راه های تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی افراد

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی برای همه ما قابل درک است. هر نوع احساسی چه تنهایی و چه ارتباطات بیش از حد عاطفی آسیب‌های خود را به همراه دارد. احساس تنهایی معمولاً با افسردگی و اضطراب‌ همراه است. طبیعتاً همه چیز در زندگی خوشحال بودن نیست. همه ما تجربیات تلخ را خواهیم دید. در این بین ایجاد تعادل و مدیریت درست بین همه احساسات در هر فرد می تواند کمک کننده باشد. برای این که به سلامتی برسیم باید  نکات مختلفی را رعایت کنیم. برای مثال افراد باید در طول روز مقداری پیاده روی انجام دهند تا به یک سلامتی ایده آل برسند.

برخی از افراد هم باید ارتباط شادی شخصی و ذهنی قوی داشته باشند. ارتباط شادی شخصی و ذهنی به صورت های مختلفی ایجاد می شود. در کل شادی باعث می شود افراد روحیه قوی ای داشته باشند. این روحیه قوی می تواند قدرت ذهنیت افراد را بهبود بخشد. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند. اما بهتر است که تغییر شخصیت افراد رو به پیشرفت و بهبود باشد.

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی و آسیب های آن

نکته ای همه ما باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شادی باید از طریق راه های مختلف در ما وجود داشته باشد. توصیه ای که گفته می شود این است که زیاد موضوعات مختلف را جدی نگیرید و پیگیر نباشید و امید به آینده داشته باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی افراد، صحبت کنیم.

همه می توانند قبول کنند که احساس خوشحالی یک قابلیت مفید است.

همه می توانند قبول کنند که خوشبختی یک احساس است. با این حال، اگر با افراد مختلف صحبت کنید، آیا آن ها قرار است تعریف یکسانی از خوشبختی به شما بدهند؟ آن چه که یک شخص به عنوان رضایت یا خوشبختی تصور می کند، معنای آن چیزی نیست که برای شخص دیگری ایجاد می کند. برای پیروی از این اندیشه، منطقی است که آن چه که فرد درباره خوشبختی می اندیشد، می تواند گویای بسیاری از وضعیت روانی وی باشد.

عادت هایی که در زمان های تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی احساس خوشحالی را ایجاد می کنند

مهم نیست که در زندگی با چه چیزی روبرو هستیم، حفظ احساس خوشحالی تا حد امکان ضروری است. هنگامی که با زمان های چالش برانگیز روبرو می شوید، ممکن است به یادآوری نیاز داشته باشید که دلایل متعددی برای رضایت و قدردانی دارید. گاهی اوقات، باید برای خود شادی ایجاد کنید. اتخاذ یک طرز فکر مثبت یکی از بهترین راه ها برای ایجاد شادی و یافتن شادی در زندگی است، حتی زمانی که غیرممکن به نظر می رسد.

دلایلی که چرا همیشه احساس خوشحالی، باعث جلوگیری از تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی نمی شود

بیشتر مردم برای احساس خوشحالی در زندگی خود تلاش می کنند. شادی یک هدف قابل تحسین است. بسیاری حتی آن را به عنوان یک ایده آل نهایی، هدف نهایی که موفقیت واقعی آن‌ها را نشان می دهد، مطرح می کنند. حتی ممکن است برخی از خود احساس ناامیدی کنند وقتی که “اجازه می دهند” مقداری از حس شادی در آن ها کاهش یابد. واقعیت این است که شادی هرگز یک احساس ثابت نبوده است. علاوه بر این، اگر بیش از حد باشد، می تواند به طور فعال به شما آسیب برساند. در این‌جا می خواهیم ببینیم که چگونه کارشناسان چند دلیل را نشان می دهند که چرا همیشه احساس خوشحالی سالم نیست.

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی نباید شامل شادی باشند

همیشه احساس خوشحالی عملی نیست. زیرا شادی در همه شرایط واقعاً مناسب نیست. انسان ها به دلایلی دارای احساسات هستند – برای مقابله با چالش ها، سازگاری با فرصت ها و موقعیت های جدید و واکنش مناسب به محیط. اگر همیشه خوشحال باشید این کار انجام نمی شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چارلز کارور، روان‌شناس، بیان می‌کند که احساسات مثبت به طور کلی، از جمله شادی، می‌تواند منجر به کاهش آسیب های ذهنی برای مدتی شود. این به این دلیلی است که احساس خوشحالی نشانه ای از خواسته ها یا اهداف قابل اجرا است. متأسفانه، این بدان معناست که گاهی اوقات شادی می تواند منجر به کاهش عملکرد، به ویژه در محیط های چالش برانگیز یا رقابتی شود. در واقع، عصبانی احتمالاً عملکرد شما را بیشتر از شادی افزایش می دهد.

دانستن اینکه چه زمانی خوب است احساس بدی داشته باشید برای سلامتی و شادی کلی بسیار مهم است. اگر می خواهید عملکرد خوبی داشته باشید، نیازی به مثبت اندیشی مداوم ندارید. شما به واقع گرایی و تعادل احساسی نیاز دارید.

مهم است که افراد برای جلوگیری از تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی واقعا احساسات خود را احساس کنید

برخی از افراد ممکن است وسوسه شوند که تمام احساسات منفی را کنار بگذارند. اگر این کار به حالت های شما شبیه است، در واقع بیشتر ضرر می کنید. با جایگزینی کامل افراد و تبدیل شدن به افراد مثبت، شما واقعاً از شر اتفاقات بد خلاص نمی شوید – فقط آن‌ها را سرکوب می کنید.

راه های تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی افراد

بسیاری از مردم در مورد درونگرایی و دوست داشتن زمان تنهایی صحبت می کنند، و این کاملاً خوب است. اما زمانی ممکن است مشکل ایجاد شود که تنهایی به احساس تنهایی تبدیل شود و باعث شود شما از دیگران احساس بیگانگی کنید. از نظر اجتماعی منزوی شوید و برای برخی اتفاقات مضطرب شوید. به طور کلی، این بر سلامت روانی شما تأثیر منفی می گذارد. در ظاهر، تنهایی آنقدرها هم مهم به نظر نمی رسد. حتی ممکن است فکر کنید که باید یاد بگیرید که اگر احساس تنهایی می کنید بیشتر دوست داشته باشید در بین اطرافیان خود باشید. باز هم، این یک جمله کاملاً نادرست نیست، اما واقعیت این است که تعامل اجتماعی برای زندگی انسان ضروری است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

انسان ها به طور طبیعی موجوداتی اجتماعی هستند و حتی درونگراترین افراد در میان ما از احساس انزوا و جدایی از دیگران رنج خواهند برد. در این‌جا چند روشی که تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی ما می گذارد، بیان خواهد شد.

می تواند مقابله با استرس را سخت تر کند

اگر تا به حال از شخصی جدا شدید، احتمالاً به خوبی می دانید که چگونه داشتن یک ساختار حمایت اجتماعی عالی اغلب می تواند این وضعیت بسیار استرس زا را ایجاد یا از بین ببرد. و این چیزی است که توسط علم نیز پشتیبانی می شود. یک مطالعه نشان داد که داشتن یک گروه اجتماعی:

  • تاب آوری ذهنی شما را افزایش می دهد
  • به روش های مثبتی بر پاسخ عصبی شیمیایی شما تأثیر می گذارد
  • با تأثیرات استرس زا از محیط شما مقابله می کند

سطح استرس شما را کاهش می دهد

در مقابل، تنهایی به این معنی است که شما از همه این مزایای ارزشمند برخوردار نمی شوید. حتی ممکن است در مقایسه با سطوح بالاتر استرس را تجربه کنید – حتی زمانی که در حال استراحت هستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فهمیدن دلیل آن سخت نیست- خصوصا با کمک یک گروه پشتیبانی، فضای امنی برای تخلیه و افرادی که در آن‌جا هستند. این کار باعث می شود تا هر زمان که درگیر هستید به شما از لحاظ روحی، جسمی و مالی کمک کنند، پیدا خواهید کرد.

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی ممکن است منجر به رفتار ناسالم شود

فقط چند بار به لطف کسانی که دوستشان دارید از انتخاب های بد زندگی دور شدید؟ یا حتی (به شوخی و محبت) شما را به ایجاد عادات سالم تر تهدید می کند؟ همانطور که مشخص است، تحقیقات ثابت می کند که داشتن پیوندهای اجتماعی مثبت در زندگی شما می تواند:

  • تشویق به مصرف غذاهای بهتر
  • مطمئن شوید که خواب کافی دارید
  • شما را مجبور به مراقبت بهتر از سلامت جسمانی خود کنید
  • شما را به انجام ورزش به اندازه کافی سوق دهد
  • احتمال درگیری در مصرف مواد را کاهش می دهد
  • عادات مثبت اندیشی را تشویق کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برعکس، تنهایی اغلب بر شما تأثیر منفی می گذارد. مثالها عبارتند از:

  • احتمال مصرف نوشیدنی بیش از حد را افزایش می دهد
  • احتمال مصرف سیگار شما را افزایش می دهد
  • خطرات سوء مصرف مواد را افزایش می دهد
  • شانس شما را برای درگیری در رفتارهای مخاطره آمیز افزایش می دهد

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی با ایجاد افسردگی می تواند باعث رفاه روانی شود

شاید متوجه باشید که وقتی تنها هستید چقدر افسرده تر می شوید – و این فقط تخیل شما نیست. یک مطالعه نشان داد که تنهایی یک عامل خطر مهم و قابل توجه در ایجاد افسردگی است. درک دلیلش هم خیلی سخت نیست. زیرا وقتی به آن فکر می کنید، تنهایی اغلب به این معنی است:

  •  بیشتر احتمال دارد که تفکر منفی کنید، که می تواند شما را به تمرکز روی افکار منفی سوق دهد.
  • به احتمال زیاد کنترل تحریکات را ندارید، كه یك عامل خطر برای ابتلا به افسردگی است.
  • شما از نیاز اولیه انسانی برای ارتباط اجتماعی و عاطفی محروم هستید
  • شما به طور فزاینده ای با تفکر مثبت دست و پنجه نرم می کنید

این چند عامل اغلب به طور کلی منفی تر و بر خود متمرکز می شوند که در نهایت می تواند منجر به افسردگی شود.

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی ممکن است خطر خودکشی شما را بدتر کند

در رسانه ها این موضوع بسیار رایج است که این فرد تنها و نادیده گرفته شده است که در نهایت خودکشی می کند. هر چقدر هم که تلخ باشد، یک نوع داستان سرایی است که متاسفانه ریشه در واقعیت دارد. تحقیقات نشان داد که تنهایی اغلب خطر افکار خودکشی و در نهایت اقدام به خودکشی را افزایش می دهد. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که چرا چنین همبستگی بین این دو وجود دارد:

می تواند مشکلات ذهنی قبلی را که قبلاً شناسایی نشده بودند تشدید کند یا مشکلات جدیدی ایجاد کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اغلب، جستجوی کمک برای افراد دشوار می شود. این می تواند مانند یک مشکل بدون راه حل دیگر یا پایانی در چشم باشد – به خصوص اگر راه حل واضح و مستقیمی وجود نداشته باشد

این می تواند منبع شرم باشد، زیرا احساس می کند مشکلی است که باید بتوانیم بر آن غلبه کنیم

انسان ها یک گونه فوق العاده اجتماعی هستند. ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که نیاز به تعامل اجتماعی بخش بسیار اساسی ماست – و بدون آن، ممکن است با ناامیدی برای حل آن مشکل به سمت اهداف تاریک‌تر روی بیاوریم.

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی  منجر به التهاب می شود

ممکن است استدلال کنید که ارتباط بین سلامتی و تنهایی – یا فقدان آن – غیرقابل انکار است. اگر دوستانی دارید که مراقب شما هستند و شما را تحت فشار قرار می دهند تا در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید، بدیهی است که از نظر جسمی بهتر خواهید بود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا