نکاتی برای داشتن زندگی اجتماعی

بسیاری از ما این روزها زندگی نسبتاً انفرادی داریم. و این یک وضعیت غم انگیز است. در حالی که در گذشته، جوامع ساختارهای حمایتی کاملاً حیاتی برای عملکرد جامعه بودند، مردم عموماً می‌توانند به تنهایی با یکدیگر کنار بیایند. از این گذشته، ما نیازی به تعامل با نجار یا خیاط محلی برای دریافت اقلام مورد نیاز خود نداریم: می توانیم آنها را به صورت آنلاین سفارش دهیم. ما به تنهایی از باغ‌هایمان مراقبت می‌کنیم، بچه‌هایمان را به تنهایی (یا با خانواده نزدیک) بزرگ می‌کنیم و غیره. برخی از افرادی که در یک گروه مبتنی بر ایمان فعال هستند، ممکن است حداقل از نظر معنوی، تعامل بیشتری با افراد مشابه داشته باشند، اما این تعاملات ممکن است صرفاً حول صحبت‌های کوچک مودبانه باشد. نکاتی برای داشتن زندگی اجتماعی می توانند به ما کمک بسیاری کنند.

در این نوشته از وب سایت همکده ما به بررسی شرایط مناسب جهت داشتن جوامع ساختاری پرداختیم. مرکز مشاوره همکده چه به صورت حضوری و چه با مشاوره تلفنی روان شناسی برای داشتن زندگی بهتر شما را هدایت می کند.

نکاتی برای داشتن زندگی اجتماعی

گروه هایی از جوامع وجود دارند که می توانیم به آن ها اعتماد کنیم. روی آن ها حساب کنیم و ارزش ها و منافع شخصی خود را بالا ببریم. اما وقتی شرایط زندگی خودمان تغییر کرده است، چگونه می توانیم با گروه های اجتماعی جدید درگیر شویم؟ به عنوان مثال، اگر شما یک والدین جدید هستید، اما همه دوستان شما مجرد و بدون فرزند هستند، ممکن است با آنها احساس بیگانگی کنید و به همسالانی نیاز داشته باشید که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. در ادامه نکات مهمی را برای شما بیان می کنیم.

داشتن “جامعه” به چه معناست؟

تعاریف مختلف فرهنگ لغت از “جامعه” کسانی را توصیف می کند که در مجاورت یکدیگر زندگی می کنند، یا گروهی از مردم که اشتراکات زیادی دارند. اینها توصیفات نسبتاً ملایمی هستند، زیرا “جامعه” برای افراد مختلف می تواند چندین معنی داشته باشد. برای برخی، جامعه اجتماعی آن‌ها شامل کسانی است که هرازگاهی مودبانه با آنها صحبت می کنند. مثلا پس از مراسم مذهبی خاص یا در وقت خرید مواد غذایی محلی. در مقابل، دیگران ممکن است به شدت به دوستان و همسایگان خود برای مواردی مانند مراقبت از کودک یا سالمند، کمک های حرکتی، حتی تهیه غذا تکیه کنند.

بسیاری از ما یک دایره اجتماعی داریم که در جایی بین این نمونه ها قرار می گیرد. ما ممکن است دوستان بسیار صمیمی و چندین آشنا، همراه با همکارانی که با آنها کنار می آییم و مغازه دارانی که با نام می شناسیم، داشته باشیم. ما ممکن است به ایجاد کمپین غذا برای همسایگان داغدار در هنگام وقوع خسارت کمک کنیم. یا از دیگران کمک دریافت کرده ایم، مانند کمک به زمانی که ماشین در زمستان روشن نمی شود.

عضویت در یک جامعه به این معنی است که ما در گروهی که به آن اهمیت می‌دهیم مشارکت فعال داریم. این بدان معناست که ما چیزهای با ارزش را روی میز می آوریم و از آنچه دیگران به نوبه خود ارائه می دهند سود می بریم. هیچ شخصی جزیره نیست و داشتن یک “جامعه” به این معنی است که شما بخشی از گروه هستید که به درجات مختلف حمایت و دوستی ارائه می دهد.

نکاتی برای داشتن زندگی اجتماعی و بررسی جوامع گذشته

در گذشته، زمانی که مردم بیشتر به همسایگان خود تکیه می کردند، احتمالاً یافتن جامعه آسان تر بود. به طور مشابه، بسیاری از ما زمانی که خیلی جوان بودیم، برای ایجاد اجتماعات اجتماعی راحت‌تر بودیم. دوستان ما معمولاً کسانی بودند که با آنها به مدرسه می رفتیم یا چند خانه پایین تر از ما زندگی می کردند. از بین همه افرادی که به صورت روزانه می دیدیم، حداقل کسانی بودند که علایق ما را به اشتراک می گذاشتند. بنابراین حدس و گمان و تلاش زیادی برای وجود شبکه های اجتماعی ما انجامید.

با بالا رفتن سن همه چیز کمی سخت تر می شود. مطمئناً، ممکن است با همکارانمان گپ بزنیم یا به صورت مودبانه برای همسایه های خود سر تکان دهیم. اما چند نفر از ما به طور منظم بیرون می آییم و معاشرت می کنیم؟ در چند محله هنوز باربیکیوهای اجتماعی، جشن ها یا مراسم اجتماعی وجود دارد؟ اگر تازه وارد یک مکان شده اید یا احساس می کنید از گروه اجتماعی ای که تاکنون در آن حضور داشته اید خارج شدید، ممکن است به طرز باورنکردنی احساس تنهایی کنید.

داشتن یک زندگی اجتماعی از کجا شروع می شود؟ چگونه می توان با آن کار کرد؟ بیایید نگاهی به نکاتی برای داشتن زندگی اجتماعی بندازیم که ممکن است به شما کمک زیادی در این زمینه کند.

چگونه جامعه ساختاری خود را پیدا کنیم؟

نکته کلیدی در اینجا این است که مشخص کنید به دنبال چه نوع جامعه ای هستید. دستورالعمل کلی این است که وقت خود را با کسانی بگذرانید که چیزهای مشترکی با شما دارند. با این اوصاف، همه ما آنقدر چندوجهی هستیم که ممکن است تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع جامعه ای را پرورش دهیم، برایمان دشوار باشد. در اینجا سه ​​سوال وجود دارد که می توانید بپرسید تا به شما در درک آن کمک کند.

چه چیزی برای شما مهم است؟

می‌توانید با یک دفتر خاطرات و قلم و نوشتن همه چیزهایی که برایتان مهم هستند، شروع کنید. اینها می‌توانند از ارزش‌ها و تمایلات معنوی شما گرفته تا سرگرمی‌هایی که از آن لذت می‌برید، تلاش‌هایی که می‌خواهید در آن شرکت کنید و حتی انواع سرگرمی‌هایی که دوست دارید متفاوت باشد. تمام چیزهایی که احساس می کنید برایتان مهم هستند را یادداشت کنید. سپس آن‌ها را به ترتیب زمانی که می‌خواهید برای انجام آن‌ها صرف کنید، قرار دهید. اگر چند مورد از آنها همپوشانی دارند یا از اهمیت یکسانی برخوردارند، اشکالی ندارد! همه آنها را در یک خط نگه دارید تا بتوانید نوع گروه هایی را دنبال کنید.

اینگونه خاص بودن می تواند فوق العاده مفید باشد. از این گذشته، احتمالاً از این که متوجه شوید بسیاری از افراد دیگر وجود دارند که ترکیبی از کارهای مشابه شما را دوست دارند، شگفت زده خواهید شد.

نیازهای شما در مقابل آنچه می توانید ارائه دهید چیست؟

با اطلاع از نکاتی برای داشتن زندگی اجتماعی بهتر می توانید به بررسی جزئیات بهتری از جوامع بپردازید. هنگامی که تصمیم می گیرید چه چیزی برای شما مهم است، لطفاً در مورد انگیزه های خود برای جستجوی یک جامعه جدید نیز صادق باشید. به طور مثال والدین جدیدی که به دنبال حلقه اجتماعی هستند که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

اگر در چنین موقعیتی هستید، به دنبال صحبت با افراد دیگر در مورد تجربیات خود هستید؟ شاید از آنها مشاوره بگیرید؟ آیا امیدوارید با افرادی ملاقات کنید که بتوانید با فرزندتان معاشرت کنید و شاید در حین انجام این کار از کودک نگهداری کنید؟ به نوبه خود چه چیزی می توانید به این افراد ارائه دهید؟ به خاطر داشته باشید که جامعه به همان اندازه که دریافت می کنیم، نیاز به بازدهی دارد. مثلا، اگر به یک جامعه مبتنی بر ایمان ملحق می شوید زیرا احساس تنهایی و آسیب پذیری می کنید و به دوستی و حمایت امیدوار هستید، مهم است که به خاطر داشته باشید که همچنین باید قدم بردارید و به دیگران کمک کنید

بهره‌مندی از چیزهایی که دیگران دارند یا می‌دانند بسیار خوب است. اما اگر همانطور که آن‌ها برای شما هستند، در مقابل آن‌ها ظاهر نشوید، بدیهی است که همه چیز یک طرفه می‌شود. این احتمالاً منجر به اجتناب یا طرد شدن شما می شود. وقتی در حال نوشتن تمام ارزش‌ها و علایقی هستید که می‌خواهید در بخش زندگی اجتماعی خود بگنجانید، مطمئن شوید که فهرست دیگری درباره همه چیزهایی که روی میز آوردید تهیه کنید.

هر یک از ما مهارت ها و توانایی های متعددی داریم که می تواند برای دیگران مفید باشد. فقط تصور کنید که یک جامعه چقدر می تواند عالی باشد وقتی همه از آنچه در آن عالی هستند برای مراقبت و کمک به دیگران استفاده می کنند!

نکاتی برای داشتن زندگی اجتماعی: ترجیح می دهید به صورت آنلاین معاشرت کنید یا حضوری؟

برخی از مردم ترجیح می دهند یک جامعه را به صورت آنلاین پرورش دهند، در حالی که برخی دیگر تعامل چهره به چهره را ترجیح می دهند. دیگران ترکیبی از هر دو را دوست دارند. همه این گزینه‌ها کاملاً معتبر هستند و به شما کمک می‌کنند بفهمید که می‌خواهید با چه نوع جوامعی درگیر شوید. به عنوان مثال، اگر شما یک نوع مغزی و درونگرا هستید که دوست دارید اطلاعات را با افراد همفکر خود مبادله کنید، ممکن است ترجیح دهید که عمدتاً به صورت آنلاین معاشرت کنید. در مقابل، اگر به دویدن یا سایر تمرینات بدنی با دوستان خود علاقه دارید، احتمالاً به سمت تعاملات حضوری منحرف خواهید شد.

چگونه افراد مشابه خود را پیدا کنیم؟

با دانستن نکاتی برای داشتن زندگی اجتماعی بهتر، می توانیم افرادی را دور خود ببینیم که به رشد ما کمک کنند. مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید افرادی را پیدا کنید که علایق مشترکی با شما دارند. می‌توانید چندین گروه مختلف را امتحان کنید که علاقه‌تان را جلب می‌کنند، یا حتی اگر به دنبال دوستان جدیدی در یک موقعیت فوق‌العاده خاص هستید، رویدادهایی را برای خودتان ایجاد کنید. می توانید در گروه های آنلاین و یا جمعی دانشگاهی عضو شوید تا افراد مشابه خود را ببینید.

اطلاع از رویدادهای اجتماعی

شما می توانید با بررسی روزنامه های محلی، بیلبوردهای تبلیغاتی و غیره از رویدادهای مختلف اطلاع پیدا کنید. بسته به جایی که در آن قرار دارید، اینها می توانند از عمومی تا فوق العاده متفاوت باشند. می توانید گروه های مختلفی را پیدا کنید که بر مبنای شرایط آن ها به عضویت بپردازید.

نکاتی برای داشتن زندگی اجتماعی: در خدمت دیگران باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای درگیر شدن در یک جامعه (و در نتیجه کمک به گسترش یا پرورش جامعه‌ای که برای شما مناسب است) خدمات رسانی است. تقریباً هر محله ای نیاز به نوعی کار داوطلبانه دارد. اگر کمی وقت دارید، پس این یک راه عالی برای درگیر شدن در جامعه ای است که با ارزش ها و علایق شما همسو است. ک فرصت داوطلبانه را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد با افراد همفکر ارتباط برقرار کنید.

وقتی نوبت به برقراری ارتباط با دیگران برای ایجاد یک جامعه می‌رسد، مهم است که چندین گزینه مختلف را آزمایش کنید. به عنوان مثال، اگر فقط از یک برنامه دوست یابی استفاده می کنید، ممکن است افراد شگفت انگیزی را که از برخی از برنامه های دیگر استفاده می کنند، از دست بدهید. به طور مشابه، اگر فقط یکی از علایق خود را برای دنبال کردن انتخاب می‌کنید، ممکن است ارتباط با افرادی را که در برخی از سرگرمی‌های دیگر شما مشترک هستند، از دست بدهید. اگر زمان خود را بین چندین گروه مختلف تقسیم کنید، ممکن است از دیدن چهره های مشابه در این مکان های مختلف خوشحال شوید.

خجالتی بودن یا اضطراب اجتماعی

وقتی نکاتی برای داشتن زندگی اجتماعی را بررسی می کنید ممکن است به خجالتی بودن خود برسید. فرض کنید جامعه ای را پیدا کرده اید که مشتاق مشارکت با آن هستید، اما خجالتی هستید یا با مسائل اضطراب اجتماعی سر و کار دارید. با دوستی که با او احساس راحتی می کنید صحبت کنید و ببینید آیا او در اولین ملاقات حضوری شما با شما خواهد رفت یا خیر. حضور آنها نه تنها باعث می شود در تعامل با دیگران احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، بلکه اگر در نهایت احساس ناراحتی یا ناامنی کنید، فردی را نیز برای حمایت در کنار خود خواهید داشت.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا