داشت.

یک کشش تمرینی سریع انجام دهید

روی زمین قرار بگیرید و عضلات خود را دراز کنید. ما تمام روز تنش ایجاد می کنیم. بگذارید مقداری از این تنش از بین برود. مطمئناً احساس بهتری برای آن خواهید داشت. برخی از حرکات یوگا را به سرعت انجام دهید و مقداری از آن استرس را رها کنید. حرکات کششی بسیار آرامش بخش است و این مزیت را دارد که کمی خون شما جریان یابد. هنگامی که آن جهش کوچک را شروع کردید، متوجه خواهید شد که کمی انرژی بیشتری دارید.

چرت سریع بزنید

روی کاناپه بروید و یک چرت کوتاه بزنید. حتی ممکن است برای شما مفید باشد که فقط چشمان خود را ببندید و در یک آرامش عمیق قرار بگیرید بدون اینکه واقعاً به خواب بروید. زنگ ساعت خود را روی تلفن خود تنظیم کنید و فقط به مدت پانزده دقیقه روی تخت بخوابید.

از میان وعده یا نوشیدنی مورد علاقه خود لذت ببرید

چیزی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و با خودتان همان گونه رفتار کنید. به خودتان زمان بدهید تا بنشینید و غذا را بچشید. لازم نیست که این یک وعده غذایی باشد، فقط یک لذت کوچک گناهکار برای تقویت روحیه شما.

برای ایجاد احساس بهتر بیرون بروید و در آفتاب بنشینید

نور خورشید مقداری ویتامین D برای ما فراهم می کند و می تواند باعث شود وقتی بیرون می نشینیم و گرمای خورشید را جذب می کنیم احساس شادابی کنیم. برخی از افسردگی ها با کمبود آفتاب در طول ماه های زمستان مرتبط است. بنابراین کمبود نور خورشید می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. اگر تمام روز را در زیر نور مصنوعی کار کنید، واقعاً می تواند حالات و سطح انرژی شما را خراب کند.

یک بازی ساده انجام دهید

این روزها اکثر ما به گوشی های هوشمند دسترسی داریم. با این تلفن های هوشمند، تعداد بی شماری از بازی های ساده اما سرگرم کننده و چالش برانگیز ارائه می شود. بازی مورد علاقه خود را نصب کنید و اجازه دهید چند دقیقه سرگرمی ساده داشته باشید.

برای ایجاد احساس بهتر آهنگ مورد علاقه خود را بگذارید

آهنگ مورد علاقه خود را گوش دهید. موسیقی یک تجربه جهانی بشری است و می تواند به شدت بر روحیه ما تأثیر بگذارد. آهنگی را پیدا کنید که شما را خوشحال کند و برای مدتی از آن لذت ببرید.

با یک دوست تماس بگیرید

با یک دوست تماس بگیرید و کمی صحبت کنید. در مورد چیزی که در ذهن شما است صحبت کنید یا فقط ببینید آن‌ها اخیراً چه کاری انجام دادند. دوستان ما واقعاً می توانند ما را خوشحال کنند یا روحیه ما را تقویت کنند اگر ما احساس ناراحتی یا خستگی کنیم.

قدم زنی

بیرون بروید و در اطراف خانه خود قدم بزنید. در محل کار کمی در اطراف پارکینگ پیاده روی کنید. به فروشگاه یا رستوران بروید و سریع غذا بخورید. اندورفین ها را کمی پمپاژ کنید. ما بعد از ورزش یا فعالیت بدنی احساس بهتری داریم، زیرا بدن ما مواد شیمیایی ترشح می کند که به ما احساس خوبی می دهند. آفتاب و هوای تازه هم ضرری ندارد.

نکته

از جریان دائمی اطلاعات و نظرات فاصله بگیرید و فقط از کمی آرامش لذت ببرید. پس آن تبلت، تلفن یا لپ تاپ را کنار بگذارید و فقط کمی از دنیای واقعی لذت ببرید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا