چند تفاوت بین دوست خوب و دوست بد

دوست خوب و دوست بد دارای ویژگی های مختلف هستند. طبیعتاً هیچ کدام از ما نمی خواهیم دوست بد داشته باشیم اما چگونه بفهمیم شخصی خوب است یا خیر. ایجاد روابط دوستی مناسب با شخصی که از هر لحاظ مناسب شما است می تواند راه پیشرفت را برای شما باز کند. همه ما به دوستانی نیاز داریم. هیچ کس دوست ندارد همیشه تنها باشد. دوستی ها و روابط اگر به درستی انتخاب شوند و مدیریت شوند بسیار باعث پیشرفت افراد می شود. در جهانی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند. هر چه که شما توانایی برقراری ارتباط موثر را بالا ببرید می توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید.

نکته ای که باید بدانید این است که رابطه و دوستی نیازمند رعایت قوانین مختلفی است. این قوانین حتی در کشور های مختلف در صورت انجام نشدن با مجازات همراه است. در کل بهتر است قبل از این که با شخصی ارتباط برقرار کنید منطقی فکر کنید. دوستی باعث ایجاد حمایت می شود. همه ما در زندگی به حمایت توسط دیگران نیاز داریم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند تفاوت بین دوست خوب و دوست بد چگونه است.

تأثیر دوست خوب و دوست بد بر خوشبختی

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند تفاوت بین دوست خوب و دوست بد، صحبت کنیم.

چند دلیل که تاثیر دوست خوب و دوست بد بر خوشبختی کلیدی است

در مورد تاثیر دوستی بر خوشبختی فکر کنید. زندگی شما بدون دوستان نزدیکتان چگونه خواهد بود؟ لیست دوستان شما احتمالاً شامل افرادی با شخصیت ها، پیشینه ها و ایده های متفاوت است. با این حال، همه آن‌ها یک چیز مشترک دارند. دوستان واقعی افرادی هستند که شما را واقعا می شناسند و به هر حال دوست شما باقی می مانند. آن‌ها شما را همانگونه که هستید می پذیرند و می دانند که شما نیز همین کار را برای آن‌ها انجام می دهید.

چرا به تاثیر دوست خوب و دوست بد بر خوشبختی مهم است؟ آیا این فقط به این دلیل است که شما افرادی را برای روابط اجتماعی خواهید داشت یا مزایای آن از نظر جسمی، ذهنی و معنوی در سطح عمیق تری است؟ در این‌جا چند دلیل وجود دارد که دوستی نزدیک ممکن است کلید خوشبختی و زندگی کاملتر باشد.

چند دلیل برای اینکه تاثیر دوستی بر خوشبختی مهم است

در این‌جا چند دلیل عالی وجود دارد که چرا دوستان ممکن است کلید خوشبختی را در زندگی شما باز کنند.

به زندگی خود هدف هایی اضافه کنید

کلید خوشبختی به این فکر کنید که بدون دوستان شما چه دنیای خسته کننده ای خواهد بود. هنگامی که دوستی های نزدیک ایجاد می کنید، هدف بیشتری برای زندگی شما فراهم می کند. شما مشتاقانه منتظر گذراندن وقت با آن‌ها هستید. تاثیر دوست خوب و دوست بد بر خوشبختی به شما احساس تعلق بهتری می دهد. همانطور که با دیگران ارتباط برقرار می کنید، تصویر بهتری از انسانیت به دست می آورید و متوجه می شوید که تنها نیستید. حفظ یک زندگی هدفمند کلید خوشبختی است.

استرس خود را کاهش دهید و خلق و خوی خود را تقویت کنید

چند بار تا به حال به حداکثر فشار رسیدید و برای راهنمایی به سراغ یکی از دوستانتان رفتید؟ مطالعات بی شماری نشان می دهد که گذراندن وقت با یک دوست صمیمی می تواند استرس شما و علائم همراه آن را به حداقل برساند. روابط همدلانه یک دوست ممکن است چیزی باشد که برای آرامش اعصاب و تمرکز مجدد به آن نیاز دارید.

وقتی حس تاثیر دوست خوب و دوست بد بر خوشبختی را دارید می دانید که مثبت و شاداب هستید. خنده های دوستانتان حتماً به شما سرایت می کند. وقتی اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید، دید مثبتی به زندگی خواهید داشت.

با تاثیر دوست خوب و دوست بد بر خوشبختی اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

در حالی که نتایج تعریف و تمجید بی علت سطحی است، تعریف واقعی دوستان می تواند باعث شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. وقتی کسی که به او احترام می گذارید برای نظرات و تلاش های شما ارزش قائل است، احساس خوبی دارد. آن‌ها می توانند روحیه شما را در یک روز بد تقویت کنند و به شما انرژی لازم را برای عبور از این زندگی دیوانه کننده بدهند.

ناراحتی فقط به عنوان مرگ یک عزیز تعریف نمی شود. اخراج از شغل، طلاق و سایر تغییرات می تواند به همان اندازه ویرانگر باشد. دوستان شما نیازی ندارند که به شما توصیه کنند یا به شما امید کاذب بدهند. همین تاثیر دوست خوب و دوست بد بر خوشبختی و صحبت های محبت آمیز و حمایتگر آن‌ها می تواند در مواقعی که شما به آن بیشتر نیاز دارید یک فرایند آرامش بخش باشد.

چند تفاوت بین دوست خوب و دوست بد

“دوستان همان خواهر و برادرهایی هستند که خداوند از ابتدا به ما نداده است.” – منسیوس.

تا به حال فکر کردید که تفاوت بین دوست خوب و دوست بد چیست؟ ما اغلب هر روز در محاصره دوستان هستیم، اما سطح دوستی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. کارهایی وجود دارد که یک دوست خوب با یک دوست معمولی یا حتی یک دوست بد متفاوت انجام می دهد.

شما به احتمال زیاد تفاوت ها را در انواع مختلف مشاهده خواهید کرد، از نحوه صحبت آن‌ها تا نحوه تعامل آن‌ها با شما و عزیزانتان. اگر می خواهید تفاوت بین یک دوست خوب و دوست بد را دریابید، در این‌جا برخی از بهترین نشانه ها وجود دارد. در این‌جا چند کاری وجود دارد که یک دوست خوب به طور متفاوت انجام می دهد

آن‌ها شما را می پذیرند – عیوب و همه چیز

آن‌ها شما را همانگونه که هستید می پذیرند، مهم نیست که چه می شود، حتی اگر به طور تصادفی چیزهای نادرستی بگویید. «تلاش برای تغییر یک فرد هرگز کارساز نیست. مردم می دانند چه زمانی به طور کامل پذیرفته نمی شوند و این باعث درد می شود. مارک چرنوف، مربی و نویسنده، می گوید: یک دوست واقعی کسی است که واقعاً شما را می شناسد و شما را به همان اندازه دوست دارد.

نکته

آن‌ها شما را می ستایند حتی اگر چند نقص داشته باشید که باید روی آن‌ها کار کنید. آن‌ها هرگز باعث نمی شوند که شما به خاطر انسانیت احساس بدی داشته باشید. همچنین یک تفاوت دوست خوب و دوست بد در وهله اول با مهربانی با شما به شما کمک می کنند تا روی عیب های خود کار کنید.

آن‌ها به شما کمک می کنند تا به جلو بروید

آن‌ها همیشه در کنار شما خواهند بود. این کار باعث می شود تا در تمام تلاش های شما از شما حمایت کنند. آن‌ها شما را به سمت اهدافتان سوق می دهند بدون توجه به آن‌چه که ایجاد می شود. حتی وقتی همه چیز سخت به نظر می رسد، هرگز نباید نگران این باشید که یک دوست خوب شما را پشت سر بگذارد. آن‌ها همیشه تشویق کننده شماره یک شما خواهند بود و همیشه به شما کمک می کنند تا به جلو بروید.

از تفاوت دوست خوب و دوست بد این است که هرگز شما را قضاوت نمی کنند

آن‌ها ممکن است سعی کنند به شما توصیه کنند و شما را راهنمایی کنند. اما هرگز در مورد انتخاب هایی که در نهایت تصمیم می گیرید قضاوت نمی کنند. شما یک دوست خوب را از هر کس دیگری خواهید شناخت. زیرا همیشه از بیان چیزهایی که در زندگی تان می گذرد به آن‌ها احساس امنیت می کنید.

شما هرگز نگران قضاوت پنهانی نخواهید بود. زیرا یک دوست خوب آنقدر به شما اهمیت می دهد که شما را به خاطر کاری که انجام می دهید قضاوت نکند. شارون ال. میکروت، مربی زندگی، می‌افزاید: دوستان خوب می‌دانند که « آن‌ها در جای شما نیستند و ممکن است هیچ ایده‌ای نداشته باشند که شما چه چیزی را تجربه می‌کنید».

آن ها در زمان های سخت کنار شما هستند

وقتی شرایط سخت می‌شود و زندگی شما را تحت فشار قرار می‌دهد، همیشه می‌توانید روی دوست خوب و دوست بد حساب کنید که در صورت نیاز در کنار شما باشد. جاستین جهانشیر می گوید: «…یک دوست خوب برنامه خود را با اولویت دوستی هماهنگ می کند. ایجاد دوستی های معنادار و پایدار یک محصول جانبی نیست، بلکه از طریق زمان و انرژی عمدی و هدفمند ساخته می شود. بنابراین، نقطه شروع هر دوستی مستمر صرفاً صرف زمان برای رابطه خواهد بود.»

نکته

حتی اگر در نهایت دچار اختلاف شدید، می‌دانید که یک دوست خوب بعد از پایان همه چیز در کنار شما خواهد بود. لازم نیست از بحث هایی که دوستی شما را خراب می کند بترسید. آن‌ها آن را در زمان‌های خوب و بد جلوه خواهند داد.

آن‌ها صادق هستند

دروغ بین دوستان خوب وجود ندارد. «… یک دوست واقعی به سادگی از هر عمل ما حمایت نمی کند، بلکه ما را به روش های بزرگ تری از تفکر و عمل به چالش می کشد. کشیش جهانشیر می‌افزاید: «این بدان معناست که زمان‌هایی برای گفتگوهای سخت وجود خواهد داشت.

تفاوت دوست خوب و دوست بد یعنی دوست خوب همیشه با شما صادق خواهد بود، حتی زمانی که چیزی نیست که بخواهید بشنوید. با این حال، آن‌ها همیشه با صداقت خود مهربان و دلسوز هستند. بعد از صحبت واقعی با یک دوست خوب، احساس بدی نخواهید داشت. صداقت آن‌ها چیزی است که شما همیشه از آن‌ها ارزش قائل هستید.

نکته

«اگر این یک دوست جدید باشد، آن‌ها چیزی نمی‌گویند که ممکن است ناامیدکننده باشد. اما اگر یک دوست واقعی باشد – کسی که واقعاً به او اعتماد دارید – آن‌ها می دانند که می توانند دقیقاً آن‌چه را که در ذهن دارند به شما بگویند. روان‌پزشک رابرت رونی می‌گوید: «افرادی که باز و صریح هستند، مهم‌ترین نوع دوستان هستند.

آن‌ها شنونده خوبی هستند

همه ما دوستانی را می شناسیم که به نظر می رسد با یک گوش، گوش می دهند و با گوش دیگر شما را نادیده می گیرند. آن‌ها به شما گوش می دهند و واقعاً آنچه را که می گویید می شنوند. چه در حال تعریف یک تجربه خوب یا بد باشید، دوستان گوش می دهند. آن‌ها صحبت را قطع نمی کنند یا سعی نمی کنند پیشنهاد یا توصیه ای ارائه کنند. آن‌ها به سادگی گوش می دهند و به شما اجازه می دهند همه چیز را از روی سینه خود بردارید.» میکروت می گوید.

شما به راحتی در مورد احساسات یا چیزهایی که در زندگی تان می گذرد صحبت می کنید. به علت تفاوت دوست خوب و دوست بد هرگز مجبور نخواهید بود که خودتان را اثبات کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا