نشانه های رضایت از زندگی

زمانی که نگاهی به اطراف خود بیندازید و متوجه شوید که واقعاً از زندگی خود راضی هستید، بسیار عالی است. مطمئناً، زندگی فراز و نشیب های خود را دارد، اما اگر بتوانید برای یک دوره زمانی نسبتاً طولانی بدون احساس ناامیدی یا خشم شدید پیش بروید، این بسیار شگفت انگیز است. بنابراین، چه نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد به طور کلی از زندگی خود کاملاً راضی هستید؟ نشانه های رضایت از زندگی در این مقاله از وب سایت مرکز مشاوره همکده بررسی شده اند. مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره شناخته می شود. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

نشانه های رضایت از زندگی

این نشانه ها از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهند بود، اما اکثر افرادی که نسبتاً از زندگی خود راضی هستند، بسیاری از آنها را تجربه خواهند کرد. در ادامه لیستی از این موارد را ارائه می کنیم:

می توانید راحت بخوابید

یکی از بزرگترین سرنخ ها مبنی بر اینکه همه چیز در زندگی شما خوب پیش می رود این است که مانند یک بیمار کمایی می خوابید. وقتی استرس داریم یا از جنبه‌هایی از زندگی‌مان ناراضی هستیم، خواب راحت نمی‌آید. ما پرت می‌شویم و به سختی می‌خوابیم، گرفتار نگرانی‌ها، ترس‌ها و مشکلات دیگر هستیم. تقریباً غیرممکن است که وقتی ناراضی هستیم، مغزمان را خاموش کنیم. اگر بتوانید به راحتی بخوابید و صبح با احساس آرامش و رضایت از خواب بیدار شوید، واقعاً همه چیز خوب پیش می رود.

احساس می کنید هدف خود را می دانید

برخی از شادترین افراد روی کره زمین کسانی هستند که هدف زندگی خود را دنبال می کنند. آنها هر روز با شوق در مورد هدایایی که قرار است به دنیا تقدیم کنند از خواب بیدار می شوند و با این احساس به رختخواب می روند که کار بزرگی را انجام داده اند. اگر احساس می‌کنید می‌دانید قرار است در این زندگی چه کاری انجام دهید، و برای انجام آن اقدام محکمی انجام می‌دهید، می‌توان گفت که سطح شادی شما بسیار بالاست. این یکی از نشانه های رضایت از زندگی است.

شما می خواهید کمک کنید تا دنیا به مکانی بهتر تبدیل شود

هر کسی مهارت هایی دارد که می تواند برای بهبود دیگران از آنها استفاده کند. برخی ممکن است برای کمک به نجات سیاره توجه خود را به سمت حفاظت از محیط زیست معطوف کنند. دیگران ممکن است مهارت های نجاری خود ارتقا دهند. مجموعه مهارت‌های منحصربه‌فرد شما هرچه باشد، مشتاقید از آن برای کمک به ترک این دنیا در شکلی بهتر از آنچه که آن را پیدا کرده‌اید استفاده کنید.

احساس رقابت بیش از حد با دیگران ندارید

نشانه های رضایت از زندگی

بسیاری از ما دوستان یا خویشاوندانی داریم که می توانند کاملاً با ما رقابت کنند. این نوع رفتار عموماً ناشی از احساس نارضایتی فرد از شرایط زندگی است. مهم نیست که در زندگی شما چه اتفاقی می افتد، آنها احساس می کنند که باید به نوعی رقابت کنند یا یکی شوند. به برخی از اهداف تناسب اندام خود رسیدید؟ خوب، آنها می توانند بیشتر از شما بلند کنند یا سریعتر بدوند. آیا عاشق کاری هستید که برای امرار معاش انجام می دهید؟ این عالی است، اما آنها پول بیشتری به دست می آورند.

اگر زمانی که دیگران به شما می گویند در زندگی شان چه می گذرد، نیازی به رقابت با دیگران ندارید، این نشانه بزرگی است که از زندگی خود بسیار راضی هستید. وقتی خوشحال هستید، نیازی به مقایسه خود با دیگران احساس نمی‌کنید: شما از جایی که هستید و آنچه دارید خوشحال هستید.

عدم وجود مشکلات گوارشی یکی از نشانه های رضایت از زندگی

افرادی که از زندگی خود راضی نیستند، معمولاً از مشکلات گوارشی رنج می برند. سوزش سر دل، کاهش اشتها (یا پرخوری)، حالت تهوع و IBS تنها تعدادی از علائمی هستند که استرس مزمن، اضطراب و افسردگی می توانند ایجاد کنند. اگر اشتهای سالمی دارید و از چیزی غیر از سیکل های منظم خود رنج نمی برید، پس این یک نشانه عالی است!

از جایی که هستید و با کسی که هستید احساس رضایت می کنید

آیا به اطراف نگاه می کنید و فقط به این دلیل لبخند می زنید که چیزی را که می بینید دوست دارید؟ شاید دوست دارید در محله خود قدم بزنید، لبخند بزنید و برای چهره های آشنا دست تکان دهید. یا منظره پنجره مورد علاقه خود را در خانه دوست دارید. آیا یک شریک عالی یا هم خانه های شگفت انگیز دارید؟ یا دوستان فوق‌العاده‌ای که به‌جای اینکه در مورد تعاملات اجتماعی مختلف صحبت کنید، به طور منظم با آنها دور هم جمع می‌شوید؟ همه اینها سرنخ های بسیار محکمی هستند که نشان می دهد شما در موقعیت خوبی هستید، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احساسی.

خانه جای آرامش است تا اضطراب یا استرس

این مورد یکی از نشانه های رضایت از زندگی است. وقتی احساس می کنید همیشه روی پوسته تخم مرغ راه می روید، بد است. زندگی می تواند به اندازه کافی استرس زا باشد، اما زمانی که مکانی که می خورید و می خوابید میدان مین بالقوه سوء استفاده، رفتار سمی یا بی توجهی باشد، می تواند بدن، ذهن و روح را ویران کند. اگر خانه مکانی است که شما مشتاقانه منتظر بودن در آن هستید، جایی که می توانید در امنیت و آرامش نسبی در آن استراحت کنید، پس شما فوق العاده خوش شانس هستید. چه تنها زندگی کنید و چه با دیگران، آماده نیستید زیرا ممکن است در هر لحظه با چیزی استرس زا کنار بیایید. در عوض، خانه مکانی برای پر کردن، امنیت و شادی است.

سرگرمی هایی دارید که از آنها لذت می برید و از انجام آنها احساس گناه نمی کنید

هنگامی که تحت فشار قرار می گیریم یا از تعهدات مختلف زندگی خسته می شویم، اغلب به خود اجازه نمی دهیم که خوش بگذرانیم. بازی کردن یا شرکت در سرگرمی های مورد علاقه به نوعی لذت بخش است. مثل اینکه به جای آن «باید» کار سازنده‌تری انجام دهیم! اگر تعادل خوبی بین کار و زندگی دارید می توانید زمان خود را به چیزهایی که دوست دارید اختصاص دهید و از انجام آن شرمنده نباشید. امیدوارم زمان زیادی برای اختصاص دادن به لذت به جای مسئولیت دائمی داشته باشید.

یکی از نشانه های رضایت از زندگی، راضی بودن از محیط اطراف است

اگر بتوانید به اطراف اتاقی که در آن هستید نگاهی بیندازید و از دکور نترسید، این چیز خوبی است. حتی بهتر است اگر نسبت به منطقه اطراف خانه خود چنین احساسی داشته باشید. جایی که ما زندگی می کنیم تأثیر قابل توجهی بر شادی کلی ما دارد. اگر از همه چیز در مورد اتاق هایی که در آن زندگی می کنید متنفر باشید، شما را بدبخت می کند. همین امر در مورد محله شما، یا اینکه در یک شهر یا یک منطقه روستایی هستید، صدق می کند. اگر از اشیاء اطراف خود و همچنین منطقه ای که در آن زندگی می کنید راضی هستید، فوق العاده است.

ذهن و بدن با هم هماهنگ هستند

افتضاح است وقتی کسی شب ها بیدار دراز می کشد زیرا بدنش خسته است اما ذهنش فعال است. یا برعکس: آنها می خواهند از نظر بدنی فعال باشند، اما از نظر ذهنی از کار، فرزندپروری یا سایر مسئولیت های زندگی خسته شده اند. اگر روال خوبی دارید، احتمالا بدن و ذهن شما به عنوان یک تیم با هم کار خواهند کرد. می‌توانید بدون حواس‌پرتی روی کاری که در لحظه حال انجام می‌دهید تمرکز کنید و می‌توانید کاری را که در ذهن دارید انجام دهید. شما می توانید در محدوده توانایی های فیزیکی خود بهترین کار را انجام دهید و احساس غرور و موفقیت کنید.

یکی از نشانه های رضایت از زندگی شادی با یا بدون شریک زندگی

اگرچه ایده گفتن “تو من را کامل می کنی” به یک شریک زندگی شیرین به نظر می رسد، اما بیشتر از کمی وابسته گونه است. تو برای خودت کاملی اگر از نظر عاطفی در مکان خوبی هستید، چه با کسی باشید و چه مجرد، نسبتاً راضی خواهید بود. اگر مجرد هستید، ممکن است مانند بسیاری دیگر خواهان یک شرکت صمیمی باشید، اما بعید است که احساس کنید در زندگی شما حفره‌ای وجود دارد که تنها شریک زندگی شما را تغییر می‌دهد. شما در جایی که هستید خوب هستید و یک شریک به کلیتی که از قبل وجود دارد می افزاید. از طرف دیگر، اگر از قبل شریکی دارید، می‌توانید از رابطه‌تان با او قدردانی کنید، بدون اینکه سخت یا نیازمند باشید. شما دو نفر پویایی خوبی دارید، اما همچنین می دانید که اگر دوباره خود را به تنهایی پیدا کنید، خوب می شوید.

شما متعهد هستید که روی تمام روابط خود کار کنید تا آنها را سالم نگه دارید

یکی از نشانه های رضایت از زندگی تعهد است. این به شراکت های عاشقانه محدود نمی شود، بلکه به تمام روابطی که در زندگی خود دارید اشاره دارد. ممکن است برای ایجاد پیوندهای بین نسلی خوب، به طور منظم با والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود در تماس باشید. شاید قرارهای ناهار را با دوستان خوب، تماس های ویدیویی با خواهر و برادرتان و شب های تفریح با همکارانتان برقرار کرده باشید.

اساساً شما اهمیت حفظ همه روابط بین فردی خود را در شرایط کاری خوب تشخیص می دهید. این افراد برای شما مهم هستند، بنابراین زمان و تلاش خود را صرف می کنید تا مطمئن شوید که همه احساس می کنند مورد توجه و قدردانی قرار می گیرند.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا