چند دلیلی که ممکن است کسی از ترک یک رابطه بد بترسد

ترک یک رابطه بد همانطور که به سود روابط شما است اما می تواند دشوار باشد. همه ما نیاز داریم که با شخص با اشخاصی در ارتباط باشیم. تنهایی باعث آسیب های مختلفی در افراد می شود. یکی از این آسیب ها آسیب های روانی است. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشناسید.

برخی از دوستان شما ممکن است بارها اعلام کنند که دوست دارند تنها باشند. این تنهایی شاید از نظر آن ها مفید باشد اما روان شناسی این رفتار را تایید نمی کند. بهتر است آن ها برای برقراری ارتباط به مشاوره مراجعه کنند. رابطه سمی در دنیا وجود دارد. برخی از این روابط را برای شما گفتیم. به عنوان مثال شخصی در اداره یا محل کار خود با همکاران خود ارتباط دارد. این نوع ارتباط با رابطه های عاشقانه تفاوت دارد. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند دلیلی که ممکن است کسی از ترک یک رابطه بد بترسد، چگونه است.

شادی و خوشبختی با ترک یک رابطه بد

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند دلیلی که ممکن است کسی از ترک یک رابطه بد بترسد، صحبت کنیم.

ترک یک رابطه بد دشوار است

وقتی صحبت از رابطه سمی به میان می آید، گاهی اوقات درک این که شما در یک رابطه هستید دشوار است. برای بسیاری از مردم تشخیص این که رابطه بد است دشوار هست. زیرا همه چیز به تدریج اتفاق می افتد. سوء استفاده کنندگان به ندرت در ابتدای رابطه این کار را انجام می دهند. زیرا می دانند که هیچ کس اجازه چنین کاری را نمی دهد. در عوض، آن ها به تدریج در طول رابطه بدرفتاری می کنند به نحوی که شما متوجه  آن نمی شوید. به همین دلیل مهم است که برخی از علائم یک رابطه سمی را بدانید. این که چرا می خواهید در اسرع وقت از آن ها جدا شوید مهم است.

آن ها از نظر جسمی سوء از شما استفاده می کنند

سوء استفاده فیزیکی می تواند شامل موارد مختلفی باشد. از ضربه زدن و لگد زدن (آن چه اکثر مردم هنگام شنیدن عبارت به آن فکر می کنند). یا حتی تجاوز جنسی، کشیدن موها، گاز گرفتن، تکان دادن و هل دادن. هرگونه تماس فیزیکی که  به صورت عمد یا قصد کنترل، تحقیر یا تنبیه را ندارد، سوء استفاده فیزیکی تلقی می شود. و از نظر جسمی و روانی بسیار مضر است.

عدم ترک یک رابطه بد از نظر روانی آسیب زا است

سوء استفاده روانی به معنای هر چیزی است که ممکن است کسی برای کنترل شما بگوید. این گونه افراد شخصیت شما را می شناسند و سعی دارند با این رفتار ها رابطه سمی را ایجاد کنند. طبیعی است که یک شریک یا دوست بخواهد شما در امنیت باشید. اما هنگامی که آن ها نظارت می کنند که کجا می روید، با چه کسی و چه زمانی این می تواند سوء استفاده روانی تلقی شود. کنترل تصمیماتی که می گیرید یا تصمیماتی که بر شما تأثیر می گذارد، با وجود او تهدیدتان می کند. شریک شما طوری رفتار می کند که گویی نمی توانید انتخاب های خودتان را انجام دهید.

شریک شما ادعا می کند که دیگران هم با آن ها موافق هستند، همه انواع سوءاستفاده روانی هستند. آن ها ممکن است حسادت کنند، شما را به خاطر برخوردی که با شما دارند سرزنش کنند. یا شما را متهم به هر چیزی که می خواهند کنند.

آن ها از نظر احساسی سوء استفاده می کنند

سوءاستفاده عاطفی از جمله مواردی است که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند یا نمی شناسند. این نوع سوءاستفاده شامل روش‌هایی است که شما را از انسانیت دور می کند. حتی ممکن است شما را کاملاً منزوی کند.  او شما را نادیده می گیرد و از محبت در نتیجه “رفتار بد” خودداری می کند. آن ها ممکن است دیگران را علیه شما تحریک کنند. این اوج عدم ترک یک رابطه بد است. ممکن است آن ها ادعا کنند که احساسات شما اشتباه است. آن ها ممکن است شما را قطع کرده یا نسبت به آن چه که تجربه می کنید یا احساس می کنید بی تفاوت باشند.

این سوء استفاده عاطفی می تواند شما را نسبت به احساسات خود بی اعتماد کند.  و ممکن است شما را بیش از حد تحت فشار یا حتی ناپایدار قرار دهد.

آن ها شما را از سرگرمی های شما دور می کنند

متجاوز سعی می کند شما را از هر چیزی که با تصور او از آن چه شما باید باشید متناسب نباشد، دور نگه دارد. این بدان معناست که آن ها ممکن است سعی کنند باعث عدم ترک یک رابطه بد شوند. آن ها شما را به سمت سرگرمی ها و فعالیت های خاصی سوق دهند و از دیگران دور کنند.

چند دلیلی که ممکن است کسی از ترک یک رابطه بد بترسد

وقتی کسی در یک رابطه بد است و می ترسد ترک کند، دلایلی برای ترس او وجود دارد. ترک یک رابطه بد یا خوب به دلایل زیادی ممکن است سخت باشد، و اگر کسی هرگز آن را گذرانده باشد، درک آن سخت است. با این حال، برای بسیاری از افراد این اتفاق می افتد، و شما یا کسی که می شناسید ممکن است در این موقعیت باشید. حتی با انعطاف و قدرت، کسی می تواند خود را در چنین رابطه بدی بیابد. قربانی کسی را دوست خواهد داشت که با او بدرفتاری می کند، حتی اگر می داند که باید ترک کند. ترک یک رابطه سمی پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، با این حال، آن را به یک مخمصه سخت تبدیل می کند.

دلایلی که ممکن است کسی از ترک یک رابطه بد ترس داشته باشد

هیچ کس لیاقت داشتن یک رابطه ناسالم نیست، اما ترک یک رابطه بد سخت تر از آن است که فکرش را بکنید. روابط بد می تواند باعث غم و اندوه، افسردگی، مسائل مربوط به عزت نفس و سایر مشکلاتی شود که مانع از توانایی فرد برای بیرون آمدن می شود. اگر می خواهید بفهمید که چرا ممکن است کسی از ترک یک رابطه بد می ترسد، این دلایل ممکن است کمک کنند.

آن‌ها فکر می کنند همه چیز بهتر خواهد شد

برای کسی آسان است که تصور کند رابطه آن‌ها در مقطعی بهتر خواهد شد. آن‌ها عاشق یک نفر  شدند، و اعتراف به اینکه فردی که می‌شناختند الان مثل او نیست، سخت است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حقیقت تاسف بار این است که وقتی کسی به شما صدمه می زند، چهره واقعی خود را نشان می دهد. این نشان می‌دهد که آن‌ها برای شما ارزشی قائل نیستند و به شما احترام نمی‌گذارند، و با فرض اینکه آن‌ها به سمت رشد تغییر کنند، ضرر بیشتری به همراه خواهد داشت. وقتی کسی واقعاً اهمیت می‌دهد، کارهایی را انجام نمی‌دهد که شما را از روی عمد ناراحت کند.

اگر در این موقعیت هستید، بپذیرید که لایق بهترین هستید. وقت خود را برای کسی که به میل خود به شما صدمه می زند، چه از نظر روحی و چه از لحاظ جسمی، تلف نکنید. اگر کسی که می‌شناسید در این موقعیت است، به او کمک کنید تا ببیند که شایسته بهتری است.

خاطرات خوش را حفظ می کنند

هر رابطه ای، حتی بدترین آن‌ها، در مقطعی لحظات خوشی داشت. خاطرات شروع رابطه گاهی اوقات باعث می شود که فرد در یک رابطه بد باقی بماند. آن‌ها زمان‌هایی را که شریک زندگی‌شان سمی نبود به یاد می‌آورند و آن خاطره را حفظ می‌کنند. مردم همیشه بهترین رفتار خود را در ابتدای یک رابطه دارند. با این حال، هنگامی که سمیت و پستی ظاهر شد، آن‌ها نشان می دهند که واقعاً چه کسی هستند.

بنابراین، حتی اگر خاطرات خوشی بین زوجین وجود داشته باشد، اوضاع را تغییر نخواهد داد. گاهی اوقات ترک یک رابطه بد بهتر است.

شکستن الگوها سخت است

اگر زن و شوهری مدتی با هم بوده اند، عادت هایی در کنار هم پیدا کردند. شکستن این عادت ها حتی در صورت عدم ترک یک رابطه بد سخت خواهد بود. این عادات باعث می شود که زن و شوهر با هم راحت شوند و فردی که می خواهد از رابطه بیرون بیاید می ترسد. حتی وقتی می بینند که رابطه منفی است، عاداتی که ایجاد می شود، گاهی اوقات برای هر دو شریک زندگی عادی و روزمره خواهد بود.

این می تواند شامل مکان هایی باشد که آن‌ها به آن‌جا می روند یا افرادی که می بینند. به سختی می توانید مکان های مورد علاقه خود و نزدیک ترین دوستان خود را حذف کنید. بنابراین این چیزها به تنهایی ممکن است باعث ترس کسی از ترک شود.

عزت نفس آن‌ها آسیب می بیند

روابط ناسالم به عزت نفس افراد آسیب می رساند. شرکای سمی طرف مقابل خود را تحقیر می کنند و به مرور زمان آن‌ها را دچار فرسودگی می کنند. زمانی که این اتفاق افتاد، قربانی در این رابطه احساس می کند که هیچ کس دیگری او را نخواهد. اعتماد به نفس آن‌ها به حدی پایین می آید که از ترک یک رابطه بد می ترسند. قربانی شروع به این احساس می کند که لیاقت داشتن یک رابطه عاشقانه، شاد و سالم را ندارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن‌ها همچنین ممکن است از ترک رابطه بترسند. زیرا اگر تلاش کنند، شریک زندگی آن‌ها این احساس را در آن‌ها ایجاد می کند که آن‌ها کسانی هستند که از دست می دهند. شریک زندگی با رفتار بد احتمالاً چیزهایی را می گوید که می داند بیشتر به قربانی آسیب می رساند. از آن جایی که عزت نفس آن‌ها پایین است، سخت است که آن‌ها را متقاعد کنیم که شریک زندگی آن‌ها کسی است که بازنده است.

این افراد به گونه ای نسبت به آینده کور شدند

کسانی که در یک رابطه بد هستند ممکن است از ترک یک رابطه بد بترسند زیرا عشق آنها را کور می کند. آن‌ها شریک زندگی خود را دوست دارند و به نظر می رسد کارهای بدی که انجام می دهند را نمی بینند. حتی زمانی که اعمال شریک با کلمات او مطابقت ندارد. در حالی که این معمولا برای روابط سالم صادق است، اما در روابط بد اینطور نیست. با این حال، دیدن تفاوت ها برای قربانی سخت است.

آن‌ها می خواهند همه چیز را بفهمند

مردم تمایل دارند که درک درستی از دیگران داشته باشند، به خصوص کسانی که به آن‌ها اهمیت می دهند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا